0

0.00 PLN

#

Popychacz Zaworu – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Popychacz Zaworu 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Popychacz Zaworu od wybranych i najlepszych producentów

  • FEBI BILSTEIN Popychacz Zaworu
  • VAICO Popychacz Zaworu
  • TOPRAN Popychacz Zaworu
  • SWAG Popychacz Zaworu
  • JP GROUP Popychacz Zaworu
  • JAPANPARTS Popychacz Zaworu
  • LEMFÖRDER Popychacz Zaworu
  • OPTIMAL Popychacz Zaworu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Popychacz Zaworu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie INA Popychacz Zaworu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie HERTH+BUSS JAKOPARTS Popychacz Zaworu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie SASIC Popychacz Zaworu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie RUVILLE Popychacz Zaworu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie TRISCAN Popychacz Zaworu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MEYLE Popychacz Zaworu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BUGIAD Popychacz Zaworu
  • ASHIKA
  • IPSA
  • KOLBENSCHMIDT
  • BEHR THERMOT-TRONIK
  • AJUSA
  • AE
  • BTS TURBO
  • PETERS ENNEPETAL
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE katalog części zamiennych
  • Borsehung katalog części zamiennych
  • FRECCIA katalog części zamiennych
  • FAI AutoParts katalog części zamiennych
  • AUTOMEGA katalog części zamiennych
  • BF katalog części zamiennych
  • DT katalog części zamiennych
  • CAMPRO katalog części zamiennych
  • MAXGEAR
  • ET ENGINETEAM
Inne części Silnik
Olej Silnikowy

Olej Silnikowy

(1323 produktów)
Pompa Wodna + Zestaw Paska Rozrządu

Pompa Wodna + Zestaw Paska Rozrządu

(5371 produktów)
Korek Spustowy Oleju, Miska Olejowa

Korek Spustowy Oleju, Miska Olejowa

(1531 produktów)
Łożyskowanie Silnika

Łożyskowanie Silnika

(26055 produktów)
Uszczelka, Pokrywa Głowicy Cylindrów

Uszczelka, Pokrywa Głowicy Cylindrów

(10468 produktów)
Zawór EGR

Zawór EGR

(4231 produktów)
Pokaż wszystko

Popychacz Zaworu wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Od 1954 roku hydrauliczne popychacze zaworów wykorzystywane są układach sterowania zaworami silników spalinowych. Ich zadaniem jest automatyczne sterowanie pracą zaworów. W przeszłości zawory musiały być okresowo regulowane przy pomocy popychacza dźwigowego. Hydrauliczne popychacze zaworów sprawiły, że jest to już niepotrzebne.

Wyzwania konstrukcyjne w budowie silnika

W zasadzie silnik zbudowany jest z komory spalania, tłoków oraz zaworów. Dotyczy to zarówno silników typu diesel, jak i benzynowych jednostek napędowych. Standardowe konstrukcje silników umieszczają zawory bezpośrednio nad komorami spalania w celu umożliwienia ich bezpośredniej kontroli przez wałek rozrządu. Dana konstrukcja jest ciągle powszechnie stosowana, pomimo jej wielu wad.
Głównym problemem jest fakt, że silnik jest w ten sposób bardzo wysoko ustawiony. Głębokie komory silnika są niezbędne do zmieszczenia w sobie wysokiego bloku silnika. Nie jest to problemem w przypadku vanów i sedanów. Przody samochodów stające się coraz bardziej płaskie, szczególnie w samochodach sportowych, wymagają różnych koncepcji silnika. Jednym z rozwiązań było przesunięcie wałka rozrządu.

Nowe wyzwania spowodowane przesunięciem wałka rozrządu

W samochodach kompaktowych i sportowych, np. Fiatach Cinquecento lub Pontiacach Fiero, wałek rozrządu został umieszczony obok bloku silnika (cam-in-block). W takich silnikach energia mechaniczna wałka rozrządu jest sukcesywnie przenoszona przez tłok oraz popychacze zaworów. Problemem w tym rozwiązaniu jest rozbudowa przekładni sprawiająca, że ustawienie zaworów jest mniej dokładne.
Aby zapobiec ciągłego ustawiania luzu na zaworach wynaleziono hydrauliczne popychacze zaworów, automatycznie regulujące luzy na zaworach. Pomimo tego, że popychacze były pierwotnie skonstruowane dla silników z długim wałem napędowym, są one w dzisiejszych czasach standardem także we wszystkich silnikach z wałkiem rozrządu znajdującym się nad głowicą.

Budowa hydraulicznego popychacza zaworów

Hydrauliczny popychacz zaworów zamontowany jest pomiędzy wałkiem rozrządu a zaworem. Element ten składa się z kilku części:

  • Osłony popychacza
  • Śruby mocującej
  • Zaworu zwrotnego
  • Sprężyny zwrotnej

Śruba mocująca, znajdująca się w osłonie popychacza posiada określony luz. Szczelina pomiędzy śrubą mocująca a osłoną pozwala na przedostawanie się do wnętrza popychacza oleju. Śruba mocująca znajduje się pod naciskiem sprężyny. Niewielka dziura w śrubie mocującej pozwala na przedostanie się do środka oleju pochodzącego z silnika.
Dziura jest zamykana przez zawór zwrotny poprzez dociśnięcie do niego sprężyny. Dziura może być otwarta dla wlewającego się oleju tylko wtedy, gdy przechodzący wałek rozrządu wytwarza efekt przyciągania. Olej przepływa przez początkowo sztywną śrubę, kompensując najmniejszy luz na zaworach.

Zużycie hydraulicznego popychacza zaworów

Hydrauliczny popychacz zaworów to skomplikowana część z wieloma malutkimi elementami. Zużycie zależy w znacznym stopniu od faktu, czy olej jest zawsze odpowiednio płynny i czysty. Osady akumulujące się w hydraulicznym popychaczu zaworów spowodują zaprzestanie prawidłowej pracy. Dodatkowo sprężyna zwrotna z biegiem czasu nie jest już wystarczająco napięta.
Dotyczy to zwłaszcza małej sprężyny zapewniającej pozostanie na miejscu zaworu zwrotnego śruby mocującej. Niezwykle ważne jest, aby hydrauliczny popychacz zaworów zapewniał całkowite napięcie hydrauliczne w momencie przechodzenia wałka rozrządu. Jest to niemożliwe przy uszkodzonej sprężynie zwrotnej.
Uszkodzony hydrauliczny popychacz zaworów można usłyszeć poprzez początkowe brzękanie i grzechotanie silnika. W starszych samochodach, takich jak VW Golf 2, można to zignorować. Nowoczesne silniki posiadają coraz większą moc i reagują dużo łagodniej na wszystkie związane z nimi awarie. W najgorszym przypadku może zostać zmieniony luz na zaworach, powodując uderzanie tłoków o zawory, co może spowodować poważne uszkodzenie silnika.

Wymiana hydraulicznego popychacza zaworów

Z tego powodu, że popychacze zaworów znajdują się pomiędzy wałkiem rozrządu a zaworami, wałek rozrządu znajdujący się nad głowicą w normalnych silnikach musi zostać zdemontowany. Obejmuje to demontaż napędu wałka rozrządu. W silnikach wyposażonych w pasek rozrządu jest to relatywnie proste. Silniki z łańcuchem rozrządu stają się dużo większym wyzwaniem.
W obydwu przypadkach moment wymiany powinien zostać wykorzystany do zastąpienia obydwu części. Dla silników z napędem pasowym jest to oczywiste. Dla silników z łańcuchem rozrządu zależy to od wieku łańcucha rozrządu. Mimo faktu duża część pracy została zrobiona przez demontaż wałka rozrządu, przez co jest to naprawdę doskonały moment na wymianę.
W trakcie wyciągania wałka rozrządu popychacze można zazwyczaj wyciągnąć ze wsporników przy pomocy szczypiec. Można je z łatwością zastąpić nowymi popychaczami zaworów. Wymiana hydraulicznych popychaczy zaworów wymaga całkowitej czystości!
Po montażu nowych popychaczy zaworów oraz ponownym złożeniu całego silnika należy pozostawić samochód w spokoju na co najmniej kilka godzin, pozwalając osadzić się nowych popychaczom zaworów. Wyłącznie po opisanym okresie czasu można odpalić silnik i pozwolić mu na pracę na biegu jałowym przez kilkanaście minut.

Czy warto naprawić popychacze zaworów?

Niektóre osoby próbujące samodzielnie wymienić hydrauliczne popychacze zaworów poprzez odciągnięcie sprężyny zwrotnej od zaworu kulowego. Oprócz tego, że wymaga to bardzo dużo pracy, bardzo mało się wskutek tego osiągnie. Pomimo tego, że dla sprężyny zwrotnej możliwe jest ponowne rzeczywiste uszczelnienie popychacza zaworów od środka, siła nacisku sprężyny nie jest już odpowiednia. Zawór kulowy powinien otworzyć się przy odpowiednim ciśnieniu oleju.
Jeśli staje się to niemożliwe skutek zbyt wysokiego ciśnienia związanego z działaniem sprężyny, pogorszona zostanie praca hydraulicznego popychacza zaworów. Co więcej, zbyt silnie ściśnięta sprężyna bardzo szybko zużywa się, przez co problem zostanie jedynie opóźniony na co najwyżej tysiąc przejechanych mil.

Cena hydraulicznego popychacza zaworów

Bezsensowne próby naprawy hydraulicznego popychacza zaworów stają się widoczne w momencie, gdy rozważymy ceny nowych części. Nowy hydrauliczny popychacz zaworów pochodzący od markowego producenta takiego jak FEBI BILSTEIN kosztuje wyłącznie 10 euro, nawet dla drogich samochodów takich jak Mercedes-Benz.
Dla dużych silników z sześcioma lub ośmioma cylindrami wymiana wszystkich części zamiennych może kosztować Ciebie ponad 100 euro, powodując płynną pracę Twojego silnika, gotowego na pokonanie tysięcy mil przy optymalnej pracy.

Rozsądne dodatkowe czynności w czasie wymiany

Demontaż wałka rozrządu to bardzo szczegółowa naprawa silnika pomimo faktu, że głowica cylindrów pozostaje na swoim miejscu. Niemniej jednak umożliwia to gruntowną kontrolę stanu wałka rozrządu. Zużywanie się hydraulicznego popychacza zaworów może być spowodowane brakiem oleju. Pozostawi to ślady na wale rozrządu.
Z tego powodu należy precyzyjnie wymierzyć jego geometrię. Zapewni to czystość i bezpieczeństwo. W najgorszym przypadku należy zainstalować nowy wał rozrządu. Powoduje to ponownie znacznie wyższe koszty, jednak z drugiej strony stanowi przegląd połowy silnika. W takim przypadku należy wymienić także łańcuch rozrządu wraz z jego napinaczem lub pasek rozrządu z wałkiem napinającym oraz pompę wodną.
Jeśli stan wałka rozrządu jest akceptowalny, wymienić należy co najmniej tuleje łożyska wałka rozrządu. Nie można stosować do tego celu używanych i wymontowanych łożysk. Dodatkowo rozsądnie jest wypełnić nowe popychacze zaworów świeżym olejem. Przy każdej naprawie tego podzespołu zalecana jest całkowita wymiana oleju wraz z filtrem.
PORADA: analiza olejowa w przypadku naprawy wykaże szczegółowe informacje na temat wewnętrznego stanu silnika, identyfikując potencjalne nadmierne zużycie pierścieni tłoków lub łożysk wału korbowego. Można znaleźć ślady penetrującej wody lub zbyt dużą ilość sadzy w komorze spalania. W dzisiejszych czasach analiza olejowa umożliwia wyjątkowo dużą precyzję, umożliwiającą nawet zidentyfikowanie wadliwej uszczelki głowicy cylindrów.
Inwestując nieco w analizę olejową uzyskuje się szczegółowy przegląd wszystkich niezbędnych prac w przeglądzie całego silnika. W przeciwnym razie byłoby to naprawdę bezsensowne, aby po wymianie hydraulicznych popychaczy zaworów ponownie demontować cały silnik.

Nasze propozycje towaru:

  • Popychacz zaworu
    RIDEX Popychacz zaworu 1216R0006 w przystępnej cenie
    RIDEX | 1216R0006
    10,28 PLN -91% SCPT: 106,93 PLN Zaoszczędź: 91%
  • Popychacz zaworu
    RIDEX Popychacz zaworu 1216R0031 w przystępnej cenie
    RIDEX | 1216R0031
    22,65 PLN -84% SCPT: 134,11 PLN Zaoszczędź: 84%
  • Popychacz zaworu
    RIDEX Popychacz zaworu 1216R0036 w przystępnej cenie
    RIDEX | 1216R0036
    31,76 PLN -50% SCPT: 63,27 PLN Zaoszczędź: 50%
  • Popychacz zaworu
    RIDEX Popychacz zaworu 1216R0038 w przystępnej cenie
    RIDEX | 1216R0038
    21,06 PLN -78% SCPT: 94,01 PLN Zaoszczędź: 78%
  • Popychacz zaworu
    AE Popychacz zaworu FOL187 w przystępnej cenie
    AE | FOL187
    34,13 PLN -26% SCPT: 46,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Popychacz zaworu
    INA Popychacz zaworu 420 0118 10 w przystępnej cenie
    INA | 420 0118 10
    31,48 PLN -26% SCPT: 42,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Popychacz zaworu
    INA Popychacz zaworu 420 0105 10 w przystępnej cenie
    INA | 420 0105 10
    38,13 PLN -26% SCPT: 51,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Popychacz zaworu
    INA Popychacz zaworu 420 0086 10 w przystępnej cenie
    INA | 420 0086 10
    21,78 PLN -28% SCPT: 30,00 PLN Zaoszczędź: 28%
  • Popychacz zaworu
    INA Popychacz zaworu 420 0099 10 w przystępnej cenie
    INA | 420 0099 10
    41,11 PLN -26% SCPT: 55,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Popychacz zaworu
    TRUCKTEC AUTOMOTIVE Popychacz zaworu 07.12.103 w przystępnej cenie
    TRUCKTEC AUTOMOTIVE | ...
    32,02 PLN -26% SCPT: 43,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Popychacz zaworu
    FEBI BILSTEIN Popychacz zaworu 07060 w przystępnej cenie
    FEBI BILSTEIN | 07060
    28,96 PLN -26% SCPT: 39,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Popychacz zaworu
    KOLBENSCHMIDT Popychacz zaworu 50006432 w przystępnej cenie
    KOLBENSCHMIDT | 50006432
    27,57 PLN -26% SCPT: 37,00 PLN Zaoszczędź: 26%