00PLN#
19-9092

Drążek / wspornik, stabilizator – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód
Szukaj
Kupuj Drążek / wspornik, stabilizator tylne lewy 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Drążek / wspornik, stabilizator od wybranych i najlepszych producentów

  • FEBI BILSTEIN Drążek / wspornik, stabilizator doświadczenie
  • A.B.S. Drążek / wspornik, stabilizator doświadczenie
  • MAPCO Drążek / wspornik, stabilizator doświadczenie
  • VAICO Drążek / wspornik, stabilizator doświadczenie
  • SKF Drążek / wspornik, stabilizator doświadczenie
  • MONROE Drążek / wspornik, stabilizator doświadczenie
  • TRW Drążek / wspornik, stabilizator doświadczenie
  • TOPRAN Drążek / wspornik, stabilizator doświadczenie
  • Kup tutaj w najlepszej cenie SWAG Drążek / wspornik, stabilizator
  • Kup tutaj w najlepszej cenie METZGER Drążek / wspornik, stabilizator
  • Kup tutaj w najlepszej cenie KYB Drążek / wspornik, stabilizator
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JP GROUP Drążek / wspornik, stabilizator
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JAPANPARTS Drążek / wspornik, stabilizator
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DELPHI Drążek / wspornik, stabilizator
  • Kup tutaj w najlepszej cenie LEMFÖRDER Drążek / wspornik, stabilizator
  • Kup tutaj w najlepszej cenie OPTIMAL Drążek / wspornik, stabilizator
  • BLUE PRINT
  • DIEDERICHS
  • HERTH+BUSS JAKOPARTS
  • SASIC

Drążek / wspornik, stabilizator wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Łącznik stabilizatora to relatywnie niepozorny element, spełniający niezwykle ważną funkcję. Przenosi on siły pochodzące z kołysania nadwozia do stabilizatora. Jego zadaniem nie jest jednak równoważenie tych sił (jest to zadanie zawieszenia), a łączenie ruchów nadwozia poprzez wahacze z zawieszeniem.
Uszkodzony łącznik stabilizatora powoduje znaczną utratę komfortu jazdy, powodując „płynięcie” samochodu. Ignorując to ryzykujesz spowodowanie poważnego wypadku drogowego, gdyż nie będzie już możliwe ominięcie pojazdu w niebezpiecznej sytuacji drogowej.

Gdzie znajduje się łącznik stabilizatora?

  • Poziomo umieszczony łącznik stabilizatora można znaleźć zaraz za przednimi kołami, gdy zostaną one w pełni skręcone. W zależności od producenta są one zainstalowane albo wyłącznie na przedniej osi, albo na obydwu osiach, jednak nigdy nie znajdują się one wyłącznie na tylnej osi. W danym miejscu są one mniej dostępne, gdyż tylne koła nie są sterowalne, dodatkowo komplikując proces montażu.

Na czym polega praca łącznika stabilizatora?

  • Najważniejszymi elementami drążka stabilizatora są jego połączenia. Z tego powodu w znacznym stopniu określają one rodzaj przenoszenia siły, który może wystąpić bezpośrednio przez połączenia śrubowe, rozwidlone lub pośrednio przez gumowe łożyska lub przegub kulowy.
  • Z jednej strony drążek połączony jest z nadwoziem (karoserią samochodu), a z drugiej strony ze stabilizatorem. Przenoszone są tym samym ruchy w górę i w dół nadwozia.

Co się stanie w przypadku awarii?

  • Typową oznaką awarii łącznika stabilizatora jest stukanie dobiegające bezpośrednio znad kół.
  • Stopniowo pogarsza się jakość jazdy. Początkowo jest ono delikatne, jednak stopniowo samochód będzie się coraz intensywniej kołysał, co będzie szczególnie odczuwalne podczas pokonywaniu zakrętów sprawiając i objawiało się nadsterownością.
  • W przypadku uszkodzonego łącznik stabilizatora niemożliwa jest bezpieczna jazda, a unikanie niebezpiecznych sytuacji na drodze jest dużo trudniejsze wskutek pogorszonej jakości jazdy.

Możliwe przyczyny:

  • Łącznik stabilizatora absorbuje potężne siły pochodzące z pchania i ciągnięcia, przez jest w trakcie jazdy ciągle obciążony. Głównym wrogiem, a także najbardziej powszechną przyczyną awarii jest zmęczenie materiału związane z obciążeniem drążka.
  • Dodatkowo połączenia tracą na swojej mocy wskutek obciążenia oraz procesu starzenia się. Uszkodzeniu mogą ulec wkręcane gwinty, gumowe łożyska stają się porowate, a przeguby kulowe zaczyna się ścierać.

Samodzielna wymiana czy wymiana w warsztacie samochodowym?

  • W wielu samochodach samodzielna wymiana łącznika stabilizatora jest bez najmniejszego problemu możliwa. Nie są do tego celu potrzebne jakiekolwiek specjalne narzędzia, gdyż może zostać on zamontowany wyłącznie w jeden sposób; niewiele można tutaj zrobić źle. W zależności od producenta niezbędne będzie zapewnienie odpowiedniego momentu obrotowego podczas dokręcenia, którego należy się wystrzegać.

Porady dotyczące wymiany:

  • W przedniej części samochodu łączniki stabilizatora są dostępny wyłącznie w momencie, gdy odpowiednio skręci się kołami. W przypadku tylnej osi należy podnieść samochód i zdjąć koła.
  • Najistotniejszym wyzwaniem jest wyeliminowanie przy pomocy lewarka obciążenia, wymagającego podtrzymanie wahacza. Tylko wtedy możliwe będzie odkręcenie obydwu połączeń lub wyciągnięcie je przy pomocy łomu.
  • Nałożenie smaru lub wazeliny na gumowe łożyska oraz tuleje stabilizatora może znacząco ułatwić montaż drążka.

Co zrobić w przypadku uszkodzonych gumowych łożysk

Bardzo często gumowe łożyska łącznika, pracujące w rodzaju amortyzatora, stają się porowate i pęknięte, przez co nie są w stanie prawidłowo już pracować. Ich oddzielna wymiana nie jest prosta i w większości przypadków nie jest zalecana, gdyż drobne pęknięcia w danych częściach są często niewidoczne, nawet dla profesjonalistów. Większość producentów zawiera gumowe łożyska lub inne części łączące w zestawie naprawczym łącznika stabilizatora. Co więcej, w celu zapobiegnięcia zużywania się ich po jednej stronie należy wymienić je na całej osi.

Jakich należy spodziewać się kosztów

Tak długo, jak powstrzymujesz się od zbyt szybkiej jazdy, nie musisz się martwić o obciążenie łączników stabilizatora. Zazwyczaj na ich zużycie wpływa najbardziej wiek. Po przejechaniu około 200 000 kilometrów należy dokonać ich regularnego przeglądu. Po przejechaniu około 300 000 kilometrów przychodzi zazwyczaj ich koniec. Zestaw łączników stabilizatora kosztuje pomiędzy 15 a 50 euro, z czego droższe produkty zapewniają większy komfort jazdy w trakcie całego okresu ich eksploatacji.
Nawet pozornie tanie części zamienne, jakimi są łączniki stabilizatora, oferują kolejną możliwość zaoszczędzenia pieniędzy. Podczas odwiedzania naszego sklepu, w który nie oferujemy wyłączenie codziennych zniżek, ale i także specjalne promocje z naszymi przystępnymi cenami, możesz zaoszczędzić sporą ilość pieniędzy.


Nasze propozycje towaru:
Drążek / wspornik, sta...
Drążek wspornik stabilizator RIDEX 3229S0280
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 275
  • Materiał: Stal
  • Rozmiar gwintu 1: M10x1,5
  • rura Ø [mm]: 8
  • Warunki:  nowy
Drążek wspornik stabilizator 3229S0280 tanie w oryginalnej jakości
RIDEX | 3229S0280
50,03 PLN
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Drążek / wspornik, stabilizator RIDEX 3229S0065
  • Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 260
  • Materiał: Stal
  • Rozmiar gwintu 1: M12X1.5
  • Rozmiar gwintu 2: M12X1.5
  • Rodzaj gwintu: z bieżnikiem prawostronnym
  • średnica 3 [mm]: 10
  • Rodzaj połączenia: Pojemnik
  • Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, stabilizator 3229S0065 tanie w oryginalnej jakości
RIDEX | 3229S0065
55,97 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Drążek wspornik stabilizator RIDEX 3229S0061
  • Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
  • Drążek / rozpórka: Drążek wahadłowy
  • Długość [mm]: 244
  • Materiał: Stal
  • Warunki:  nowy
Drążek wspornik stabilizator 3229S0061 tanie w oryginalnej jakości
RIDEX | 3229S0061
39,24 PLN
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Drążek / wspornik, stabilizator RIDEX 3229S0015
  • Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Oś przednia, z lewej
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 270
  • Materiał: Stal
  • Rozmiar gwintu 1: M10x1,5
  • Rozmiar gwintu 2: M10x1,5
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z gniazdem na klucz
  • Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, stabilizator 3229S0015 tanie w oryginalnej jakości
RIDEX | 3229S0015
45,23 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Drążek wspornik stabilizator RIDEX 3229S0008
  • Strona zabudowy: Oś przednia
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 335
  • Materiał: Stal
  • Wymiar gwintu: M10x1.5
  • rura Ø [mm]: 10
  • Warunki:  nowy
Drążek wspornik stabilizator 3229S0008 tanie w oryginalnej jakości
RIDEX | 3229S0008
39,08 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Drążek / wspornik, stabilizator LEMFÖRDER 26774 01
  • Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
  • Drążek / rozpórka: Drążek wahadłowy
  • Długość [mm]: 335
  • Rozmiar gwintu 1: M12x1,5
  • Rozmiar gwintu 2: M12x1,5
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
  • rura Ø [mm]: 10
  • Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, stabilizator 26774 01 tanie w oryginalnej jakości
LEMFÖRDER | 26774 01
123,17 PLN
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Drążek wspornik stabilizator RIDEX 3229S0081
  • Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 283,5
  • Rozmiar gwintu 1: MM10X1,5R
  • Warunki:  nowy
Drążek wspornik stabilizator 3229S0081 tanie w oryginalnej jakości
RIDEX | 3229S0081
50,19 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Drążek / wspornik, stabilizator RIDEX 3229S0143
  • Strona zabudowy: Oś przednia, z obu stron
  • Drążek / rozpórka: Drążek wahadłowy
  • Długość [mm]: 360
  • Materiał: Stal
  • Gwint zewn. [mm]: M12x1,25
  • Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, stabilizator 3229S0143 tanie w oryginalnej jakości
RIDEX | 3229S0143
53,92 PLN
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Drążek wspornik stabilizator RIDEX 3229S0045
  • Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 74
  • Gwint zewn. 2 [mm]: M8x1,25
  • Ciężar [kg]: 0,11
  • Warunki:  nowy
Drążek wspornik stabilizator 3229S0045 tanie w oryginalnej jakości
RIDEX | 3229S0045
16,04 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Drążek / wspornik, stabilizator SKF VKDS 341002
  • sparowany numer artykułu: VKDS 341002
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 335
  • Rozmiar gwintu 1: M12x1,5
  • Rozmiar gwintu 2: M12x1,5
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Ze smarem syntetycznym
  • rura Ø [mm]: 10
  • Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, stabilizator VKDS 341002 tanie w oryginalnej jakości
SKF | VKDS 341002
60,66 PLN
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Drążek wspornik stabilizator NTY ZLP-VW-003
  • Strona zabudowy: Oś przednia, Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 335
  • Rozmiar gwintu 1: M12x1,5
  • Rozmiar gwintu 2: M12x1,5
  • rura Ø [mm]: 10
  • Numer seryjny: ZLP-VW-003
  • Warunki:  nowy
Drążek wspornik stabilizator ZLP-VW-003 tanie w oryginalnej jakości
NTY | ZLP-VW-003
51,90 PLN
Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, sta...
Drążek / wspornik, stabilizator RIDEX 3229S0038
  • Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Oś przednia, z lewej
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 287
  • Materiał: Stal
  • Rozmiar gwintu 1: M10x1,5
  • Rozmiar gwintu 2: M10x1,5
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z gniazdem na klucz
  • Warunki:  nowy
Drążek / wspornik, stabilizator 3229S0038 tanie w oryginalnej jakości
RIDEX | 3229S0038
42,64 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy