Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora do Twojego samochodu
Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora dla topowych modelów
- Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora BMW Seria 3
- Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora AUDI A4
- Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora VW GOLF
- OPEL ASTRA
- Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora AUDI A6
- Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora BMW Seria 5
- Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora VW PASSAT
- FORD FOCUS
- Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora FORD MONDEO
- Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora SKODA OCTAVIA
- Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora RENAULT MEGANE
- HONDA CIVIC
- Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora AUDI A3
- Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora MERCEDES-BENZ Klasa E
- Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora MERCEDES-BENZ Klasa C
- VW POLO
- Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora SEAT LEON
- Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora MAZDA 6
- Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora NISSAN QASHQAI
- CITROЁN C4
Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy
Brak pisków podczas pokonywania zakrętów: Łożysko toczne w mocowaniu amortyzatora
Mocowanie amortyzatora to konstrukcja łącząca amortyzator z nadwoziem. Element tłumiący amortyzatora przymocowany jest do wnętrza błotnika przy pomocy zwyczajnej śruby. Niemniej jednak sprężyna śrubowa jego dociskana do metalu bez jakiegokolwiek solidnego połączenia. Pokonywanie zakrętu powoduje obrót całej sprężyny. Aby zapobiec przed ocieraniem się sprężyny o metal w mocowanie amortyzatora wbudowane jest łożysko toczne. Gwarantuje ono wymagany elastyczny ruch spiralnej sprężyny w kierunku promieniowym.
Łożysko toczne czy łożysko kulkowe?
Łożysko toczne jest w stanie zaabsorbować siły falowe działające w tym samym kierunku. Dotyczy to sprężyny śrubowej amortyzatora zawieszenia. Łożysko zapobiega przed naciskiem sprężyny na metal. Jednocześnie umożliwia od skręcanie sprężyny. Łożysko składa się z dwóch pierścieni łożysk. Pomiędzy nimi znajdują się kulki lub elementy toczne. Na etapie produkcyjnym zapewnione jest stałe smarowanie łożysk.
Awarie łożyska amortyzatora
Tak samo jak wszystkie łożyska, łożysko toczne z biegiem czasu ulega zużyciu. Luz pomiędzy pierścieniami łożyska stale wzrasta. Powoduje to słyszenie odgłosu klikania w czasie jazdy oraz jest odczuwalne podczas kierowania autem. Delikatny opór odczuwalny podczas pokonywania zakrętu to oznaka, że coś jest nie tak z mocowaniem amortyzatora. Niemniej jednak bardzo rzadko łożysko amortyzatora ulega zepsuciu szybciej niż sam amortyzator. Zazwyczaj mocowania wymienia się wraz z amortyzatorami. Zapobiega to niemiłych niespodzianek podczas jazdy.
Bądź ostrożny podczas naprawy amortyzatora
Zespół amortyzatora zawieszenia, aby zapewnić optymalne funkcjonowanie podczas jazdy, musi być w stanie wytrzymać wysokie obciążenie. Z tego powodu niezwykle ważne jest, aby zdecydować się na jego naprawę wyłącznie wtedy, gdy posiada się odpowiednie narzędzia i wiedzę. W celu demontażu amortyzatora należy ścisnąć jego sprężynę. W tym celu możliwe są do zakupu niedrogie narzędzia. Tzw. kompresory sprężyn składają się z długiego, gwintowanego pręta oraz dwóch klamr. Są one przymocowywane do sprężyny. Poprzez przekręcenie pręta klamry dociskają do siebie ściskając sprężynę. Zawsze ważne jest, aby ścisnąć sprężynę po obu jej stronach.
Całkowicie zakazane jest ściskanie sprężyny przy pomocy nieodpowiednich do tego narzędzi: nieodpowiednie są do tego pasy transportowe, a korzystanie z nich do tego celu jest bardzo niebezpieczne! Niekontrolowane pęknięcie sprężyny amortyzatora może spowodować nawet obrażenia śmiertelne!
Jakość z pewnością się opłaca
Łożysko toczne w mocowaniu amortyzatora poddawane jest ciągłym obciążeniom. Musi ono być w stanie wytrzymać stałe ciśnienie wielu ton, a w międzyczasie nienagannie pozwala na ruchy skrętne. Typowe zmiany warunków pojawiające się podczas jazdy wyboistymi drogami są szczególnie stresujące dla łożyska amortyzatora. Z tego powodu nie warto oszczędzać na tej części.
Każde dodatkowe pieniądze wydane na łożysko amortyzatora odpłaca się dłuższym okresem eksploatacji. Żywotność mocowania zawieszenia w dużej sile zależy od stylu jazdy oraz nawierzchni, po jakiej samochód się porusza. Amortyzatory i ich mocowania zazwyczaj zużywają się proporcjonalnie, dlatego zawsze warto je jednocześnie wymienić.
Wymiana wyłącznie łożysk?
W zasadzie nie ma sensu wymiany łożysk amortyzatora osobno. Pomimo faktu, że kosztuje to dodatkowe pieniądze, w przypadku zużycia należy wymienić cały zespół mocujący amortyzator. Plastikowa obudowa mocowania amortyzatora może ulec pęknięciu. Najdroższym elementem podczas wymiany jest czas na niej spędzony. Z tego powodu całkowita wymiana wszystkich typowych części eksploatacyjnych jest zawsze najbezpieczniejszym i najtrwalszym sposobem na przywrócenie prawidłowej pracy.
Poza sprężyną dotyczy to wszystkich części, także śrub łączących amortyzator ze zwrotnicą. Starzenie się może spowodować pęknięcia sprężyny, powodując rozpadnięcie się amortyzatora. Tego wszystkiego można uniknąć poprzez profesjonalną wymianę całego podzespołu.
Fabryczna jakość dostępna w naszym sklepie
W naszym sklepie znajdziesz wszystkie niezbędne części do naprawy zawieszenia. Oferujemy fabrycznej jakości części zapewniając maksymalne bezpieczeństwo Twoich nowych łożysk amortyzatorów.