0

0.00 PLN

#

Drążek / wspornik, stabilizator – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Drążek / wspornik, stabilizator tylne lewy 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Drążek / wspornik, stabilizator od wybranych i najlepszych producentów

  • FEBI BILSTEIN Drążek / wspornik, stabilizator
  • A.B.S. Drążek / wspornik, stabilizator
  • MAPCO Drążek / wspornik, stabilizator
  • VAICO Drążek / wspornik, stabilizator
  • SKF Drążek / wspornik, stabilizator
  • MONROE Drążek / wspornik, stabilizator
  • TRW Drążek / wspornik, stabilizator
  • TOPRAN Drążek / wspornik, stabilizator
  • Kup tutaj w najlepszej cenie SWAG Drążek / wspornik, stabilizator
  • Kup tutaj w najlepszej cenie METZGER Drążek / wspornik, stabilizator
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JP GROUP Drążek / wspornik, stabilizator
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JAPANPARTS Drążek / wspornik, stabilizator
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DELPHI Drążek / wspornik, stabilizator
  • Kup tutaj w najlepszej cenie LEMFÖRDER Drążek / wspornik, stabilizator
  • Kup tutaj w najlepszej cenie OPTIMAL Drążek / wspornik, stabilizator
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Drążek / wspornik, stabilizator
  • DIEDERICHS
  • HERTH+BUSS JAKOPARTS
  • MAGNETI MARELLI
  • SASIC

Drążek wspornik stabilizator tylne i przednie do różnych samochodów

  • Drążek / wspornik, stabilizator najwyższej jakości dla OPEL
  • Drążek / wspornik, stabilizator najwyższej jakości dla VOLKSWAGEN
  • Drążek / wspornik, stabilizator najwyższej jakości dla RENAULT
  • Drążek / wspornik, stabilizator najwyższej jakości dla FORD
  • oryginalny AUDI Drążek / wspornik, stabilizator
  • oryginalny PEUGEOT Drążek / wspornik, stabilizator
  • oryginalny MERCEDES-BENZ Drążek / wspornik, stabilizator
  • oryginalny TOYOTA Drążek / wspornik, stabilizator
  • HONDA Drążek / wspornik, stabilizator oryginalnej jakości
  • FIAT Drążek / wspornik, stabilizator oryginalnej jakości
  • BMW Drążek / wspornik, stabilizator oryginalnej jakości
  • SKODA Drążek / wspornik, stabilizator oryginalnej jakości
  • Drążek wspornik stabilizator dla CITROËN
  • Drążek wspornik stabilizator dla MAZDA
  • Drążek wspornik stabilizator dla HYUNDAI
  • Drążek wspornik stabilizator dla VOLVO
  • Drążek / wspornik, stabilizator dla NISSAN
  • Drążek / wspornik, stabilizator dla KIA
  • Drążek / wspornik, stabilizator dla SEAT
  • Drążek / wspornik, stabilizator dla MITSUBISHI
  • SUZUKI Drążek / wspornik, stabilizator Discounter
  • CHEVROLET Drążek / wspornik, stabilizator Discounter
  • ALFA ROMEO Drążek / wspornik, stabilizator Discounter
  • SUBARU Drążek / wspornik, stabilizator Discounter
  • JEEP
  • SAAB
  • DACIA
  • DAEWOO
  • CHRYSLER
  • LEXUS
  • JAGUAR
  • DODGE
  • img_maker_big_alt_8
  • img_maker_big_alt_8
  • img_maker_big_alt_8
marki samochodów

Drążek wspornik stabilizator dla topowych modelów

Drążek / wspornik, stabilizator wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Łącznik stabilizatora to relatywnie niepozorny element, spełniający niezwykle ważną funkcję. Przenosi on siły pochodzące z kołysania nadwozia do stabilizatora. Jego zadaniem nie jest jednak równoważenie tych sił (jest to zadanie zawieszenia), a łączenie ruchów nadwozia poprzez wahacze z zawieszeniem.
Uszkodzony łącznik stabilizatora powoduje znaczną utratę komfortu jazdy, powodując „płynięcie” samochodu. Ignorując to ryzykujesz spowodowanie poważnego wypadku drogowego, gdyż nie będzie już możliwe ominięcie pojazdu w niebezpiecznej sytuacji drogowej.

Gdzie znajduje się łącznik stabilizatora?

  • Poziomo umieszczony łącznik stabilizatora można znaleźć zaraz za przednimi kołami, gdy zostaną one w pełni skręcone. W zależności od producenta są one zainstalowane albo wyłącznie na przedniej osi, albo na obydwu osiach, jednak nigdy nie znajdują się one wyłącznie na tylnej osi. W danym miejscu są one mniej dostępne, gdyż tylne koła nie są sterowalne, dodatkowo komplikując proces montażu.

Na czym polega praca łącznika stabilizatora?

  • Najważniejszymi elementami drążka stabilizatora są jego połączenia. Z tego powodu w znacznym stopniu określają one rodzaj przenoszenia siły, który może wystąpić bezpośrednio przez połączenia śrubowe, rozwidlone lub pośrednio przez gumowe łożyska lub przegub kulowy.
  • Z jednej strony drążek połączony jest z nadwoziem (karoserią samochodu), a z drugiej strony ze stabilizatorem. Przenoszone są tym samym ruchy w górę i w dół nadwozia.

Co się stanie w przypadku awarii?

  • Typową oznaką awarii łącznika stabilizatora jest stukanie dobiegające bezpośrednio znad kół.
  • Stopniowo pogarsza się jakość jazdy. Początkowo jest ono delikatne, jednak stopniowo samochód będzie się coraz intensywniej kołysał, co będzie szczególnie odczuwalne podczas pokonywaniu zakrętów sprawiając i objawiało się nadsterownością.
  • W przypadku uszkodzonego łącznik stabilizatora niemożliwa jest bezpieczna jazda, a unikanie niebezpiecznych sytuacji na drodze jest dużo trudniejsze wskutek pogorszonej jakości jazdy.

Możliwe przyczyny:

  • Łącznik stabilizatora absorbuje potężne siły pochodzące z pchania i ciągnięcia, przez jest w trakcie jazdy ciągle obciążony. Głównym wrogiem, a także najbardziej powszechną przyczyną awarii jest zmęczenie materiału związane z obciążeniem drążka.
  • Dodatkowo połączenia tracą na swojej mocy wskutek obciążenia oraz procesu starzenia się. Uszkodzeniu mogą ulec wkręcane gwinty, gumowe łożyska stają się porowate, a przeguby kulowe zaczyna się ścierać.

Samodzielna wymiana czy wymiana w warsztacie samochodowym?

  • W wielu samochodach samodzielna wymiana łącznika stabilizatora jest bez najmniejszego problemu możliwa. Nie są do tego celu potrzebne jakiekolwiek specjalne narzędzia, gdyż może zostać on zamontowany wyłącznie w jeden sposób; niewiele można tutaj zrobić źle. W zależności od producenta niezbędne będzie zapewnienie odpowiedniego momentu obrotowego podczas dokręcenia, którego należy się wystrzegać.

Porady dotyczące wymiany:

  • W przedniej części samochodu łączniki stabilizatora są dostępny wyłącznie w momencie, gdy odpowiednio skręci się kołami. W przypadku tylnej osi należy podnieść samochód i zdjąć koła.
  • Najistotniejszym wyzwaniem jest wyeliminowanie przy pomocy lewarka obciążenia, wymagającego podtrzymanie wahacza. Tylko wtedy możliwe będzie odkręcenie obydwu połączeń lub wyciągnięcie je przy pomocy łomu.
  • Nałożenie smaru lub wazeliny na gumowe łożyska oraz tuleje stabilizatora może znacząco ułatwić montaż drążka.

Co zrobić w przypadku uszkodzonych gumowych łożysk

Bardzo często gumowe łożyska łącznika, pracujące w rodzaju amortyzatora, stają się porowate i pęknięte, przez co nie są w stanie prawidłowo już pracować. Ich oddzielna wymiana nie jest prosta i w większości przypadków nie jest zalecana, gdyż drobne pęknięcia w danych częściach są często niewidoczne, nawet dla profesjonalistów. Większość producentów zawiera gumowe łożyska lub inne części łączące w zestawie naprawczym łącznika stabilizatora. Co więcej, w celu zapobiegnięcia zużywania się ich po jednej stronie należy wymienić je na całej osi.

Jakich należy spodziewać się kosztów

Tak długo, jak powstrzymujesz się od zbyt szybkiej jazdy, nie musisz się martwić o obciążenie łączników stabilizatora. Zazwyczaj na ich zużycie wpływa najbardziej wiek. Po przejechaniu około 200 000 kilometrów należy dokonać ich regularnego przeglądu. Po przejechaniu około 300 000 kilometrów przychodzi zazwyczaj ich koniec. Zestaw łączników stabilizatora kosztuje pomiędzy 15 a 50 euro, z czego droższe produkty zapewniają większy komfort jazdy w trakcie całego okresu ich eksploatacji.
Nawet pozornie tanie części zamienne, jakimi są łączniki stabilizatora, oferują kolejną możliwość zaoszczędzenia pieniędzy. Podczas odwiedzania naszego sklepu, w który nie oferujemy wyłączenie codziennych zniżek, ale i także specjalne promocje z naszymi przystępnymi cenami, możesz zaoszczędzić sporą ilość pieniędzy.

Nasze propozycje towaru:

  • Drążek / wspornik, sta...
    RIDEX Drążek / wspornik, stabilizator 3229S0004 w przystępnej cenie
    RIDEX | 3229S0004
    36,67 PLN -15% 43,14 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Drążek / wspornik, sta...
    RIDEX Drążek / wspornik, stabilizator 3229S0009 w przystępnej cenie
    RIDEX | 3229S0009
    41,54 PLN -15% 48,87 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Drążek / wspornik, sta...
    RIDEX Drążek / wspornik, stabilizator 3229S0245 w przystępnej cenie
    RIDEX | 3229S0245
    37,72 PLN -15% 44,38 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Drążek / wspornik, sta...
    MOOG Drążek / wspornik, stabilizator VO-LS-1870 w przystępnej cenie
    MOOG | VO-LS-1870
    54,00 PLN -15% 63,53 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Drążek / wspornik, sta...
    RIDEX Drążek / wspornik, stabilizator 3229S0006 w przystępnej cenie
    RIDEX | 3229S0006
    38,50 PLN -15% 45,29 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Drążek / wspornik, sta...
    TRW Drążek / wspornik, stabilizator JTS483 w przystępnej cenie
    TRW | JTS483
    78,48 PLN -15% 92,33 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Drążek / wspornik, sta...
    RIDEX Drążek / wspornik, stabilizator 3229S0219 w przystępnej cenie
    RIDEX | 3229S0219
    48,12 PLN -15% 56,61 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Drążek / wspornik, sta...
    SKF Drążek / wspornik, stabilizator VKDS 341002 w przystępnej cenie
    SKF | VKDS 341002
    58,64 PLN -15% 68,99 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Drążek / wspornik, sta...
    RIDEX Drążek / wspornik, stabilizator 3229S0024 w przystępnej cenie
    RIDEX | 3229S0024
    33,11 PLN -15% 38,95 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Drążek / wspornik, sta...
    RIDEX Drążek / wspornik, stabilizator 3229S0082 w przystępnej cenie
    RIDEX | 3229S0082
    33,74 PLN -15% 39,69 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Drążek / wspornik, sta...
    A.B.S. Drążek / wspornik, stabilizator 260124 w przystępnej cenie
    A.B.S. | 260124
    62,11 PLN -15% 73,07 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Drążek / wspornik, sta...
    RIDEX Drążek / wspornik, stabilizator 3229S0011 w przystępnej cenie
    RIDEX | 3229S0011
    44,36 PLN -15% 52,19 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy