Czujnik temperatury płynu chłodzącego do Twojego samochodu

Czujnik temperatury cieczy dla topowych modelów
- Czujnik temperatury płynu chłodzącego BMW Seria 3
- Czujnik temperatury płynu chłodzącego AUDI A4
- Czujnik temperatury silnika VW GOLF
- OPEL ASTRA
- Czujnik temperatury płynu chłodzącego BMW Seria 5
- Czujnik temperatury płynu chłodzącego AUDI A6
- Czujnik temperatury silnika VW PASSAT
- FORD FOCUS
- Czujnik temperatury płynu chłodzącego SKODA OCTAVIA
- Czujnik temperatury płynu chłodzącego FORD MONDEO
- Czujnik temperatury silnika AUDI A3
- MERCEDES-BENZ Klasa E
- Czujnik temperatury płynu chłodzącego HONDA CIVIC
- Czujnik temperatury płynu chłodzącego MERCEDES-BENZ Klasa C
- Czujnik temperatury silnika RENAULT MEGANE
- SEAT LEON
- Czujnik temperatury płynu chłodzącego VW POLO
- Czujnik temperatury płynu chłodzącego MAZDA 6
- Czujnik temperatury silnika TOYOTA AVENSIS
- OPEL INSIGNIA
Czujnik temperatury płynu chłodzącego wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy
Wskaźnik temperatury chłodzenia wodnego w układzie chłodzenia podłączony jest konsekwentnie z czujnikiem temperatury, roboczy element, którego wykonywano z materiału z ujemnym wskaźnikiem odporności. Gdy temperatura powiększa się, odporność się zmniejsza, prąd w obwodzie się zwiększa i strzałka wskaźnika odchyla się bardziej i pokazywa wyższą temperaturę (w przypadku diagramnego czujnika wynik na diagramie przemieszcza się w stronę większych znaczeń).
Dla proby działania wskaźnika odłącz złącze czujnika i chwilowo przymocuj wyjścia złączy podczas łączonego zapłonu. Gdy wskaźnik temperatury jest naprawiony, to strzałka powinna otchylić się do znaczenia maksymalnych wskaźników. Próba czujnika temperatury sprawowa się przez zwalnianie zależności odporności czujnika od temperatury. Dla tego, czujnik temperatury trzeba zdjąć, pogrązić do wody i dołączyć omomierz pomiędzy wyjściem czujnika a korpusem. Stopniowo podgrzewając wodę, trzeba wymierzyć odporność przy różnych temperaturach i porównać otrzymane dane z parametrami dla niniejszego czujnika, gwarantowanymi producentem. Na różne silniki instaluje się różnych czujników, mające różne temperaturne zależności odporności.
W silnikach Diesla używano dwuelementnych czujników temperatury do chłodzenia wodnego. Jeden z elementów używa się w obwodzie wskaźnika temperatury, drugi – w obwodzie kierowania śwecami uprzedniego podgrzewu. Obydwa elementa sprawdza się tak samo (omomierz dołącza się pomiędzy wyjściem odpowiedniego elementu a korpusem czujnika, a nie pomiędzy wyjściami elementów czujnika), ale, z reguły, mające różne temperaturowe zależności odporności. Dane dla czujników w katalogach i kierownictwach po naprawie często są dla określonej temperatury, czyli wskazywa się rodzaj czujnika i wielkość odporności w jednej cętce.
W przypadku wybuchu usterek u czujnika, możesz zwrócić się do naszego sklepu internetowego. Znajdziesz wszystkie niezbędne części w korzystnej cenie i z szybką dostawą. Znajdziesz tu również mnóstwo innych części, na przykład, sprężyna gazowa, świece zapłonowe lub klocki hamulcowe.