00,00 zł#
12-1071

Części samochodowe Silnik do wszystkich marek samochodowych

Wybierz swój samochód
Szukaj
Katalog części zamiennych do Silnik w najwyższej jakości

Najlepsze części do "Silnik" od markowych producentów

  • AJUSA Silnik
  • CASTROL Silnik
  • ELRING Silnik
  • REINZ Silnik

Silnik - Informacje dotyczące funkcji, naprawy i wymiany

Pas napędowy w silniku zapewnia, że koordynacja pomiędzy tłokiem i otworem zaworu jest zawsze dokładna. Dla tego celu, pasek rozrządu jest używany jako element łączący wał korbowy i wał napędowy w silniku/pasie napędowym.

Ogólna informacja o pasku rozrządu

Pas rozrządu zapewnia, że wał napędowy i wał korbowy działają zawsze w sposób zsynchronizowany przez łączenie ich ze sobą. Pas rozrządu jest płaski pasek wykonanym z miksu gumy i włókna szklanego, który ma zęby wewnątrz. Te zęby są ustawione na kołach pasowych, które są zamontowane na wale napędowym i wale korbowym. W zależności od pojazdu, pas rozrządu może także być używany do napędzania innych części, takich jak: pompa serwo, pompa wodna i/lub alternator. Pompa wodna, w szczególności, jest zbudowana w taki sposób w silniku oraz w tym samym czasie służy do naprężania pasa rozrządu. Wiele typów silników posiada alternatywne oddzielne naprężacze pasa rozrządu: tak zwane „koło pasowe luźne”.

Jak wymienić pasek rozrządu

Czy jest to pompa wodna czy koło pasowe luźne - w wypadku wymiany, te części są zazwyczaj wymieniane razem. Mimo to, wysoce skomplikowane pojazdy, które posiadają silnik o przeciwległych cylindrach lub silnik widlasty z dwoma bankami cylindrowymi mogą mieć jedynie jeden pas rozrządu. Pas rozrządu w tym wypadku jest bardzo długi i trudny do wymiany. W tych pojazdach, takich jak Alfa Romeo 166, musisz odłączyć cały silnik, żeby go wymienić. W normalnych cztero lub sześciocylindrowych silnikach rzędowych, pas rozrządu jest umiejscowiony na boku oprawy motoru i może być wymieniony względnie łatwo bez konieczności odłączenia motoru.
Żeby wymienić pas rozrządu musisz rygorystycznie trzymać się planu naprawy. Najważniejszą rzeczą jest upewnić się, że nie zmieniasz pozycji pomiędzy wałem napędowym i wałem korbowym przy instalacji nowego pasa rozrządu. Dla tego celu, znakujemy pas rozrządu-dla kierownicy i opraw wału napędowego i wału korbowego, które będą musiały być dopasowane później. Ale nawet jeśli wały napędowe i korbowe wydają się być na miejscu, zsynchronizowane, jedno z nich może być obrócone o 360°. Dlatego, zawsze odłączamy świecę zapłonową najpierw przy wymianie pasu rozrządu, żeby móc obrócić silnik manualnie jako środek testujący.
Pas rozrządu musi zawsze być sprawdzany według ustanowionych interwałów lub w wypadku podejrzanego zachowania. W samochodach używanych, na przykład, możesz to sprawdzić poprzez po prostu patrzenie na niego. Jeśli pas rozrządu splata się tkanką włókna szklanego lub jeśli wykazuje pierwsze pęknięcia, nadszedł czas, żeby to wymienić. Jednakże, nawet z pozoru nieskazitelny pas rozrządu może nagle zawieść. Dlatego, jeśli nie wiesz, kiedy pas był wymieniany, poleca się go wymienić w ramach ostrożności. W zależności od typu pojazdu poleca się przejść wymianę pasa rozrządu co każde 50 000-120 000 km. Dla starszych aut, powinieneś porozmawiać właścicielami takich samych modeli o interwałach. Dla Alfa Romeo 166 producent poleca wymianę co każde 80 000 km, ale właściciele uznają, że wymagane interwały to około 60 000 km.
Nie powinieneś próbować oszczędzać na pasie rozrządu lub na jego częściach pomocniczych pod żadnym pozorem. Długość życia naprężacza pompy wodnej jest prawie taki sam, jak ten pasa rozrządu. Nie powinno się wymieniać naprężacza przy wymianie pasa rozrządu, to z pewnością sprawi, że nowy pas rozrządu złamie się po kilku tysiącach km i spowoduje fatalne uszkodzenie silnika.

Wszystko dla pasa rozrządu

Kompletny zestaw pasa rozrządu kosztuje znacznie mniej niż myślisz. Prosty zestaw pasa rozrządu z dołączonym naprężaczem kosztuje mniej niż 15 euro. To czyni naprawę i konserwację starszych aut szczególnie tanią.
Autoczesciexpert.pl wymienia nasz cały asortyment zestawów pasa rozrządu. Nasi eksperci mechanicy dadzą ci użyteczną radę w razie problemów podczas instalacji. Wymiana pasa rozrządu jest wyzwaniem, ale z pewnymi zdolnościami może być wykonana także przez początkujących.


NAJLEPSZE produkty w kategorii:
CORTECO 026657H
Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 026657H
Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów
Artykuł № : 026657H
Na stanie
19,16 zł
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
SKF VKMC 03259
Zestaw paska rozrządu + pompa wody VKMC 03259
Zestaw paska rozrządu + pompa wody Duratorq
  • Liczba zębów: 137
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami
  • Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: VKN 1005
  • Pas napędowy: z zębami o zaokrąglonym profilu
  • Liczba śrub: 1
  • Materiał wirnika pompy wody: Tworzywo sztuczne
  • Szerokość pasa [mm]: 25
  • Materiał pasa: PTFE (Polytetrafluorethylen)
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : VKMC 03259
Na stanie
348,41 zł
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
INA 420 0098 10
Popychacz zaworu 420 0098 10
Popychacz zaworu CCZA Strona doprowadzająca
  • Tryb pracy: hydrauliczny
  • Wysokość: 35
  • Średnica: 12
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : 420 0098 10
Na stanie
21,55 zł
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
SKF VKMC 01250-2
Zestaw paska rozrządu + pompa wody VKMC 01250-2
Zestaw paska rozrządu + pompa wody AMF Wałek rozrządu ATD
  • Liczba zębów: 120
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami
  • Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: VKN 1000
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z trzpieniem stojącym
  • Pas napędowy: z zębami o zaokrąglonym profilu
  • Materiał wirnika pompy wody: Tworzywo sztuczne
  • Szerokość pasa [mm]: 30
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : VKMC 01250-2
Na stanie
447,60 zł
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
FEBI BILSTEIN 08064
Popychacz zaworu 08064
Popychacz zaworu
  • Tryb pracy: hydrauliczny
  • Grubość: 26
  • uwzględnić informację serwisową
  • Strona zabudowy: Strona doprowadzająca, Strona wylotowa
  • dla numeru OE: 034 109 309 AD
  • Średnica: 35
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : 08064
Na stanie
25,69 zł
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
CONTITECH CT1168WP1
Zestaw paska rozrządu + pompa wody CT1168WP1
Zestaw paska rozrządu + pompa wody CRLD Octavia Scout Wałek rozrządu
  • Liczba zębów: 145
  • Szerokość 1 [mm]: 25
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: załączana pompa wodna, ze zintegrowanym stykiem wyłączającym
  • Wysokość opakowania [cm]: 18,7
  • Długość opakowania [cm]: 19,5
  • Szerokość opakowania [cm]: 18,2
  • Ciężar [kg]: 2,144
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : CT1168WP1
Na stanie
871,28 zł
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
INA 420 0209 10
Popychacz zaworu 420 0209 10
Popychacz zaworu BLS Strona doprowadzająca
  • Tryb pracy: hydrauliczny
  • Wysokość: 26
  • uwzględnić informację serwisową
  • Średnica: 35
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : 420 0209 10
Na stanie
49,24 zł
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
INA 420 0222 10
Popychacz zaworu 420 0222 10
Popychacz zaworu CAYB Strona doprowadzająca
  • Tryb pracy: hydrauliczny
  • Wysokość: 33
  • Średnica: 12
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : 420 0222 10
Na stanie
30,96 zł
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
FEBI BILSTEIN 18672
Popychacz zaworu 18672
Popychacz zaworu dla samochodów z filtrem cząstek sadzy
  • Tryb pracy: hydrauliczny
  • Grubość: 35
  • uwzględnić informację serwisową
  • Strona zabudowy: Strona doprowadzająca, Strona wylotowa
  • Średnica: 12
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : 18672
Na stanie
31,23 zł
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
SKF VKMC 06134-2
Zestaw paska rozrządu + pompa wody VKMC 06134-2
Zestaw paska rozrządu + pompa wody
  • Liczba zębów: 123
  • Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: VKN 1004
  • Pas napędowy: z zębami o zaokrąglonym profilu
  • Szerokość pasa [mm]: 27
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : VKMC 06134-2
Na stanie
316,33 zł
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
ELRING 436.010
Uszczelka, sruby pokrywy głowicy cylindrów 436.010
Uszczelka, sruby pokrywy głowicy cylindrów
  • Numer taryfy materiału: 8409919990
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : 436.010
Na stanie
7,41 zł
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
FAI AutoParts BFS148S
Popychacz zaworu BFS148S
Popychacz zaworu
  • Tryb pracy: hydrauliczny
  • Wysokość: 31,6
  • Wysokość 1 [mm]: 25
  • Wysokość 2 [mm]: 34,5
  • Strona zabudowy: Strona wylotowa, Strona doprowadzająca
  • Średnica: 12
  • Ilość: 1
  • Średnica kuli [mm]: 8,4
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : BFS148S
Na stanie
36,59 zł
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy