0

0.00 PLN

#

Napinacz, łańcuch rozrządu – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Napinacz, łańcuch rozrządu 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Napinacz, łańcuch rozrządu od wybranych i najlepszych producentów

  • FEBI BILSTEIN Napinacz, łańcuch rozrządu
  • VAICO Napinacz, łańcuch rozrządu
  • TOPRAN Napinacz, łańcuch rozrządu
  • SWAG Napinacz, łańcuch rozrządu
  • JP GROUP Napinacz, łańcuch rozrządu
  • LEMFÖRDER Napinacz, łańcuch rozrządu
  • BLUE PRINT Napinacz, łańcuch rozrządu
  • INA Napinacz, łańcuch rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie SASIC Napinacz, łańcuch rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie RUVILLE Napinacz, łańcuch rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MEYLE Napinacz, łańcuch rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BUGIAD Napinacz, łańcuch rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie NIPPARTS Napinacz, łańcuch rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie TRUCKTEC AUTOMOTIVE Napinacz, łańcuch rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie KS TOOLS Napinacz, łańcuch rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie VIKA Napinacz, łańcuch rozrządu
  • ACKOJA
  • Borsehung
  • ESEN SKV
  • at autoteile germany

Napinacz, łańcuch rozrządu do różnych samochodów

  • Napinacz, łańcuch rozrządu najwyższej jakości dla AUDI
  • Napinacz, łańcuch rozrządu najwyższej jakości dla BMW
  • Napinacz, łańcuch rozrządu najwyższej jakości dla VOLKSWAGEN
  • Napinacz, łańcuch rozrządu najwyższej jakości dla MERCEDES-BENZ
  • oryginalny OPEL Napinacz, łańcuch rozrządu
  • oryginalny FORD Napinacz, łańcuch rozrządu
  • oryginalny TOYOTA Napinacz, łańcuch rozrządu
  • oryginalny RENAULT Napinacz, łańcuch rozrządu
  • PEUGEOT Napinacz, łańcuch rozrządu oryginalnej jakości
  • HONDA Napinacz, łańcuch rozrządu oryginalnej jakości
  • FIAT Napinacz, łańcuch rozrządu oryginalnej jakości
  • VOLVO Napinacz, łańcuch rozrządu oryginalnej jakości
  • Napinacz, łańcuch rozrządu dla MAZDA
  • Napinacz, łańcuch rozrządu dla SKODA
  • Napinacz, łańcuch rozrządu dla HYUNDAI
  • Napinacz, łańcuch rozrządu dla CITROËN
  • Napinacz, łańcuch rozrządu dla NISSAN
  • Napinacz, łańcuch rozrządu dla KIA
  • Napinacz, łańcuch rozrządu dla SEAT
  • Napinacz, łańcuch rozrządu dla MITSUBISHI
  • SUZUKI Napinacz, łańcuch rozrządu Discounter
  • CHEVROLET Napinacz, łańcuch rozrządu Discounter
  • ALFA ROMEO Napinacz, łańcuch rozrządu Discounter
  • SUBARU Napinacz, łańcuch rozrządu Discounter
  • JEEP
  • LEXUS
  • CHRYSLER
  • PORSCHE
  • LAND ROVER
  • JAGUAR
  • SAAB
  • MINI
marki samochodów

Napinacz, łańcuch rozrządu dla topowych modelów

Inne części Silnik
Olej silnikowy

Olej silnikowy

(4246 produktów)
Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów

Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów

(10000 produktów)
Uszczelka, termostat

Uszczelka, termostat

(10000 produktów)
Korek spustowy oleju, miska olejowa

Korek spustowy oleju, miska olejowa

(2742 produktów)
Uszczelka, głowica cylindrów

Uszczelka, głowica cylindrów

(10000 produktów)
Pompa wodna + zestaw paska rozrządu

Pompa wodna + zestaw paska rozrządu

(8245 produktów)
Pokaż wszystko

Napinacz, łańcuch rozrządu wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Dla zapewnienia odpowiednie luzu na zaworach

Łańcuch rozrządu wykorzystywany jest w celu skonfigurowania oraz zsynchronizowania luzu na zaworach. Łączy on wałek rozrządu z wałem korbowym i synchronizuje suwy tłoka z zamknięciem zaworu. Alternatywą dla łańcucha rozrządu jest pasek rozrządu, który jest wykorzystywany w wielu samochodach. W czasach dzisiejszych wszystkie pozostałe rozwiązania związane z zapewnieniem luzu na zaworach są przestarzałe i już niewykorzystywane: wał pionowy, a w zasadzie wałek skrętny z dwoma kołami zębatymi, nigdy nie był niezawodnym rozwiązaniem wskutek jego skręcania.
Także proste pod względem technicznym koła zębate czołowe, łączone wałek rozrządu z wałem korbowym przy pomocy zestawu kół zębatych nie były do tego celu odpowiednie przez coraz większe wymagania: były za ciężkie, zbyt wolne i mozolne, nie miały szans z prostym pod względem technicznym rozwiązaniem paska rozrządu i łańcucha rozrządu. W miejscu, gdzie lekki i łatwy do wymiany pasek rozrządu jest podatny na zużycie, oryginalnym pomysłem promującym łańcuch rozrządu było stworzenie wytrzymałego rozwiązania zapewniającego zachowanie luzu na zaworach. Jak się później okazało, było to rozumowanie błędne.

Niemiła niespodzianka u jednego z najlepszych producentów

Ogólnie rzecz biorąc, łańcuch rozrządu jest uważany za dużo trwalszą alternatywę dla paska rozrządu. Zamiast gumowego paska wzmocnionymi włóknami szklanymi, łańcuch rozrządu składa się z litej stali. Dla najlepszych producentów takich jak Mercedes-Benz było to dużo lepsze rozwiązanie na dłuższy okres czasu, przyczyniając się do długich okresów eksploatacyjnych.
Aż do lat 1990-tych dla niemieckiej marki flagowej powszechne były samochody przejeżdżające ponad milion kilometrów. Jeszcze w pierwszym dziesięcioleciu XX wieku zdarzyło się coś niespotykanego: silniki zepsuły się po przejechaniu nieco ponad 60 000 kilometrów i z samej życzliwości firmy zostały one wymienione. Za przyczynę uznano dostawcę łańcuchów rozrządu: ze względu na zarządzanie kosztami zdecydowano się na wydłużenie okresów eksploatacyjnych prasy i narzędzi skrawających do ogniw łańcucha.
Zadziory na ogniwach łańcuchów pozostały niezauważone i stopniowo przecinały śruby łączące. Łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo, a w konsekwencji jedynie jedna wadliwa część wystarczyła, aby przyczynić się do całkowitego rozerwania łańcucha. Dostawca przyznał się do swojej winy i obecnie ponownie dostarczane są przez niego części zamienne mogące zapewnić oryginalną wytrzymałość łańcucha rozrządu silnika.

Konserwacja łańcuchów rozrządu

Układ rozrządu łańcucha rozrządu silnika składa się z dwóch kół zębatych zamontowanych na wale korbowym i wałku rozrządu, łańcucha rozrządu oraz napinacza łańcucha. Podzespół „napinacz łańcucha / łańcuch rozrządu” służy temu, aby łańcuch przez cały okres pracy był odpowiednio napięty. Jeśli łańcuch rozrządu jest zbyt luźny, może to spowodować przeskakiwanie łańcucha, co w najgorszym przypadku może prowadzić do całkowitego uszkodzenia silnika. Jeśli podzespół poddany jest zbyt dużemu ciśnieniu, dużo szybciej będzie można zauważyć jego zużycie, prowadzące do skrócenia okresu eksploatacji.
Z tego powodu podzespół napinacza i łańcucha rozrządu wyposażony jest w automatyczne napinanie. W momencie, gdy napinacz osiągnął swoje maksimum w zakresie napięcia łańcucha, łańcuch zaczyna „grzechotać”. W takim przypadku musi on zostać możliwie najszybciej wymieniony. Okres eksploatacji układu rozrządu z łańcuchem rozrządu jest w dzisiejszych czasach określana na minimum 150 000 przejechanych kilometrów.

Brak jakichkolwiek kompromisów odnośnie jakości

Jakość podzespołu napinacz łańcucha / łańcuch rozrządu i wszystkich innych części związanych z układem rozrządu nie jest nominalnie widoczna. Tak jak zostało powiedziane wcześniej, nawet najmniejsze błędy w produkcji mogą prowadzić do awarii silnika. Produkcja podzespołu napinacza łańcucha i łańcucha rozrządu i wszystkich związanymi z nimi części wymaga głębokiej kontroli jakości.
Jest to wyjątkowo kosztowna działalność i wielu zagranicznych producentów jest zmuszonych do oszczędzania w celu osiągnięcia maksymalnego zysku. Niemniej jednak najlepsi producenci, jak i również specyfikacje producenta samochodu posiadają certyfikaty zgodne z ISO 9001. Dzięki certyfikatowi znajdującym się na opakowaniu lub ukazanym na stronie internetowej możesz być pewnym gwarancji jakości wyprodukowanego zestawu napinacz łańcucha / łańcuch rozrządu.

Koszty wymiany łańcucha rozrządu

Łańcuch rozrządu nie jest dość kosztowną częścią. Dla wspomnianego modelu klasy premium przeznaczony dla niego zestaw wymienny pochodzący od markowego producenta dostępny jest za 300 euro. Porównanie ceny wykaże, że dla niektórych modeli zestawy dostępne są już za połowę tej ceny. Dla tej decydującej części samochodowej zdecydowanie nie zalecamy ryzykowania i korzystania z najtańszych ofert.
Wyzwaniem nie jest zakup łańcucha rozrządu, a jego wymiana. W warsztacie mechanicy nie będą w stanie dokonać naprawy wraz z zapewnieniem części zamiennej za mniej niż 1500 euro. Samodzielna wymiana łańcucha rozrządu i napinacza jest zalecana wyłącznie w momencie, gdy posiadasz wystarczające umiejętności oraz doświadczenie. Posiadając odpowiednie do tego celu narzędzia samodzielna wymiana powinna zająć około 6 godzin.

Nasze propozycje towaru:

  • Napinacz, łańcuch rozr... Napinacz, łańcuch rozrządu INA 551 0186 10
    Napinacz, łańcuch rozrządu 551 0186 10 tanio w oryginalnej jakości
    INA | 551 0186 10
    283,82 PLN Warunki:  nowy
  • Napinacz, łańcuch rozr... Napinacz, łańcuch rozrządu RIDEX 571T0024
    Napinacz, łańcuch rozrządu 571T0024 tanio w oryginalnej jakości
    RIDEX | 571T0024
    110,49 PLN Warunki:  nowy
  • Napinacz, łańcuch rozr... Napinacz, łańcuch rozrządu TOPRAN 626 201
    Napinacz, łańcuch rozrządu 626 201 tanio w oryginalnej jakości
    TOPRAN | 626 201
    334,61 PLN Warunki:  nowy
  • Napinacz, łańcuch rozr... Napinacz, łańcuch rozrządu RIDEX 571T0037
    Napinacz, łańcuch rozrządu 571T0037 tanio w oryginalnej jakości
    RIDEX | 571T0037
    94,16 PLN Warunki:  nowy
  • Napinacz, łańcuch rozr... Napinacz, łańcuch rozrządu RIDEX 571T0039
    Napinacz, łańcuch rozrządu 571T0039 tanio w oryginalnej jakości
    RIDEX | 571T0039
    141,43 PLN Warunki:  nowy
  • Napinacz, łańcuch rozr... Napinacz, łańcuch rozrządu RIDEX 571T0034
    Napinacz, łańcuch rozrządu 571T0034 tanio w oryginalnej jakości
    RIDEX | 571T0034
    163,21 PLN Warunki:  nowy
  • Napinacz, łańcuch rozr... Napinacz, łańcuch rozrządu JP GROUP 1113150400
    Napinacz, łańcuch rozrządu 1113150400 tanio w oryginalnej jakości
    JP GROUP | 1113150400
    19,67 PLN Warunki:  nowy
  • Napinacz, łańcuch rozr... Napinacz, łańcuch rozrządu TOPRAN 502 626
    Napinacz, łańcuch rozrządu 502 626 tanio w oryginalnej jakości
    TOPRAN | 502 626
    146,77 PLN Warunki:  nowy
  • Napinacz, łańcuch rozr... Napinacz, łańcuch rozrządu TOPRAN 502 635
    Napinacz, łańcuch rozrządu 502 635 tanio w oryginalnej jakości
    TOPRAN | 502 635
    108,94 PLN Warunki:  nowy
  • Napinacz, łańcuch rozr... Napinacz, łańcuch rozrządu RIDEX 571T0010
    Napinacz, łańcuch rozrządu 571T0010 tanio w oryginalnej jakości
    RIDEX | 571T0010
    118,39 PLN Warunki:  nowy
  • Napinacz, łańcuch rozr... Napinacz, łańcuch rozrządu FEBI BILSTEIN 01583
    Napinacz, łańcuch rozrządu 01583 tanio w oryginalnej jakości
    FEBI BILSTEIN | 01583
    249,45 PLN Warunki:  nowy
  • Napinacz, łańcuch rozr... Napinacz, łańcuch rozrządu TRUCKTEC AUTOMOTIVE 02.67.248
    Napinacz, łańcuch rozrządu 02.67.248 tanio w oryginalnej jakości
    TRUCKTEC AUTOMOTIVE | ...
    142,14 PLN Warunki:  nowy