0

0.00 PLN

#

Sprężyna talerzowa – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Sprężyna talerzowa 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Sprężyna talerzowa od wybranych i najlepszych producentów

  • FEBI BILSTEIN Sprężyna talerzowa
  • MAPCO Sprężyna talerzowa
  • VAICO Sprężyna talerzowa
  • VAN WEZEL Sprężyna talerzowa
  • SACHS Sprężyna talerzowa
  • TRW Sprężyna talerzowa
  • TOPRAN Sprężyna talerzowa
  • SWAG Sprężyna talerzowa
  • Kup tutaj w najlepszej cenie METZGER Sprężyna talerzowa
  • Kup tutaj w najlepszej cenie KYB Sprężyna talerzowa
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JP GROUP Sprężyna talerzowa
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JAPANPARTS Sprężyna talerzowa
  • Kup tutaj w najlepszej cenie PRASCO Sprężyna talerzowa
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLIC Sprężyna talerzowa
  • Kup tutaj w najlepszej cenie LEMFÖRDER Sprężyna talerzowa
  • Kup tutaj w najlepszej cenie OPTIMAL Sprężyna talerzowa
  • DIEDERICHS
  • Magnum Technology
  • SASIC
  • MEYLE
  • BUGIAD
  • ASHIKA
  • KLOKKERHOLM
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE
  • VIGOR katalog części zamiennych
  • Borsehung katalog części zamiennych
  • AUTOMEGA katalog części zamiennych
  • ORIGINAL IMPERIUM katalog części zamiennych
  • DT katalog części zamiennych
  • GSP katalog części zamiennych
  • TEDGUM katalog części zamiennych
  • Metalcaucho katalog części zamiennych
  • FEBEST

Sprężyna talerzowa wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Zapewnienie sprężynie śrubowej punktu podparcia: gniazdo sprężyny

Gniazdo sprężyny to element amortyzatora. W zależności od konstrukcji elementu tłumiącego, amortyzator posiada jedną lub dwie zdejmowane gniazda sprężyny. Zazwyczaj tylne amortyzatory, w których amortyzator jest zamontowany oddzielnie względem sprężyny, wyposażone są w dwie gniazda sprężyny. W przednich amortyzatorach, w których sprężyna śrubowa otacza amortyzator, dolne gniazdo sprężyny jest przyspawana.

Budowa sprężyny zawieszenia samochodowego

W celu pochłaniania efektów na wyboistych drogach powszechne są trzy struktury:

  • Resory
  • Sprężyny skrętne
  • Sprężyny śrubowe

Resory to najstarsza forma zawieszenia. Są one zwyczajnymi stosami metalowych profili przymocowanych do osi. Były one wykorzystywane już w powozach. W czasach dzisiejszych resory można znaleźć jedynie – i bardzo rzadko – na tylnych osiach. Prawdziwe pojazdy terenowe takie jak Jeep Wrangler czy Range-Rover są stale wyposażane w resory. Obecnie można je także znaleźć praktycznie wyłącznie w małych vanach.
Sprężyny skrętne były często montowane na tylnych osiach francuskich samochodów. Zbudowane są one okrągłego pręta reagującego na skręcanie. Sprężyny skrętne oszczędzają bardzo dużą ilość miejsca, a także są bardzo wytrzymałe. Niemniej jednak są one bardzo drogie w produkcji. Są one najczęściej stosowane w pojazdach ciężarowych, takich jak koparki gąsienicowe czy czołgi.
Sprężyna śrubowa to główne zawieszenie najszerzej stosowane w produkcji samochodów. Składa się ona z grubego, spiralnego, śrubowego drutu. Gniazda sprężyny są punktami podparcia po obu stronach sprężyny śrubowej.

Awarie gniazd sprężyny

Gniazda sprężyny są zazwyczaj bardzo wytrzymałe. Nawet w momencie, gdy istnieje potrzeba wymiany sprężyny śrubowej, stare gniazda sprężyny stale będą wykorzystywane. Gniazdo sprężyny wytrzymuje działanie wysokiego ciśnienia generowanego przez sprężynę śrubową i musi być w stanie wytrzymać drobne zmiany położenia. Z tego powodu gniazda sprężyny są zazwyczaj bardzo wytrzymałe i wystarczają na pełny okres eksploatacji samochodu. Jednakże wskutek korozji lub zbyt dużego obciążenia na gnieździe sprężyny mogą zacząć pojawiać się pęknięcia.
Często gniazda sprężyn śrubowych pokryte są dodatkową powłoką twardej gumy, która z biegiem czasu może stać się krucha i ulec rozpadnięciu. Będzie to łatwe do zauważenia poprzez odgłosy klikania i grzechotania. Gdy zużycie będzie już zaawansowane samochód może wykazać pewne trudności w zachowaniu przyczepności.

Wymiana gniazd sprężyn

Aby wymienić gniazdo sprężyny śrubowej amortyzatora należy je najpierw wymontować. W zależności od ustawienia sprężyny niezbędny okazać się może kompresor sprężyn. Dotyczy to zwłaszcza zawieszenia przedniej osi. Pod żadnym pozorem sprężyna śrubowa nie może zostać ściskana przy pomocy innego narzędzia niż wspomniany wcześniej kompresor. Gwałtowne rozprężenie się sprężyny można spowodować obrażenia śmiertelne.
W wielu samochodach sprężyna śrubowa tylnej osi może być zdemontowana zaraz po podniesieniu auta i wymontowaniu amortyzatora. Zazwyczaj gniazda sprężyny są bliżej zamontowane i same wypadną.
Przy okazji wymiany gniazda sprężyny należy sprawdzić następujące elementy:

  • Grubość tarcz hamulcowych
  • Stopień korozji przewodów hamulcowych
  • Grubość amortyzatora
  • Poziom rdzy i pęknięć sprężyny śrubowej
  • Nieprawidłowości związane ze zwrotnicą i osłonami przegubów

Zwłaszcza w starych samochodach należy skorzystać z każdej możliwej okazji na gruntowne sprawdzenie wszystkich istotnych części samochodowych. Doskonałą na to okazją jest demontaż amortyzatora.

Także liczy się jakość

Gniazdo sprężyny śrubowej to niewielka, lecz bardzo obciążona część samochodowa. Kiepska jakość części zamiennej może prowadzić do szybszego zużycia, a także ma wpływ na inne części: pęknięte gniazdo sprężyny spowoduje zniekształcenie sprężyny śrubowej, która nie będzie już miała optymalnego punktu wsparcia. Spowoduje to jej zbyt wczesne zużycie. Dodatkowo ucierpi na tym amortyzator i cała geometria osi ze względu na nieprawidłowo odprowadzone siły. Z tego powodu nieuniknione jest wybranie najlepszej możliwej jakości tej nieskomplikowanej części zamiennej. W naszym sklepie oferujemy wyłącznie fabryczną jakość. Zapewni to Tobie bezpieczeństwo oraz optymalne bezpieczeństwo w ruchu drogowym dla Twojego auta.
Gniazda sprężyny pochodzące od markowych producentów, takich jak FEBI BILSTEIN czy MAPCO, są wyjątkowo tanie, dlatego nie ma jakiegokolwiek powodu na korzystanie z części niższej jakości. Ceny markowych produktów zaczynają się od około 6 euro. Bardziej złożone części z gumowymi łożyskami i plastikową prowadnicą mogą kosztować około 25 euro. Jest to odpowiednia cena dla tak istotnych i poddanych obciążeniom części.

Nasze propozycje towaru:

  • Pierścień oporowy, moc...
    ORIGINAL IMPERIUM Pierścień oporowy, mocowanie amortyzatora 27269 w przystępnej cenie
    ORIGINAL IMPERIUM | 27269
    10,59 PLN -30% SCPT: 15,00 PLN Zaoszczędź: 30%
  • Pierścień oporowy, moc...
    ORIGINAL IMPERIUM Pierścień oporowy, mocowanie amortyzatora 37283 w przystępnej cenie
    ORIGINAL IMPERIUM | 37283
    2,13 PLN -30% SCPT: 3,00 PLN Zaoszczędź: 30%
  • Sprężyna talerzowa
    FEBI BILSTEIN Sprężyna talerzowa 19381 w przystępnej cenie
    FEBI BILSTEIN | 19381
    22,87 PLN -27% SCPT: 31,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Sprężyna talerzowa
    FEBI BILSTEIN Sprężyna talerzowa 37165 w przystępnej cenie
    FEBI BILSTEIN | 37165
    13,05 PLN -28% SCPT: 18,00 PLN Zaoszczędź: 28%
  • Pierścień oporowy, moc...
    JP GROUP Pierścień oporowy, mocowanie amortyzatora 1152300100 w przystępnej cenie
    JP GROUP | 1152300100
    1,55 PLN -49% SCPT: 3,00 PLN Zaoszczędź: 49%
  • Mocowanie sprężyny / r...
    MEYLE Mocowanie sprężyny / resora 100 512 0028 w przystępnej cenie
    MEYLE | 100 512 0028
    16,59 PLN -28% SCPT: 23,00 PLN Zaoszczędź: 28%
  • Sprężyna talerzowa
    MEYLE Sprężyna talerzowa 614 034 0011 w przystępnej cenie
    MEYLE | 614 034 0011
    32,21 PLN -26% SCPT: 43,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Mocowanie sprężyny / r...
    MEYLE Mocowanie sprężyny / resora 100 412 0043 w przystępnej cenie
    MEYLE | 100 412 0043
    47,40 PLN -26% SCPT: 64,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Mocowanie sprężyny / r...
    MEYLE Mocowanie sprężyny / resora 014 032 0036 w przystępnej cenie
    MEYLE | 014 032 0036
    15,47 PLN -27% SCPT: 21,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Sprężyna talerzowa
    TEDGUM Sprężyna talerzowa 00678987 w przystępnej cenie
    TEDGUM | 00678987
    26,41 PLN -27% SCPT: 36,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Sprężyna talerzowa
    TOPRAN Sprężyna talerzowa 103 492 w przystępnej cenie
    TOPRAN | 103 492
    14,29 PLN -29% SCPT: 20,00 PLN Zaoszczędź: 29%
  • Pierścień oporowy, moc...
    OPTIMAL Pierścień oporowy, mocowanie amortyzatora F8-6261 w przystępnej cenie
    OPTIMAL | F8-6261
    10,49 PLN -26% SCPT: 14,00 PLN Zaoszczędź: 26%