00#
17-9296

Części samochodowe Układ paliwowy do wszystkich marek samochodowych

Wybierz swój samochód
Szukaj
Katalog części zamiennych do Zasilanie paliwem w najwyższej jakości

Najlepsze części do "Zasilanie paliwem" od markowych producentów

  • BOSCH System tworzenia mieszanki paliwowej
  • VALEO System tworzenia mieszanki paliwowej

Układ paliwowy - Informacje dotyczące funkcji, naprawy i wymiany

System paliwowy ma funkcję transportowania benzyny, diesla lub gazu ze zbiornika do komory spalania motoru. Nietknięty system paliwowy jest ważny nie tylko dla funkcjonowania samochodu. Nienaruszony stan systemu paliwowego jest istotny szczególnie dla ochrony przed pożarem i bezpieczeństwa auta.

Konstrukcja systemu paliwowego

Paliwo jest nalewane z zewnętrznej stacji do zbiornika paliwa. Dla ciekłych paliw, jak benzyna czy diesel, jest to wykonywane bez ciśnienia, a dla naturalnego gazu lub LPG nalewanie jest wykonywane pod wysokim ciśnieniem. W zbiorniku jest spławik lub czujnik ciśnienia, który jest połączony z zaworem paliwowym. Ze zbiornika paliwo przechodzi przez pompę paliwową, która buduje konieczne ciśnienie w systemie paliwowym. Pompa paliwowa jest zasilana przez elektryczny motor, który jest z kolei jest zasilany przez baterię i alternator.
W samochodach diesla i benzynowych, przewody paliwowe zazwyczaj są prostymi gumowymi wężami lub miedzianymi rurami. Zazwyczaj prowadzą paliwo do pompy wtrysku, gdzie paliwo jest atomizowane i sprejowane różnymi środkami urządzenia kontrolnego w odpowiednim czasie w odpowiedniej dawce do komory spalania. Samochody napędzane gazem posiadają wszystkie części, włączając przewody, szczególnie zaprojektowane, żeby opierać się wysokim ciśnieniom wymaganych do zamienienia gazu w ciecz.
W pojazdach diesla i benzynowych, paliwo przechodzi przez jeden lub więcej filtrów paliwa. Jako że jakość paliwa może się znacząco różnić, ważnym jest, żeby wymieniać te filtry regularnie. Nie poleca się rezygnować z filtrów, gdyż zapchana pompa wtrysku i klejące się wtryskiwacze są drogie do naprawy.

Wady systemu paliwowego

Możesz rozpoznać wady systemu paliwowego poprzez wyciek paliwa, nieprzyjemny zapach we wnętrzu lub złe funkcjonowanie silnika. Wyciekające paliwo jest bardzo niebezpieczne i szkodliwe dla środowiska. Jazda z wyciekającym paliwem jest zabroniona.
Zbiornik pojazdu jest wykonany albo ze stali albo z plastiku. Stalowe zbiornik, szczególnie te, które przechowują ciekłe paliwo, jak benzyna lub diesel są podatne na korozje. Spawanie zbiornika nie jest polecane ze względu na wysokie ryzyko eksplozji. W dodatku, nie daje to gwarancji trwałości. Gwarancja trwałości istnieje tylko poprzez wymianę zbiornika nowym. Wiele modeli aut pozwoli na wymianę zbiornika paliwa wykonanego z metalowej płyty na nowy plastikowy. Wymiana jest polecana, gdyż zbiornik wykonany z plastiku eliminuje ryzyko korozji.
Zawór paliwa jest umiejscowiony z ciekłym paliwem w zbiorniku. Te dwie części w większości przypadków mogą być naprawiane oddzielnie. Jeśli zawór paliwowy jest wadliwy musisz zazwyczaj wymienić cały zbiornik paliwa. Powodem wadliwych zaworów paliwa są zazwyczaj poluźnione lub pokryte korozją kontakty lub błędy urządzenia wyświetlającego. Takie połączenia powinny być sprawdzane przed wymianą zbiornika. Przewody stają się także kruche i porowate z czasem. Przewody benzynowe lub diesla wykonane z gumy mogą być naprawione przez zwyczajne odetkanie. Jako że wnętrze tych przewodów jest także podatne na starzenie się, poleca się wymienić też filtry podczas naprawy.
W większości samochodów, pompa paliwowa jest zainstalowana bezpośrednio na zbiorniku i jest osiągalna ze zbiornika. Jeśli ta się zepsuje, auto po prostu przestanie działać. Pompa jest napędzana przez elektryczny motor. Dlatego, w wypadku wady musisz najpierw sprawdzić peryferie: Kable, włączniki, bezpieczniki, przekaźniki - cała elektryka dokoła pompy paliwowej może być odpowiedzialna za wadę i znacząco taniej i szybciej jest naprawić te części niż samą pompę.
Pompa wtrysku nie może być naprawiana przez amatora. Jest to niezwykle skomplikowany agregat złożony z wielu wałów, tłoków, uszczelek i przekładni. Pompy wtrysku mogą być jednak zakupione niedrogo jako używane wyposażenie od starszych samochodów. Słabym punktem pomp wtrysku są uszczelki. Uszczelki mogą zużywać się bardzo szybko, jeśli nieodpowiednie paliwo, jak bio-diesel jest użyte w pojazdach, które nie są do tego przystosowane.

Znajdź wszystko dla systemu paliwowego na autoczesciexpert.pl

Przechowujemy wszystko, czego potrzebujesz do naprawy systemu paliwowego. Na przykład, znajdziesz szeroką rangę niedrogich zbiorników w naszym katalogu online. Z takimi ofertami nie warto dłużej próbować napraw poprzez spawanie, klejenie czy lutowanie.


NAJLEPSZE produkty w kategorii:
NTY EFP-VW-004
Filtr z węglem aktywowanym, odpowietrzenie zbiornika paliwa EFP-VW-004
Filtr z węglem aktywowanym, odpowietrzenie zbiornika paliwa
  • Numer seryjny: EFP-VW-004
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : EFP-VW-004
Na stanie
84,04 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
TOPRAN 102 747
Korek wlewu paliwa 102 747
Korek wlewu paliwa Australia
  • Zestaw komfortowy: dla pojazdów z centralnym zamkiem
  • zamykalny: niezamykalny
  • System zamykania: bez zamka
  • Kolor: czarny
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez opaski mocującej
  • Materiał obudowy: GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
  • Rodzaj mocowania: wtykowy
  • Rodzaj gwintu: z gwintem zewnętrznym
  • Rodzaj zaworu: Zawór napowietrzający
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : 102 747
Na stanie
19,82 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
VALEO 745378
Korek wlewu paliwa 745378
Korek wlewu paliwa Japonia dla pojazdów z katalizatorem
  • Kolor: czarny
  • System zamykania: bez klucza
  • Ciężar [kg]: 0,112
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : 745378
Na stanie
72,42 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
FEBI BILSTEIN 45549
Korek wlewu paliwa 45549
Korek wlewu paliwa
  • Kolor: czarny
  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Ciężar [kg]: 0,061
  • dla numeru OE: 16 11 7 222 392
  • zamykalny: niezamykalny
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z opaską mocującą
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : 45549
Na stanie
74,79 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
ELRING 876.661
Uszczelka, pompa paliwowa 876.661
Uszczelka, pompa paliwowa
  • Rodzaj uszczelnienia: Uszczelka stalowa
  • nie dla numeru OE: 038 145 209 A
  • dla numeru OE: 038 145 209 N, 038 145 209 P, 038 145 209 Q
  • Numer taryfy materiału: 8409999990
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : 876.661
Na stanie
34,56 PLN
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
RIDEX 602C0002
Korek wlewu paliwa 602C0002
Korek wlewu paliwa RN dla pojazdów z centralnym zamkiem
  • Ciężar [kg]: 0,081
  • wymagana liczba: 1
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : 602C0002
Na stanie
28,92 PLN
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
FEBI BILSTEIN 04102
Korek wlewu paliwa 04102
Korek wlewu paliwa dla pojazdów z centralnym zamkiem
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 60
  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Ciężar [kg]: 0,096
  • dla numeru OE: 140 470 00 05
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : 04102
Na stanie
44,79 PLN
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
RIDEX 458F0064
Pompa paliwa 458F0064
Pompa paliwa Przewód paliwowy In Line
  • Tryb pracy: elektryczny
  • Rodzaj paliwa: olej napędowy
  • Ciśnienie [bar]: 4, 5
  • Napięcie [V]: 12
  • Natężenie prądu [A]: 4,8
  • Napięcie robocze [V]: 12
  • Długość całkowita [mm]: 199,5
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : 458F0064
Na stanie
181,56 PLN
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
ELRING 174.270
Uszczelka, pompa paliwowa 174.270
Uszczelka, pompa paliwowa
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 31,5
  • Grubość [mm]: 2
  • Materiał: FPM (fluor-kauczuk)
  • Kształt: Oring
  • Średnica [mm]: 35,5
  • Numer taryfy materiału: 3926904590
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : 174.270
Na stanie
21,64 PLN
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
HERTH+BUSS ELPARTS 75614609
Przekaznik, pompa paliwowa 75614609
Przekaznik, pompa paliwowa z prawej
  • Napięcie [V]: 12
  • Natężenie prądu [A]: 30
  • Liczba zestyków: 5
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z opornikiem
  • Szerokość [mm]: 27
  • Wysokość [mm]: 35
  • Głębokość [mm]: 29
  • Ciężar [kg]: 29
  • Zakres temperatury od [°C]: -40
  • Zakres temperatury do [°C]: +85
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : 75614609
Na stanie
54,31 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
CARPOINT 1923201
Korek wlewu paliwa 1923201
Korek wlewu paliwa
  • Rodzaj połączenia: Blister
  • Kolor: żółty/czarny
  • Uniwersalny: Tak
  • Ilość: 1
  • Rodzaj paliwa: benzyna
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : 1923201
Na stanie
10,35 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
VALEO 247601
Korek wlewu paliwa 247601
Korek wlewu paliwa
  • Kolor: czarny
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zaworem odpowietrzającym
  • System zamykania: z kluczem
  • Ciężar [kg]: 0,21
  • Warunki:  nowy
Artykuł № : 247601
Na stanie
88,63 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy