0

0.00 PLN

#

Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika od wybranych i najlepszych producentów

  • FEBI BILSTEIN Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika
  • VAN WEZEL Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika
  • VALEO Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika
  • TOPRAN Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika
  • JP GROUP Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika
  • HELLA Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika
  • TYC Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika
  • DENSO Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DELPHI Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika
  • Kup tutaj w najlepszej cenie PRASCO Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika
  • Kup tutaj w najlepszej cenie VEMO Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DIEDERICHS Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MAGNETI MARELLI Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika
  • Kup tutaj w najlepszej cenie NRF Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika
  • Kup tutaj w najlepszej cenie THERMOTEC Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika
  • AKS DASIS
  • BUGIAD
  • ASHIKA
  • KLOKKERHOLM
  • NISSENS
  • FRIGAIR
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE
  • Borsehung
  • AUTOMEGA katalog części zamiennych
  • DT katalog części zamiennych
  • MAXGEAR katalog części zamiennych
  • ABAKUS katalog części zamiennych
  • PROFIT katalog części zamiennych

Chłodnica, Układ Chłodzenia Silnika wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Chłodnica to decydujący element obwodu chłodzenia, odpowiedzialny za zachowanie stałego poziomu temperatury silnika oraz zapobieganie przed jego uszkodzeniem poprzez przegrzanie. Jazda z uszkodzoną chłodnicą oznacza ryzyko ciężkiego uszkodzenia silnika. Z tego powodu dana część zamienna musi zostać wymieniona tak szybko, jak to tylko możliwe.

Ogólne zarys chłodnicy

Gdzie znajduje się ta część?

  • Zaraz przed komorą silnika, za wentylatorem osłony chłodnicy

W jaki sposób ona funkcjonuje?

  • Jej wlotem zasysany jest czynnik chłodzący podgrzany przez pracę silnika.
  • Przepływa on przez meandrujące rury w sieci chłodzących żeber.
  • W zależności od rodzaju, pionowo lub poziomo przepływający strumień zimnego powietrza jest wdmuchiwany w żebra chłodzące.
  • Po stronie wylotu schłodzona ciecz chłodząca opuszcza chłodnicę, przepływając do kolejnego elementu obwodu chłodzenia.

Co się stanie w przypadku awarii chłodnicy?

  • Gdy chłodnica cieknie, traci ona płyn chłodzący. Także inne czynniki mogą pogorszyć jej funkcjonowanie. Skutkiem tego jest nieuchronne przegrzanie się silnika, które w najgorszych przypadkach może prowadzić do jego całkowitego uszkodzenia.

Możliwe przyczyny

  • Przyczyny awarii mogą mieć naturę mechaniczną lub chemiczną.
  • Stopniowe rozpuszczanie się połączeń prowadzi do wycieków.
  • Obciążenie mechaniczne powoduje powstawanie dziur w żebrach chłodzących oraz rurach.
  • Osady chemiczne (kamień) powodują pogorszoną wydajność chłodzenia.
  • Rdza może zniszczyć powierzchnię chłodnicy oraz spowodować powstawanie w jej dziur.

Samodzielna wymiana czy oddanie auta do warsztatu?

  • W większości przypadków chłodnica może zostać bez jakiegokolwiek problemu wymieniona przez laika. Do jej wymiany niezbędnych jest dokonanie kilku kroków, a także posiadanie klucza do rur oraz śrubokręta.

Porady dotyczące wymiany chłodnicy:

    1. Rozpocznij od wyciągnięcia wtyczek wentylatora. 2. Następnie odłącz przewody wodne (rury). Zbierz w misce wyciekający płyn chłodniczy. 3. Poluzuj śruby blachy ekranującej, podważ górną obejmę i ostrożnie wyciągnij chłodnicę. Montażu części zamiennej należy dokonać w odwrotnej kolejności. 4. Po montażu nowej chłodnicy układ musi zostać odpowietrzony. Odkręć korek zbiornika wyrównawczego i odpal silnik. Włącz ogrzewanie i wentylację na pełną parę i poczekaj, aż otworzy się duży obwód chłodzenia. W międzyczasie sprawdź połączenia, jeśli nie są one odpowiednio uszczelnione.

Różnice pomiędzy częściami zamiennymi

W dzisiejszych czasach częściej lub rzadziej wykorzystywane są trzy rodzaje chłodnic. Najtańszą i najczęściej stosowaną jest chłodnica spawana. Jest ona połączeniem zespawanych, płaskich rur oraz zakręconych listew wzajemnie ze sobą zespawanych. Ilość płaskich rur jest określana przez wysokość całej części. Dane chłodnice są dość ciężkie, duże i zapewniają co najwyżej dopuszczalną wydajność chłodzenia.
W chłodnicach kompozytowych rury są owalne, a żebra są do nich włożone lub przyciśnięte. Połączenia są wykonane ich rozszerzenie i dołączenie. Dana chłodnica wymaga więcej pracy, jednak przenosi mniejszą ilość materiału, zmniejszając wagę samochodu. Wydajność chłodzenia jest nieco lepsza niż w przypadku chłodnicy spawanej.
Droższe samochody zazwyczaj posiadają chłodnicę aluminiową, która może być także zakupiona jako część zamienna do starszych samochodów. Ten rodzaj chłodnicy posiada wyłącznie zalety: zwłaszcza o 15% mniejszą wagę, ale także odporność na wyższą temperaturę aż do 650ᵒC, jak i również naturalna ochronę przeciwko korozji oraz degradacji chemicznej. Jedyną wadą tych chłodnicy jest relatywnie wysoka cena.

Unikanie uszkodzenia: odpowiedni płyn chłodzący oraz płyn zapobiegający zamarzaniu

Korzystanie z odpowiedniego płynu chłodzącego oraz płynu zapobiegającego zamarzaniu jest niezwykle ważny, gdyż tylko to gwarantuje odpowiednią ochronę przeciwko korozji oraz kamienia. Odpowiedni płyn znajdujący się w Twojej chłodnicy można zdiagnozować poprzez kolor płynu chłodzącego lub informacje znajdujące się w instrukcji samochodu.
Niebieskie lub zielone płyny zawierają krzemiany; płyny koloru czerwonego są pozbawione krzemianów i są wykorzystywane w szczególności w chłodniach aluminiowych. W sytuacjach awaryjnych płyn niebieski może być zastąpiony płynem zielonym. Nigdy nie można mieszać płynów czerwonych z niebieskimi oraz czerwonych z zielonymi.

Jakie są koszty?

Głównie korozja i kamień oddziałują na Twoją chłodnicę, przez co wysoka odporność chemiczna gwarantuje długi okres eksploatacji. W przypadku chłodnic aluminiowych zdarzy się to po kilku dziesięcioleciach, podczas gdy u tańszych chłodnic spawanych rdza zacznie wychodzić już po kilku latach. Chłodnicę możesz kupić już za mniej niż 100 euro, jednak jej okres eksploatacji będzie znacznie krótszy. Wysokiej klasy produkty mogą kosztować aż do 300 euro.
Te osoby, które regularnie spędzają swój czas na autostradzie, nie powinny być zbyt skąpe i postawić na wartościową jakość. W naszym sklepie znajdziesz fabrycznie nowe części zamienne dostępne w wyjątkowo niskich cenach, a jeśli skorzystasz w codziennych ofert specjalnych i zniżek, możesz zaoszczędzić dużo pieniędzy.

Nasze propozycje towaru:

  • Chłodnica, układ chłod...
    ABAKUS Chłodnica, układ chłodzenia silnika 037-017-0069 w przystępnej cenie
    ABAKUS | 037-017-0069
    167,42 PLN -26% SCPT: 224,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Chłodnica, układ chłod...
    ABAKUS Chłodnica, układ chłodzenia silnika 037-017-0019 w przystępnej cenie
    ABAKUS | 037-017-0019
    139,58 PLN -25% SCPT: 186,00 PLN Zaoszczędź: 25%
  • Chłodnica, układ chłod...
    ABAKUS Chłodnica, układ chłodzenia silnika 004-017-0032 w przystępnej cenie
    ABAKUS | 004-017-0032
    248,62 PLN -26% SCPT: 332,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Chłodnica, układ chłod...
    THERMOTEC Chłodnica, układ chłodzenia silnika D7F033TT w przystępnej cenie
    THERMOTEC | D7F033TT
    235,59 PLN -25% SCPT: 314,00 PLN Zaoszczędź: 25%
  • Pierścień uszczelniają...
    TOPRAN Pierścień uszczelniający, żruba pokrywy chłodnicy 103 007 w przystępnej cenie
    TOPRAN | 103 007
    1,71 PLN -43% SCPT: 3,00 PLN Zaoszczędź: 43%
  • Chłodnica, układ chłod...
    AKS DASIS Chłodnica, układ chłodzenia silnika 480970N w przystępnej cenie
    AKS DASIS | 480970N
    125,11 PLN -26% SCPT: 167,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Chłodnica, układ chłod...
    AKS DASIS Chłodnica, układ chłodzenia silnika 040026N w przystępnej cenie
    AKS DASIS | 040026N
    237,71 PLN -26% SCPT: 317,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Chłodnica, układ chłod...
    HELLA Chłodnica, układ chłodzenia silnika 8MK 376 716-244 w przystępnej cenie
    HELLA | 8MK 376 716-244
    367,58 PLN -25% SCPT: 490,00 PLN Zaoszczędź: 25%
  • Chłodnica, układ chłod...
    PRASCO Chłodnica, układ chłodzenia silnika AIA2123 w przystępnej cenie
    PRASCO | AIA2123
    168,73 PLN -83% SCPT: 983,80 PLN Zaoszczędź: 83%
  • Chłodnica, układ chłod...
    NRF Chłodnica, układ chłodzenia silnika 58067 w przystępnej cenie
    NRF | 58067
    139,87 PLN -42% SCPT: 240,60 PLN Zaoszczędź: 42%
  • Chłodnica, układ chłod...
    VAN WEZEL Chłodnica, układ chłodzenia silnika 06002205 w przystępnej cenie
    VAN WEZEL | 06002205
    291,92 PLN -25% SCPT: 389,00 PLN Zaoszczędź: 25%
  • Chłodnica, układ chłod...
    VALEO Chłodnica, układ chłodzenia silnika 731606 w przystępnej cenie
    VALEO | 731606
    613,14 PLN -26% SCPT: 818,00 PLN Zaoszczędź: 26%