00#
39-9151

Korek chłodnicy do Twojego samochodu

Wybierz swój samochód
Szukaj
Kupuj Korek chłodnicy 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Korek wlewu chłodnicy od wybranych i najlepszych producentów

  • FEBI BILSTEIN Korek chłodnicy doświadczenie
  • VAICO Korek chłodnicy doświadczenie
  • VAN WEZEL Korek chłodnicy doświadczenie
  • VALEO Korek chłodnicy doświadczenie
  • TOPRAN Korek chłodnicy doświadczenie
  • SWAG Korek chłodnicy doświadczenie
  • METZGER Korek chłodnicy doświadczenie
  • JP GROUP Korek chłodnicy doświadczenie
  • Kup tutaj w najlepszej cenie HELLA Korek wlewu chłodnicy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JAPANPARTS Korek wlewu chłodnicy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie GATES Korek wlewu chłodnicy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie PRASCO Korek wlewu chłodnicy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MAHLE ORIGINAL Korek wlewu chłodnicy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLIC Korek wlewu chłodnicy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Korek wlewu chłodnicy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DIEDERICHS Korek wlewu chłodnicy
  • HERTH+BUSS JAKOPARTS
  • DAYCO
  • TRISCAN
  • THERMOTEC

Korek chłodnicy wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Wszystko szczelnie zamknięte dzięki nakrętce do chłodnicy

Nakrętka do chłodnicy to mały, ale niezwykle ważny element układu chłodzenia, uszczelniający górną część chłodnicy samochodu. Może być ona z łatwością odkręcona w celu uzupełnienia czynnika chłodzącego.

Element wielofunkcyjny

Pomimo tego, że nakrętka do chłodnicy wygląda dość nieskomplikowanie, jej funkcje są niezbędne. Jej głównym zadaniem jest uszczelnienie układu chłodzenia oraz zapobiegnięcie przed wyciekaniem wody w trakcie jazdy. Nagrzanie się silnika może spowodować zwiększenie ciśnienia w układzie chłodzenia do 1-1,5 bara. Nakrętka do chłodnicy musi być w stanie niezawodnie je wytrzymać. Maksymalnie ciśnienie może być zazwyczaj odczytane z nakrętki do chłodnicy.
Jeśli ciśnienie ulegnie zwiększeniu, nakrętka do chłodnicy musi być w stanie uwolnić z układu chłodzenia nadmiar ciśnienia. W przeciwnym razie może pęknąć przewód lub sama chłodnica. Z tego powodu nakrętka do chłodnicy wyposażona jest w znajdujący się na jej spodniej części zawór, który jest rozpoznawalny przez płytkę dociskową przy pomocy sprężyny śrubowej. Dany zawór łagodnie podnosi nakrętkę w celu uwolnienia nadmiaru ciśnienia. W każdym razie jest to nienormalny warunek pracy układu chłodzenia i jest jedynym środkiem bezpieczeństwa zapobiegającym przed większym uszkodzeniom.
Nakrętka do chłodnicy posiada także dodatkową funkcję bezpieczeństwa. Pod wpływem ciśnienia nie można jej odkręcić i blokuje się po obrocie o 90˚. Celem tego jest zapobiegnięcie przed tryśnięciem pary wodnej w twarz osoby, która chce odkręcić nakrętkę. Ciśnienie ucieka w dół i nie pozwala na odkręcenie nakrętki do momentu, aż układ nie zostanie unormowany. Niemniej jednak otwarcie układu chłodzenia będącego pod ciśnieniem jest bardzo niebezpieczne. Można przy okazji poparzyć sobie także dłoń. Z tego powodu zasadą numer 1 podczas odkręcania nakrętki do chłodnicy jest: odczekanie do momentu, aż silnik nie zostanie wystarczająco schłodzony. W przypadku przegrzanego silnika może to potrwać co najmniej 30 minut.

Przyczyny nadmiernego ciśnienia w układzie chłodzenia

Zbyt niski poziom czynnika chłodzącego: niski poziom czynnika chłodzącego powoduje dalsze wrzenie wody. Jeden litr wody generuje 1650 litrów pary wodnej. Tłumaczy to, dlaczego ciśnienie w układzie chłodzenia przy wahających się poziomach wody bardzo szybko wzrasta.
Przeciążenie silnika: jazda w górę wzniesienia w pełni obciążonego samochodu z maksymalną prędkością może sprawić, że nawet najpotężniejszy silnik sięgnie swoich granic możliwości. Co więcej, zbyt wysoka temperatura zewnętrza może spowodować wrzenie wody w chłodnicy. Typową przyczyną jest także awaria pompy, na przykład, poprzez poluzowanie się paska napędzającego pompę wodną.
Uszkodzona uszczelka głowicy cylindrów: jeśli głowica cylindrów przepali się w miejscu krytycznym dla zapewnienia szczelności układu chłodzenia, ciśnienie bardzo szybko wzrasta.

Awaria nakrętki do chłodnicy

Nakrętka do chłodnicy jest w ciągłym kontakcie z gorącą i zimną wodą, a także ze środkiem zapobiegającym zamarzaniu oraz produktami zapobiegającymi przed ścieralnym zużyciem się lub rdzą z układu chłodzenia. Początkowo wpłynie to na uszczelkę. Gdy do czynnika chłodzącego poprzez uszkodzoną uszczelkę głowic cylindrów przedostanie się olej, kwestią czasu jest rozpadnięcie się uszczelki, jak i również innych gumowych elementów układu chłodzenia, wliczając w to także przewody.
Uszczelka może zostać osobno wymieniona, jednak nie ma to najmniejszego sensu. Sprężyna śrubowa zaworu nakrętki do chłodnicy z biegiem czasu ulega zużyciu i traci swoją szczelność. Z tego powodu nakrętka do chłodnicy powinna zostać wymieniona w momencie, gdy zdiagnozuje się jej nieprawidłowe funkcjonowanie. Okres eksploatacji nakrętki jest bardzo różny. Nakrętka do chłodnicy zazwyczaj wytrzymuje okres 10 lat lub nawet dłuższy.
Jeśli istnieje potrzeba wymiany chłodnicy, należy także wymienić jej nakrętkę. Gwarantuje to całkowite odnowienie tego niezwykle ważnego układu bez jakiejkolwiek potrzeby łączenia starych części z nowymi. Jeśli samochód wyposażony jest w elektroniczny wentylator chłodnicy, wymiana chłodnicy wymaga także wymiany przełącznika wentylatora.
Z drugiej strony wymiana nakrętki do chłodnicy jest bardzo prosta: należy odczekać, aż samochód wystarczająco ostygnie, przekręcić nakrętkę do chłodnicy o 90˚ z kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, odkręcić ją oraz wymienić na nową. Nowe nakrętki do chłodnicy są bardzo tanie. Dopuszczalnej jakości części dostępne są już za 5-6 euro.


Nasze propozycje towaru:
Śruba odpowietrznika /...
Korek układu chłodzenia TRUCKTEC AUTOMOTIVE 08.40.015
  • dla numeru OE: 17 11 1 712 788
  • Warunki:  nowy
08.40.015 TRUCKTEC AUTOMOTIVE Korek układu chłodzenia auto cena
TRUCKTEC AUTOMOTIVE | ...
9,53 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Korek, chłodnica
Korek wlewu chłodnicy ASHIKA 33-0C-C30
  • Średnica [mm]: 43,5
  • Wysokość [mm]: 21
  • Ciśnienie [bar]: 0,9
  • Warunki:  nowy
33-0C-C30 ASHIKA Korek wlewu chłodnicy auto cena
ASHIKA | 33-0C-C30
14,20 PLN
Warunki:  nowy
Korek, chłodnica
Korek do chłodnicy TRICLO 311332
  • wymagana liczba: 1
  • Punkty zmienne [bar]: 1,4
  • Sposób montażu: Bagnet
  • Warunki:  nowy
311332 TRICLO Korek do chłodnicy auto cena
TRICLO | 311332
18,28 PLN
Warunki:  nowy
Korek, chłodnica
Korek chłodnicy TRICLO 310176
  • Ciśnienie otwarcia [bar]: 0,9
  • Grubość [mm]: 25
  • Punkty zmienne [bar]: 1,4
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 51, 37
  • Średnica [mm]: 57,5
  • Powierzchnia: ocynkowany
  • Warunki:  nowy
310176 TRICLO Korek chłodnicy auto cena
TRICLO | 310176
23,39 PLN
Warunki:  nowy
Korek, chłodnica
Korek układu chłodzenia MAXGEAR 28-0313
  • Materiał: Metal
  • Ciśnienie otwarcia [bar]: 1,1
  • Ciężar [kg]: 0,050
  • Warunki:  nowy
28-0313 MAXGEAR Korek układu chłodzenia auto cena
MAXGEAR | 28-0313
24,64 PLN
Warunki:  nowy
Korek, chłodnica
Korek wlewu chłodnicy ABAKUS 051-027-002
  • Ciśnienie [bar]: 0,9
  • Średnica [mm]: 46
  • Montaż/demontaż koniecznie do wykonania przez fachowców!
  • Warunki:  nowy
051-027-002 ABAKUS Korek wlewu chłodnicy auto cena
ABAKUS | 051-027-002
10,36 PLN
Warunki:  nowy
Śruba odpowietrznika /...
Korek do chłodnicy TOPRAN 501 437
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającym
  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Wymiar gwintu: M 10 x 1
  • Długość [mm]: 17,5
  • Warunki:  nowy
501 437 TOPRAN Korek do chłodnicy auto cena
TOPRAN | 501 437
8,08 PLN
Warunki:  nowy
Korek, chłodnica
Korek chłodnicy ABAKUS 051-027-001
  • Ciśnienie [bar]: 1,1
  • Średnica [mm]: 46
  • Montaż/demontaż koniecznie do wykonania przez fachowców!
  • Warunki:  nowy
051-027-001 ABAKUS Korek chłodnicy auto cena
ABAKUS | 051-027-001
12,06 PLN
Warunki:  nowy
Korek, chłodnica
Korek układu chłodzenia GATES RC113
  • Ciśnienie [bar]: 1,0
  • Średnica [mm]: 59
  • Wysokość [mm]: 24
  • Ciśnienie [psi]: 15
  • Warunki:  nowy
RC113 GATES Korek układu chłodzenia auto cena
GATES | RC113
40,07 PLN
Warunki:  nowy
Korek, chłodnica
Korek wlewu chłodnicy HERTH+BUSS JAKOPARTS J1545002
  • Średnica [mm]: 45
  • Wysokość [mm]: 23
  • Ciśnienie [bar]: 0,9
  • Temperatura otwarcia [°c]: 88
  • Warunki:  nowy
J1545002 HERTH+BUSS JAKOPARTS Korek wlewu chłodnicy auto cena
HERTH+BUSS JAKOPARTS |...
19,88 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Korek, chłodnica
Korek do chłodnicy GATES RC116
  • Ciśnienie [bar]: 1,0
  • Średnica [mm]: 59
  • Wysokość [mm]: 24
  • Ciśnienie [psi]: 15
  • Warunki:  nowy
RC116 GATES Korek do chłodnicy auto cena
GATES | RC116
37,40 PLN
Warunki:  nowy
Korek, chłodnica
Korek chłodnicy ABAKUS 018-027-001
  • Ciśnienie [bar]: 1,1
  • Średnica [mm]: 45
  • Montaż/demontaż koniecznie do wykonania przez fachowców!
  • Warunki:  nowy
018-027-001 ABAKUS Korek chłodnicy auto cena
ABAKUS | 018-027-001
9,59 PLN
Warunki:  nowy