0

0.00 PLN

#

Napinacz, łańcuch rozrządu – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Napinacz, łańcuch rozrządu 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Napinacz, łańcuch rozrządu od wybranych i najlepszych producentów

  • FEBI BILSTEIN Napinacz, łańcuch rozrządu
  • VAICO Napinacz, łańcuch rozrządu
  • TOPRAN Napinacz, łańcuch rozrządu
  • SWAG Napinacz, łańcuch rozrządu
  • JP GROUP Napinacz, łańcuch rozrządu
  • LEMFÖRDER Napinacz, łańcuch rozrządu
  • INA Napinacz, łańcuch rozrządu
  • SASIC Napinacz, łańcuch rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie RUVILLE Napinacz, łańcuch rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MEYLE Napinacz, łańcuch rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BUGIAD Napinacz, łańcuch rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie NIPPARTS Napinacz, łańcuch rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie TRUCKTEC AUTOMOTIVE Napinacz, łańcuch rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie KS TOOLS Napinacz, łańcuch rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie Borsehung Napinacz, łańcuch rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie AUTOMEGA Napinacz, łańcuch rozrządu
  • DT
  • MAXGEAR
  • ET ENGINETEAM
  • AUTLOG
Inne części Silnik
Olej Silnikowy

Olej Silnikowy

(1323 produktów)
Pompa Wodna + Zestaw Paska Rozrządu

Pompa Wodna + Zestaw Paska Rozrządu

(5371 produktów)
Korek Spustowy Oleju, Miska Olejowa

Korek Spustowy Oleju, Miska Olejowa

(1531 produktów)
Łożyskowanie Silnika

Łożyskowanie Silnika

(26055 produktów)
Uszczelka, Pokrywa Głowicy Cylindrów

Uszczelka, Pokrywa Głowicy Cylindrów

(10468 produktów)
Zawór EGR

Zawór EGR

(4231 produktów)
Pokaż wszystko

Napinacz, łańcuch rozrządu wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Dla zapewnienia odpowiednie luzu na zaworach

Łańcuch rozrządu wykorzystywany jest w celu skonfigurowania oraz zsynchronizowania luzu na zaworach. Łączy on wałek rozrządu z wałem korbowym i synchronizuje suwy tłoka z zamknięciem zaworu. Alternatywą dla łańcucha rozrządu jest pasek rozrządu, który jest wykorzystywany w wielu samochodach. W czasach dzisiejszych wszystkie pozostałe rozwiązania związane z zapewnieniem luzu na zaworach są przestarzałe i już niewykorzystywane: wał pionowy, a w zasadzie wałek skrętny z dwoma kołami zębatymi, nigdy nie był niezawodnym rozwiązaniem wskutek jego skręcania.
Także proste pod względem technicznym koła zębate czołowe, łączone wałek rozrządu z wałem korbowym przy pomocy zestawu kół zębatych nie były do tego celu odpowiednie przez coraz większe wymagania: były za ciężkie, zbyt wolne i mozolne, nie miały szans z prostym pod względem technicznym rozwiązaniem paska rozrządu i łańcucha rozrządu. W miejscu, gdzie lekki i łatwy do wymiany pasek rozrządu jest podatny na zużycie, oryginalnym pomysłem promującym łańcuch rozrządu było stworzenie wytrzymałego rozwiązania zapewniającego zachowanie luzu na zaworach. Jak się później okazało, było to rozumowanie błędne.

Niemiła niespodzianka u jednego z najlepszych producentów

Ogólnie rzecz biorąc, łańcuch rozrządu jest uważany za dużo trwalszą alternatywę dla paska rozrządu. Zamiast gumowego paska wzmocnionymi włóknami szklanymi, łańcuch rozrządu składa się z litej stali. Dla najlepszych producentów takich jak Mercedes-Benz było to dużo lepsze rozwiązanie na dłuższy okres czasu, przyczyniając się do długich okresów eksploatacyjnych.
Aż do lat 1990-tych dla niemieckiej marki flagowej powszechne były samochody przejeżdżające ponad milion kilometrów. Jeszcze w pierwszym dziesięcioleciu XX wieku zdarzyło się coś niespotykanego: silniki zepsuły się po przejechaniu nieco ponad 60 000 kilometrów i z samej życzliwości firmy zostały one wymienione. Za przyczynę uznano dostawcę łańcuchów rozrządu: ze względu na zarządzanie kosztami zdecydowano się na wydłużenie okresów eksploatacyjnych prasy i narzędzi skrawających do ogniw łańcucha.
Zadziory na ogniwach łańcuchów pozostały niezauważone i stopniowo przecinały śruby łączące. Łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo, a w konsekwencji jedynie jedna wadliwa część wystarczyła, aby przyczynić się do całkowitego rozerwania łańcucha. Dostawca przyznał się do swojej winy i obecnie ponownie dostarczane są przez niego części zamienne mogące zapewnić oryginalną wytrzymałość łańcucha rozrządu silnika.

Konserwacja łańcuchów rozrządu

Układ rozrządu łańcucha rozrządu silnika składa się z dwóch kół zębatych zamontowanych na wale korbowym i wałku rozrządu, łańcucha rozrządu oraz napinacza łańcucha. Podzespół „napinacz łańcucha / łańcuch rozrządu” służy temu, aby łańcuch przez cały okres pracy był odpowiednio napięty. Jeśli łańcuch rozrządu jest zbyt luźny, może to spowodować przeskakiwanie łańcucha, co w najgorszym przypadku może prowadzić do całkowitego uszkodzenia silnika. Jeśli podzespół poddany jest zbyt dużemu ciśnieniu, dużo szybciej będzie można zauważyć jego zużycie, prowadzące do skrócenia okresu eksploatacji.
Z tego powodu podzespół napinacza i łańcucha rozrządu wyposażony jest w automatyczne napinanie. W momencie, gdy napinacz osiągnął swoje maksimum w zakresie napięcia łańcucha, łańcuch zaczyna „grzechotać”. W takim przypadku musi on zostać możliwie najszybciej wymieniony. Okres eksploatacji układu rozrządu z łańcuchem rozrządu jest w dzisiejszych czasach określana na minimum 150 000 przejechanych kilometrów.

Brak jakichkolwiek kompromisów odnośnie jakości

Jakość podzespołu napinacz łańcucha / łańcuch rozrządu i wszystkich innych części związanych z układem rozrządu nie jest nominalnie widoczna. Tak jak zostało powiedziane wcześniej, nawet najmniejsze błędy w produkcji mogą prowadzić do awarii silnika. Produkcja podzespołu napinacza łańcucha i łańcucha rozrządu i wszystkich związanymi z nimi części wymaga głębokiej kontroli jakości.
Jest to wyjątkowo kosztowna działalność i wielu zagranicznych producentów jest zmuszonych do oszczędzania w celu osiągnięcia maksymalnego zysku. Niemniej jednak najlepsi producenci, jak i również specyfikacje producenta samochodu posiadają certyfikaty zgodne z ISO 9001. Dzięki certyfikatowi znajdującym się na opakowaniu lub ukazanym na stronie internetowej możesz być pewnym gwarancji jakości wyprodukowanego zestawu napinacz łańcucha / łańcuch rozrządu.

Koszty wymiany łańcucha rozrządu

Łańcuch rozrządu nie jest dość kosztowną częścią. Dla wspomnianego modelu klasy premium przeznaczony dla niego zestaw wymienny pochodzący od markowego producenta dostępny jest za 300 euro. Porównanie ceny wykaże, że dla niektórych modeli zestawy dostępne są już za połowę tej ceny. Dla tej decydującej części samochodowej zdecydowanie nie zalecamy ryzykowania i korzystania z najtańszych ofert.
Wyzwaniem nie jest zakup łańcucha rozrządu, a jego wymiana. W warsztacie mechanicy nie będą w stanie dokonać naprawy wraz z zapewnieniem części zamiennej za mniej niż 1500 euro. Samodzielna wymiana łańcucha rozrządu i napinacza jest zalecana wyłącznie w momencie, gdy posiadasz wystarczające umiejętności oraz doświadczenie. Posiadając odpowiednie do tego celu narzędzia samodzielna wymiana powinna zająć około 6 godzin.

Nasze propozycje towaru:

  • Napinacz, łańcuch rozr...
    INA Napinacz, łańcuch rozrządu 551 0197 10 w przystępnej cenie
    INA | 551 0197 10
    72,58 PLN -26% SCPT: 97,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Napinacz, łańcuch rozr...
    INA Napinacz, łańcuch rozrządu 551 0006 10 w przystępnej cenie
    INA | 551 0006 10
    82,38 PLN -26% SCPT: 110,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Napinacz, łańcuch rozr...
    INA Napinacz, łańcuch rozrządu 551 0039 10 w przystępnej cenie
    INA | 551 0039 10
    205,65 PLN -26% SCPT: 275,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Napinacz, łańcuch rozr...
    TRUCKTEC AUTOMOTIVE Napinacz, łańcuch rozrządu 08.12.023 w przystępnej cenie
    TRUCKTEC AUTOMOTIVE | ...
    102,50 PLN -26% SCPT: 137,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Napinacz, łańcuch rozr...
    TRUCKTEC AUTOMOTIVE Napinacz, łańcuch rozrządu 08.12.029 w przystępnej cenie
    TRUCKTEC AUTOMOTIVE | ...
    67,20 PLN -26% SCPT: 90,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Napinacz, łańcuch rozr...
    SWAG Napinacz, łańcuch rozrządu 10 92 6750 w przystępnej cenie
    SWAG | 10 92 6750
    247,04 PLN -26% SCPT: 330,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Napinacz, łańcuch rozr...
    FEBI BILSTEIN Napinacz, łańcuch rozrządu 04989 w przystępnej cenie
    FEBI BILSTEIN | 04989
    120,55 PLN -26% SCPT: 161,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Napinacz, łańcuch rozr...
    FEBI BILSTEIN Napinacz, łańcuch rozrządu 01382 w przystępnej cenie
    FEBI BILSTEIN | 01382
    198,04 PLN -25% SCPT: 264,00 PLN Zaoszczędź: 25%
  • Napinacz, łańcuch rozr...
    FEBI BILSTEIN Napinacz, łańcuch rozrządu 01050 w przystępnej cenie
    FEBI BILSTEIN | 01050
    114,13 PLN -26% SCPT: 153,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Napinacz, łańcuch rozr...
    FEBI BILSTEIN Napinacz, łańcuch rozrządu 26750 w przystępnej cenie
    FEBI BILSTEIN | 26750
    244,04 PLN -26% SCPT: 326,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Napinacz, łańcuch rozr...
    FEBI BILSTEIN Napinacz, łańcuch rozrządu 27070 w przystępnej cenie
    FEBI BILSTEIN | 27070
    407,58 PLN -26% SCPT: 544,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Napinacz, łańcuch rozr...
    JP GROUP Napinacz, łańcuch rozrządu 1112600400 w przystępnej cenie
    JP GROUP | 1112600400
    321,92 PLN -25% SCPT: 429,00 PLN Zaoszczędź: 25%