0

0.00 PLN

#

Pierżcień czujnika, ABS – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Pierżcień czujnika, ABS 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Pierżcień czujnika, ABS od wybranych i najlepszych producentów

  • FEBI BILSTEIN Pierżcień czujnika, ABS
  • MAPCO Pierżcień czujnika, ABS
  • VAICO Pierżcień czujnika, ABS
  • TOPRAN Pierżcień czujnika, ABS
  • ELRING Pierżcień czujnika, ABS
  • SWAG Pierżcień czujnika, ABS
  • METZGER Pierżcień czujnika, ABS
  • VEMO Pierżcień czujnika, ABS
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Pierżcień czujnika, ABS
  • Kup tutaj w najlepszej cenie CORTECO Pierżcień czujnika, ABS
  • Kup tutaj w najlepszej cenie TRISCAN Pierżcień czujnika, ABS
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BTA Pierżcień czujnika, ABS
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MEYLE Pierżcień czujnika, ABS
  • Kup tutaj w najlepszej cenie FAG Pierżcień czujnika, ABS
  • Kup tutaj w najlepszej cenie WABCO Pierżcień czujnika, ABS
  • Kup tutaj w najlepszej cenie NK Pierżcień czujnika, ABS
  • PETERS ENNEPETAL
  • HALDEX
  • AUTOMEGA
  • DT
  • MAXGEAR
  • AUGER
  • FEBEST
  • AUTLOG
  • BPW katalog części zamiennych

Pierżcień czujnika, ABS wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Sygnalizator asystenta hamowania: pierścień ABS

Pierścień ABS jako część niezwykle rzadko podatna na obciążenia techniczne znajduje się w przednich kołach wraz z hamulcami tarczowymi. Dostarcza on istotnych informacji do sterownika, które mają kluczowe znaczenie do zainicjowania systemu ABS.

Przez większość czasu wszystko działa poprawnie

W czasie codziennej jazdy samochodem wszystkie pracujące w nim urządzenia działają tak, jak założyli to inżynierowie. Kierowcy często nie zdają sobie sprawy z zakresu sił oddziałujących wewnątrz auta. W momencie utracenia kontroli nad samochodem lub gwałtownego zbaczania z drogi wkrótce może okazać się widoczne, jakim rodzajem układu zasilania jest samochód. Utrata kontroli nad kierowaniem samochodem skutkuje często wypadkiem drogowym.

Zachowuj zawsze całkowitą kontrolę podczas hamowania

Niezwykle ważne jest zachowanie kontroli nad samochodem w dosłownie każdej sytuacji. Przykładem krytycznego momentu jest hamowanie awaryjne. Gdy ono nastąpi, przednie koła zostają zablokowane. Brak obrotu kół automatycznie powoduje utratę kontroli nad kierowaniem samochodem. Zablokowanie kół wskutek hamowania powoduje wprawienie auta w ruch w linii prostej, niezależnie w jakim kierunku kierowca ma zamiar kierować.
W latach 1970-tych do hamowania na śliskim listowiu, oblodzonych lub mokrych drogach zalecana była procedura hamowania przerywanego (hamowania pulsacyjnego). Podczas hamowania kierowca w celu zachowania podstawowego sterowania musiał sporadycznie zdjąć nogę z pedału hamulca. Pod względem praktycznym okazało się to niemożliwe bez intensywnego szkolenia. Ostatecznie jednak wynaleziono system ABS.

System zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania – nowoczesny ratownik życia

System zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania, w skrócie ABS, zapobiega blokowaniu się przednich kół w przypadku hamowania awaryjnego. Hamulce są niezależnie zwalnianie w krótkich impulsach. Dzięki temu kierowanie samochodem jest zagwarantowane w praktycznie każdych warunkach. Dodatkowo system ABS zapobiega przed kumulowaniem się listowia lub śniegu przed kołami. Przyczynia się to do lepszej manewrowości oraz skróceniu drogi hamowania.

Budowa systemu zapobiegającego blokowaniu się kół podczas hamowania

System zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania zbudowany jest z nadajnika impulsów, czujnika oraz sterownika. Sterownik podłączony jest do hamulca hydraulicznego. Nadajnik impulsów, który jest pierścieniem, stale informuje czujnik o tym, czy i jak szybko obraca się koło. W momencie, gdy sterownik wykrywa zatrzymanie się przednich kół wraz z jednoczesnym obracaniem się tylnych kół, system blokuje przednią oś samochodu.
W tym momencie system zwalnia hamulec hydrauliczny do momentu, aż koło ulegnie delikatnemu obrotowi. Następnie ponownie blokuje on koła i sprawdza, czy wszystkie cztery koła uległy całkowitemu zatrzymaniu. Jeśli tak się nie stanie, procedura jest powtarzana do momentu, aż hamowanie nie zakończy się lub samochód się zatrzyma.

Budowa pierścienia ABS

Pierścień ABS lub pierścień magnetyczny to nieskomplikowana część samochodowa, która poddawana jest delikatnym obciążeniom. Jest to pierścień z nacięciami. Najzwyklejsze pierścienie ABS wyglądają jak koło zębate. Powszechnie stosowane są także perforowane tarcze, perforowane pierścienie oraz inne konstrukcje. Są one wykonane z ocynkowanej stali. Pierścienie nie mogą być wykonane z plastiku, aluminium lub stali nierdzewnej, gdyż nie są w wtedy w stanie generować sił magnetycznych.
Zadanie pierścienia magnetycznego jest zawsze takie same: sąsiadujący czujnik odmierza pole magnetyczne generowane przez przelatujące metalowe elementy. W momencie, gdy przechodzi element wykonany z żelaza, generowany jest impuls magnetyczny, a wtedy, gdy istnieje przerwa lub dziura, impuls nie powstaje. Impulsy przemienne są sygnałem wykorzystywanym przez sterownik w celu sprawdzenia obrotów i prędkości koła.

Awarie pierścienia czujnika ABS

Pierścień czujnika ABS nie jest poddawany obciążeniom mechanicznym. Ze względu na jego wagę jest tak zbudowany, aby był możliwie najlżejszy i najmniejszy. Z tego powodu, że jest on wystawiony na działanie warunków pogodowych, ulega on korozji, zakleszcza się lub z biegiem czasu pęka. W takim przypadku sterownik natychmiast poinformuje o awarii, która może być bardzo szybko naprawiona. Sam pierścień jest częścią bardzo tanią.
Mimo to może być ciężko, w zależności od modelu samochodu, dosięgnąć do pierścienia. Jeśli awarii ulegnie pierścień ABS warty od 5 do 15 euro, warto wymienić oba pierścienie, gwarantując tym samym za jednym razem pełną naprawę. Zalecamy także korzystanie zawsze z jakościowej marki.

Nasze propozycje towaru:

  • Pierścień nadajnika im...
    METZGER Pierścień nadajnika impulsów, ABS 0900178 w przystępnej cenie
    METZGER | 0900178
    48,14 PLN -26% SCPT: 65,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pierścień nadajnika im...
    METZGER Pierścień nadajnika impulsów, ABS 0900185 w przystępnej cenie
    METZGER | 0900185
    55,81 PLN -49% SCPT: 107,83 PLN Zaoszczędź: 49%
  • Pierścień nadajnika im...
    METZGER Pierścień nadajnika impulsów, ABS 0900163 w przystępnej cenie
    METZGER | 0900163
    44,83 PLN -54% SCPT: 96,91 PLN Zaoszczędź: 54%
  • Pierścień nadajnika im...
    TRISCAN Pierścień nadajnika impulsów, ABS 8540 21401 w przystępnej cenie
    TRISCAN | 8540 21401
    37,57 PLN -27% SCPT: 51,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Pierścień nadajnika im...
    TRISCAN Pierścień nadajnika impulsów, ABS 8540 23405 w przystępnej cenie
    TRISCAN | 8540 23405
    46,66 PLN -26% SCPT: 63,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pierścień nadajnika im...
    TRISCAN Pierścień nadajnika impulsów, ABS 8540 13401 w przystępnej cenie
    TRISCAN | 8540 13401
    48,67 PLN -26% SCPT: 65,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pierścień nadajnika im...
    TRISCAN Pierścień nadajnika impulsów, ABS 8540 14403 w przystępnej cenie
    TRISCAN | 8540 14403
    39,37 PLN -26% SCPT: 53,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pierścień nadajnika im...
    MAPCO Pierścień nadajnika impulsów, ABS 76676 w przystępnej cenie
    MAPCO | 76676
    79,39 PLN -26% SCPT: 106,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pierścień nadajnika im...
    RIDEX Pierścień nadajnika impulsów, ABS 2254S0014 w przystępnej cenie
    RIDEX | 2254S0014
    36,60 PLN -26% SCPT: 49,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pierścień nadajnika im...
    RIDEX Pierścień nadajnika impulsów, ABS 2254S0017 w przystępnej cenie
    RIDEX | 2254S0017
    35,25 PLN -25% SCPT: 47,00 PLN Zaoszczędź: 25%
  • Pierścień nadajnika im...
    TOPRAN Pierścień nadajnika impulsów, ABS 109 113 w przystępnej cenie
    TOPRAN | 109 113
    20,44 PLN -27% SCPT: 28,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Pierścień nadajnika im...
    TOPRAN Pierścień nadajnika impulsów, ABS 109 114 w przystępnej cenie
    TOPRAN | 109 114
    37,73 PLN -27% SCPT: 51,00 PLN Zaoszczędź: 27%