00,00 zł#
34-0142

Przekaźnik świec żarowych do Twojego samochodu

Wybierz swój samochód
Szukaj
Kupuj Przekaźnik świec żarowych 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Czujnik swiec zarowych od wybranych i najlepszych producentów

  • FEBI BILSTEIN Przekaźnik świec żarowych doświadczenie
  • VALEO Przekaźnik świec żarowych doświadczenie
  • TOPRAN Przekaźnik świec żarowych doświadczenie
  • SWAG Przekaźnik świec żarowych doświadczenie
  • METZGER Przekaźnik świec żarowych doświadczenie
  • JP GROUP Przekaźnik świec żarowych doświadczenie
  • HELLA Przekaźnik świec żarowych doświadczenie
  • MAHLE Przekaźnik świec żarowych doświadczenie
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MEAT & DORIA Czujnik swiec zarowych
  • Kup tutaj w najlepszej cenie VEMO Czujnik swiec zarowych
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Czujnik swiec zarowych
  • Kup tutaj w najlepszej cenie SASIC Czujnik swiec zarowych
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BUGIAD Czujnik swiec zarowych
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BOGAP Czujnik swiec zarowych
  • Kup tutaj w najlepszej cenie PREXAparts Czujnik swiec zarowych
  • Kup tutaj w najlepszej cenie NTY Czujnik swiec zarowych
  • AIC
  • STORM QUALITY PARTS
  • Oyodo
  • YSPARTS

Przekaźnik świec żarowych wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Rozpocznijmy od silnika typu diesel z świecami żarowymi

Świece żarowe są niezbędne do zimnego rozruchu silnika typu diesel. Zapewniają one podgrzewanie wstępne komory spalania, umożliwiając przebieg procesu zapłonu w silniku typu diesel. W celu zapewnienia prawidłowej pracy świec żarowych wymagany jest oddzielny sterownik.

Różnica pomiędzy silnikiem typu diesel a silnikiem benzynowym

Istotną różnicą pomiędzy silnikiem benzynowym a silnikiem typu diesel jest ich zapłon. Podczas gdy w silniku benzynowym każdy proces wymaga oddzielnego zapłonu, silniki typu diesel są nazywane silnikami z samoczynnym zapłonem. Oznacza to, że wtryskiwane paliwo powoduje niezależne spalanie pod wpływem odpowiedniej wielkości ciśnienia. Silniki typu diesel wymagają wyższego ciśnienia roboczego niż silniki benzynowe. W silniku z samoczynnym zapłonem powszechne jest ciśnienie w wysokości 180 barów, podczas gdy silniki benzynowe są w stanie osiągnąć jedynie 75 barów.
Tak wysokie ciśnienie wewnętrzne jest w stanie wystąpić jedynie w idealnych warunkach: silnik musi być wystarczająco mocno rozgrzany, wszystkie jego metalowe elementy muszą być w stanie zgodnie z oczekiwaniami rozszerzyć się, aby układ silnika typu diesel był wystarczająco szczelny do wytrzymania tak wysokiego ciśnienia wewnętrznego. Dodatkowo silnik typu diesel w związku z własnym poziomem efektywności posiada niską temperaturę spalania. Potrzebuje on dużo więcej czasu na rozgrzanie się. Świece żarowe w silnikach typu diesel są wyjątkowo przydatne w okresie zimowym.

Zadanie świec żarowych

Świece żarowe zbudowane są z odpornego na ciepło metalowego pręciku. Do tego celu często wykorzystywana jest stal nawęglana. Pręcik jest poddawany wysokiemu napięciu, powodującego jego żarzenie. Wtryskiwany olej napędowy ulega zapłonowi przez działanie świecy żarowej bez osiągnięcia samoczynnego zapłonu. W momencie, gdy silnik jest wystarczająco rozgrzany, świeca żarowa ulega samoczynnemu wyłączeniu, a silnik typu diesel zaczyna niezależnie pracować. Proces automatycznego żarzenia jest kontrolowany przez sterownik czasu żarzenia.

Zadanie sterownika czasu żarzenia

Na początku rozwoju technologii silnika typu diesel sterowanie świecami żarowymi odbywało się poprzez zastosowanie prostych bimetalowych przełączników. Były one bardzo nieprecyzyjne i ulegały bardzo szybkiemu zużyciu. W celu zapewnienia punktualnego sterowania czasem podgrzewania wstępnego w dzisiejszych czasach wykorzystywany jest profesjonalny sterownik czasu żarzenia. Steruje on napięcie, temperaturę maksymalną, czas podgrzewania wstępnego oraz efektywny czas żarzenia. Sterownik poza swoimi funkcjami kontrolnymi spełnia rolę narzędzia pomiarowego. Jeśli sterownik czasu żarzenia wykryje odchylenie od wartości nominalnej, może on zareagować na nieuchronną awarię świecy żarowej poprzez przekazanie informacji do pamięci błędów.

Awarie automatycznego podgrzewacza wstępnego

Sterownik świecy żarowej to część elektroniczna, która jest niezwykle wrażliwa na wilgoć. Ogólnie rzecz biorąc wszelkie awarie sterownika są przesyłane do jednostki kontrolnej silnika i oznaczanie odpowiednim kodem błędu. Najbardziej oczywistą oznaką awarii sterownika jest brak możliwości odpalenia silnika samochodu. W większości przypadków wadliwy jest wyłącznie bezpiecznik. W celu zapobiegnięcia zapalenia się przewodów należy zabezpieczyć urządzenia poddane prądowi rozruchowemu.
Jeśli automatyczny podgrzewacz wstępny zaczyna być kruchy i pęka wskutek długiej eksploatacji, należy go najzwyczajniej wymienić. Jest to niezwykle proste. Jeśli to zwyczajny moduł wtykowy, który można bardzo łatwo wyjąć i wymienić na nowy. Wymianę świec żarowych zaleca się wraz z wymianą sterownika. Gwarantuje to zapewnienie całkowicie nowego układu podgrzewania wstępnego w silniku typu diesel.

Kupno sterownika czasu żarzenia

Pomimo faktu, że jego to technicznie złożone urządzenie pełniące niezwykle istotną funkcję, sterownik czasu żarzenia jest niezwykle tani w zakupie. Ceny, w zależności od producenta i samochodu, zaczynają się od około 50 euro. Pomimo prostej wymiany, wiele samochodów wymaga wizyty w warsztacie: pamięć błędów musi zostać skasowana i ustawiona no pracy z nowym automatycznym podgrzewaczem wstępnym. Trwa to jednak dosłownie kilka minut. Ogólnie rzecz biorąc awaria sterownika czasu żarzenia jest zadaniem możliwym do samodzielnej naprawy, wymagającym zwykłym umiejętności technicznych.


Nasze propozycje towaru:
Przekaznik, układ ogrz...
Sterownik swiec zarowych HITACHI 2502183
  • Napięcie [V]: 12
  • Ograniczenia producenta: Cartier
  • Warunki:  nowy
2502183 HITACHI Sterownik swiec zarowych auto cena
HITACHI | 2502183
151,82 zł
Warunki:  nowy
Sterownik, czas żarzenia
Czujnik swiec zarowych BERU GSE108
  • Liczba cylindrów: 6
  • Napięcie [V]: 12
  • Konstrukcja świec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego
  • Liczba zestyków: 1, 12
  • Warunki:  nowy
GSE108 BERU Czujnik swiec zarowych auto cena
BERU | GSE108
386,92 zł
Warunki:  nowy
Sterownik, czas żarzenia
Podgrzewacz świec żarowych BERU GSE140
  • Liczba cylindrów: 4
  • Napięcie [V]: 12
  • Warunki:  nowy
GSE140 BERU Podgrzewacz świec żarowych auto cena
BERU | GSE140
318,78 zł
Warunki:  nowy
Przekaznik, układ ogrz...
Sterownik czasu żarzenia HITACHI 2502197
  • dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): 2502297
  • Warunki:  nowy
2502197 HITACHI Sterownik czasu żarzenia auto cena
HITACHI | 2502197
377,21 zł
Warunki:  nowy
Przekaznik, układ ogrz...
Przekaźnik układu ogrzewania wstępnego RIDEX 1750R0005
  • Liczba zestyków: 13
  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Warunki:  nowy
1750R0005 RIDEX Przekaźnik układu ogrzewania wstępnego auto cena
RIDEX | 1750R0005
267,28 zł
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Przekaznik, układ ogrz...
Przekaźnik świec żarowych HITACHI 132122
  • Ograniczenia producenta: Nagares
  • Napięcie robocze [V]: 12
  • Warunki:  nowy
132122 HITACHI Przekaźnik świec żarowych auto cena
HITACHI | 132122
234,46 zł
Warunki:  nowy
Przekaznik, układ ogrz...
Sterownik swiec zarowych HITACHI 132197
  • dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): 132297
  • Warunki:  nowy
132197 HITACHI Sterownik swiec zarowych auto cena
HITACHI | 132197
356,27 zł
Warunki:  nowy
Przekaznik, układ ogrz...
Czujnik swiec zarowych HITACHI 132193
  • dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): 132297
  • Warunki:  nowy
132193 HITACHI Czujnik swiec zarowych auto cena
HITACHI | 132193
374,27 zł
Warunki:  nowy
Przekaznik, układ ogrz...
Podgrzewacz świec żarowych HITACHI 2502121
  • Napięcie robocze [V]: 12
  • Warunki:  nowy
2502121 HITACHI Podgrzewacz świec żarowych auto cena
HITACHI | 2502121
241,24 zł
Warunki:  nowy
Sterownik, czas żarzenia
Sterownik czasu żarzenia HITACHI 132194
  • dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): 132297
  • Warunki:  nowy
132194 HITACHI Sterownik czasu żarzenia auto cena
HITACHI | 132194
393,39 zł
Warunki:  nowy
Sterownik, czas żarzenia
Przekaźnik układu ogrzewania wstępnego BOSCH 0 281 003 085
0 281 003 085 BOSCH Przekaźnik układu ogrzewania wstępnego auto cena
BOSCH | 0 281 003 085
251,42 zł
Warunki:  nowy
Sterownik, czas żarzenia
Przekaźnik świec żarowych BERU GSE147
  • Liczba cylindrów: 4
  • Napięcie [V]: 12
  • Kolor: czarny
  • Warunki:  nowy
GSE147 BERU Przekaźnik świec żarowych auto cena
BERU | GSE147
247,02 zł
Warunki:  nowy