0

0.00 PLN

#

Części samochodowe Silnik do wszystkich marek samochodowych

Wybierz swój samochód

Katalog części zamiennych do Silnik w najwyższej jakości

Najlepsze części do "Silnik" od markowych producentów

  • REINZ
Wybierz najlepszą kategorię:
Olej Silnikowy

Olej Silnikowy

(1323 Części)
Pompa Wodna + Zestaw Paska Rozrządu

Pompa Wodna + Zestaw Paska Rozrządu

(5371 Części)
Korek Spustowy Oleju, Miska Olejowa

Korek Spustowy Oleju, Miska Olejowa

(1531 Części)
Łożyskowanie Silnika

Łożyskowanie Silnika

(26055 Części)
Uszczelka, Pokrywa Głowicy Cylindrów

Uszczelka, Pokrywa Głowicy Cylindrów

(10468 Części)
Zawór EGR

Zawór EGR

(4231 Części)
Pokaż wszystko

Silnik - Informacje dotyczące funkcji, naprawy i wymiany

Pas napędowy w silniku zapewnia, że koordynacja pomiędzy tłokiem i otworem zaworu jest zawsze dokładna. Dla tego celu, pasek rozrządu jest używany jako element łączący wał korbowy i wał napędowy w silniku/pasie napędowym.

Ogólna informacja o pasku rozrządu

Pas rozrządu zapewnia, że wał napędowy i wał korbowy działają zawsze w sposób zsynchronizowany przez łączenie ich ze sobą. Pas rozrządu jest płaski pasek wykonanym z miksu gumy i włókna szklanego, który ma zęby wewnątrz. Te zęby są ustawione na kołach pasowych, które są zamontowane na wale napędowym i wale korbowym. W zależności od pojazdu, pas rozrządu może także być używany do napędzania innych części, takich jak: pompa serwo, pompa wodna i/lub alternator. Pompa wodna, w szczególności, jest zbudowana w taki sposób w silniku oraz w tym samym czasie służy do naprężania pasa rozrządu. Wiele typów silników posiada alternatywne oddzielne naprężacze pasa rozrządu: tak zwane „koło pasowe luźne”.

Jak wymienić pasek rozrządu

Czy jest to pompa wodna czy koło pasowe luźne - w wypadku wymiany, te części są zazwyczaj wymieniane razem. Mimo to, wysoce skomplikowane pojazdy, które posiadają silnik o przeciwległych cylindrach lub silnik widlasty z dwoma bankami cylindrowymi mogą mieć jedynie jeden pas rozrządu. Pas rozrządu w tym wypadku jest bardzo długi i trudny do wymiany. W tych pojazdach, takich jak Alfa Romeo 166, musisz odłączyć cały silnik, żeby go wymienić. W normalnych cztero lub sześciocylindrowych silnikach rzędowych, pas rozrządu jest umiejscowiony na boku oprawy motoru i może być wymieniony względnie łatwo bez konieczności odłączenia motoru.
Żeby wymienić pas rozrządu musisz rygorystycznie trzymać się planu naprawy. Najważniejszą rzeczą jest upewnić się, że nie zmieniasz pozycji pomiędzy wałem napędowym i wałem korbowym przy instalacji nowego pasa rozrządu. Dla tego celu, znakujemy pas rozrządu-dla kierownicy i opraw wału napędowego i wału korbowego, które będą musiały być dopasowane później. Ale nawet jeśli wały napędowe i korbowe wydają się być na miejscu, zsynchronizowane, jedno z nich może być obrócone o 360°. Dlatego, zawsze odłączamy świecę zapłonową najpierw przy wymianie pasu rozrządu, żeby móc obrócić silnik manualnie jako środek testujący.
Pas rozrządu musi zawsze być sprawdzany według ustanowionych interwałów lub w wypadku podejrzanego zachowania. W samochodach używanych, na przykład, możesz to sprawdzić poprzez po prostu patrzenie na niego. Jeśli pas rozrządu splata się tkanką włókna szklanego lub jeśli wykazuje pierwsze pęknięcia, nadszedł czas, żeby to wymienić. Jednakże, nawet z pozoru nieskazitelny pas rozrządu może nagle zawieść. Dlatego, jeśli nie wiesz, kiedy pas był wymieniany, poleca się go wymienić w ramach ostrożności. W zależności od typu pojazdu poleca się przejść wymianę pasa rozrządu co każde 50 000-120 000 km. Dla starszych aut, powinieneś porozmawiać właścicielami takich samych modeli o interwałach. Dla Alfa Romeo 166 producent poleca wymianę co każde 80 000 km, ale właściciele uznają, że wymagane interwały to około 60 000 km.
Nie powinieneś próbować oszczędzać na pasie rozrządu lub na jego częściach pomocniczych pod żadnym pozorem. Długość życia naprężacza pompy wodnej jest prawie taki sam, jak ten pasa rozrządu. Nie powinno się wymieniać naprężacza przy wymianie pasa rozrządu, to z pewnością sprawi, że nowy pas rozrządu złamie się po kilku tysiącach km i spowoduje fatalne uszkodzenie silnika.

Wszystko dla pasa rozrządu

Kompletny zestaw pasa rozrządu kosztuje znacznie mniej niż myślisz. Prosty zestaw pasa rozrządu z dołączonym naprężaczem kosztuje mniej niż 15 euro. To czyni naprawę i konserwację starszych aut szczególnie tanią.
Autoczesciexpert.pl wymienia nasz cały asortyment zestawów pasa rozrządu. Nasi eksperci mechanicy dadzą ci użyteczną radę w razie problemów podczas instalacji. Wymiana pasa rozrządu jest wyzwaniem, ale z pewnymi zdolnościami może być wykonana także przez początkujących.

NAJLEPSZE produkty w kategorii: