00#
87-3278

Korek zbiornika wyrównawczego do Twojego samochodu

Wybierz swój samochód
Szukaj
Kupuj Korek zbiornika wyrównawczego 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Korek płynu chłodniczego od wybranych i najlepszych producentów

  • FEBI BILSTEIN Korek zbiornika wyrównawczego doświadczenie
  • VAICO Korek zbiornika wyrównawczego doświadczenie
  • TOPRAN Korek zbiornika wyrównawczego doświadczenie
  • SWAG Korek zbiornika wyrównawczego doświadczenie
  • METZGER Korek zbiornika wyrównawczego doświadczenie
  • JP GROUP Korek zbiornika wyrównawczego doświadczenie
  • HELLA Korek zbiornika wyrównawczego doświadczenie
  • JAPANPARTS Korek zbiornika wyrównawczego doświadczenie
  • Kup tutaj w najlepszej cenie GATES Korek płynu chłodniczego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MAHLE ORIGINAL Korek płynu chłodniczego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLIC Korek płynu chłodniczego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MEAT & DORIA Korek płynu chłodniczego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Korek płynu chłodniczego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie HERTH+BUSS JAKOPARTS Korek płynu chłodniczego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DAYCO Korek płynu chłodniczego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie TRISCAN Korek płynu chłodniczego
  • NRF
  • THERMOTEC
  • AKS DASIS
  • MEYLE

Korek zbiornika wyrównawczego wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Korek zbiornika na płyn chłodzący

Korek zbiornika na płyn chłodzący to niezwykle ważna część obwodu chłodzącego samochodu. Umożliwia on dostęp do zbiornika wyrównawczego zapewniając kierowcy lub mechanikowi możliwość dolania płynu chłodzącego. Awaria korka jest bardzo rzadka, jednak co jakiś czas się zdarza.

Układ chłodzenia samochodu

Układ chłodzenia samochodu służy zapobiegnięciu silnika przed jego przegrzaniem. Silniki spalinowe pracują na zasadzie spalania paliwa w niewielkich detonacjach i korzystając z wynikającego z nich ciśnienia generują energię kinetyczną. Silnik nie ma korzyści z powstałego w trakcie spalania ciepła wylotowego, którego musi się pozbyć. Od tego jest właśnie układ chłodzenia.
Nieskomplikowane i małe silniki kosiarek lub niewielkich motocykli dają sobie z tym radę poprzez chłodzenie powietrzem. Ciepło wylotowe generowane przez cylindry wydziela się z silnika poprzez jego żebra chłodzące i jest rozpraszane przez strumień powietrza lub dmuchawę. Ten bardzo popularny sposób chłodzenia silnika stopniowo staje się niewystarczający, gdyż silniki stają się coraz potężniejsze. Z tego powodu zastąpiono do chłodzeniem wodą lub cieczą.
Chłodzenie cieczą to obwód polegający na stałym przepompowywaniu płynu chłodzącego przez silnik. Chłodzenie płynu, który zazwyczaj jest mieszanką wody i glikolu, zapewniane jest przez chłodnicę. Z kolei chłodnica jest schładzana przez strumień powietrza pochodzący z zewnątrz lub generowany przez podłączoną dmuchawę.
Żaden z systemów kanałów wodnych nie jest wystarczająco szczelny. Nieznaczna utrata płynu chłodzącego z biegiem czasu jest nieunikniona. Zwłaszcza w starych samochodach powinien być sprawdzany poziom płynu chłodzącego. Poziomem, do którego powinno się dolewać płyn chłodzący, jest poziom korka zbiornika wyrównawczego.

Funkcja ostrzegawcza zbiornika wyrównawczego

Poza pełnieniem funkcji uszczelniania, korek zbiornika wyrównawczego pełni także niezwykle ważną funkcję ostrzegania kierowcy. Gdy panujące w zbiorniku ciśnienie jest zbyt wysokie, korek aktywuje układ chłodzenia. Dzieje się tak przy ciśnieniu wynoszącym około 1,5 bara. Przegrzanie silnika pojawia się w momencie:

  • W układzie znajduje się zbyt małą ilość płynu chłodzącego
  • Silnik znajduje się pod nadmiernym obciążeniem (np. podczas jazdy pod górkę lub przeciążenia auta)
  • Awarii uległa uszczelka głowicy cylindrów
  • Awarii uległa chłodnica
  • Awarii uległ termostat

Spowoduje to uciekanie pary wodnej przez korek zbiornika na płyn chłodzący. W większości przypadków na desce rozdzielczej zaświeci się wtedy kontrolka informująca o awarii silnika. W takim przypadku należy niezwłocznie wyłączyć silnik, gdyż w przeciwnym razie może on ulec poważnym uszkodzeniom.

Awarie korka zbiornika wyrównawczego

W zasadzie korek zbiornika wyrównawczego jest częścią trwałą i przez cały okres użytkowania samochodu nie istnieje potrzeba jego wymiany. Niemniej jednak zbiornik wyrównawczy może pęknąć, co będzie wymagało jego wymiany. W takim przypadku należy także wymienić korek zbiornika wyrównawczego.
Awaria korka zbiornika wyrównawczego staje się widoczna w momencie, gdy nie jest już on w stanie wytrzymać normalnego ciśnienia układu chłodzenia. Może być to wina uszkodzonej gumowej uszczelki, która znajduje się pod spodem korka. W takim przypadku najrozsądniej jest wymienić cały korek. Stała zmiana temperatury z wysokiej na niską może spowodować pęknięcie elementu korka, a w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest wymiana tej niedrogiej części zamiennej.
Wymiana korka zbiornika wyrównawczego jest tak samo prosta, jak to wygląda: można go odkręcić podczas uzupełniania płynem układu chłodzenia. Wskutek tego można go wymienić na nową część.
Jeśli zdiagnozujemy awarię korka zbiornika wyrównawczego należy sprawdzić, czy jest to jedyny występujący defekt układu chłodzenia. Dany układ ulega równomiernemu starzeniu się, a co za tym idzie wszystkie jego elementy powinny być sprawdzane i w razie potrzeby zapobiegawczo wymienione.
Z tego względu, że korek zachowuje ciśnienie w układzie, niezwykle ważna jest jakość korka zbiornika wyrównawczego. Nawet markowej jakości korki są bardzo tanie. Nie ma większego sensu na zakup niezwykle tanich części. Wysokiej jakości korek, np. firmy FEBI BILSTEIN, kosztuje pomiędzy 6 a 15 euro.


Nasze propozycje towaru:
Pokrywa / Osłona
Korek zbiorniczka wyrównawczego FEBI BILSTEIN 40722
  • Kolor: Niebieski
  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Ciśnienie otwarcia [bar]: 1,5
  • Ciężar [kg]: 0,064
  • dla numeru OE: 3B0 121 321
  • Warunki:  nowy
40722 FEBI BILSTEIN Korek zbiorniczka wyrównawczego auto cena
FEBI BILSTEIN | 40722
27,35 PLN
Warunki:  nowy
Pokrywa / Osłona
Korek płynu chłodniczego ABAKUS 038-027-002
  • Ciśnienie [bar]: 1,4
  • Kolor: czarny
  • Montaż/demontaż koniecznie do wykonania przez fachowców!
  • Warunki:  nowy
038-027-002 ABAKUS Korek płynu chłodniczego auto cena
ABAKUS | 038-027-002
19,92 PLN
Warunki:  nowy
Pokrywa / Osłona
Korek do zbiornika płynu chłodniczego TOPRAN 103 451
  • Materiał: GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym), PA 66 GF 30
  • Kolor: Niebieski
  • Sposób montażu: Połączenie śrubowe
  • Rodzaj gwintu: Gwint zewn.
  • Warunki:  nowy
103 451 TOPRAN Korek do zbiornika płynu chłodniczego auto cena
TOPRAN | 103 451
18,94 PLN
Warunki:  nowy
Pokrywa / Osłona
Korek wlewu płynu chłodniczego RIDEX 56V0004
  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Kolor: Niebieski
  • Rodzaj gwintu: Gwint zewn.
  • Sposób montażu: Połączenie śrubowe
  • Warunki:  nowy
56V0004 RIDEX Korek wlewu płynu chłodniczego auto cena
RIDEX | 56V0004
18,74 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Pokrywa / Osłona
Korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego ABAKUS 038-027-001
  • Ciśnienie [bar]: 1,4
  • Kolor: czarny
  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • dla numeru OE: 9638001280
  • Montaż/demontaż koniecznie do wykonania przez fachowców!
  • Warunki:  nowy
038-027-001 ABAKUS Korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego auto cena
ABAKUS | 038-027-001
15,61 PLN
Warunki:  nowy
Pokrywa / Osłona
Korek zbiorniczka płynu chłodniczego CALORSTAT by Vernet RC0008
  • Ciśnienie [bar]: 1,2
  • Warunki:  nowy
RC0008 CALORSTAT by Vernet Korek zbiorniczka płynu chłodniczego auto cena
CALORSTAT by Vernet | ...
29,91 PLN
Warunki:  nowy
Pokrywa / Osłona
Korek zbiornika wyrównawczego RIDEX 56V0014
  • Kolor: czarny
  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
  • Ciśnienie otwarcia [bar]: 1,4
  • Wymiar gwintu: M52 x 3 mm
  • Warunki:  nowy
56V0014 RIDEX Korek zbiornika wyrównawczego auto cena
RIDEX | 56V0014
41,27 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Pokrywa / Osłona
Korek zbiorniczka wyrównawczego RIDEX 56V0006
  • Ciśnienie [bar]: 1,4
  • Średnica [mm]: 50,0, 65,0
  • Kolor: czarny
  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
  • Ciężar [kg]: 0,045
  • Warunki:  nowy
56V0006 RIDEX Korek zbiorniczka wyrównawczego auto cena
RIDEX | 56V0006
21,43 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Pokrywa / Osłona
Korek płynu chłodniczego TOPRAN 304 951
  • Ciśnienie otwarcia [psi]: 21
  • Kolor: czarny
  • Sposób montażu: Połączenie śrubowe
  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Warunki:  nowy
304 951 TOPRAN Korek płynu chłodniczego auto cena
TOPRAN | 304 951
18,40 PLN
Warunki:  nowy
Pokrywa / Osłona
Korek do zbiornika płynu chłodniczego RIDEX 56V0013
  • Kolor: czarny
  • Ciśnienie otwarcia [bar]: 2
  • Warunki:  nowy
56V0013 RIDEX Korek do zbiornika płynu chłodniczego auto cena
RIDEX | 56V0013
27,01 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Pokrywa / Osłona
Korek wlewu płynu chłodniczego FEBI BILSTEIN 105933
  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Ciśnienie otwarcia [bar]: 1,45
  • Ciężar [kg]: 0,042
  • dla numeru OE: 1 301 104
  • Warunki:  nowy
105933 FEBI BILSTEIN Korek wlewu płynu chłodniczego auto cena
FEBI BILSTEIN | 105933
27,38 PLN
Warunki:  nowy
Pokrywa / Osłona
Korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego FEBI BILSTEIN 14700
  • Kolor: Niebieski
  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Ciśnienie otwarcia [bar]: 1,5
  • Wymiar gwintu: M63 x 3,0
  • Ciężar [kg]: 0,16
  • dla numeru OE: 1J0 121 321 B
  • Warunki:  nowy
14700 FEBI BILSTEIN Korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego auto cena
FEBI BILSTEIN | 14700
26,79 PLN
Warunki:  nowy