0

0.00 PLN

#

Korek, chłodnica – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Korek, chłodnica 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Korek, chłodnica od wybranych i najlepszych producentów

  • FEBI BILSTEIN Korek, chłodnica
  • VAICO Korek, chłodnica
  • VAN WEZEL Korek, chłodnica
  • VALEO Korek, chłodnica
  • SWAG Korek, chłodnica
  • JP GROUP Korek, chłodnica
  • HELLA Korek, chłodnica
  • JAPANPARTS Korek, chłodnica
  • Kup tutaj w najlepszej cenie GATES Korek, chłodnica
  • Kup tutaj w najlepszej cenie PRASCO Korek, chłodnica
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Korek, chłodnica
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DIEDERICHS Korek, chłodnica
  • Kup tutaj w najlepszej cenie HERTH+BUSS JAKOPARTS Korek, chłodnica
  • Kup tutaj w najlepszej cenie TRISCAN Korek, chłodnica
  • Kup tutaj w najlepszej cenie THERMOTEC Korek, chłodnica
  • Kup tutaj w najlepszej cenie AKS DASIS Korek, chłodnica
  • MEYLE
  • NIPPARTS
  • ASHIKA
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE
  • CALORSTAT by Vernet
  • TRICLO
  • AUTOMEGA
  • ORIGINAL IMPERIUM
  • DT katalog części zamiennych
  • MOTORAD katalog części zamiennych
  • MAXGEAR katalog części zamiennych
  • AUGER katalog części zamiennych
  • ABAKUS katalog części zamiennych
  • Metalcaucho katalog części zamiennych

Korek, chłodnica wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Wszystko szczelnie zamknięte dzięki nakrętce do chłodnicy

Nakrętka do chłodnicy to mały, ale niezwykle ważny element układu chłodzenia, uszczelniający górną część chłodnicy samochodu. Może być ona z łatwością odkręcona w celu uzupełnienia czynnika chłodzącego.

Element wielofunkcyjny

Pomimo tego, że nakrętka do chłodnicy wygląda dość nieskomplikowanie, jej funkcje są niezbędne. Jej głównym zadaniem jest uszczelnienie układu chłodzenia oraz zapobiegnięcie przed wyciekaniem wody w trakcie jazdy. Nagrzanie się silnika może spowodować zwiększenie ciśnienia w układzie chłodzenia do 1-1,5 bara. Nakrętka do chłodnicy musi być w stanie niezawodnie je wytrzymać. Maksymalnie ciśnienie może być zazwyczaj odczytane z nakrętki do chłodnicy.
Jeśli ciśnienie ulegnie zwiększeniu, nakrętka do chłodnicy musi być w stanie uwolnić z układu chłodzenia nadmiar ciśnienia. W przeciwnym razie może pęknąć przewód lub sama chłodnica. Z tego powodu nakrętka do chłodnicy wyposażona jest w znajdujący się na jej spodniej części zawór, który jest rozpoznawalny przez płytkę dociskową przy pomocy sprężyny śrubowej. Dany zawór łagodnie podnosi nakrętkę w celu uwolnienia nadmiaru ciśnienia. W każdym razie jest to nienormalny warunek pracy układu chłodzenia i jest jedynym środkiem bezpieczeństwa zapobiegającym przed większym uszkodzeniom.
Nakrętka do chłodnicy posiada także dodatkową funkcję bezpieczeństwa. Pod wpływem ciśnienia nie można jej odkręcić i blokuje się po obrocie o 90˚. Celem tego jest zapobiegnięcie przed tryśnięciem pary wodnej w twarz osoby, która chce odkręcić nakrętkę. Ciśnienie ucieka w dół i nie pozwala na odkręcenie nakrętki do momentu, aż układ nie zostanie unormowany. Niemniej jednak otwarcie układu chłodzenia będącego pod ciśnieniem jest bardzo niebezpieczne. Można przy okazji poparzyć sobie także dłoń. Z tego powodu zasadą numer 1 podczas odkręcania nakrętki do chłodnicy jest: odczekanie do momentu, aż silnik nie zostanie wystarczająco schłodzony. W przypadku przegrzanego silnika może to potrwać co najmniej 30 minut.

Przyczyny nadmiernego ciśnienia w układzie chłodzenia

Zbyt niski poziom czynnika chłodzącego: niski poziom czynnika chłodzącego powoduje dalsze wrzenie wody. Jeden litr wody generuje 1650 litrów pary wodnej. Tłumaczy to, dlaczego ciśnienie w układzie chłodzenia przy wahających się poziomach wody bardzo szybko wzrasta.
Przeciążenie silnika: jazda w górę wzniesienia w pełni obciążonego samochodu z maksymalną prędkością może sprawić, że nawet najpotężniejszy silnik sięgnie swoich granic możliwości. Co więcej, zbyt wysoka temperatura zewnętrza może spowodować wrzenie wody w chłodnicy. Typową przyczyną jest także awaria pompy, na przykład, poprzez poluzowanie się paska napędzającego pompę wodną.
Uszkodzona uszczelka głowicy cylindrów: jeśli głowica cylindrów przepali się w miejscu krytycznym dla zapewnienia szczelności układu chłodzenia, ciśnienie bardzo szybko wzrasta.

Awaria nakrętki do chłodnicy

Nakrętka do chłodnicy jest w ciągłym kontakcie z gorącą i zimną wodą, a także ze środkiem zapobiegającym zamarzaniu oraz produktami zapobiegającymi przed ścieralnym zużyciem się lub rdzą z układu chłodzenia. Początkowo wpłynie to na uszczelkę. Gdy do czynnika chłodzącego poprzez uszkodzoną uszczelkę głowic cylindrów przedostanie się olej, kwestią czasu jest rozpadnięcie się uszczelki, jak i również innych gumowych elementów układu chłodzenia, wliczając w to także przewody.
Uszczelka może zostać osobno wymieniona, jednak nie ma to najmniejszego sensu. Sprężyna śrubowa zaworu nakrętki do chłodnicy z biegiem czasu ulega zużyciu i traci swoją szczelność. Z tego powodu nakrętka do chłodnicy powinna zostać wymieniona w momencie, gdy zdiagnozuje się jej nieprawidłowe funkcjonowanie. Okres eksploatacji nakrętki jest bardzo różny. Nakrętka do chłodnicy zazwyczaj wytrzymuje okres 10 lat lub nawet dłuższy.
Jeśli istnieje potrzeba wymiany chłodnicy, należy także wymienić jej nakrętkę. Gwarantuje to całkowite odnowienie tego niezwykle ważnego układu bez jakiejkolwiek potrzeby łączenia starych części z nowymi. Jeśli samochód wyposażony jest w elektroniczny wentylator chłodnicy, wymiana chłodnicy wymaga także wymiany przełącznika wentylatora.
Z drugiej strony wymiana nakrętki do chłodnicy jest bardzo prosta: należy odczekać, aż samochód wystarczająco ostygnie, przekręcić nakrętkę do chłodnicy o 90˚ z kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, odkręcić ją oraz wymienić na nową. Nowe nakrętki do chłodnicy są bardzo tanie. Dopuszczalnej jakości części dostępne są już za 5-6 euro.

Nasze propozycje towaru:

  • Korek, chłodnica
    CALORSTAT by Vernet Korek, chłodnica RC0061 w przystępnej cenie
    CALORSTAT by Vernet | ...
    16,38 PLN -26% SCPT: 22,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Korek, chłodnica
    TRISCAN Korek, chłodnica 8610 3 w przystępnej cenie
    TRISCAN | 8610 3
    33,52 PLN -26% SCPT: 45,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Korek, chłodnica
    TRISCAN Korek, chłodnica 8610 2 w przystępnej cenie
    TRISCAN | 8610 2
    37,56 PLN -27% SCPT: 51,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Korek, chłodnica
    ABAKUS Korek, chłodnica 030-027-001 w przystępnej cenie
    ABAKUS | 030-027-001
    9,33 PLN -29% SCPT: 13,00 PLN Zaoszczędź: 29%
  • Korek, chłodnica
    BLUE PRINT Korek, chłodnica ADH29902 w przystępnej cenie
    BLUE PRINT | ADH29902
    27,25 PLN -27% SCPT: 37,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Korek, chłodnica
    JAPANPARTS Korek, chłodnica KH-C31 w przystępnej cenie
    JAPANPARTS | KH-C31
    21,26 PLN -27% SCPT: 29,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Korek, chłodnica
    Metalcaucho Korek, chłodnica 03605 w przystępnej cenie
    Metalcaucho | 03605
    13,32 PLN -26% SCPT: 18,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • żruba odpowietrznika /...
    TOPRAN żruba odpowietrznika / zawór odpowietrznika, chłodnica 501 437 w przystępnej cenie
    TOPRAN | 501 437
    4,03 PLN -33% SCPT: 6,00 PLN Zaoszczędź: 33%
  • Korek, chłodnica
    JP GROUP Korek, chłodnica 1314250100 w przystępnej cenie
    JP GROUP | 1314250100
    15,36 PLN -27% SCPT: 21,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Korek, chłodnica
    VALEO Korek, chłodnica 820666 w przystępnej cenie
    VALEO | 820666
    16,67 PLN -28% SCPT: 23,00 PLN Zaoszczędź: 28%
  • Korek, chłodnica
    HERTH+BUSS JAKOPARTS Korek, chłodnica J1545002 w przystępnej cenie
    HERTH+BUSS JAKOPARTS |...
    43,32 PLN -26% SCPT: 58,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • żruba odpowietrznika /...
    MEYLE żruba odpowietrznika / zawór odpowietrznika, chłodnica 314 238 0000 w przystępnej cenie
    MEYLE | 314 238 0000
    8,34 PLN -31% SCPT: 12,00 PLN Zaoszczędź: 31%