Nasz asortyment części zapasowe
Niewielki nacisk na pedał hamulca konkurencyjnie łączy korektor siły hamowania, ABS i pompę hamulcową. Siła jest wzmocniona przez cylinderek hamulcowy koła i potem jest przekazywana na klocki hamulcowe, kóre znajdują się na tarczach hamulcowych i ciągle podlegają szybkiemu zużyciu. Abrazja i ciepło sprawiają stałe zagrożenie dla układu.
- Tarcza hamulcowa
- Zestaw klocków hamulcowych, hamulce tarczowe
- Przewód hamulcowy elastyczny
- Zacisk hamulca
- Cięgno, hamulec postojowy
- Zesatw szczęk hamulcowych
- Cylinderek hamulcowy
- Zestaw naprawczy, zacisk hamulca
- Bęben hamulcowy
- Zesatw szczęk hamulcowych, hamulec postojowy
- Płyn hamulcowy
- Pompa hamulcowa
- Pierżcień czujnika, abs
- Panel rozbryzgiwujący, tarcza hamulcowa
- Włącznik żwiateł stop
- Korektor siły hamowania
- Mocowanie, zacisk hamulcowy
- Urządzenie wspomagające hamowanie
- Pompa vacum
- Akumulator ciżnienia, resorowanie / tłumienie
Filtry spełniają funkcje utrzymywania brudu i wody poza częściami silnika. Dzięki filtru kabinowemu wnętrze samochodu się staje czyste od kurzu i pyłku. Filtr oleju zmniejsza zużycie silnika, natomiast filtry hydrauliczne zapewniają ciśnienie w układzie hamulcowym i sprzęgle. Filtry paliwa i powietrza odpowiedziają za czyszczenie mieszanki paliwowo-powietrznej.
- Filtr oleju
- Filtr powietrza
- Filtr, przewietrzanie przestrzeni pasażerskiej
- Filtr paliwa
- Zestaw filtra hydraulicznego, automatyczna skrzynia biegów
- Filtr hydrauliczny, układ kierowniczy
Iskra zapłonowa, która uruchamia zapłon jest tworzona w cewce zapłonowej. Iskra przeskakuje między elektrodami w świecy zapłonowej. Przewody zapłonowe i rozdzielacze zapłonu znajdują się wewnątrz. Wszystkie części są wyposażone w rezystory, ponieważ przekazują wysokie napięcie. Poleca się unikać rozładowania elektrostatycznego.
- Świeca zapłonowa
- Świeca żarowa
- Cewka zapłonowa
- Zestaw przewodów zapłonowych
- Rozdzielacz zapłonu
- Kopułka zapłonowa
- Palec rozdzielacza
- Jednostka sterująca, układ zapłonowy
- Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego
Układ kierowniczy wpływa na układ jezdny i koła. Części karoserii, które nie podlegają wibracjom podczas sterowania też są pod wpływem. Wspomaganie kierownicy i przekładnia kierownicza zapewniają sprawne działanie drążka kierowniczego. On jest zabezpieczony przez drążki kierownicze, stabilizatory, wahacze i inne elementy.
- Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego
- Drążek kierowniczy poprzeczny
- Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny
- Zestaw osłon, układ kierowniczy
- Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy
- Przekładnia kierownicza
- Kolumna kierownicza
- Olej do hydrauliki centralnej
- Amortyzator układu kierowniczego
Sprężyny działają przeciw propagacji drgań nie tylko w mocowaniu amortyzatora. Zawieszenie koła jest chronione wraz z amortyzatorami, drążkiem kierowniczym, wahaczami i przegubami kulowymi, podczas gdy kołysania nadwozia są tłumione. Dzięki temu można utrzymywać sterowanie pod kontrolą i ulepszyć ogólną trwałość układu kierowniczego.
- Amortyzatory
- Sprężyna zawieszenia
- Mocowanie amortyzatora teleskopowego
- Odbój i osłona amortyzatora
- Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora
- Talerz sprężyny
- Regulator, regulacja przeżwitu
- Pióro resoru
Rozpowszechnianie momentu obrotowego następuje za pomocą wału korbowego po spalaniu w silniku. Napęd pasowy działa przez paski rozrządu i napinacze pasków z układem jezdnym, który też jest połączony ze wszystkimi jednostkami pomocniczymi. To sprawia zużycie pasków i napinaczy, które potem potrzebują regularnej wymiany.
- Pompa wodna + zestaw paska rozrządu
- Olej silnikowy
- Uszczelka, termostat
- Wał korbowy
- Popychacz zaworu
- Łożyskowanie silnika
- Uszczelniacz, trzonek zaworu
- Uszczelka, głowica cylindrów
- Miska olejowa
- Pierscień uszczelniający wału, wał korbowy
- Zestaw żrub głowicy cylindrów
- Zawór wydechowy
- Zawór ssący
- Uszczelka, miska olejowa
- Wtryski
- Zestaw pierscieni tłoka
- Zawór egr
- Chłodnica powietrza doładowującego
- Wał rozrządu
- Wąż, wentylacja skrzyni korbowej
- Klapki sterujące, zasilanie powietrzem
- Miarka olejowa
- Łańcuch rozrządu
- Silniczek krokowy
- Tłok
- Skrzynia korbowa
- Pokrywa głowicy cylindra
- Pompa olejowa
- Zawór podciśnienia
- Łożysko korbowodu
- Króciec, kolektor dolotowy
- Linka przepustnicy
- Koło zębate, wał korbowy
- Korek spustowy oleju, miska olejowa
- Koło pasowe, wał korbowy
- Napinacz, łańcuch rozrządu
- Pierscień uszczelniający wału, wałek rozrządu
- Przewód powietrza doładowujacego
- Uszczelka, kolektor dolotowy
- Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów
Elektryka umożliwia oświetlenie samochodu bez inerwencji. Alternator zapewnia elektryczność dla cewki zapłonowej, pomp oleju, czujników do ECU, wycieraczek z silniczkiem. Dodatkowe elementy komfortu są możliwe dzięki elektryce, takie jak podnośnik szyby, zamek centralny i elementy i elementy obsługowe.
- Reflektor
- Kierunkowskaz
- Lampa tylna zespolona
- Światła przeciwmgielne
- Czujnik zużycia klocków
- Czujnik, prędkosć obrotowa koła
- Żarówka, lampa kierunkowskazu
- Przepływomierz masowy powietrza
- Alternator
- Oswietlenie tablicy rejestracyjnej
- Czujnik temperatury
- Rozrusznik
- Generator impulsów, wał korbowy
- Trzecie światło stopu
- Akumulator
- Czujnik spalania stukowego
- Przełącznik kolumny kierowniczej
- Regulator napięcia
- Włącznik ciżnieniowy oleju
- Czujnik zbliżeniowy
- Czujnik temperatury płynu chłodzącego
- Element nastawczy, regulacja położenia reflektorów
- Przełącznik, swiatło cofania
- Czujnik, ustawienie przepustnicy
- Sterownik, czas żarzenia
- Przekaynik kierunkowskazów
- Zdalne sterowanie, zamykanie centralne
- Przełącznik, swiatła główne
- Czujnik, temperatura oleju
- Czujnik, poziom paliwa
- Fanfara
- Włącznik elektromagnetyczny, rozrusznik
- Jednostka hydrauliczna, układ hamulcowy
- Szczotka węglowa, alternator
- Czujnik, cisnienie doładowania
Wycieraczki składają się z linki wycieraczki, ramion wycieraczki i wielowarstwowej gumy wycieraczki. Guma jest szczególnie podatna na zużycie, ona musi być wymieniana corocznie razem z piórami. Dyszy spryskiwacza zwykle trwają w ciągu całego okresu eksploatacji samochodu.
- Pióro wycieraczki
- Ramię wycieraczki, czyszczenie szyb
- Pompa spryskiwacza, spryskiwacz szyby czołowej
- Silnik wycieraczek
- Napęd wycieraczek
- Dysza płynu spryskiwacza, spryskiwacz szyby czołowej
- Zbiornik płynu spryskiwacza, szyba
Sprzęgło jest potrzebne, żeby przekazywać moment obrotowy od silnika na koła oraz wyrównywać go osiowo. Więc moment obrotowy jest przekazywany. Półosie i przeguby zapewniają przekazywanie dla osi i kół, gdzie siła jedncześnie jest przekierowywana.
- Zestaw łożysk koła
- Stabilizator, zawieszenie
- Wahacz, zawieszenie koła
- Drążek / wspornik, stabilizator
- Przegub mocujący / prowadzący
- Łożyskowanie, wahacz
- Zestaw osłony, półoż napędowa
- Zestaw przegubu, półoż napędowa
- Szpilka koła
- Połączenie obrotowe kierowania, zawieszenie koła
- Piasta koła
- Wał napędowy
- Łącznik elastyczny wału
- Olej przekładniowy do skrzyni biegów
- Wał napędowy, napęd osi
- Olej do skrzyni automatycznej
- Obudowa, mechanizm różnicowy
- Korpus osi
- Gumy stabilizatora
- Łożyskowanie, korpus osi
Karoseria to rama samochodu, która jest niezależna od układu jezdnego i układu napędowego. Elementy stabiluzujące są połączone z amortyzatorami,sprężynami zawieszenia, przegubami osiowymi i elementami mocowania jak linka układu kierowniczego. Więc rama się skręca i wibracje ledwie się rozprzestrzeniają.
- Sprężyna gazowa, pokrywa bagażnika
- Lusterko zewnętrzne
- Przednie poszycie
- Błotnik
- Poszycie, wnęka na koła
- Grill
- Pokrywa komory silnika
- Uchwyt, zderzak
- Próg drzwiowy
- Belka zderzaka
- Spojler
- Podłużnica ramy
- Kielich zaczepu, zestaw zaczepu przyczepy
- Korek wlewu paliwa
- Kratka wentylacyjna, zderzak
- Sprężyna gazowa, pokrywa komory silnika
- Wkład lusterka
Diesel albo benzyna są bezpiecznie przechowywane w tylnej części samochodu, właśnie przy ściance bocznej zbiornika paliwa. Pompa paliwa też może się zanjdować tam w pojemniku oraz jest tam smarowana. Układ jest połączony z zaworem dolotowym przez bezpieczne przewody i węże, które przekazują powietrze do filtra paliwa, wszystko to zapobiega potencjalnemu zanieczyszczeniu.
NAPĘD PASOWY
- Pasek klinowy
- Zestaw paska rozrządu
- Rolka kierunkowa / prowadząca, pasek klinowy zębaty
- Rolka napinacza, pasek klinowy wielorowkowy
- Alternator - sprzęgło jednokierunkowe
- Napinacz, pasek klinowy wielorowkowy
- Koło pasowe, pompa wodna
- Pokrywa, pasek rozrządu
- Pasek klinowy wielorowkowy
Kompletne wykończenie wnętrza często jest oferowane w samochodach kompaktowych. Zawiera ono fotele tapicerowane, szyby elektryczne, regulowane lusterka zewnętrzne, dywaniki w bagażniku i w kabinie oraz wszytkie elementy sterujące ciepłem, oświetleniem i klimatyzacją. Wykonanie jest uzależnione przez klasy średnią albo wyższą.
- Mechanizm podnoszenia szyby
- Przełącznik, podnożnik szyby
- Pedał gazu
- Wałek giętki tachometru
- Antena
- Korbka do otwierania szyby
- Amperomierz
Przedział pasażerski oszczędnie jest ochładzany dzięki klimatyzacji, ponieważ energii potrzebuje tylko sprężarka. Podczas cyrkulacji powietrza chłodziwo przechodzi przez zawór rozprężny i wypełnia procesy wymiany ciepła (oraz osuszanie powietrza dla czyszczenie) bez użycia energii zewnętrznej.
- Skraplacz, klimatyzacja
- Wentylator nawiewu
- Kompresor, klimatyzacja
- Osuszacz, klimatyzacja
- Sprzęgło klimatyzacji
- Przełacznik wysokiego cisnienia, klimatyzacja
- Linia wysokiego cisnienia, klimatyzacja
- Zawór rozprężny, klimatyzacja
- Parownik, klimatyzacja
Ogrzewanie i chłodzenie wody działające przez wymienik ciepła potrzebują niezbyt dużo enrgii. Chłodnica wody przekazuje ciepło do otoczającego powietrza, które może być odbierane przez ogrzewanie. Energia jest potrzebna, żeby przekzać powietrze przez wentylatory i dmuchawy wnętrza. Cyrkulacja powietrza też ma korzyść z tej technologii.
- Chłodnica, układ chłodzenia silnika
- Termostat, żrodek chłodzący
- Chłodnica oleju, olej silnikowy
- Zbiorniczek wyrównawczy, płyn chłodzący
- Pompa wodna
- Nagrzewnica
- Wentylator, chłodzenie silnika
- Kołnierz przewodu płynu chłodzącego
- Pokrywa / osłona
- Przełącznik termiczny, wentylator chłodnicy
- Opornik, wentylator wewnętrzny
- Sprzęgło, wentylator chłodzenia
- Korek, chłodnica
Gazy spalinowe są zbierane, oczyszczane i tłumione w układzie wydechowym. Katalizator zmienia kompozycję, w czasie kiedy tłumik poza układem wydechowym sciska i zmniejsza hałas. Czujniki w kolektorach wydechowych też odpowiadają za lepszą kompozycję mieszanki paliwowo-powietrznej, kóra jest przekazywana do silnika.
- Sonda lambda
- Tłumik końcowy
- Kolektor, układ wydechowy
- Tłumik srodkowy
- Uszczelka, kolektor wydechowy
- Zestaw montażowy, katalizator
- Katalizator
- Turbina
- Tłumik przedni
- Przewód elastyczny, układ wydechowy
- Filtr cząstek stałych (DPF)
- Tłumik sportowy
Samochodowe przewody ciśnieniowe są elastyczne, wytrzymałe na ciepło i chemię. Przewody są wykonane z gumy z wstawkami z tkaniny, w innych przypadkach wstawki są plastykowe albo silikonowe. Te przewody są podłączone do pompy wody, pompy hamulcowej, sprzęgła i serwa hamulcowego i ledwie się zużywają.