00#
42-7336

Napinacz łańcucha rozrządu do Twojego samochodu

Wybierz swój samochód
Szukaj
Kupuj Napinacz łańcucha rozrządu 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Napinacz łańcucha rozrządu od wybranych i najlepszych producentów

  • FEBI BILSTEIN Napinacz łańcucha rozrządu doświadczenie
  • VAICO Napinacz łańcucha rozrządu doświadczenie
  • TOPRAN Napinacz łańcucha rozrządu doświadczenie
  • SWAG Napinacz łańcucha rozrządu doświadczenie
  • JP GROUP Napinacz łańcucha rozrządu doświadczenie
  • LEMFÖRDER Napinacz łańcucha rozrządu doświadczenie
  • BLUE PRINT Napinacz łańcucha rozrządu doświadczenie
  • INA Napinacz łańcucha rozrządu doświadczenie
  • Kup tutaj w najlepszej cenie SASIC Napinacz łańcucha rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie RUVILLE Napinacz łańcucha rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MEYLE Napinacz łańcucha rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BUGIAD Napinacz łańcucha rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie NIPPARTS Napinacz łańcucha rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie at autoteile germany Napinacz łańcucha rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie ZZVF Napinacz łańcucha rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie PREXAparts Napinacz łańcucha rozrządu
  • NTY
  • motive
  • AIC
  • Oyodo

Napinacz łańcucha rozrządu wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Dla zapewnienia odpowiednie luzu na zaworach

Łańcuch rozrządu wykorzystywany jest w celu skonfigurowania oraz zsynchronizowania luzu na zaworach. Łączy on wałek rozrządu z wałem korbowym i synchronizuje suwy tłoka z zamknięciem zaworu. Alternatywą dla łańcucha rozrządu jest pasek rozrządu, który jest wykorzystywany w wielu samochodach. W czasach dzisiejszych wszystkie pozostałe rozwiązania związane z zapewnieniem luzu na zaworach są przestarzałe i już niewykorzystywane: wał pionowy, a w zasadzie wałek skrętny z dwoma kołami zębatymi, nigdy nie był niezawodnym rozwiązaniem wskutek jego skręcania.
Także proste pod względem technicznym koła zębate czołowe, łączone wałek rozrządu z wałem korbowym przy pomocy zestawu kół zębatych nie były do tego celu odpowiednie przez coraz większe wymagania: były za ciężkie, zbyt wolne i mozolne, nie miały szans z prostym pod względem technicznym rozwiązaniem paska rozrządu i łańcucha rozrządu. W miejscu, gdzie lekki i łatwy do wymiany pasek rozrządu jest podatny na zużycie, oryginalnym pomysłem promującym łańcuch rozrządu było stworzenie wytrzymałego rozwiązania zapewniającego zachowanie luzu na zaworach. Jak się później okazało, było to rozumowanie błędne.

Niemiła niespodzianka u jednego z najlepszych producentów

Ogólnie rzecz biorąc, łańcuch rozrządu jest uważany za dużo trwalszą alternatywę dla paska rozrządu. Zamiast gumowego paska wzmocnionymi włóknami szklanymi, łańcuch rozrządu składa się z litej stali. Dla najlepszych producentów takich jak Mercedes-Benz było to dużo lepsze rozwiązanie na dłuższy okres czasu, przyczyniając się do długich okresów eksploatacyjnych.
Aż do lat 1990-tych dla niemieckiej marki flagowej powszechne były samochody przejeżdżające ponad milion kilometrów. Jeszcze w pierwszym dziesięcioleciu XX wieku zdarzyło się coś niespotykanego: silniki zepsuły się po przejechaniu nieco ponad 60 000 kilometrów i z samej życzliwości firmy zostały one wymienione. Za przyczynę uznano dostawcę łańcuchów rozrządu: ze względu na zarządzanie kosztami zdecydowano się na wydłużenie okresów eksploatacyjnych prasy i narzędzi skrawających do ogniw łańcucha.
Zadziory na ogniwach łańcuchów pozostały niezauważone i stopniowo przecinały śruby łączące. Łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo, a w konsekwencji jedynie jedna wadliwa część wystarczyła, aby przyczynić się do całkowitego rozerwania łańcucha. Dostawca przyznał się do swojej winy i obecnie ponownie dostarczane są przez niego części zamienne mogące zapewnić oryginalną wytrzymałość łańcucha rozrządu silnika.

Konserwacja łańcuchów rozrządu

Układ rozrządu łańcucha rozrządu silnika składa się z dwóch kół zębatych zamontowanych na wale korbowym i wałku rozrządu, łańcucha rozrządu oraz napinacza łańcucha. Podzespół „napinacz łańcucha / łańcuch rozrządu” służy temu, aby łańcuch przez cały okres pracy był odpowiednio napięty. Jeśli łańcuch rozrządu jest zbyt luźny, może to spowodować przeskakiwanie łańcucha, co w najgorszym przypadku może prowadzić do całkowitego uszkodzenia silnika. Jeśli podzespół poddany jest zbyt dużemu ciśnieniu, dużo szybciej będzie można zauważyć jego zużycie, prowadzące do skrócenia okresu eksploatacji.
Z tego powodu podzespół napinacza i łańcucha rozrządu wyposażony jest w automatyczne napinanie. W momencie, gdy napinacz osiągnął swoje maksimum w zakresie napięcia łańcucha, łańcuch zaczyna „grzechotać”. W takim przypadku musi on zostać możliwie najszybciej wymieniony. Okres eksploatacji układu rozrządu z łańcuchem rozrządu jest w dzisiejszych czasach określana na minimum 150 000 przejechanych kilometrów.

Brak jakichkolwiek kompromisów odnośnie jakości

Jakość podzespołu napinacz łańcucha / łańcuch rozrządu i wszystkich innych części związanych z układem rozrządu nie jest nominalnie widoczna. Tak jak zostało powiedziane wcześniej, nawet najmniejsze błędy w produkcji mogą prowadzić do awarii silnika. Produkcja podzespołu napinacza łańcucha i łańcucha rozrządu i wszystkich związanymi z nimi części wymaga głębokiej kontroli jakości.
Jest to wyjątkowo kosztowna działalność i wielu zagranicznych producentów jest zmuszonych do oszczędzania w celu osiągnięcia maksymalnego zysku. Niemniej jednak najlepsi producenci, jak i również specyfikacje producenta samochodu posiadają certyfikaty zgodne z ISO 9001. Dzięki certyfikatowi znajdującym się na opakowaniu lub ukazanym na stronie internetowej możesz być pewnym gwarancji jakości wyprodukowanego zestawu napinacz łańcucha / łańcuch rozrządu.

Koszty wymiany łańcucha rozrządu

Łańcuch rozrządu nie jest dość kosztowną częścią. Dla wspomnianego modelu klasy premium przeznaczony dla niego zestaw wymienny pochodzący od markowego producenta dostępny jest za 300 euro. Porównanie ceny wykaże, że dla niektórych modeli zestawy dostępne są już za połowę tej ceny. Dla tej decydującej części samochodowej zdecydowanie nie zalecamy ryzykowania i korzystania z najtańszych ofert.
Wyzwaniem nie jest zakup łańcucha rozrządu, a jego wymiana. W warsztacie mechanicy nie będą w stanie dokonać naprawy wraz z zapewnieniem części zamiennej za mniej niż 1500 euro. Samodzielna wymiana łańcucha rozrządu i napinacza jest zalecana wyłącznie w momencie, gdy posiadasz wystarczające umiejętności oraz doświadczenie. Posiadając odpowiednie do tego celu narzędzia samodzielna wymiana powinna zająć około 6 godzin.


Nasze propozycje towaru:
Napinacz, łańcuch rozr...
Napinacz łańcucha rozrządu Borsehung B1T020
B1T020 Borsehung Napinacz łańcucha rozrządu auto cena
Borsehung | B1T020
180,75 PLN
Warunki:  nowy
Napinacz, łańcuch rozr...
Napinacz łańcucha rozrządu RIDEX 571T0039
  • Tryb pracy: hydrauliczny
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
  • Rozmiar klucza: 32
  • Gwint zewn. [mm]: M26 x 1,5
  • Długość [mm]: 60
  • Materiał: Aluminium
  • Warunki:  nowy
571T0039 RIDEX Napinacz łańcucha rozrządu auto cena
RIDEX | 571T0039
126,29 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Napinacz, łańcuch rozr...
Napinacz łańcucha rozrządu TRUCKTEC AUTOMOTIVE 08.12.016
  • dla numeru OE: 11 31 8 685 091
  • Warunki:  nowy
08.12.016 TRUCKTEC AUTOMOTIVE Napinacz łańcucha rozrządu auto cena
TRUCKTEC AUTOMOTIVE | ...
106,30 PLN
Warunki:  nowy
Napinacz, łańcuch rozr...
Napinacz łańcucha rozrządu TOPRAN 502 631
  • Strona zabudowy: góra
  • Urządzenia napędzane: Wałek rozrządu, Wałek wyrównawczy
  • Tryb pracy: hydrauliczny
  • Kształt łba śruby / nakrętki: Sześciokąt zewnętrzny
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
  • Warunki:  nowy
502 631 TOPRAN Napinacz łańcucha rozrządu auto cena
TOPRAN | 502 631
209,44 PLN
Warunki:  nowy
Napinacz, łańcuch rozr...
Napinacz łańcucha rozrządu FEBI BILSTEIN 04989
  • Tryb pracy: hydrauliczny
  • Strona zabudowy: góra
  • Ciężar [kg]: 0,24
  • Warunki:  nowy
04989 FEBI BILSTEIN Napinacz łańcucha rozrządu auto cena
FEBI BILSTEIN | 04989
154,51 PLN
Warunki:  nowy
Napinacz, łańcuch rozr...
Napinacz łańcucha rozrządu FEBI BILSTEIN 32449
  • Ciężar [kg]: 0,11
  • uwzględnić informację serwisową
  • Warunki:  nowy
32449 FEBI BILSTEIN Napinacz łańcucha rozrządu auto cena
FEBI BILSTEIN | 32449
119,45 PLN
Warunki:  nowy
Napinacz, łańcuch rozr...
Napinacz łańcucha rozrządu STARK SKTTC-1330036
  • Długość [mm]: 96
  • Rozmiar klucza: 27
  • Gwint zewn. [mm]: M22 x 1,5
  • Tryb pracy: hydrauliczny
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającym
  • Warunki:  nowy
SKTTC-1330036 STARK Napinacz łańcucha rozrządu auto cena
STARK | SKTTC-1330036
105,26 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Napinacz, łańcuch rozr...
Napinacz łańcucha rozrządu FEBI BILSTEIN 26750
  • Tryb pracy: hydrauliczny
  • Ciężar [kg]: 0,176
  • uwzględnić informację serwisową
  • Warunki:  nowy
26750 FEBI BILSTEIN Napinacz łańcucha rozrządu auto cena
FEBI BILSTEIN | 26750
317,26 PLN
Warunki:  nowy
Napinacz, łańcuch rozr...
Napinacz łańcucha rozrządu INA 551 0079 10
551 0079 10 INA Napinacz łańcucha rozrządu auto cena
INA | 551 0079 10
106,27 PLN
Warunki:  nowy
Napinacz, łańcuch rozr...
Napinacz łańcucha rozrządu RIDEX 571T0031
  • Urządzenia napędzane: Wałek rozrządu
  • Tryb pracy: hydrauliczny
  • Kształt łba śruby / nakrętki: Sześciokąt zewnętrzny
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
  • Warunki:  nowy
571T0031 RIDEX Napinacz łańcucha rozrządu auto cena
RIDEX | 571T0031
127,94 PLN
Warunki:  nowy
Napinacz, łańcuch rozr...
Napinacz łańcucha rozrządu TOPRAN 502 635
  • Urządzenia napędzane: Wałek rozrządu
  • Tryb pracy: hydrauliczny
  • Kształt łba śruby / nakrętki: Sześciokąt zewnętrzny
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
  • Warunki:  nowy
502 635 TOPRAN Napinacz łańcucha rozrządu auto cena
TOPRAN | 502 635
129,22 PLN
Warunki:  nowy
Napinacz, łańcuch rozr...
Napinacz łańcucha rozrządu FEBI BILSTEIN 46274
  • Ciężar [kg]: 0,141
  • uwzględnić informację serwisową
  • Warunki:  nowy
46274 FEBI BILSTEIN Napinacz łańcucha rozrządu auto cena
FEBI BILSTEIN | 46274
203,93 PLN
Warunki:  nowy