Koło zębate, wał korbowy dla topowych modelów
- Koło zębate, wał korbowy AUDI A4
- VW GOLF
- OPEL ASTRA
- BMW Seria 3
- Koło zębate, wał korbowy VW PASSAT
- FORD FOCUS
- AUDI A6
- HONDA CIVIC
- Koło zębate, wał korbowy BMW Seria 5
- FORD MONDEO
- SKODA OCTAVIA
- RENAULT MEGANE
- Koło zębate, wał korbowy MERCEDES-BENZ Klasa C
- AUDI A3
- MAZDA 6
- MERCEDES-BENZ Klasa E
- Koło zębate, wał korbowy TOYOTA AVENSIS
- VW POLO
- CITROЁN C4
- OPEL CORSA

Olej silnikowy
(4394 produktów)
Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów
(10000 produktów)
Uszczelka, termostat
(10000 produktów)
Korek spustowy oleju, miska olejowa
(2756 produktów)
Uszczelka, głowica cylindrów
(10000 produktów)
Pompa wodna + zestaw paska rozrządu
(8359 produktów)Koło zębate, wał korbowy wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy
Historia inżynierii mechanicznej nie jest możliwe bez koła zębatego. Już pierwsze maszyny starożytnego świata zostały umieszczone na tej prostej i solidnej metodzie przeniesienia oraz przekazania siły. Bez tej części koła pasowe i pasy transmisyjne nie mogłyby popranie funkcjonować. Bardzo ciężkie ładunki mogą być przemieszczane z niewielkim wysiłkiem, gdzie solidne koła od strony zewnętrznej odbierają krawędzie zębów koła, do których można uzyskać dostęp. Kto raz oglądał mechaniczny zegarek od wewnątrz, można zauważyć w nim duże przekładnie, które przekazują energię.
Koło zębate obraca się wraz z wałem i posiada zęby, które są umieszczone w tej samej odległości. Pozostałe koła zębate mogą uzyskać dostęp do zębów, nawet jeśli są one większe pod względem wymiarowym. Ich stabilność nie ulegnie zmianie, jednak zmieni się kierunek transferu energii. Tak więc prędkość może być zwiększana lub zmniejszana. Dzieje się tak w każdej transmisji. Najbardziej rozpowszechnioną formą jest przekładnia zębata czołowa. Posiada ona cylindryczną podkładkę, dzięki czemu posiada również spiralne uzębienie. Jest to bardzo przydatne podczas zmiany kąta. Listwy zębate posiadają szczególną formę tego rodzaju, tak jak to jest stosowane w przekładni kierowniczej. Z technicznego punktu widzenia jest to tylko jeden z biegów (kół), które zwiększają swoją średnicę. Również pasek rozrządu musi mieć dostęp do koła zębatego. W tym przypadku transfer momentu obrotowego można określić jako dobór do koła zębatego.
Koło zębate z pewnością mogą stracić zęby. Ich utrata jest jednoznaczna z wymianą całego koła zębatego. Nieobecność tylko jednego zęba nie jest notowane przez czujnik . Każda część, która musi być nowo nabyte, jest zawsze dostępna bardzo tanie w naszym sklepie on-line. Są nimi m.in. amortyzatory, suszarka, dysze spryskiwaczy, dźwignie wycieraczki, przewody zapłonowe itd.