00#
54-9948

Jarzmo zacisku do Twojego samochodu

Wybierz swój samochód
Szukaj
Kupuj Jarzmo zacisku tył lewy prawy 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Mocowanie zacisku hamulcowego od wybranych i najlepszych producentów

  • BOSCH Jarzmo zacisku doświadczenie
  • FEBI BILSTEIN Jarzmo zacisku doświadczenie
  • MAPCO Jarzmo zacisku doświadczenie
  • BREMBO Jarzmo zacisku doświadczenie
  • ATE Jarzmo zacisku doświadczenie
  • TRW Jarzmo zacisku doświadczenie
  • TOPRAN Jarzmo zacisku doświadczenie
  • BLUE PRINT Jarzmo zacisku doświadczenie
  • Kup tutaj w najlepszej cenie ABE Mocowanie zacisku hamulcowego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie TEXTAR Mocowanie zacisku hamulcowego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie LAUBER Mocowanie zacisku hamulcowego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie GH Mocowanie zacisku hamulcowego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie ESEN SKV Mocowanie zacisku hamulcowego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie NTY Mocowanie zacisku hamulcowego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie VIKA Mocowanie zacisku hamulcowego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie TRUCKTEC AUTOMOTIVE Mocowanie zacisku hamulcowego
  • DT Spare Parts
  • MAXGEAR
  • KAMOKA
  • BSG

Jarzmo zacisku wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Bezpieczne kontrolowanie ekstremalnymi siłami przy pomocy jarzma zacisku hamulcowego

Jarzmo zacisku hamulcowego to część podzespołu hamulca tarczowego, która spełnia istotną funkcję. Jarzmo jest wspornikiem zacisku hamulcowego. Zaciski hamulcowe z kolei trzymają klocki hamulcowe. Po wciśnięciu pedału hamulca klocki hamulcowe zostają dociśnięte z wyjątkowo dużą siłą do obracającej się tarczy hamulca, która wykonana jest także z masywnej stali. Hamowanie powoduje uwolnienie ekstremalnych sił. Zacisk hamulcowy musi być w stanie bezpiecznie zaabsorbować te siły.

Jakie siły oddziałują na jarzmo zacisku hamulcowego?

Na początku klocki hamulcowe generują proporcjonalne siły przeciwne poprzez dociśnięcie ich do tarczy hamulcowej. W czasie normalnego, całkowitego zatrzymania samochodu ciśnienie hamulca może sięgnąć 150 barów. W przypadku hamowania awaryjnego wywołanego przez aktywność asystenta hamowania, ciśnienie hamulca może przez moment osiągnąć 400 barów. Brak rozpadnięcia się na kawałki podczas wytrzymywania tych sił liniowych jest prawdziwym wyzwaniem dla jarzma zacisku hamulcowego.
Hamowanie nie nastąpi w momencie postoju, lecz podczas jazdy. Im szybciej obraca się tarcza hamulcowa, tym silniejsze pojawiają się siły poprzeczne podczas hamowania. Tarcie o tarczę i klocki hamulcowe nie następuje w pionie, lecz równolegle. Dane tarcie równoległe jest przetwarzane w ustawiony pod kątem wektor siły oraz towarzyszące ku ciśnienie, które stale ulega zmianie kierunku i siły. Te wysokie, ustawione pod kątem i zmieniające się siły wymagają bezkompromisowej jakości oraz stabilności danej części samochodowej.

Budowa jarzma zacisku hamulcowego

Jarzmo zacisku hamulcowego jest niezwykle cienką, monolityczną częścią wykonaną z odlewanej stali ocynkowanej. Jest ono zawsze formowane dokładnie zgodnie z rodzajem pojazdu. Składa się ono z klamry ze śrubowymi mocowaniami na piaście koła, jak i również otworów mocujących na prowadnice klocków hamulcowych. Ogólnie rzecz biorąc jarzmo zacisku hamulcowego jest bardzo wytrzymała i starcza na cały okres eksploatacji samochodu. Niemniej jednak powinno być ono oczyszczane i sprawdzane przy okazji każdokrotnej wymiany klocków hamulcowych.

Okres eksploatacji jarzma zacisku hamulcowego

Pomimo tego, że jarzmo zacisku hamulcowego poddawane jest wysokim technicznym obciążeniom, zazwyczaj posiada ono długi okres eksploatacji. Laik bardzo ciężko będzie w stanie określić jakość części. Zasadniczo zależy to od materiału wykorzystanego do jego produkcji, jak i również sposobu, w jaki został wyprodukowany. Akceptowane są wyłącznie części odlewane lub odlewane ciśnieniowo, przetwarzane przy użyciu odpowiedniej mieszanki stopów, które zostały profesjonalnie wciśnięte i wygładzone. Głębokie zadziory na jarzmie zacisku hamulcowego wskazują na niezadowalającą kontrolę jakości producenta.

Produkcja jarzem zacisków hamulcowych

Jarzma zacisków hamulcowych to pod względem technicznym istotne części samochodowe, a tym samym wymagają wyjątkowo wnikliwego systemu kontroli jakości. Wielu producentów samochodów przepisuje 100% kontrolę tych części, co najmniej dla wysokiej mocy samochodów. Dokonuje się to przez ultradźwięki oraz promieniowanie rentgenowskie w celu sprawdzenia ubytków lub ciał obcych zawartych w odlewie. Ma to ogromne znaczenie, aby wadliwe części zostały z fabryki wyeliminowane. Jeśli zostaną wykorzystane, z pewnością osłabią cały układ.

Awarie jarzma zacisku hamulcowego

Jarzma zacisków hamulcowych mogą stać się wadliwe po latach ich eksploatacji. Najbardziej powszechną awarią jest pęknięcie jarzma. Takie okoliczności wymagają szczególnej ostrożności: w momencie, gdy jarzmo ulegnie pęknięciu, część musi zostać natychmiast wymieniona. Jarzmo zacisku hamulcowego nie może został zespawane lub sklejone.
Jedyną możliwością przywrócenia całkowitego bezpieczeństwa funkcjonowania układu jest jego wymiana. Wymiana jarzma zacisku hamulcowego nie jest skomplikowana. Jest ono zabezpieczone dwiema śrubami. Dane śruby także muszą zostać wymienione i dokręcone z odpowiednią siłą. Dane dotyczące momentu dokręcającego można sprawdzić w instrukcji przeprowadzania napraw w samochodzie.

Niezbyt drogie

Jarzma zacisków hamulcowych są pod względem technicznym niezbędne, tak samo jak najprostsze części. Z tego powodu ich cena jest dość niska. Nawet markowy produkt, taki jak TRW, bardzo rzadko kosztuje więcej niż 60 euro. Jednak cena nowej części zależy w dużej mierze od rodzaju samochodu. Im większa jest pojemność silnika i masa całkowita auta, tym większe siły wpływać będą na jarzmo zacisku hamulcowego. Z tego powodu musi być ono odpowiednio wytrzymałe. Skorzystanie z części używanych jest w tym przypadku zdecydowanie niewskazane. Nie igraj z własnym bezpieczeństwem, a zawsze upewnij się, że masz do czynienia z markową jakością.


Nasze propozycje towaru:
Śruba, zacisk hamulcowy
Jarzmo zacisku hamulcowego FEBI BILSTEIN 182457
  • Długość [mm]: 34
  • Długość gwintu [mm]: 25
  • Jakość/Klasa: 10.9
  • Rozmiar klucza: 13
  • Kształt łba śruby / nakrętki: Sześciokąt zewnętrzny
  • Powierzchnia: Płytki pokryte cynkiem
  • Długość żruby pod główką [mm]: 25
  • Ciężar [kg]: 0,03
  • Wymiar gwintu zewnętrznego: M10 x 1,5
  • Warunki:  nowy
182457 FEBI BILSTEIN Jarzmo zacisku hamulcowego auto cena
FEBI BILSTEIN | 182457
8,14 PLN
Warunki:  nowy
Śruba, zacisk hamulcowy
Mocowanie zacisku hamulcowego FEBI BILSTEIN 182452
  • Długość [mm]: 56
  • Długość gwintu [mm]: 40
  • Jakość/Klasa: 10.9
  • Kształt łba śruby / nakrętki: zewnętrzny Torx
  • Powierzchnia: Płytki pokryte cynkiem
  • Długość żruby pod główką [mm]: 40
  • Ciężar [kg]: 0,07
  • Wymiar gwintu zewnętrznego: M12 x 1,5
  • Warunki:  nowy
182452 FEBI BILSTEIN Mocowanie zacisku hamulcowego auto cena
FEBI BILSTEIN | 182452
22,13 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Mocowanie, zacisk hamu...
Uchwyt zacisku hamulcowego GH GH-463654
  • Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach, z prawej, z lewej, Oś tylna strona prawa, Oś tylna strona lewa
  • dla grubości tarczy hamulcowej [mm]: 12
  • dla średnicy tarczy hamulcowej [mm]: 292
  • Masa [g]: 740
  • Rozstaw otworów [mm]: 151
  • Rozstaw otworów mocujących 2 [mm]: 120
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
  • Warunki:  nowy
GH-463654 GH Uchwyt zacisku hamulcowego auto cena
GH | GH-463654
141,02 PLN
Warunki:  nowy
Tuleja prowadząca, zac...
Mocowanie zacisku NK 8999002
  • Ciężar netto [kg]: 0,12
  • Warunki:  nowy
8999002 NK Mocowanie zacisku auto cena
NK | 8999002
44,48 PLN
Warunki:  nowy
Śruba, zacisk hamulcowy
Jarzmo zacisku QUINTON HAZELL BFK606
BFK606 QUINTON HAZELL Jarzmo zacisku auto cena
QUINTON HAZELL | BFK606
19,55 PLN
Warunki:  nowy
Mocowanie, zacisk hamu...
Jarzmo zacisku hamulcowego TRW BDA590
  • Ograniczenia producenta: TRW
  • sparowany numer artykułu: BDA589
  • Warunki:  nowy
BDA590 TRW Jarzmo zacisku hamulcowego auto cena
TRW | BDA590
122,33 PLN
Warunki:  nowy
Mocowanie, zacisk hamu...
Mocowanie zacisku hamulcowego RIDEX 1009C0071
  • Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej, z lewej, Oś tylna strona prawa, Oś tylna strona lewa
  • Warunki:  nowy
1009C0071 RIDEX Mocowanie zacisku hamulcowego auto cena
RIDEX | 1009C0071
120,86 PLN
Warunki:  nowy
Śruba, zacisk hamulcowy
Uchwyt zacisku hamulcowego METZGER 6250007S
  • wymagana liczba: 4
  • Wymiar gwintu: M12 x 1,5 x 65
  • Warunki:  nowy
6250007S METZGER Uchwyt zacisku hamulcowego auto cena
METZGER | 6250007S
15,85 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Śruba, zacisk hamulcowy
Mocowanie zacisku TOPRAN 110 710
  • Kształt łba śruby / nakrętki: Sześciokąt zewnętrzny
  • Wymiar gwintu: M 8
  • Skok gwintu [mm]: 1,25
  • Klasa wytrzymałości: 10.9
  • Długość całkowita [mm]: 28
  • Warunki:  nowy
110 710 TOPRAN Mocowanie zacisku auto cena
TOPRAN | 110 710
5,70 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Mocowanie, zacisk hamu...
Jarzmo zacisku RIDEX 1009C0031
  • Materiał: Aluminium
  • Strona zabudowy: Oś tylna, z obu stron
  • Warunki:  nowy
1009C0031 RIDEX Jarzmo zacisku auto cena
RIDEX | 1009C0031
121,12 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Śruba, zacisk hamulcowy
Jarzmo zacisku hamulcowego FEBI BILSTEIN 181220
  • Długość [mm]: 44
  • Długość gwintu [mm]: 23
  • Jakość/Klasa: 10.9
  • Rozmiar klucza: 16
  • Kształt łba śruby / nakrętki: Sześciokąt zewnętrzny
  • Powierzchnia: Płytki pokryte cynkiem
  • Długość żruby pod główką [mm]: 32
  • Ciężar [kg]: 0,05
  • Wymiar gwintu zewnętrznego: M12 x 1,5
  • Warunki:  nowy
181220 FEBI BILSTEIN Jarzmo zacisku hamulcowego auto cena
FEBI BILSTEIN | 181220
17,11 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Mocowanie, zacisk hamu...
Mocowanie zacisku hamulcowego RIDEX 1009C0038
  • Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 9
  • Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
  • Warunki:  nowy
1009C0038 RIDEX Mocowanie zacisku hamulcowego auto cena
RIDEX | 1009C0038
121,12 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy