00#
92-8736

Łącznik stabilizatora do Twojego samochodu

Wybierz swój samochód
Szukaj
Kupuj Łącznik stabilizatora tylne lewy 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Łącznik stabilizatora od wybranych i najlepszych producentów

  • FEBI BILSTEIN Łącznik stabilizatora doświadczenie
  • A.B.S. Łącznik stabilizatora doświadczenie
  • MAPCO Łącznik stabilizatora doświadczenie
  • VAICO Łącznik stabilizatora doświadczenie
  • SKF Łącznik stabilizatora doświadczenie
  • MONROE Łącznik stabilizatora doświadczenie
  • TRW Łącznik stabilizatora doświadczenie
  • TOPRAN Łącznik stabilizatora doświadczenie
  • Kup tutaj w najlepszej cenie SWAG Łącznik stabilizatora
  • Kup tutaj w najlepszej cenie METZGER Łącznik stabilizatora
  • Kup tutaj w najlepszej cenie KYB Łącznik stabilizatora
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JP GROUP Łącznik stabilizatora
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JAPANPARTS Łącznik stabilizatora
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DELPHI Łącznik stabilizatora
  • Kup tutaj w najlepszej cenie LEMFÖRDER Łącznik stabilizatora
  • Kup tutaj w najlepszej cenie OPTIMAL Łącznik stabilizatora
  • BLUE PRINT
  • HERTH+BUSS JAKOPARTS
  • SASIC
  • DAYCO

Łącznik stabilizatora wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Łącznik stabilizatora to relatywnie niepozorny element, spełniający niezwykle ważną funkcję. Przenosi on siły pochodzące z kołysania nadwozia do stabilizatora. Jego zadaniem nie jest jednak równoważenie tych sił (jest to zadanie zawieszenia), a łączenie ruchów nadwozia poprzez wahacze z zawieszeniem.
Uszkodzony łącznik stabilizatora powoduje znaczną utratę komfortu jazdy, powodując „płynięcie” samochodu. Ignorując to ryzykujesz spowodowanie poważnego wypadku drogowego, gdyż nie będzie już możliwe ominięcie pojazdu w niebezpiecznej sytuacji drogowej.

Gdzie znajduje się łącznik stabilizatora?

  • Poziomo umieszczony łącznik stabilizatora można znaleźć zaraz za przednimi kołami, gdy zostaną one w pełni skręcone. W zależności od producenta są one zainstalowane albo wyłącznie na przedniej osi, albo na obydwu osiach, jednak nigdy nie znajdują się one wyłącznie na tylnej osi. W danym miejscu są one mniej dostępne, gdyż tylne koła nie są sterowalne, dodatkowo komplikując proces montażu.

Na czym polega praca łącznika stabilizatora?

  • Najważniejszymi elementami drążka stabilizatora są jego połączenia. Z tego powodu w znacznym stopniu określają one rodzaj przenoszenia siły, który może wystąpić bezpośrednio przez połączenia śrubowe, rozwidlone lub pośrednio przez gumowe łożyska lub przegub kulowy.
  • Z jednej strony drążek połączony jest z nadwoziem (karoserią samochodu), a z drugiej strony ze stabilizatorem. Przenoszone są tym samym ruchy w górę i w dół nadwozia.

Co się stanie w przypadku awarii?

  • Typową oznaką awarii łącznika stabilizatora jest stukanie dobiegające bezpośrednio znad kół.
  • Stopniowo pogarsza się jakość jazdy. Początkowo jest ono delikatne, jednak stopniowo samochód będzie się coraz intensywniej kołysał, co będzie szczególnie odczuwalne podczas pokonywaniu zakrętów sprawiając i objawiało się nadsterownością.
  • W przypadku uszkodzonego łącznik stabilizatora niemożliwa jest bezpieczna jazda, a unikanie niebezpiecznych sytuacji na drodze jest dużo trudniejsze wskutek pogorszonej jakości jazdy.

Możliwe przyczyny:

  • Łącznik stabilizatora absorbuje potężne siły pochodzące z pchania i ciągnięcia, przez jest w trakcie jazdy ciągle obciążony. Głównym wrogiem, a także najbardziej powszechną przyczyną awarii jest zmęczenie materiału związane z obciążeniem drążka.
  • Dodatkowo połączenia tracą na swojej mocy wskutek obciążenia oraz procesu starzenia się. Uszkodzeniu mogą ulec wkręcane gwinty, gumowe łożyska stają się porowate, a przeguby kulowe zaczyna się ścierać.

Samodzielna wymiana czy wymiana w warsztacie samochodowym?

  • W wielu samochodach samodzielna wymiana łącznika stabilizatora jest bez najmniejszego problemu możliwa. Nie są do tego celu potrzebne jakiekolwiek specjalne narzędzia, gdyż może zostać on zamontowany wyłącznie w jeden sposób; niewiele można tutaj zrobić źle. W zależności od producenta niezbędne będzie zapewnienie odpowiedniego momentu obrotowego podczas dokręcenia, którego należy się wystrzegać.

Porady dotyczące wymiany:

  • W przedniej części samochodu łączniki stabilizatora są dostępny wyłącznie w momencie, gdy odpowiednio skręci się kołami. W przypadku tylnej osi należy podnieść samochód i zdjąć koła.
  • Najistotniejszym wyzwaniem jest wyeliminowanie przy pomocy lewarka obciążenia, wymagającego podtrzymanie wahacza. Tylko wtedy możliwe będzie odkręcenie obydwu połączeń lub wyciągnięcie je przy pomocy łomu.
  • Nałożenie smaru lub wazeliny na gumowe łożyska oraz tuleje stabilizatora może znacząco ułatwić montaż drążka.

Co zrobić w przypadku uszkodzonych gumowych łożysk

Bardzo często gumowe łożyska łącznika, pracujące w rodzaju amortyzatora, stają się porowate i pęknięte, przez co nie są w stanie prawidłowo już pracować. Ich oddzielna wymiana nie jest prosta i w większości przypadków nie jest zalecana, gdyż drobne pęknięcia w danych częściach są często niewidoczne, nawet dla profesjonalistów. Większość producentów zawiera gumowe łożyska lub inne części łączące w zestawie naprawczym łącznika stabilizatora. Co więcej, w celu zapobiegnięcia zużywania się ich po jednej stronie należy wymienić je na całej osi.

Jakich należy spodziewać się kosztów

Tak długo, jak powstrzymujesz się od zbyt szybkiej jazdy, nie musisz się martwić o obciążenie łączników stabilizatora. Zazwyczaj na ich zużycie wpływa najbardziej wiek. Po przejechaniu około 200 000 kilometrów należy dokonać ich regularnego przeglądu. Po przejechaniu około 300 000 kilometrów przychodzi zazwyczaj ich koniec. Zestaw łączników stabilizatora kosztuje pomiędzy 15 a 50 euro, z czego droższe produkty zapewniają większy komfort jazdy w trakcie całego okresu ich eksploatacji.
Nawet pozornie tanie części zamienne, jakimi są łączniki stabilizatora, oferują kolejną możliwość zaoszczędzenia pieniędzy. Podczas odwiedzania naszego sklepu, w który nie oferujemy wyłączenie codziennych zniżek, ale i także specjalne promocje z naszymi przystępnymi cenami, możesz zaoszczędzić sporą ilość pieniędzy.


Nasze propozycje towaru:
Drążek / wspornik, sta...
Drążek wspornik stabilizator RIDEX 3229S0002
  • Strona zabudowy: Oś przednia
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 300
  • Wymiar gwintu: M12x1,5/M12x1,5
  • Dynamika hamowania/jazdy: do pojazdów bez elektronicznej regulacji dynamiki jazdy
  • Warunki:  nowy
3229S0002 RIDEX Drążek wspornik stabilizator auto cena
RIDEX | 3229S0002
31,14 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Łącznik stabilizatora RIDEX 3229S0290
  • Strona zabudowy: os przednia, z prawej
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 330
  • Rozmiar gwintu 1: MM10X1,5R
  • Warunki:  nowy
3229S0290 RIDEX Łącznik stabilizatora auto cena
RIDEX | 3229S0290
32,85 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Drążek wspornik stabilizator LEMFÖRDER 26774 01
  • Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
  • Drążek / rozpórka: Drążek wahadłowy
  • Długość [mm]: 335
  • Rozmiar gwintu 1: M12x1,5
  • Rozmiar gwintu 2: M12x1,5
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
  • Średnica rury [mm]: 10
  • Warunki:  nowy
26774 01 LEMFÖRDER Drążek wspornik stabilizator auto cena
LEMFÖRDER | 26774 01
106,83 PLN
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Łącznik stabilizatora RIDEX 3229S0024
  • Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 300
  • Materiał: Metal
  • Rozmiar gwintu 1: M10x1,5
  • Rozmiar gwintu 2: M10x1,5
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z gniazdem na klucz
  • Warunki:  nowy
3229S0024 RIDEX Łącznik stabilizatora auto cena
RIDEX | 3229S0024
34,04 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Drążek wspornik stabilizator RIDEX 3229S0365
  • Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 93,5
  • Materiał: Stal
  • Gwint zewn. [mm]: M8 x 1,25
  • Rozmiar klucza: 13
  • Warunki:  nowy
3229S0365 RIDEX Drążek wspornik stabilizator auto cena
RIDEX | 3229S0365
31,29 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Łącznik stabilizatora RIDEX 3229S0023
  • Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 103,5
  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Wymiar gwintu: M10×1,5
  • Warunki:  nowy
3229S0023 RIDEX Łącznik stabilizatora auto cena
RIDEX | 3229S0023
27,61 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Drążek wspornik stabilizator FEBI BILSTEIN 24122
  • Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 335
  • Materiał: Stal
  • Długość gwintu [mm]: 26,5
  • Ciężar [kg]: 0,45
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z nakrętkami
  • Średnica rury [mm]: 10
  • uwzględnić informację serwisową
  • Wymiar gwintu zewnętrznego: M12 x 1,5
  • Warunki:  nowy
24122 FEBI BILSTEIN Drążek wspornik stabilizator auto cena
FEBI BILSTEIN | 24122
49,59 PLN
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Łącznik stabilizatora RIDEX 3229S0026
  • Strona zabudowy: Oś przednia, z obu stron
  • Drążek / rozpórka: Drążek wahadłowy
  • Długość [mm]: 280
  • Wymiar gwintu: M10x1,5
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
  • Warunki:  nowy
3229S0026 RIDEX Łącznik stabilizatora auto cena
RIDEX | 3229S0026
31,45 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Drążek wspornik stabilizator RIDEX 3229S0025
  • Strona zabudowy: Oś tylna
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 95
  • Wymiar gwintu: M10x1.5
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
  • Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
  • Warunki:  nowy
3229S0025 RIDEX Drążek wspornik stabilizator auto cena
RIDEX | 3229S0025
43,68 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Łącznik stabilizatora RIDEX 3229S0008
  • Strona zabudowy: Oś przednia
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 335
  • Materiał: Stal
  • Wymiar gwintu: M10x1.5
  • Średnica rury [mm]: 10
  • Warunki:  nowy
3229S0008 RIDEX Łącznik stabilizatora auto cena
RIDEX | 3229S0008
30,93 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Drążek wspornik stabilizator SKF VKDS 341002
  • sparowany numer artykułu: VKDS 341002
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 335
  • Rozmiar gwintu 1: M12x1,5
  • Rozmiar gwintu 2: M12x1,5
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Ze smarem syntetycznym
  • Średnica rury [mm]: 10
  • Warunki:  nowy
VKDS 341002 SKF Drążek wspornik stabilizator auto cena
SKF | VKDS 341002
52,81 PLN
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Łącznik stabilizatora NTY ZLP-VW-003
  • Strona zabudowy: Oś przednia, Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 335
  • Rozmiar gwintu 1: M12x1,5
  • Rozmiar gwintu 2: M12x1,5
  • Średnica rury [mm]: 10
  • Numer seryjny: ZLP-VW-003
  • Warunki:  nowy
ZLP-VW-003 NTY Łącznik stabilizatora auto cena
NTY | ZLP-VW-003
44,44 PLN
Warunki:  nowy