Mocowanie amortyzatora teleskopowego do Twojego samochodu
Mocowanie amortyzatora dla topowych modelów
- Łożysko amortyzatora BMW Seria 3
- Łożysko amortyzatora AUDI A4
- Poduszka mcphersona VW GOLF
- OPEL ASTRA
- Łożysko amortyzatora AUDI A6
- Łożysko amortyzatora BMW Seria 5
- Poduszka mcphersona VW PASSAT
- FORD FOCUS
- Łożysko amortyzatora FORD MONDEO
- Łożysko amortyzatora SKODA OCTAVIA
- Poduszka mcphersona RENAULT MEGANE
- HONDA CIVIC
- Łożysko amortyzatora AUDI A3
- Łożysko amortyzatora MERCEDES-BENZ Klasa E
- Poduszka mcphersona MERCEDES-BENZ Klasa C
- VW POLO
- Łożysko amortyzatora SEAT LEON
- Łożysko amortyzatora MAZDA 6
- Poduszka mcphersona NISSAN QASHQAI
- CITROЁN C4
Mocowanie amortyzatora teleskopowego wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy
Mocowanie amortyzatora łączy amortyzatory zawieszenia z karoserią, tłumiąc wibracje amortyzatora oraz pozwalając przednim amortyzatorom na obracanie się, umożliwiając tym samym ruchy kierownicze. Z tego powodu przednie mocowania amortyzatora wyposażone są w łożysko toczne znajdujące się w ich środku.
Tylne mocowania amortyzatora nie obracają się, gdyż tylna oś jest sztywna i nie jest sterowna. Dla odróżnienia tylne mocowania amortyzatora są alternatywnie nazywane łożyskami podpierającymi.
Istota mocowania amortyzatora
Samochody są skonstruowane w taki sposób, aby zapewniały bezpieczeństwo i wygodę osiągając tym samym dozwolone parametry. Kierowca jest często nieświadomy ogromnych sił oddziałujących na samochód. Jeśli amortyzatory nie byłyby przymocowane do karoserii przez element buforujący, powstałe siły spowodowałyby znaczące obciążenie nadwozia.
Aby zapobiec oderwaniu się amortyzatorów, ich punkt mocujący musi być bardzo wytrzymałą konstrukcją, która znacznie zwiększy ciężar auta. Giętkie i elastyczne połączenie pomiędzy amortyzatorem a nadwoziem jest w tym przypadku idealnym rozwiązaniem.
Budowa mocowania amortyzatora
Mocowanie amortyzatora to pólelastyczny produkt wykonany z gumy i plastiku. Jest on wzmocniony przez wewnętrzny stalowy pierścień. Przednie łożyska zawierają wbudowane łożysko toczne, które nie występuje w tylnych mocowaniach amortyzatora.
Zużycie mocowania amortyzatora
Mocowania amortyzatora stale pochłaniają efekt wibracyjny amortyzatorów. Przy każdym zakołysaniu wiele ton opuszcza się na małym, gumowym elemencie. Z biegiem czasu zmniejsza się elastyczność łożyska. Połączenie pomiędzy amortyzatorem a karoserią nie jest już optymalne i powoduje luz. Może to spowodować wiele oznak:
- samochód jest hałaśliwy, zwłaszcza na drodze o nierównej nawierzchni
- opony zużywają się tylko po jednej stronie
- samochód nie trzyma się swojego toru jazdy
Aby upewnić się, czy mocowanie amortyzatora zostało uszkodzone, samochód musi zostać umieszczony na rampie. Następnie należy ręcznie potrząsnąć amortyzatorem. Jeśli ruszy się on w dół i z powrotem w górę, mocowanie amortyzatora jest z pewnością zużyte.
Okres eksploatacji i wymiana mocowania amortyzatora
Okres eksploatacji mocowania amortyzatora wynosi około 100 000 kilometrów przy zachowanym normalnym stylu jazdy.
Wymiana mocowania amortyzatora wymaga demontażu amortyzatora, co jest możliwe wyłącznie przy użyciu specjalnych narzędzi, takich jak kompresor sprężyn. Wszystkie próby demontażu mocowania amortyzatora pozbawione kompresora sprężyn są śmiertelnie niebezpieczne! Okres eksploatacji amortyzatora jest mniej więcej taki sam jak jego mocowań.
Z tego powodu przy wymianie mocowania amortyzatora wygodna jest wymiana wszystkich elementów zawieszenia. Gdy już to zrobimy, zawieszenie auta będzie w doskonałym stanie na przejechanie kolejnych 100 000 kilometrów.
Inne rozsądne rozwiązania podczas wymiany mocowania amortyzatora
Demontaż mocowania amortyzatora oznacza rozległą naprawę, która nie jest zbyt trudna, jednak wymaga znaczących nakładów pracy. Gdy już rozbierzesz swój samochód jest to doskonała okazja na sprawdzenie stanu innych części eksploatacyjnych, takich jak:
- tulei osi
- tulei wału kierownicy
- przegubu kulowego
- tarczy i klocków hamulcowych
- łożyska koła
Będzie to irytujące, gdyż zaraz po naprawie w postaci wymiany mocowania amortyzatora może okazać się, że inne części są wadliwe i także podlegają wymianie. W świetle niskich cen części zamiennych upewnij się, że wymieniłeś wszystko, co ma sens przy okazji naprawy tej wielkości.
Ceny mocowań amortyzatora
Mocowanie amortyzatora jest niezwykle tanie. Zestaw na przednią oś kosztuje pomiędzy 15 a 30 euro. W mniejszych i lżejszych samochodach mocowanie amortyzatora jest tańsze. Cięższe i szybsze samochody potrzebują bardziej stabilnych części zamiennych, z tego powodu ich ceny się różnią. Mocowania amortyzatorów oraz łożyska podpierające są zawsze wymieniane parami.
Ich zużycie ukazuje się zarówno stopniowo, jak i natychmiast. Wymiana wyłącznie jednego łożyska wpłynęłaby raczej na pogorszenie jakości jazdy. Tylne łożyska podpierające są także wymieniane parami. Nowe mocowania amortyzatora przybliży Ciebie o jeden krok bliżej do przejścia najbliższego przeglądu.