0

0.00 PLN

#

Łożysko korbowodu – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Łożysko korbowodu 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Łożysko korbowodu od wybranych i najlepszych producentów

  • JP GROUP Łożysko korbowodu
  • JAPANPARTS Łożysko korbowodu
  • MAHLE ORIGINAL Łożysko korbowodu
  • SASIC Łożysko korbowodu
  • BUGIAD Łożysko korbowodu
  • ASHIKA Łożysko korbowodu
  • IPSA Łożysko korbowodu
  • KOLBENSCHMIDT Łożysko korbowodu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie GLYCO Łożysko korbowodu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie TRUCKTEC AUTOMOTIVE Łożysko korbowodu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DT Łożysko korbowodu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie AUGER Łożysko korbowodu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie ET ENGINETEAM Łożysko korbowodu
Inne części Silnik
Olej Silnikowy

Olej Silnikowy

(1323 produktów)
Pompa Wodna + Zestaw Paska Rozrządu

Pompa Wodna + Zestaw Paska Rozrządu

(5371 produktów)
Korek Spustowy Oleju, Miska Olejowa

Korek Spustowy Oleju, Miska Olejowa

(1531 produktów)
Łożyskowanie Silnika

Łożyskowanie Silnika

(26055 produktów)
Uszczelka, Pokrywa Głowicy Cylindrów

Uszczelka, Pokrywa Głowicy Cylindrów

(10468 produktów)
Zawór EGR

Zawór EGR

(4231 produktów)
Pokaż wszystko

Łożysko korbowodu wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Część potrzebna do remontu silnika samochodowego: łożysko główne

Łożysko główne / łożysko korbowodu znajduje się pomiędzy wałem korbowym a korbowodem. Gwarantuje ono płynne i nieprzerwalne suwliwe połączenie korbowodu oraz bezproblemową pracę silnika. W dzisiejszych czasach bardzo rzadko zdarza się uszkodzenie łożyska korbowodu. Dzięki nowoczesnym procedurom pracę łożyska korbowodu można sprawdzić bez konieczności rozbierania silnika.

Samosmarowanie w celu maksymalnego okresu eksploatacji

W ciągu ostatnich trzydziestu lat okres eksploatacji silnika uległ znacznemu wydłużeniu. W dawnych czasach samochody były gotowe do kasacji po przejechaniu 100 000 kilometrów. W dzisiejszych czasach standardowym przebiegiem jest trzykrotność tej liczby. Nawet tanie i kompaktowe samochody przejeżdżają 200 000 kilometrów i mają jeszcze wiele przed sobą przy zachowaniu odpowiedniej konserwacji. Przyczyną wydłużonego okresu eksploatacji jest postęp w technologii łożysk.
Łożyska główne wykonane są ze spiekanego brązu, zapewniając tym samym ich utwardzoną powierzchnię i porowatą strukturę. Porowatość zapewnia łożyskom korbowodu właściwości samosmarowania. Nawet w momencie, gdy poziom oleju jest wyjątkowo niski, panewki łożysk wypełnione są olejem jak gąbka, zapewniając ich awaryjne smarowanie.

Budowa jednoczęściowa w celu zachowania wytrzymałości

Laicy kojarzą łożyska z łożyskami kulkowymi lub tocznymi. Moc generowana przez silnik nie jest wystarczająca dla małych części, gdyż wykorzystywane są one w wymienionych łożyskach. Odłamane łożyska kulkowe lub toczne mogą w ciągu kilku sekund uszkodzić cały silnik. Z tego powodu dla łożysk wałka rozrządu, wału korbowego i korbowodu wykorzystywane są tak zwane jednoczęściowe panewki łożysk. Składają się one z dwóch panewek w kształcie litery U, które umieszczone są we wspornikach. Ich materiał umożliwia pracę łożyska i jego smarowanie.

Awarie łożyska korbowodu

Wadliwe łożysko korbowodu nie jest w stanie prawidłowo synchronizować sił roboczych w silniku. Wzrastające ciśnienie w komorze spalania napiera z siłą kulki tysięcy barów na wał korbowy, który poprzez kontakt ze skrzynią biegów oraz kołami napędowymi musi przechwycić wysoki moment obrotowy. Powoduje to podwójne obciążenie łożyska korbowodu. Z tego powodu niesamowity jest fakt, jak długo dane części są w stanie wytrzymać.
Jednakże w momencie wystąpienia awarii niezbędna jest natychmiastowa naprawa. Uderzenia pochodzące z komory silnika są w stanie zniszczyć łożysko korbowodu oraz wał korbowy, a ostatecznie spowodować całkowite zatrzymanie się silnika. Uszkodzenie łożyska korbowodu można samodzielnie zdiagnozować poprzez jego tykanie i stukanie. W większości przypadków dane oznaki mogą oznaczać, że zbyt późno dokonaliśmy naprawy. Najlepszym sposobem jest dokonanie szczegółowego przeglądu łożysk głównym po przejechaniu określonej ilości kilometrów.

Zapobiegnięcie awarii poprzez analizę oleju

Tanią i nowoczesną procedurą przeglądu łożyska głównego jest analiza oleju. Przy okazji wymiany oleju pobierana jest próbka starego oleju i wysyłana do laboratorium. Poddawana jest ona sprawdzeniu pod kątem cząstek ściernych. Pozwala to na określenie ogólnego stanu silnika. Wysoka zawartość, na przykład, cząstek brązu wskazuje na zużycie się łożyska korbowodu.

Wymiana łożyska korbowodu

Wymiana łożyska korbowodu tak naprawdę jest „operacją na otwartym sercu” silnika. Ogólnie rzecz biorąc łożysko korbowodu wymieniane jest wyłącznie w przypadku generalnego remontu silnika. Przy okazji należy także wymienić pierścienie tłokowe oraz panewki łożysk wałka rozrządu oraz wału korbowego. Jeśli w silniku tłokowym chcesz wymienić wyłącznie łożyska korbowodu, w silnikach górnozaworowych można je dosięgnąć przez miskę olejową. Po jej zdemontowaniu w większości przypadków widoczny jest wał korbowy z przykręconymi korbowodami.
Mogą być one z łatwością wymienione, jednak niezbędna jest przy tym szczególna ostrożność. W przeciwnym razie konsekwencją może okazać się poważne uszkodzenie silnika. Łożyska można oddzielnie kupić w cenie około 20 euro za sztukę. Zawsze zalecana jest wymiana łożysk całym zestawem. Zużycie wszystkich czterech łożysk głównych pojawia się o tym samym czasie, przez co wymiana pojedynczych łożysk nie ma sensu. Co oczywiste, wymiana łożyska głównego wymaga także wymiany oleju.

Nasze propozycje towaru:

  • Zestaw łożysk korbowodu
    KOLBENSCHMIDT Zestaw łożysk korbowodu 77752600 w przystępnej cenie
    KOLBENSCHMIDT | 77752600
    69,12 PLN -26% SCPT: 93,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Zestaw łożysk korbowodu
    KOLBENSCHMIDT Zestaw łożysk korbowodu 77837600 w przystępnej cenie
    KOLBENSCHMIDT | 77837600
    67,43 PLN -26% SCPT: 90,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Zestaw łożysk korbowodu
    KOLBENSCHMIDT Zestaw łożysk korbowodu 77906600 w przystępnej cenie
    KOLBENSCHMIDT | 77906600
    270,87 PLN -25% SCPT: 361,00 PLN Zaoszczędź: 25%
  • Łożysko korbowodu
    GLYCO Łożysko korbowodu 71-3628/4 STD w przystępnej cenie
    GLYCO | 71-3628/4 STD
    154,27 PLN -26% SCPT: 206,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Łożysko korbowodu
    GLYCO Łożysko korbowodu 71-3694/4 STD w przystępnej cenie
    GLYCO | 71-3694/4 STD
    98,44 PLN -26% SCPT: 132,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Łożysko korbowodu
    GLYCO Łożysko korbowodu 71-3084 STD w przystępnej cenie
    GLYCO | 71-3084 STD
    23,47 PLN -27% SCPT: 32,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Łożysko korbowodu
    GLYCO Łożysko korbowodu 71-4234 STD w przystępnej cenie
    GLYCO | 71-4234 STD
    53,50 PLN -26% SCPT: 72,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Łożysko korbowodu
    GLYCO Łożysko korbowodu 71-3930 STD w przystępnej cenie
    GLYCO | 71-3930 STD
    109,10 PLN -26% SCPT: 146,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Łożysko korbowodu
    GLYCO Łożysko korbowodu 01-4173/4 STD w przystępnej cenie
    GLYCO | 01-4173/4 STD
    77,32 PLN -26% SCPT: 104,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Łożysko korbowodu
    GLYCO Łożysko korbowodu 71-3732 STD w przystępnej cenie
    GLYCO | 71-3732 STD
    103,99 PLN -26% SCPT: 139,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Łożysko korbowodu
    ET ENGINETEAM Łożysko korbowodu LP002600 w przystępnej cenie
    ET ENGINETEAM | LP002600
    69,97 PLN -26% SCPT: 94,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Łożysko korbowodu
    ET ENGINETEAM Łożysko korbowodu LP001900 w przystępnej cenie
    ET ENGINETEAM | LP001900
    115,13 PLN -26% SCPT: 154,00 PLN Zaoszczędź: 26%