Regulator ciśnienia paliwa do Twojego samochodu

Zawór regulacji ciśnienia paliwa dla topowych modelów
- Regulator ciśnienia paliwa BMW Seria 3
- Regulator ciśnienia paliwa AUDI A4
- Zawór scv VW GOLF
- OPEL ASTRA
- Regulator ciśnienia paliwa BMW Seria 5
- Regulator ciśnienia paliwa AUDI A6
- Zawór scv VW PASSAT
- FORD FOCUS
- Regulator ciśnienia paliwa SKODA OCTAVIA
- Regulator ciśnienia paliwa FORD MONDEO
- Zawór scv AUDI A3
- MERCEDES-BENZ Klasa E
- Regulator ciśnienia paliwa HONDA CIVIC
- Regulator ciśnienia paliwa MERCEDES-BENZ Klasa C
- Zawór scv RENAULT MEGANE
- SEAT LEON
- Regulator ciśnienia paliwa VW POLO
- Regulator ciśnienia paliwa MAZDA 6
- Zawór scv TOYOTA AVENSIS
- OPEL INSIGNIA
Regulator ciśnienia paliwa wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy
Zachowywanie ciśnienia paliwa na odpowiednim poziomie dzięki zastosowaniu regulatora ciśnienia paliwa
Regulator ciśnienia paliwa to prosty pod względem mechanicznym element, odpowiedzialny za dostarczanie paliwa. Regulator ciśnienia zachowuje ciśnienie wewnętrzne w przewodach paliwowych na stałym poziomie, przyczyniając się do płynnej pracy silnika i niskiego zużycia paliwa.
Mechaniczny i niezawodny
Zasada funkcjonowania mechanicznego regulatora ciśnienia jest prosta: przepływ paliwa odbywa się przez membranę podłączoną do sprężyny. Sprężyna w swojej idealnej pozycji zachowuje normalne ciśnienie wewnętrzne. Jeśli ciśnienie spada to membrana ulega zamknięciu, zwiększając ciśnienie. Jeśli ciśnienie wzrasta to sprężyna powoduje otwarcie membrany, zmniejszając ciśnienie.
Ta bardzo prosta konstrukcja charakteryzuje się wytrzymałością i niezawodnością. Jednakże element ten ciągle poddawany jest obciążeniom mechanicznym i posiada swoje naturalne ograniczenia dotyczące zużycia.
Elektroniczny i wydajny
W nowoczesnych samochodach regulator ciśnienia sterowany jest przy pomocy sterownika i wyposażony jest w przewód podłączeniowy. Zamiast sprężyny zwrotnej regulator ciśnienia jest obsługiwany przez zawór elektromagnetyczny. Jest on bardziej precyzyjny, niezawodny i zużywa mniej paliwa. Z tego powodu elektromechaniczne regulatory ciśnienia są nieco droższe niż tradycyjne, czysto mechaniczne części. Elektroniczne regulatory ciśnienia można znaleźć przede wszystkim w samochodach z silnikiem typu diesel.
Lokalizacja i praca regulatora ciśnienia
Regulator ciśnienia można znaleźć w bloku silnika blisko wtrysku. Jego dokładna lokalizacja różni się w zależności od pojazdu, modelu i serii. Aby go znaleźć należy podążać za przewodem paliwowym zaczynającym się w zbiorniku paliwa. Regulator ciśnienia jest łatwy do zauważenia: to mała, okrągła skrzynka, biegnie do niego przewód paliwowy, a także jeden przewód z niego wychodzi. Dostępne są regulatory ciśnienia z jednym połączeniem z przewodem paliwowym poprzez trójnik. Regulator jest podłączony do bloku silnika lub nadwozia przy pomocy klamry, obejmy lub zwykłej śruby.
Awarie regulatora ciśnienia paliwa
Regulator ciśnienia to membrana połączona ze sprężyną w obudowie z odlewanego stopu aluminium, przez którą przepływa paliwo. Typowymi awariami regulatora ciśnienia są:
- Przerwanie się membrany
- Pęknięcie sprężyny
- Cieknąca obudowa
- Zatkanie się poprzez nieczystości zawarte w paliwie
Z zasady wyłącznie uszkodzona uszczelka lub zanieczyszczenia są zdatne do naprawy. Jeśli regulator jest zanieczyszczony poprzez uszkodzony filtr paliwa lub inne czynniki, może doprowadzić to do jego zatkania. Możliwe jest rozebranie regulatora i wyczyszczenie go przy pomocy środka do czyszczenia hamulców, dzięki czemu ponownie będzie on spełniał swoją funkcję. Bardzo często zanieczyszczenia powodują awarię, która nie jest w stanie być naprawiona. Na szczęście wymiana wadliwego regulatora ciśnienia jest bardzo prosta. Ważne jest, aby regulatory ciśnienia do silników typu diesel posiadały możliwość odpowietrzenia przewodu paliwowego.
Rodzaje regulatorów ciśnienia paliwa
Poza mechanicznymi i elektronicznymi regulatorami ciśnienia handel częściami oferuje inne rodzaje tego elementu, takie jak:
- regulatory ciśnienia paliwa z możliwością regulacji
- regulatory ciśnienia z wbudowanym miernikiem ciśnienia z możliwością regulacji
Obydwa rodzaje są istotne zwłaszcza w wyścigach samochodowych, ale są także popularne na scenie tuningowej, gdyż tylko stuningowany silnik gwarantuje nienaganną wydajność. Regulatory ciśnienia paliwa z możliwością regulacji z wbudowanym miernikiem ciśnienia są bardzo wygodne, gdyż ciśnienie rzeczywiste może być stale odczytywane i sprawdzane w trakcie regulacji. Do napraw standardowych opisane rodzaje regulatorów nie są wymagane.
Ceny nowego regulatora ciśnienia paliwa
Najtańszy rodzaj regulatora kosztuje około 10 euro. W zależności od modelu samochodu oraz jakości części cena może sięgać nawet 50 euro. Regulator ciśnienia paliwa składa się z kilku delikatnych, mechanicznym elementów, przez co jego produkcja wymaga wielkiej dozy doświadczenia. Z tego powodu zawsze zalecamy korzystanie z części w pełni oryginalnych.
Zwłaszcza dla tak delikatnych, a jednocześnie niezwykle istotnych części samochodowych, takich jak regulator ciśnienia paliwa, kiepska jakość bardzo szybko wyjdzie na jaw. Samochód nie będzie w stanie osiągnąć swojej pełnej wydajności pomimo nowo zamontowanej części, a jego niestabilna praca silnika spowoduje stale powstające problemy.
Kupowanie regulatora ciśnienia paliwa na stronie Autoczesciexpert
Na stronie internetowej Autoczesciexpert zawsze znajdziesz oryginalne części zamienne dostępne w atrakcyjnej cenie. Sprzedaż hurtowa pozwala nam na ustawienia wyjątkowo niskich cen. Jesteśmy szczęśliwi, że możemy zaoferować naszym klientom tak niedrogie części. Z tego powodu możesz u nas kupić wysokiej jakości regulator ciśnienia marki BOSCH, PIERBURG lub ATE za jedynie około 10 euro, sprawiając, że próba naprawy Twojego wadliwego regulatora ciśnienia paliwa zdecydowanie nie będzie się opłacać.