0

0.00 PLN

#

Mocowanie, zacisk hamulcowy – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Mocowanie, zacisk hamulcowy 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Mocowanie, zacisk hamulcowy od wybranych i najlepszych producentów

  • BOSCH Mocowanie, zacisk hamulcowy
  • MAPCO Mocowanie, zacisk hamulcowy
  • ATE Mocowanie, zacisk hamulcowy
  • TRW Mocowanie, zacisk hamulcowy
  • TOPRAN Mocowanie, zacisk hamulcowy
  • TEXTAR Mocowanie, zacisk hamulcowy
  • LAUBER Mocowanie, zacisk hamulcowy
  • FTE Mocowanie, zacisk hamulcowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DT Mocowanie, zacisk hamulcowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MAXGEAR Mocowanie, zacisk hamulcowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie AUGER Mocowanie, zacisk hamulcowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie KNORR-BREMSE Mocowanie, zacisk hamulcowy

Mocowanie, zacisk hamulcowy wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Bezpieczne kontrolowanie ekstremalnymi siłami przy pomocy jarzma zacisku hamulcowego

Jarzmo zacisku hamulcowego to część podzespołu hamulca tarczowego, która spełnia istotną funkcję. Jarzmo jest wspornikiem zacisku hamulcowego. Zaciski hamulcowe z kolei trzymają klocki hamulcowe. Po wciśnięciu pedału hamulca klocki hamulcowe zostają dociśnięte z wyjątkowo dużą siłą do obracającej się tarczy hamulca, która wykonana jest także z masywnej stali. Hamowanie powoduje uwolnienie ekstremalnych sił. Zacisk hamulcowy musi być w stanie bezpiecznie zaabsorbować te siły.

Jakie siły oddziałują na jarzmo zacisku hamulcowego?

Na początku klocki hamulcowe generują proporcjonalne siły przeciwne poprzez dociśnięcie ich do tarczy hamulcowej. W czasie normalnego, całkowitego zatrzymania samochodu ciśnienie hamulca może sięgnąć 150 barów. W przypadku hamowania awaryjnego wywołanego przez aktywność asystenta hamowania, ciśnienie hamulca może przez moment osiągnąć 400 barów. Brak rozpadnięcia się na kawałki podczas wytrzymywania tych sił liniowych jest prawdziwym wyzwaniem dla jarzma zacisku hamulcowego.
Hamowanie nie nastąpi w momencie postoju, lecz podczas jazdy. Im szybciej obraca się tarcza hamulcowa, tym silniejsze pojawiają się siły poprzeczne podczas hamowania. Tarcie o tarczę i klocki hamulcowe nie następuje w pionie, lecz równolegle. Dane tarcie równoległe jest przetwarzane w ustawiony pod kątem wektor siły oraz towarzyszące ku ciśnienie, które stale ulega zmianie kierunku i siły. Te wysokie, ustawione pod kątem i zmieniające się siły wymagają bezkompromisowej jakości oraz stabilności danej części samochodowej.

Budowa jarzma zacisku hamulcowego

Jarzmo zacisku hamulcowego jest niezwykle cienką, monolityczną częścią wykonaną z odlewanej stali ocynkowanej. Jest ono zawsze formowane dokładnie zgodnie z rodzajem pojazdu. Składa się ono z klamry ze śrubowymi mocowaniami na piaście koła, jak i również otworów mocujących na prowadnice klocków hamulcowych. Ogólnie rzecz biorąc jarzmo zacisku hamulcowego jest bardzo wytrzymała i starcza na cały okres eksploatacji samochodu. Niemniej jednak powinno być ono oczyszczane i sprawdzane przy okazji każdokrotnej wymiany klocków hamulcowych.

Okres eksploatacji jarzma zacisku hamulcowego

Pomimo tego, że jarzmo zacisku hamulcowego poddawane jest wysokim technicznym obciążeniom, zazwyczaj posiada ono długi okres eksploatacji. Laik bardzo ciężko będzie w stanie określić jakość części. Zasadniczo zależy to od materiału wykorzystanego do jego produkcji, jak i również sposobu, w jaki został wyprodukowany. Akceptowane są wyłącznie części odlewane lub odlewane ciśnieniowo, przetwarzane przy użyciu odpowiedniej mieszanki stopów, które zostały profesjonalnie wciśnięte i wygładzone. Głębokie zadziory na jarzmie zacisku hamulcowego wskazują na niezadowalającą kontrolę jakości producenta.

Produkcja jarzem zacisków hamulcowych

Jarzma zacisków hamulcowych to pod względem technicznym istotne części samochodowe, a tym samym wymagają wyjątkowo wnikliwego systemu kontroli jakości. Wielu producentów samochodów przepisuje 100% kontrolę tych części, co najmniej dla wysokiej mocy samochodów. Dokonuje się to przez ultradźwięki oraz promieniowanie rentgenowskie w celu sprawdzenia ubytków lub ciał obcych zawartych w odlewie. Ma to ogromne znaczenie, aby wadliwe części zostały z fabryki wyeliminowane. Jeśli zostaną wykorzystane, z pewnością osłabią cały układ.

Awarie jarzma zacisku hamulcowego

Jarzma zacisków hamulcowych mogą stać się wadliwe po latach ich eksploatacji. Najbardziej powszechną awarią jest pęknięcie jarzma. Takie okoliczności wymagają szczególnej ostrożności: w momencie, gdy jarzmo ulegnie pęknięciu, część musi zostać natychmiast wymieniona. Jarzmo zacisku hamulcowego nie może został zespawane lub sklejone.
Jedyną możliwością przywrócenia całkowitego bezpieczeństwa funkcjonowania układu jest jego wymiana. Wymiana jarzma zacisku hamulcowego nie jest skomplikowana. Jest ono zabezpieczone dwiema śrubami. Dane śruby także muszą zostać wymienione i dokręcone z odpowiednią siłą. Dane dotyczące momentu dokręcającego można sprawdzić w instrukcji przeprowadzania napraw w samochodzie.

Niezbyt drogie

Jarzma zacisków hamulcowych są pod względem technicznym niezbędne, tak samo jak najprostsze części. Z tego powodu ich cena jest dość niska. Nawet markowy produkt, taki jak TRW, bardzo rzadko kosztuje więcej niż 60 euro. Jednak cena nowej części zależy w dużej mierze od rodzaju samochodu. Im większa jest pojemność silnika i masa całkowita auta, tym większe siły wpływać będą na jarzmo zacisku hamulcowego. Z tego powodu musi być ono odpowiednio wytrzymałe. Skorzystanie z części używanych jest w tym przypadku zdecydowanie niewskazane. Nie igraj z własnym bezpieczeństwem, a zawsze upewnij się, że masz do czynienia z markową jakością.

Nasze propozycje towaru:

  • Mocowanie, zacisk hamu...
    TRW Mocowanie, zacisk hamulcowy BDA671 w przystępnej cenie
    TRW | BDA671
    163,13 PLN -26% SCPT: 218,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Mocowanie, zacisk hamu...
    TRW Mocowanie, zacisk hamulcowy BDA268 w przystępnej cenie
    TRW | BDA268
    172,82 PLN -26% SCPT: 231,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Mocowanie, zacisk hamu...
    TRW Mocowanie, zacisk hamulcowy BDA436 w przystępnej cenie
    TRW | BDA436
    179,91 PLN -26% SCPT: 240,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Mocowanie, zacisk hamu...
    TRW Mocowanie, zacisk hamulcowy BDA410 w przystępnej cenie
    TRW | BDA410
    84,36 PLN -26% SCPT: 113,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Mocowanie, zacisk hamu...
    TRW Mocowanie, zacisk hamulcowy BDA576 w przystępnej cenie
    TRW | BDA576
    142,01 PLN -26% SCPT: 190,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Mocowanie, zacisk hamu...
    TRW Mocowanie, zacisk hamulcowy BDA675 w przystępnej cenie
    TRW | BDA675
    122,09 PLN -26% SCPT: 163,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Mocowanie, zacisk hamu...
    TRW Mocowanie, zacisk hamulcowy BDA267 w przystępnej cenie
    TRW | BDA267
    172,74 PLN -26% SCPT: 231,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Mocowanie, zacisk hamu...
    TRW Mocowanie, zacisk hamulcowy BDA230 w przystępnej cenie
    TRW | BDA230
    153,13 PLN -26% SCPT: 205,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • żruba, zacisk hamulcowy
    FEBI BILSTEIN żruba, zacisk hamulcowy 48810 w przystępnej cenie
    FEBI BILSTEIN | 48810
    10,53 PLN -30% SCPT: 15,00 PLN Zaoszczędź: 30%
  • żruba, zacisk hamulcowy
    FEBI BILSTEIN żruba, zacisk hamulcowy 05153 w przystępnej cenie
    FEBI BILSTEIN | 05153
    5,01 PLN -29% SCPT: 7,00 PLN Zaoszczędź: 29%
  • Tuleja prowadząca, zac...
    NK Tuleja prowadząca, zacisk hamulcowy 8999002 w przystępnej cenie
    NK | 8999002
    40,49 PLN -26% SCPT: 54,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • żruba, zacisk hamulcowy
    ATE żruba, zacisk hamulcowy 13.8190-0330.1 w przystępnej cenie
    ATE | 13.8190-0330.1
    10,22 PLN -27% SCPT: 14,00 PLN Zaoszczędź: 27%