0

0.00 PLN

#

Sprężyna zawieszenia – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Sprężyna zawieszenia tył lewy prawy 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Sprężyna zawieszenia od wybranych i najlepszych producentów

  • FEBI BILSTEIN Sprężyna zawieszenia
  • MAPCO Sprężyna zawieszenia
  • VAICO Sprężyna zawieszenia
  • MONROE Sprężyna zawieszenia
  • SACHS Sprężyna zawieszenia
  • TRW Sprężyna zawieszenia
  • TOPRAN Sprężyna zawieszenia
  • SWAG Sprężyna zawieszenia
  • Kup tutaj w najlepszej cenie METZGER Sprężyna zawieszenia
  • Kup tutaj w najlepszej cenie KYB Sprężyna zawieszenia
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JP GROUP Sprężyna zawieszenia
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DELPHI Sprężyna zawieszenia
  • Kup tutaj w najlepszej cenie OPTIMAL Sprężyna zawieszenia
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Sprężyna zawieszenia
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DIEDERICHS Sprężyna zawieszenia
  • Kup tutaj w najlepszej cenie HERTH+BUSS JAKOPARTS Sprężyna zawieszenia
  • Magnum Technology
  • RUVILLE
  • TRISCAN
  • MEYLE

Sprężyna zawieszenia wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Nieustępliwe tłumienie dla zapewnienia wygodnej jazdy: sprężyny śrubowe

Sprężyny śrubowe to niezbędna część zawieszenia, które wraz z amortyzatorem zapewniają wygodne tłumienie. Wysokiej klasy sprężyna śrubowa równoważy nierówności drogi oraz zapobiega przed ich wpływem na kabinę pasażerską. Sprężyna śrubowa jest najbardziej powszechnie stosowana w celu mechanicznego tłumienia.

Dlaczego stosuje się na raz amortyzator i sprężyny śrubowe?

Sprężyny śrubowe samochodu równoważą większą część nierówności na nawierzchni drogi. Będąc ściśnięte stawiają one nacisk na koło w momencie, gdy auto przejeżdża przez każdą dziurę na drodze, powodując zachowanie stałego kontaktu z nawierzchnią drogi.
Amortyzatory z kolei są zbudowane w celu niezawodnego tłumienia nierówności drogi, takich jak kamienie oraz niewielkie dziury. Amortyzator oraz sprężyna śrubowa stanowią podzespół amortyzatora. Ich funkcje tłumiące są zawsze dokładnie dostosowane. W momencie wymiany amortyzatora musi on zawsze pasować ze sprężyną śrubową.

Różnorodne systemy zawieszenia

Pierwsze zawieszenie posiadało resory, które były zainstalowane w powozach. W obecnych czasach bardzo rzadko znaleźć resory w samochodach. Samochody terenowe oraz vany mogą je jeszcze posiadać na swoim tylnym zawieszeniu, jednak są one stopniowo zastępowane sprężynami śrubowymi. Kolejnego rodzaju zawieszenie można znaleźć w pojazdach gąsienicowych. Odpowiednim elementem zawieszenia w tych pojazdach jest drążek skrętny. W dany rodzaj zawieszenia wyposażone były zwłaszcza kompaktowe, jak i średnich rozmiarów samochody francuskie.
Z technicznego punktu widzenia drążki skrętne są wyjątkowo nieskomplikowane: jest to zawinięty wzdłuż swojej wzdłużnej osi stalowy drążek. Jego montaż jest dość skomplikowany, przez co w samochodach rodzinnych posiada on silną tendencję do rdzewienia i zakleszczania się, sprawiając, że jego wymiana staje się jeszcze trudniejsza.

Ustawienie sprężyny śrubowej

Zazwyczaj sprężyna śrubowa oraz amortyzator kształtują podzespół amortyzatora. Na tylnych osiach można znaleźć oddzielne konstrukcje ze sprężyną śrubową i amortyzatorem w różnorodnych pozycjach. Powszechne są dwie konstrukcje podzespołów amortyzatora: w większości z nich amortyzator znajduje się w środku sprężyny śrubowej. Niektóre podzespoły amortyzatora posiadają amortyzator oraz sprężynę śrubową znajdującą się obok siebie. Można je wymienić za jednym razem jako jedną część, tak jak normalne sprężyny zawieszenia.

Awaria sprężyny śrubowej

Sprężyna śrubowa starcza na przejechanie 100 000 – 150 000 kilometrów. Słabym punktem tego elementu jest jego budowa. W celu zapewnienia jej długotrwałej wytrzymałości pod żadnym pozorem nie może być ona odporna na korozję. Stal nierdzewna jest zbyt krucha i zbyt wcześnie może ulec pęknięciu. Producenci wyposażają sprężyny śrubowe w elastyczną powłokę farby ochronnej.
Bliskie zbliżenie z nawierzchnią drogi oraz stały ruch na jej punkcie mocującym powoduje stopniowe ścieranie się farby ochronnej. Wskutek tego rozwija się rdza, która wcześniej czy później może spowodować pęknięcie sprężyny. Pęknięta sprężyna jest oznaką niebezpiecznej sytuacji na drodze. Z tego powodu zaleca się, aby w określonych przedziałach czasowych dokonywać przeglądu ich stanu technicznego oraz w razie zaistniałej potrzeby wymienić uszkodzone sprężyny śrubowe.
Pęknięta sprężyna ma natychmiastowy negatywny wpływ na jakość jazdy. Samochód jest ściągany na jedną ze stron, zawieszenie bardzo głośno pracuje, a układ kierowniczy jest poważnie uszkodzony. Jeśli tak się stanie, powinieneś natychmiast zajechać do najbliższego warsztatu samochodowego z możliwie niewielką prędkością.

Wymiana sprężyny śrubowej

Demontaż uszkodzonej sprężyny śrubowej jest bardzo prosty: można ją przeciąć szlifierką kątową oraz usunąć. Jest to także najbezpieczniejszy sposób: pęknięta sprężyna śrubowa może pęknąć ponownie w kompresorze sprężyn, powodując potencjalną sytuację zagrożenia życia. W celu zamontowania nowej sprężyny śrubowej należy zdemontować cały układ zawieszenia. Montaż nowej sprężyny śrubowej wymaga zawsze skorzystania z kompresora sprężyn.
Wszystkie inne próby ściskania sprężyn przy użyciu pasów transportowych lub innych podobnych sposobów są bardzo niebezpieczne. W rzeczywistości bardzo duża ilość poważnych wypadków wskutek samodzielnych napraw samochodu jest rezultatem ściskania sprężyn przy użyciu nieodpowiednich do tego narzędzi.

Cena nowej sprężyny śrubowej

Cena sprężyny śrubowej zależy od samochodu, w którym jest ona instalowana. Lekkie i kompaktowe samochody potrzebują słabszych sprężyn śrubowych, niż ciężkie sedany lub wysokowydajne samochody wyścigowe. Sprężyny śrubowe są zawsze wymieniane całą osią. Ceny zaczynają się od około 30 euro za sztukę.

Nasze propozycje towaru:

  • Sprężyna zawieszenia
    RIDEX Sprężyna zawieszenia 188C0212 w przystępnej cenie
    RIDEX | 188C0212
    95,53 PLN -15% 112,39 PLN Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Sprężyna zawieszenia
    JP GROUP Sprężyna zawieszenia 1152209600 w przystępnej cenie
    JP GROUP | 1152209600
    109,07 PLN -15% 128,32 PLN Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Sprężyna zawieszenia
    MONROE Sprężyna zawieszenia SE3627 w przystępnej cenie
    MONROE | SE3627
    110,93 PLN -15% 130,51 PLN Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Sprężyna zawieszenia
    RIDEX Sprężyna zawieszenia 188C0017 w przystępnej cenie
    RIDEX | 188C0017
    99,35 PLN -15% 116,88 PLN Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Sprężyna zawieszenia
    RIDEX Sprężyna zawieszenia 188C0049 w przystępnej cenie
    RIDEX | 188C0049
    102,29 PLN -15% 120,34 PLN Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Sprężyna zawieszenia
    RIDEX Sprężyna zawieszenia 188C0094 w przystępnej cenie
    RIDEX | 188C0094
    87,15 PLN -15% 102,53 PLN Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Sprężyna zawieszenia
    MAXGEAR Sprężyna zawieszenia 60-0435 w przystępnej cenie
    MAXGEAR | 60-0435
    113,13 PLN -15% 133,09 PLN Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Sprężyna zawieszenia
    RIDEX Sprężyna zawieszenia 188C0090 w przystępnej cenie
    RIDEX | 188C0090
    83,75 PLN -69% 270,16 PLN Zaoszczędź: 69% Warunki:  nowy
  • Sprężyna zawieszenia
    RIDEX Sprężyna zawieszenia 188C0295 w przystępnej cenie
    RIDEX | 188C0295
    96,47 PLN -15% 113,49 PLN Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Sprężyna zawieszenia
    BILSTEIN Sprężyna zawieszenia 37-131425 w przystępnej cenie
    BILSTEIN | 37-131425
    148,67 PLN -15% 174,91 PLN Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Sprężyna zawieszenia
    RIDEX Sprężyna zawieszenia 188C0293 w przystępnej cenie
    RIDEX | 188C0293
    61,34 PLN -15% 72,16 PLN Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Sprężyna zawieszenia
    RIDEX Sprężyna zawieszenia 188C0016 w przystępnej cenie
    RIDEX | 188C0016
    73,80 PLN -15% 86,82 PLN Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy