0

0.00 PLN

#

Cięgno, Hamulec Postojowy – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Cięgno, Hamulec Postojowy 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Cięgno, Hamulec Postojowy od wybranych i najlepszych producentów

  • BOSCH Cięgno, Hamulec Postojowy
  • FEBI BILSTEIN Cięgno, Hamulec Postojowy
  • A.B.S. Cięgno, Hamulec Postojowy
  • MAPCO Cięgno, Hamulec Postojowy
  • VAICO Cięgno, Hamulec Postojowy
  • ATE Cięgno, Hamulec Postojowy
  • TRW Cięgno, Hamulec Postojowy
  • TOPRAN Cięgno, Hamulec Postojowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie SWAG Cięgno, Hamulec Postojowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie METZGER Cięgno, Hamulec Postojowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JP GROUP Cięgno, Hamulec Postojowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie HELLA Cięgno, Hamulec Postojowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JAPANPARTS Cięgno, Hamulec Postojowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Cięgno, Hamulec Postojowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie HERTH+BUSS JAKOPARTS Cięgno, Hamulec Postojowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie TEXTAR Cięgno, Hamulec Postojowy
  • LPR
  • TRISCAN
  • BUGIAD
  • NIPPARTS
  • ASHIKA
  • FERODO
  • JURID
  • FTE
  • NK katalog części zamiennych
  • PETERS ENNEPETAL katalog części zamiennych
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE katalog części zamiennych
  • ESEN SKV katalog części zamiennych
  • COFLE katalog części zamiennych
  • MALÒ katalog części zamiennych
  • AUTOMEGA katalog części zamiennych
  • DT katalog części zamiennych
  • MAXGEAR
  • AUGER
  • YAZUKA

Cięgno, Hamulec Postojowy wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Bezpieczne przyspieszanie oraz parkowanie dzięki hamulcowi ręcznemu

Całkowicie mechaniczny hamulec ręczny blokuje tylne koła samochodu. Można go obsługiwać poprzez ręczną dźwignię lub pedał. Siła hamowania jest przenoszona przez linkę o określonym okresie eksploatacji.

Budowa i funkcja hamulca ręcznego

Hamulec ręczny zapobiega przed staczaniem się samochodu w momencie, gdy jest on zaparkowany, zazwyczaj poprzez blokowanie jego tylnych kół. Ma on także dodatkowe zastosowanie w trakcie wjeżdżania samochodem na wzniesienie: umożliwia on wrzucenie biegu bez staczania się samochodu lub gaśnięcia silnika.
Większość hamulców ręcznych jest obsługiwana poprzez ręczną dźwignię znajdującą się obok fotelu kierowcy. Dana dźwignia jest połączona z systemem prowadzącym, napinającym linkę na podwoziu samochodu. Napięcie jest przenoszone do szczęk hamulcowych hamulca tylnego koła. Szczęki hamulcowe są mechaniczne odsuwane od siebie przez pracę dźwigni i dociskane do bocznej ściany bębna hamulcowego, zapewniając bezpieczne parkowanie samochodu i ochronę przed jego stoczeniem. Inne samochody, zwłaszcza Mercedesy, posiadają hamulec ręczny obsługiwany pedałem. Użytkownicy innych marek samochodów muszą się do tego przyzwyczaić. W danych samochodach niepotrzebne jest korzystanie z hamulca ręcznego na wzniesieniach, gdyż posiadają one bardzo niski moment obrotowy oraz potężny pierwszy bieg.

Zużycie się linki hamulca ręcznego

Linka hamulcowa to element poddawany wysokiego obciążeniu i wystawiony na działanie innych części samochodu. Jest to skręcony przewód zbudowany z kilku oddzielnych metalowych drutów, tzw. linka Bowdena. Linki hamulca ręcznego są zazwyczaj chronione przed penetrującym brudem poprzez tuleję ochronną nasmarowaną od wewnątrz proszkiem grafitowym. Z biegiem czasu traci on swoje właściwości. Otwory umożliwiają na skraplanie się wody oraz przedostawanie się jej do linki, powodując jej rdzewienie. W rezultacie linka ulega nabrzmieniu i zakleszczeniu się w tulei ochronnej. Osłabia ją połączenie rdzy oraz wysokiego obciążenia.
Jeśli wadliwy hamulec ręczny nagle przestanie działać, oznacza to, że uległ on zerwaniu. Alternatywnie jego praca może stawać się stopniowo coraz trudniejsza lub jego funkcjonowanie może stawać się coraz gorsze. W takim przypadku wewnętrzna linka jest nabrzmiała, co powoduje zakleszczenie jej w tulei. W obydwu przypadkach wymiana linki jest jedynym rozsądnym rozwiązaniem.
Bardzo rzadko skuteczne jest nasmarowanie linki hamulca ręcznego. Przy pomocy smarownicy oraz rzadkiego smaru można tymczasowo przywrócić jej skuteczną pracę. Dana naprawa nie starczy jednak na długo. Smar przestanie być skuteczny już po kilku dniach, a problemy ponownie się zaczną. Nasmarowanie linki pistoletem natryskowym ma sens w momencie, gdy naprawa jest niezbędna, a jest weekend i wszystkie warsztaty są zamknięte.

Naprawa hamulca ręcznego

Na szczęście wymiana linki hamulca ręcznego jest bardzo prosta. Jest ona przymocowana do odpowiednich punktów hamulca tylnych kół oraz dźwigni. Ostrożnie sprawdź jej prowadzenie. Jeśli linka jest zbyt luźna może ulec ona pęknięciu przy przejechaniu przez pierwsza przeszkodę. Najlepszym pomysłem jest sprawdzenie mocowania starej linki oraz przymocowanie w tym samym miejscu nowej linki.
Dana naprawa zajmuje jedynie 30 minut i powoduje całkowite przywrócenie pracy hamulca ręcznego. Automatyczna regulacja linki musi wyregulować nowo zamontowaną linkę. Jest to zazwyczaj nic innego jak dokręcenie nakrętki napinacza. Wymiana linki hamulca ręcznego powinna wystarczyć na lata jazdy samochodem.

Cena linki hamulca ręcznego

Linka hamulca ręcznego to bardzo niedroga część. Nawet oryginalnej jakości część do luksusowego samochodu takiego jak BMW czy Mercedes rzadko kiedy kosztuje więcej niż 15 euro, dlatego zakup zbyt tanich części nie za większego sensu. Wysokiej klasy linka hamulca ręcznego posiada certyfikowaną jakość na wszystkie jej elementy: tuleję ochronną, punktów mocujących, linki wewnętrznej oraz smarowania. Jest to część, której możesz zaufać.

Nasze propozycje towaru:

  • Cięgno, hamulec postojowy
    A.B.S. Cięgno, hamulec postojowy K12876 w przystępnej cenie
    A.B.S. | K12876
    100,17 PLN -26% SCPT: 134,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Cięgno, hamulec postojowy
    A.B.S. Cięgno, hamulec postojowy K16656 w przystępnej cenie
    A.B.S. | K16656
    51,29 PLN -26% SCPT: 69,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Cięgno, hamulec postojowy
    A.B.S. Cięgno, hamulec postojowy K18406 w przystępnej cenie
    A.B.S. | K18406
    32,76 PLN -26% SCPT: 44,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Cięgno, hamulec postojowy
    COFLE Cięgno, hamulec postojowy 11.5454 w przystępnej cenie
    COFLE | 11.5454
    13,77 PLN -28% SCPT: 19,00 PLN Zaoszczędź: 28%
  • Cięgno, hamulec postojowy
    COFLE Cięgno, hamulec postojowy 631.20 w przystępnej cenie
    COFLE | 631.20
    31,24 PLN -26% SCPT: 42,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Cięgno, hamulec postojowy
    COFLE Cięgno, hamulec postojowy 10.6044 w przystępnej cenie
    COFLE | 10.6044
    39,33 PLN -26% SCPT: 53,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Cięgno, hamulec postojowy
    COFLE Cięgno, hamulec postojowy 10.7620 w przystępnej cenie
    COFLE | 10.7620
    32,24 PLN -26% SCPT: 43,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Cięgno, hamulec postojowy
    COFLE Cięgno, hamulec postojowy 10.8061 w przystępnej cenie
    COFLE | 10.8061
    57,17 PLN -26% SCPT: 77,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Cięgno, hamulec postojowy
    COFLE Cięgno, hamulec postojowy 11.6807 w przystępnej cenie
    COFLE | 11.6807
    44,39 PLN -27% SCPT: 60,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Cięgno, hamulec postojowy
    JP GROUP Cięgno, hamulec postojowy 1170301800 w przystępnej cenie
    JP GROUP | 1170301800
    38,27 PLN -25% SCPT: 51,00 PLN Zaoszczędź: 25%
  • Cięgno, hamulec postojowy
    NK Cięgno, hamulec postojowy 904799 w przystępnej cenie
    NK | 904799
    41,44 PLN -27% SCPT: 56,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Cięgno, hamulec postojowy
    TRISCAN Cięgno, hamulec postojowy 8140 291155 w przystępnej cenie
    TRISCAN | 8140 291155
    60,99 PLN -26% SCPT: 82,00 PLN Zaoszczędź: 26%