
Nasz asortyment części zapasowe

Niewielki nacisk na pedał hamulca konkurencyjnie łączy korektor siły hamowania, ABS i pompę hamulcową. Siła jest wzmocniona przez cylinderek hamulcowy koła i potem jest przekazywana na klocki hamulcowe, kóre znajdują się na tarczach hamulcowych i ciągle podlegają szybkiemu zużyciu. Abrazja i ciepło sprawiają stałe zagrożenie dla układu.
- Tarcze hamulcowe
- Klocki hamulcowe
- Przewody hamulcowe elastyczne
- Zacisk hamulcowy
- Linka hamulca ręcznego
- Szczęki hamulcowe
- Cylinderek hamulcowy
- Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego
- Bębny hamulcowe
- Szczeki hamulca recznego
- Płyn hamulcowy
- Pompa hamulcowa
- Pierścień ABS
- Osłona tarczy hamulcowej
- Czujnik stopu
- Korektor siły hamowania
- Jarzmo zacisku
- Serwo hamulcowe
- Pompa vacum
- Akumulator hydrauliczny

Filtry spełniają funkcje utrzymywania brudu i wody poza częściami silnika. Dzięki filtru kabinowemu wnętrze samochodu się staje czyste od kurzu i pyłku. Filtr oleju zmniejsza zużycie silnika, natomiast filtry hydrauliczne zapewniają ciśnienie w układzie hamulcowym i sprzęgle. Filtry paliwa i powietrza odpowiedziają za czyszczenie mieszanki paliwowo-powietrznej.
- Filtr oleju
- Filtr powietrza
- Filtr kabinowy
- Filtr paliwa
- Filtr automatycznej skrzyni biegów
- Filtr hydrauliczny, układ kierowniczy

Iskra zapłonowa, która uruchamia zapłon jest tworzona w cewce zapłonowej. Iskra przeskakuje między elektrodami w świecy zapłonowej. Przewody zapłonowe i rozdzielacze zapłonu znajdują się wewnątrz. Wszystkie części są wyposażone w rezystory, ponieważ przekazują wysokie napięcie. Poleca się unikać rozładowania elektrostatycznego.
- Świece zapłonowe
- Świece żarowe
- Cewka zapłonowa
- Przewody zapłonowe
- Aparat zapłonowy
- Kopułka zapłonowa
- Palec rozdzielacza
- Moduł zapłonowy
- Przekaźnik świec żarowych

Układ kierowniczy wpływa na układ jezdny i koła. Części karoserii, które nie podlegają wibracjom podczas sterowania też są pod wpływem. Wspomaganie kierownicy i przekładnia kierownicza zapewniają sprawne działanie drążka kierowniczego. On jest zabezpieczony przez drążki kierownicze, stabilizatory, wahacze i inne elementy.
- Końcówka drążka kierowniczego
- Drążek kierowniczy
- Przegub osiowy drążka kierowniczego poprzecznego
- Osłona drążka kierowniczego
- Pompa wspomagania kierownicy
- Przekładnia kierownicza
- Kolumna kierownicza + elektryczne wspomaganie kierownicy
- Olej hydrauliczny
- Amortyzator układu kierowniczego

Sprężyny działają przeciw propagacji drgań nie tylko w mocowaniu amortyzatora. Zawieszenie koła jest chronione wraz z amortyzatorami, drążkiem kierowniczym, wahaczami i przegubami kulowymi, podczas gdy kołysania nadwozia są tłumione. Dzięki temu można utrzymywać sterowanie pod kontrolą i ulepszyć ogólną trwałość układu kierowniczego.
- Amortyzatory
- Sprężyny zawieszenia
- Poduszka amortyzatora
- Odbój i osłona amortyzatora
- Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora
- Talerz sprężyny
- Zawieszenie pneumatyczne
- Resory

Rozpowszechnianie momentu obrotowego następuje za pomocą wału korbowego po spalaniu w silniku. Napęd pasowy działa przez paski rozrządu i napinacze pasków z układem jezdnym, który też jest połączony ze wszystkimi jednostkami pomocniczymi. To sprawia zużycie pasków i napinaczy, które potem potrzebują regularnej wymiany.
- Pompa wody + zestaw paska rozrządu
- Oleje silnikowe
- Uszczelka, termostat
- Wał korbowy
- Popychacze zaworowe
- Poduszka silnika
- Uszczelniacze zaworowe
- Uszczelka pod głowicą
- Miska olejowa
- Uszczelniacz wału korbowego
- Śruby głowicy
- Zawór wydechowy
- Zawór ssący
- Uszczelka miski olejowej
- Wtryski
- Pierścienie tłokowe
- Zawór EGR
- Intercooler
- Wałek rozrządu
- Odpowietrzenie skrzyni korbowej
- Przepustnica
- Bagnet oleju
- Łańcuch rozrządu
- Silniczek krokowy
- Tłok
- Blok silnika
- Pokrywa zaworów
- Pompa oleju
- Zawór podciśnienia
- Panewki korbowodowe
- Kolektor ssący
- Linka gazu
- Koło zębate, wał korbowy
- Korek spustowy oleju
- Koło pasowe wału korbowego
- Napinacz łańcucha rozrządu
- Rura intercoolera
- Uszczelka kolektora ssącego
- Uszczelka pokrywy zaworów
- Uszczelniacz wałka rozrządu

Elektryka umożliwia oświetlenie samochodu bez inerwencji. Alternator zapewnia elektryczność dla cewki zapłonowej, pomp oleju, czujników do ECU, wycieraczek z silniczkiem. Dodatkowe elementy komfortu są możliwe dzięki elektryce, takie jak podnośnik szyby, zamek centralny i elementy i elementy obsługowe.
- Światła przednie
- Kierunkowskaz
- Lampy tylne
- Światła przeciwmgielne
- Czujnik zużycia klocków
- Czujnik abs
- Żarówka, lampa kierunkowskazu
- Przepływomierz powietrza
- Alternator
- Oświetlenie tablicy rejestracyjnej
- Czujnik temperatury
- Rozrusznik
- Czujnik położenia wału korbowego
- Trzecie światło stopu
- Akumulator
- Czujnik spalania stukowego
- Przełącznik zespolony
- Regulator alternatora
- Czujnik ciśnienia oleju
- Czujniki parkowania
- Czujnik temperatury płynu chłodzącego
- Silniczek regulacji świateł
- Włącznik świateł cofania
- Czujnik położenia przepustnicy
- Regulator dmuchawy
- Przerywacz kierunkowskazów
- Centralny zamek
- Przełącznik świateł
- Czujnik temperatury oleju
- Czujnik poziomu paliwa
- Klakson
- Włącznik elektromagnetyczny rozrusznika
- Pompa ABS
- Szczotka węglowa, alternator
- Czujnik cisnienia doładowania

Wycieraczki składają się z linki wycieraczki, ramion wycieraczki i wielowarstwowej gumy wycieraczki. Guma jest szczególnie podatna na zużycie, ona musi być wymieniana corocznie razem z piórami. Dyszy spryskiwacza zwykle trwają w ciągu całego okresu eksploatacji samochodu.
- Wycieraczki
- Ramię wycieraczki
- Pompka spryskiwacza
- Silnik wycieraczek
- Mechanizm wycieraczek
- Dysze spryskiwaczy
- Zbiorniczek spryskiwacza

Sprzęgło jest potrzebne, żeby przekazywać moment obrotowy od silnika na koła oraz wyrównywać go osiowo. Więc moment obrotowy jest przekazywany. Półosie i przeguby zapewniają przekazywanie dla osi i kół, gdzie siła jedncześnie jest przekierowywana.
- Łożysko koła
- Drążek stabilizatora
- Wahacz
- Łącznik stabilizatora
- Sworzeń wahacza
- Tuleja wahacza
- Osłona przegubu
- Przegub napędowy
- Śruby do felg
- Zwrotnica
- Piasta koła
- Półoś napędowa
- Łącznik elastyczny wału
- Olej przekładniowy
- Wał kardana
- Olej do skrzyni automatycznej
- Dyferencjał
- Belka skrętna
- Gumy stabilizatora
- Tuleje belki

Karoseria to rama samochodu, która jest niezależna od układu jezdnego i układu napędowego. Elementy stabiluzujące są połączone z amortyzatorami,sprężynami zawieszenia, przegubami osiowymi i elementami mocowania jak linka układu kierowniczego. Więc rama się skręca i wibracje ledwie się rozprzestrzeniają.
- Siłownik klapy bagażnika
- Lusterka zewnętrzne
- Zderzak
- Błotnik
- Nadkole plastikowe
- Grill
- Maska silnika
- Mocowanie zderzaka
- Próg wewnętrzny
- Belka zderzaka
- Dokładka zderzaka
- Podłużnica ramy
- Hak holowniczy
- Amortyzator pokrywy silnika
- Korek wlewu paliwa
- Kratka zderzaka
- Wkład lusterka

Diesel albo benzyna są bezpiecznie przechowywane w tylnej części samochodu, właśnie przy ściance bocznej zbiornika paliwa. Pompa paliwa też może się zanjdować tam w pojemniku oraz jest tam smarowana. Układ jest połączony z zaworem dolotowym przez bezpieczne przewody i węże, które przekazują powietrze do filtra paliwa, wszystko to zapobiega potencjalnemu zanieczyszczeniu.

NAPĘD PASOWY
- Pasek klinowy
- Pasek rozrządu
- Rolka prowadząca
- Rolka napinacza
- Sprzęgło alternatora
- Napinacz paska
- Koło pasowe, pompa wodna
- Obudowa rozrządu
- Pasek wielorowkowy

Kompletne wykończenie wnętrza często jest oferowane w samochodach kompaktowych. Zawiera ono fotele tapicerowane, szyby elektryczne, regulowane lusterka zewnętrzne, dywaniki w bagażniku i w kabinie oraz wszytkie elementy sterujące ciepłem, oświetleniem i klimatyzacją. Wykonanie jest uzależnione przez klasy średnią albo wyższą.
- Mechanizm podnoszenia szyby
- Przełącznik szyb
- Nakładki na pedały
- Linka prędkościomierza
- Antena
- Korbka szyby
- Deska rozdzielcza

SPRZĘGŁO
- Zestaw sprzęgła
- Pompa sprzęgła
- Siłownik sprzęgła
- Koło zamachowe
- Łożysko oporowe sprzęgła
- Linka sprzęgła
- Tarcza sprzęgła
- Docisk sprzęgła

Przedział pasażerski oszczędnie jest ochładzany dzięki klimatyzacji, ponieważ energii potrzebuje tylko sprężarka. Podczas cyrkulacji powietrza chłodziwo przechodzi przez zawór rozprężny i wypełnia procesy wymiany ciepła (oraz osuszanie powietrza dla czyszczenie) bez użycia energii zewnętrznej.
- Chłodnica klimatyzacji
- Wentylator nawiewu
- Sprężarka klimatyzacji
- Osuszacz klimatyzacji
- Sprzęgło klimatyzacji
- Czujnik ciśnienia klimatyzacji
- Przewódy klimatyzacji
- Zawór rozprężny klimatyzacji
- Parownik klimatyzacji

Ogrzewanie i chłodzenie wody działające przez wymienik ciepła potrzebują niezbyt dużo enrgii. Chłodnica wody przekazuje ciepło do otoczającego powietrza, które może być odbierane przez ogrzewanie. Energia jest potrzebna, żeby przekzać powietrze przez wentylatory i dmuchawy wnętrza. Cyrkulacja powietrza też ma korzyść z tej technologii.
- Chłodnica wody
- Termostat układu chłodzenia
- Chłodnica oleju silnikowego
- Zbiornik płynu chłodniczego
- Pompa wody
- Nagrzewnica
- Wentylator chłodnicy
- Korek zbiornika wyrównawczego
- Króciec wody
- Włącznik wentylatora chłodnicy
- Rezystor dmuchawy
- Sprzęgło wentylatora
- Korek chłodnicy

Gazy spalinowe są zbierane, oczyszczane i tłumione w układzie wydechowym. Katalizator zmienia kompozycję, w czasie kiedy tłumik poza układem wydechowym sciska i zmniejsza hałas. Czujniki w kolektorach wydechowych też odpowiadają za lepszą kompozycję mieszanki paliwowo-powietrznej, kóra jest przekazywana do silnika.
- Sonda lambda
- Tłumik końcowy
- Kolektor wydechowy
- Tłumik środkowy
- Uszczelka kolektora wylotowego
- Zestaw montażowy układu wydechowego
- Katalizator
- Turbina
- Tłumik przedni
- Łącznik elastyczny wydechu
- Filtr cząstek stałych (DPF)
- Końcówka wydechu

Samochodowe przewody ciśnieniowe są elastyczne, wytrzymałe na ciepło i chemię. Przewody są wykonane z gumy z wstawkami z tkaniny, w innych przypadkach wstawki są plastykowe albo silikonowe. Te przewody są podłączone do pompy wody, pompy hamulcowej, sprzęgła i serwa hamulcowego i ledwie się zużywają.