00#
48-1635

Cylinderek hamulcowy do Twojego samochodu

Wybierz swój samochód
Szukaj
Kupuj Cylinderek hamulcowy lewy + prawy 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Cylinderek hamulcowy od wybranych i najlepszych producentów

  • BOSCH Cylinderek hamulcowy doświadczenie
  • FEBI BILSTEIN Cylinderek hamulcowy doświadczenie
  • A.B.S. Cylinderek hamulcowy doświadczenie
  • MAPCO Cylinderek hamulcowy doświadczenie
  • VAICO Cylinderek hamulcowy doświadczenie
  • BREMBO Cylinderek hamulcowy doświadczenie
  • ATE Cylinderek hamulcowy doświadczenie
  • TRW Cylinderek hamulcowy doświadczenie
  • Kup tutaj w najlepszej cenie VALEO Cylinderek hamulcowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie TOPRAN Cylinderek hamulcowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie SWAG Cylinderek hamulcowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie METZGER Cylinderek hamulcowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JP GROUP Cylinderek hamulcowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie HELLA Cylinderek hamulcowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JAPANPARTS Cylinderek hamulcowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DELPHI Cylinderek hamulcowy
  • OPTIMAL
  • BLUE PRINT
  • DIEDERICHS
  • ABE

Cylinderek hamulcowy wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Bezpieczne hamowanie dzięki hydraulice cylindra hamulcowego

Cylinder hamulcowy jako element techniczny poruszający okładzinami ciernymi hamulców. Cylindry hamulcowe można znaleźć zarówno w hamulcach bębnowych, jak i również w hamulcach tarczowych. Ich doskonały stan techniczny gwarantuje bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Nie jest on koniecznie zbudowany jako część eksploatacyjna, jednakże wymaga regularnego sprawdzania stanu technicznego. Dotyczy to zwłaszcza cylindrów hamulców bębnowych.

Siła hydrauliki

Hamulce samochodu pracują zgodnie z zasadą przenoszenia siły, opartą o zasadę, że płyny nie mogą zostać sprężone. Z tego powodu w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Wciśnięcie pedału hamulca powoduje wciśnięcie długiego, wąskiego cylindra do wnętrza zbiornika z relatywnie niską siłą dzięki zaworowi wspomagającemu uruchamianie hamulców, przesuwając szeroki cylinder na zewnętrzną część końcówki linki hamulcowej. Dany cylinder przenosi siłę na szczęki lub klocki hamulcowe. Odległość pomiędzy nimi a tarcza hamulcową lub bębnem wynosi jedynie kilka milimetrów. Są one do siebie dociskane z pełną siłą.

Lokalizacja i budowa cylindra hamulcowego

Budowa cylindra hamulcowego jest różna w hamulcach tarczowych i bębnowych, jednakże jego zadanie i funkcja pozostaje taka sama. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, który jest po jednej stronie otwarty i zasilany olejem hydraulicznym poprzez elastyczne przewody. Obydwa układy posiadają w swoim wnętrzu ruchomy tłok, wciskany na zewnątrz w momencie wciśnięcia pedału hamulca oraz pchany do wewnątrz w momencie zwolnienia pedału.
W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część, zapewniająca docisk szczęk hamulcowych po obu stronach. W hamulcach przednich – którymi zawsze jest hamulec tarczowy – cylinder hamulcowy jest wbudowany w zacisk. Jest on większy niż cylinder hamulca bębnowego i posiada wyłącznie jeden hydrauliczny tłok.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego cylindry hamulcowe wyposażone są w gumowe tuleje. Są one wraz z ze swoimi prowadnicami najsłabszymi punktami tej części.

Awarie cylindra hamulcowego

Piętą Achillesa cylindra hamulcowego jest zazwyczaj jego szczelność. Gumowe tuleje cylindra z biegiem czasu stają się porowate. Cieknący płyn hamulcowy może spowodować fatalne konsekwencje dla całego układu hamulcowego. Problem dotyczy zwłaszcza cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych. Cieknący olej powoduje nieprawidłową pracę hamulców. Na bębnie zbiera się warstwa smaru, który wpływa na siły tarcia pomiędzy okładziną a bębnem. Co więcej spada ciśnienie hamowania, a do wnętrza linki hamulcowej może przedostać się powietrze.
W przypadku tarcz hamulcowych wyjątkowo podatne na zużycie są prowadnice cylindra hamulcowego. Mogą one nabrzmieć wskutek rdzy, a w rezultacie całkowicie zakleszczyć hamulec. Problem ten pojawiał się w pierwszych seryjnych modelach Opla Corsy.

Naprawa cylindrów hamulcowych

W przypadku hamulców bębnowych wymiana cylindrów hamulcowych jest częścią standardowej konserwacji auta. Wielu producentów części zamiennych oferuje zestawy naprawcze, które obejmują cylinder hamulcowy. Pomimo faktu, że wymaga to większego nakładu pracy, warto dokonać jego profilaktycznej wymiany. Nawet, jeśli wbudowany cylinder hamulcowy jest wyraźnie nienaruszony, części powinny być zawsze równocześnie wymienione. Ponowny demontaż hamulców może okazać się bardzo irytujący, gdy ponownie zacznie cieknąć z cylindra hamulcowego.
Wymiana cylindrów hamulcowych hamulców tarczowych jest nieco bardziej skomplikowana. Zwłaszcza ich prowadnice mogą ulec zakleszczeniu wskutek brudu, ścierania się i korozji. Specjalne narzędzie służące do demontażu znacznie ułatwi proces rozbiórki cylindra hamulcowego.
Teoretycznie rzecz biorąc możliwa jest naprawa wadliwego cylindra hamulcowego poprzez wymianę tulei. Z tego względu, że kompletny zestaw części jest bardzo tani, nie jest to warte zachodu.
WAŻNE: Po wymianie cylindrów hamulcowych układ hamulcowy musi zostać odpowietrzony. Przy okazji tej procedury powinno się sprawdzić także jakość płynu hamulcowego.

Cena nowego cylindra hamulcowego

Ceny nowych cylindrów hamulcowych do hamulców bębnowych zaczynają się od 10 euro za pojedynczy element. Niemniej jednak zaleca się kompletny przegląd elementów układu hamulcowego.


Nasze propozycje towaru:
Cylinderek hamulcowy
Cylinderek hamulcowy koła RIDEX 277W0004
  • Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
  • Materiał: Żeliwo
  • Liczba otworów do mocowania: 2
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zaworem odpowietrzającym
  • Średnica tłoka [mm]: 22,2
  • Warunki:  nowy
277W0004 RIDEX Cylinderek hamulcowy koła auto cena
RIDEX | 277W0004
40,08 PLN
Warunki:  nowy
Cylinderek hamulcowy
Cylinderek hamulcowy BREMBO A 12 084
  • Materiał: Żeliwo
  • Średnica otworu [mm]: 19,05
  • System hamulcowy: APL/Bendix
  • Wymiar gwintu: 10 x 1
  • Rozstaw śrub mocujących [mm]: 35
  • Warunki:  nowy
A 12 084 BREMBO Cylinderek hamulcowy auto cena
BREMBO | A 12 084
23,06 PLN
Warunki:  nowy
Cylinderek hamulcowy
Cylinderek hamulcowy koła BREMBO A 12 043
  • Materiał: Żeliwo
  • Średnica otworu [mm]: 17,46
  • System hamulcowy: ATE
  • Wymiar gwintu: 10 x 1
  • dla numeru artykułu: 4912
  • Rozstaw śrub mocujących [mm]: 21
  • Warunki:  nowy
A 12 043 BREMBO Cylinderek hamulcowy koła auto cena
BREMBO | A 12 043
31,19 PLN
Warunki:  nowy
Cylinderek hamulcowy
Cylinderek hamulcowy LPR 4400
  • Wymiar gwintu: 10 X 1,25
  • Rozstaw śrub mocujących [mm]: 35
  • Średnica tłoka [mm]: 22,2
  • Warunki:  nowy
4400 LPR Cylinderek hamulcowy auto cena
LPR | 4400
30,58 PLN
Warunki:  nowy
Cylinderek hamulcowy
Cylinderek hamulcowy koła RIDEX 277W0022
  • Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
  • Średnica [mm]: 20,64
  • Materiał: Żeliwo
  • Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
  • Rozstaw śrub mocujących [mm]: 35
  • Warunki:  nowy
277W0022 RIDEX Cylinderek hamulcowy koła auto cena
RIDEX | 277W0022
33,00 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Cylinderek hamulcowy
Cylinderek hamulcowy RIDEX 277W0002
  • Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
  • Materiał: Żeliwo
  • Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
  • Rozstaw śrub mocujących [mm]: 21
  • Liczba otworów do mocowania: 2
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zaworem odpowietrzającym
  • Ilość: 1
  • Wymiary radiatora: 17.46
  • Warunki:  nowy
277W0002 RIDEX Cylinderek hamulcowy auto cena
RIDEX | 277W0002
26,08 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Cylinderek hamulcowy
Cylinderek hamulcowy koła RIDEX 277W0071
  • Strona zabudowy: Oś tylna
  • Materiał: Aluminium
  • Średnica otworu [mm]: 17,46
  • Liczba otworów do mocowania: 1
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zaworem odpowietrzającym
  • Warunki:  nowy
277W0071 RIDEX Cylinderek hamulcowy koła auto cena
RIDEX | 277W0071
59,16 PLN
Warunki:  nowy
Cylinderek hamulcowy
Cylinderek hamulcowy BREMBO A 12 179
  • Materiał: Żeliwo
  • Średnica otworu [mm]: 19,05
  • System hamulcowy: ATE/FTE
  • Wymiar gwintu: 10 x 1
  • Rozstaw śrub mocujących [mm]: 21
  • Warunki:  nowy
A 12 179 BREMBO Cylinderek hamulcowy auto cena
BREMBO | A 12 179
31,65 PLN
Warunki:  nowy
Cylinderek hamulcowy
Cylinderek hamulcowy koła RIDEX 277W0018
  • Strona zabudowy: Oś tylna
  • Średnica tłoka cylindra [mm]: 17,46
  • Materiał: Aluminium
  • Średnica otworu [mm]: 17,46
  • Wymiar gwintu: 10 x 1
  • Rozstaw śrub mocujących [mm]: 10,5
  • Warunki:  nowy
277W0018 RIDEX Cylinderek hamulcowy koła auto cena
RIDEX | 277W0018
38,28 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Cylinderek hamulcowy
Cylinderek hamulcowy RIDEX 277W0033
  • Strona zabudowy: Oś tylna
  • Materiał: Żeliwo
  • Wymiar gwintu: 10 X 1
  • Rozstaw śrub mocujących [mm]: 31,7
  • Liczba otworów do mocowania: 2
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zaworem odpowietrzającym
  • Średnica tłoka [mm]: 20,64
  • Warunki:  nowy
277W0033 RIDEX Cylinderek hamulcowy auto cena
RIDEX | 277W0033
41,84 PLN
Warunki:  nowy
Cylinderek hamulcowy
Cylinderek hamulcowy koła ATE 03.3223-1112.3
  • Materiał: Żeliwo szare
  • Dostępne MAPP-Code
  • Średnica tłoka [mm]: 23,8
  • Warunki:  nowy
03.3223-1112.3 ATE Cylinderek hamulcowy koła auto cena
ATE | 03.3223-1112.3
72,88 PLN
Warunki:  nowy
Cylinderek hamulcowy
Cylinderek hamulcowy RIDEX 277W0011
  • Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
  • Średnica [mm]: 20,6
  • Materiał: Żeliwo
  • Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
  • Ciężar [kg]: 0,36
  • Rozstaw śrub mocujących [mm]: 35
  • Warunki:  nowy
277W0011 RIDEX Cylinderek hamulcowy auto cena
RIDEX | 277W0011
30,47 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy