Przewód hamulcowy elastyczny do Twojego samochodu
Przewód hamulcowy elastyczny dla topowych modelów
- Przewody hamulcowe giętkie BMW Seria 3
- Przewody hamulcowe giętkie AUDI A4
- Przewód elastyczny hamulcowy VW GOLF
- OPEL ASTRA
- Przewody hamulcowe giętkie AUDI A6
- Przewody hamulcowe giętkie BMW Seria 5
- Przewód elastyczny hamulcowy VW PASSAT
- FORD FOCUS
- Przewody hamulcowe giętkie FORD MONDEO
- Przewody hamulcowe giętkie SKODA OCTAVIA
- Przewód elastyczny hamulcowy RENAULT MEGANE
- HONDA CIVIC
- Przewody hamulcowe giętkie AUDI A3
- Przewody hamulcowe giętkie MERCEDES-BENZ Klasa E
- Przewód elastyczny hamulcowy MERCEDES-BENZ Klasa C
- VW POLO
- Przewody hamulcowe giętkie SEAT LEON
- Przewody hamulcowe giętkie MAZDA 6
- Przewód elastyczny hamulcowy NISSAN QASHQAI
- CITROЁN C4
Przewód hamulcowy elastyczny wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy
Dostarczanie ciśnienia dzięki przewodowi hamulcowemu
Przewód hamulcowy to mały, ale niezwykle istotny element przymocowany do zacisku hamulcowego. Zapewnia on połączenie zacisku z linką hamulcową. W danym artykule dowiesz się wszystkiego, co powinieneś wiedzieć na temat przewodu hamulcowego.
Ciśnienie w hamulcu do zapewnienia optymalnego efektu
Układ hamulcowy samochodu jest hydrauliczny. Zamknięty obwód wypełniony płynem hamulcowym przekazuje ciśnienie przez cały układ hamulcowy wykorzystując fakt, że płyny nie są w stanie być sprężone. Względnie niskie ciśnienie pedału hamulca jest wzmacniane przy pomocy dźwigni, wspomagania hamulców oraz stosunkiem hydraulicznym pomiędzy pompą hamulcową a zaciskiem. Z tego powodu szczelność to ma niezwykle duże znaczenie w układzie hamulcowym.
Ruch kompensacyjny
Szczelność układu hamulcowego sprawia, że korzystanie ze sztywnych rur jest wyjątkowo skuteczne. Aby przepalić miedzianą rurę potrzebne są niezwykle mocne siły. Ciśnienie hamowania nie jest w stanie tego zrobić. Niemniej jednak ciśnienie hamowania musi zostać przekazane do zacisku hamulcowego w jedną lub drugą stronę. Zaciski znajdują się zaraz obok koła.
Tylne koła oraz zaciski stale poruszają się w górę i w dół. Przednie koła wprowadzane są w dodatkowy ruch związany z funkcjonowaniem układu kierowniczego. Przewody hamulcowe umożliwiają niezawodne i elastyczne połączenie pomiędzy linkami a zaciskami hamulcowymi.
Budowa przewodu hamulcowego
Przewód hamulcowy zbudowany jest z wewnętrznego, wytrzymałego tworzywa, otoczonego grubą, gumową otuliną. Gumowa warstwa w sposób idealny dostarcza wymaganej elastyczności ciśnieniu hamowania. Co więcej, przewody hamulcowe instalowane przez producenta są relatywnie tanie. Niemniej jednak guma posiada kilka wad.
Gumowe przewody są wyjątkowo delikatne
Gumowe przewody hamulcowe zazwyczaj wytrzymują kilka pierwszych lat korzystania z samochodu. Niemniej jednak zaleca się sprawdzenie ich stanu technicznego podczas pierwszej zmiany opon. Przedmioty dostające się pod koła mogą zawsze spowodować pęknięcia gumy, obniżając stabilność przewodu. Co więcej, membrana wewnętrzna wykonana z tworzywa może ulec pęknięciu.
Może to zostać szybko zdiagnozowane poprzez znacząco osłabioną siłę hamowania auta. Często hamowanie funkcjonuje wyłącznie po jednej stronie samochodu. Auto jest ściągane na jedną ze stron, po której znajduje się poprawnie działający hamulec. Napęczniały przewód hamulcowy wskazuje na uszkodzenie jego membrany wewnętrznej.
W momencie, gdy gumowe przewody hamulcowe są popękane lub uszkodzone, należy je niezwłocznie wymienić. Ich wymiana nie jest zbyt trudna, jednakże wymagane są pewne określone działania.
Gdy już się do niego dobrałeś…
Nie ma nic złego w wymianie zużytego przewodu hamulcowego na nowy, gumowy element. Niemniej jednak handel akcesoriami oferuje obecnie rozwiązanie zapewniające dodatkową niezawodność: przewody hamulcowe w stalowym oplocie. Te wysokiej klasy przewody hamulcowe posiadają dodatkową powłokę wykonaną ze splecionej stali nierdzewnej, która nie tylko zapewnia ochronę ich gumowej warstwy, ale i także efektywnie chronią cały przewód przed uszkodzeniem zewnętrznym. Ogólnie rzecz biorąc montaż przewodów hamulcowych w stalowym oplocie jest prosty, szybki i jest efektywnym rozwiązaniem na zwiększenia bezpieczeństwa Twojego auta – z jednoczesnym wzrostem jego wartości.
Moment, w którym przewód musi zostać wymieniony
W momencie wymiany przewodu hamulcowego należy co najmniej sprawdzić stan płynu hamulcowego. Zaleca się jego wymianę, jeśli nie była ona w ostatnim czasie dokonywana. Pomoże z tym w pewności miernik płynu hamulcowego sprawdzający procentową zawartość wody w oleju. Po wymianie przewodów cały układ hamulcowy musi zostać odpowietrzony.
Markowe produkty to części zapewniające bezpieczeństwo
Przewody hamulcowe, niezależnie, czy gumowe czy w stalowym oplocie, to części zapewniające bezpieczeństwo. Wybieranie tanich produktów jest absolutnie przeciwwskazane. Nowy, markowy przewód hamulcowy jest wystarczająco tani, aby nie warty był wybór produktu posiadające wątpliwe pochodzenie. Prawdziwą inwestycją jest z drugiej strony wyposażenie swojego samochodu w przewody hamulcowe ze stalowym oplotem. Dla tych wysokiej klasy części możesz spodziewać się ceny w wysokości 20-40 euro za jeden przewód. Dodatkowe wydatki jednak bardzo szybko się zwrócą, zapewniając dodatkową pewność bezpieczeństwa.