00#
88-4518

Sprężyna zawieszenia do Twojego samochodu

Wybierz swój samochód
Szukaj
Kupuj Sprężyna zawieszenia tył lewy prawy 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Sprężyny od wybranych i najlepszych producentów

  • FEBI BILSTEIN Sprężyna zawieszenia doświadczenie
  • MAPCO Sprężyna zawieszenia doświadczenie
  • VAICO Sprężyna zawieszenia doświadczenie
  • SKF Sprężyna zawieszenia doświadczenie
  • MONROE Sprężyna zawieszenia doświadczenie
  • SACHS Sprężyna zawieszenia doświadczenie
  • TRW Sprężyna zawieszenia doświadczenie
  • TOPRAN Sprężyna zawieszenia doświadczenie
  • Kup tutaj w najlepszej cenie SWAG Sprężyny
  • Kup tutaj w najlepszej cenie METZGER Sprężyny
  • Kup tutaj w najlepszej cenie KYB Sprężyny
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JP GROUP Sprężyny
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JAPANPARTS Sprężyny
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DELPHI Sprężyny
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLIC Sprężyny
  • Kup tutaj w najlepszej cenie OPTIMAL Sprężyny
  • BLUE PRINT
  • DIEDERICHS
  • HERTH+BUSS JAKOPARTS
  • Magnum Technology

Sprężyna zawieszenia wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Nieustępliwe tłumienie dla zapewnienia wygodnej jazdy: sprężyny śrubowe

Sprężyny śrubowe to niezbędna część zawieszenia, które wraz z amortyzatorem zapewniają wygodne tłumienie. Wysokiej klasy sprężyna śrubowa równoważy nierówności drogi oraz zapobiega przed ich wpływem na kabinę pasażerską. Sprężyna śrubowa jest najbardziej powszechnie stosowana w celu mechanicznego tłumienia.

Dlaczego stosuje się na raz amortyzator i sprężyny śrubowe?

Sprężyny śrubowe samochodu równoważą większą część nierówności na nawierzchni drogi. Będąc ściśnięte stawiają one nacisk na koło w momencie, gdy auto przejeżdża przez każdą dziurę na drodze, powodując zachowanie stałego kontaktu z nawierzchnią drogi.
Amortyzatory z kolei są zbudowane w celu niezawodnego tłumienia nierówności drogi, takich jak kamienie oraz niewielkie dziury. Amortyzator oraz sprężyna śrubowa stanowią podzespół amortyzatora. Ich funkcje tłumiące są zawsze dokładnie dostosowane. W momencie wymiany amortyzatora musi on zawsze pasować ze sprężyną śrubową.

Różnorodne systemy zawieszenia

Pierwsze zawieszenie posiadało resory, które były zainstalowane w powozach. W obecnych czasach bardzo rzadko znaleźć resory w samochodach. Samochody terenowe oraz vany mogą je jeszcze posiadać na swoim tylnym zawieszeniu, jednak są one stopniowo zastępowane sprężynami śrubowymi. Kolejnego rodzaju zawieszenie można znaleźć w pojazdach gąsienicowych. Odpowiednim elementem zawieszenia w tych pojazdach jest drążek skrętny. W dany rodzaj zawieszenia wyposażone były zwłaszcza kompaktowe, jak i średnich rozmiarów samochody francuskie.
Z technicznego punktu widzenia drążki skrętne są wyjątkowo nieskomplikowane: jest to zawinięty wzdłuż swojej wzdłużnej osi stalowy drążek. Jego montaż jest dość skomplikowany, przez co w samochodach rodzinnych posiada on silną tendencję do rdzewienia i zakleszczania się, sprawiając, że jego wymiana staje się jeszcze trudniejsza.

Ustawienie sprężyny śrubowej

Zazwyczaj sprężyna śrubowa oraz amortyzator kształtują podzespół amortyzatora. Na tylnych osiach można znaleźć oddzielne konstrukcje ze sprężyną śrubową i amortyzatorem w różnorodnych pozycjach. Powszechne są dwie konstrukcje podzespołów amortyzatora: w większości z nich amortyzator znajduje się w środku sprężyny śrubowej. Niektóre podzespoły amortyzatora posiadają amortyzator oraz sprężynę śrubową znajdującą się obok siebie. Można je wymienić za jednym razem jako jedną część, tak jak normalne sprężyny zawieszenia.

Awaria sprężyny śrubowej

Sprężyna śrubowa starcza na przejechanie 100 000 – 150 000 kilometrów. Słabym punktem tego elementu jest jego budowa. W celu zapewnienia jej długotrwałej wytrzymałości pod żadnym pozorem nie może być ona odporna na korozję. Stal nierdzewna jest zbyt krucha i zbyt wcześnie może ulec pęknięciu. Producenci wyposażają sprężyny śrubowe w elastyczną powłokę farby ochronnej.
Bliskie zbliżenie z nawierzchnią drogi oraz stały ruch na jej punkcie mocującym powoduje stopniowe ścieranie się farby ochronnej. Wskutek tego rozwija się rdza, która wcześniej czy później może spowodować pęknięcie sprężyny. Pęknięta sprężyna jest oznaką niebezpiecznej sytuacji na drodze. Z tego powodu zaleca się, aby w określonych przedziałach czasowych dokonywać przeglądu ich stanu technicznego oraz w razie zaistniałej potrzeby wymienić uszkodzone sprężyny śrubowe.
Pęknięta sprężyna ma natychmiastowy negatywny wpływ na jakość jazdy. Samochód jest ściągany na jedną ze stron, zawieszenie bardzo głośno pracuje, a układ kierowniczy jest poważnie uszkodzony. Jeśli tak się stanie, powinieneś natychmiast zajechać do najbliższego warsztatu samochodowego z możliwie niewielką prędkością.

Wymiana sprężyny śrubowej

Demontaż uszkodzonej sprężyny śrubowej jest bardzo prosty: można ją przeciąć szlifierką kątową oraz usunąć. Jest to także najbezpieczniejszy sposób: pęknięta sprężyna śrubowa może pęknąć ponownie w kompresorze sprężyn, powodując potencjalną sytuację zagrożenia życia. W celu zamontowania nowej sprężyny śrubowej należy zdemontować cały układ zawieszenia. Montaż nowej sprężyny śrubowej wymaga zawsze skorzystania z kompresora sprężyn.
Wszystkie inne próby ściskania sprężyn przy użyciu pasów transportowych lub innych podobnych sposobów są bardzo niebezpieczne. W rzeczywistości bardzo duża ilość poważnych wypadków wskutek samodzielnych napraw samochodu jest rezultatem ściskania sprężyn przy użyciu nieodpowiednich do tego narzędzi.

Cena nowej sprężyny śrubowej

Cena sprężyny śrubowej zależy od samochodu, w którym jest ona instalowana. Lekkie i kompaktowe samochody potrzebują słabszych sprężyn śrubowych, niż ciężkie sedany lub wysokowydajne samochody wyścigowe. Sprężyny śrubowe są zawsze wymieniane całą osią. Ceny zaczynają się od około 30 euro za sztukę.


Nasze propozycje towaru:
Sprężyna zawieszenia
Sprężyny amortyzatora RIDEX 188C0144
  • Strona zabudowy: Oś przednia
  • Długość [mm]: 354
  • Średnica [mm]: 133,0
  • Liczba zwojów: 5,2
  • Średnica drutu [mm]: 11,5
  • Warunki:  nowy
188C0144 RIDEX Sprężyny amortyzatora auto cena
RIDEX | 188C0144
79,26 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Sprężyna zawieszenia
Sprężyny RIDEX 188C0054
  • Strona zabudowy: Oś tylna
  • Grubość [mm]: 11,7
  • Warunki:  nowy
188C0054 RIDEX Sprężyny auto cena
RIDEX | 188C0054
118,39 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Sprężyna zawieszenia
Sprężyna zawieszenia RIDEX 188C0159
  • Strona zabudowy: Oś tylna
  • Podwozie: dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
  • Projekt resora: Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy
  • Długość [mm]: 308
  • Średnica [mm]: 147
  • średnica 2 [mm]: 13,8
  • średnica 1 [mm]: 9,2
  • średnica 3 [mm]: 9,2
  • Ciężar [kg]: 2,5
  • Warunki:  nowy
188C0159 RIDEX Sprężyna zawieszenia auto cena
RIDEX | 188C0159
147,77 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Sprężyna zawieszenia
Sprężyna RIDEX 188C0007
  • Strona zabudowy: Oś tylna
  • Podwozie: dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
  • Projekt resora: Sprężyna śrubowa
  • Średnica [mm]: 116,5
  • Grubość 1 [mm]: 12,5
  • Ciężar [kg]: 2,26
  • Długość całkowita [mm]: 370
  • Warunki:  nowy
188C0007 RIDEX Sprężyna auto cena
RIDEX | 188C0007
105,25 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Sprężyna zawieszenia
Sprężyna amortyzatora RIDEX 188C0026
  • Strona zabudowy: Oś tylna
  • Projekt resora: Sprężyna śrubowa
  • Długość [mm]: 350
  • Średnica [mm]: 111
  • Grubość 1 [mm]: 11,3
  • Ciężar [kg]: 1,74
  • Warunki:  nowy
188C0026 RIDEX Sprężyna amortyzatora auto cena
RIDEX | 188C0026
125,22 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Sprężyna zawieszenia
Sprężyny podwozia DACO Germany 804250
  • Strona zabudowy: Oś przednia
  • Projekt resora: Sprężyna śrubowa
  • Długość [mm]: 348
  • Średnica [mm]: 142
  • Grubość 1 [mm]: 12,8
  • Parametr: E
  • Warunki:  nowy
804250 DACO Germany Sprężyny podwozia auto cena
DACO Germany | 804250
141,27 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Sprężyna zawieszenia
Sprężyna zawieszenia RIDEX 188C0009
  • Strona zabudowy: Oś tylna
  • Projekt resora: Sprężyna śrubowa
  • Długość [mm]: 340
  • Średnica [mm]: 111,8
  • Grubość 1 [mm]: 11,25
  • Ciężar [kg]: 1,7
  • Warunki:  nowy
188C0009 RIDEX Sprężyna zawieszenia auto cena
RIDEX | 188C0009
111,57 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Sprężyna zawieszenia
Sprężyny amortyzatora RIDEX 188C0016
  • Strona zabudowy: Oś tylna
  • Długość [mm]: 346,00
  • Średnica [mm]: 107
  • Średnica drutu [mm]: 10,8
  • Warunki:  nowy
188C0016 RIDEX Sprężyny amortyzatora auto cena
RIDEX | 188C0016
101,46 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Sprężyna zawieszenia
Sprężyny RIDEX 188C0242
  • Strona zabudowy: Oś tylna
  • Podwozie: dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
  • Projekt resora: Sprężyna śrubowa
  • Długość [mm]: 269
  • Średnica [mm]: 135
  • Grubość 1 [mm]: 13
  • Ciężar [kg]: 1,76
  • Warunki:  nowy
188C0242 RIDEX Sprężyny auto cena
RIDEX | 188C0242
103,53 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Sprężyna zawieszenia
Sprężyna zawieszenia RIDEX 188C0128
  • Strona zabudowy: Oś tylna
  • Długość [mm]: 380
  • Średnica [mm]: 126
  • Średnica drutu [mm]: 11
  • Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 58
  • Warunki:  nowy
188C0128 RIDEX Sprężyna zawieszenia auto cena
RIDEX | 188C0128
118,19 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Sprężyna zawieszenia
Sprężyna RIDEX 188C0017
  • Strona zabudowy: Oś przednia
  • Projekt resora: Sprężyna śrubowa
  • Długość [mm]: 442, 445
  • Średnica [mm]: 169, 172
  • Grubość 1 [mm]: 12,8, 13
  • Ciężar [kg]: 2,46
  • Warunki:  nowy
188C0017 RIDEX Sprężyna auto cena
RIDEX | 188C0017
111,31 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Sprężyna zawieszenia
Sprężyna amortyzatora RIDEX 188C0002
  • Strona zabudowy: Oś przednia
  • Projekt resora: Sprężyna śrubowa
  • Długość [mm]: 362
  • Średnica [mm]: 140
  • Grubość 1 [mm]: 12,5
  • Ciężar [kg]: 2,6
  • Warunki:  nowy
188C0002 RIDEX Sprężyna amortyzatora auto cena
RIDEX | 188C0002
124,31 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy