0

0.00 PLN

#

Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego od wybranych i najlepszych producentów

  • FEBI BILSTEIN Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego
  • VALEO Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego
  • TOPRAN Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego
  • SWAG Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego
  • METZGER Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego
  • JP GROUP Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego
  • HELLA Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego
  • VEMO Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie SASIC Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie TRUCKTEC AUTOMOTIVE Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie HITACHI Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie AUTOMEGA Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MAXGEAR Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego

Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Rozpocznijmy od silnika typu diesel z świecami żarowymi

Świece żarowe są niezbędne do zimnego rozruchu silnika typu diesel. Zapewniają one podgrzewanie wstępne komory spalania, umożliwiając przebieg procesu zapłonu w silniku typu diesel. W celu zapewnienia prawidłowej pracy świec żarowych wymagany jest oddzielny sterownik.

Różnica pomiędzy silnikiem typu diesel a silnikiem benzynowym

Istotną różnicą pomiędzy silnikiem benzynowym a silnikiem typu diesel jest ich zapłon. Podczas gdy w silniku benzynowym każdy proces wymaga oddzielnego zapłonu, silniki typu diesel są nazywane silnikami z samoczynnym zapłonem. Oznacza to, że wtryskiwane paliwo powoduje niezależne spalanie pod wpływem odpowiedniej wielkości ciśnienia. Silniki typu diesel wymagają wyższego ciśnienia roboczego niż silniki benzynowe. W silniku z samoczynnym zapłonem powszechne jest ciśnienie w wysokości 180 barów, podczas gdy silniki benzynowe są w stanie osiągnąć jedynie 75 barów.
Tak wysokie ciśnienie wewnętrzne jest w stanie wystąpić jedynie w idealnych warunkach: silnik musi być wystarczająco mocno rozgrzany, wszystkie jego metalowe elementy muszą być w stanie zgodnie z oczekiwaniami rozszerzyć się, aby układ silnika typu diesel był wystarczająco szczelny do wytrzymania tak wysokiego ciśnienia wewnętrznego. Dodatkowo silnik typu diesel w związku z własnym poziomem efektywności posiada niską temperaturę spalania. Potrzebuje on dużo więcej czasu na rozgrzanie się. Świece żarowe w silnikach typu diesel są wyjątkowo przydatne w okresie zimowym.

Zadanie świec żarowych

Świece żarowe zbudowane są z odpornego na ciepło metalowego pręciku. Do tego celu często wykorzystywana jest stal nawęglana. Pręcik jest poddawany wysokiemu napięciu, powodującego jego żarzenie. Wtryskiwany olej napędowy ulega zapłonowi przez działanie świecy żarowej bez osiągnięcia samoczynnego zapłonu. W momencie, gdy silnik jest wystarczająco rozgrzany, świeca żarowa ulega samoczynnemu wyłączeniu, a silnik typu diesel zaczyna niezależnie pracować. Proces automatycznego żarzenia jest kontrolowany przez sterownik czasu żarzenia.

Zadanie sterownika czasu żarzenia

Na początku rozwoju technologii silnika typu diesel sterowanie świecami żarowymi odbywało się poprzez zastosowanie prostych bimetalowych przełączników. Były one bardzo nieprecyzyjne i ulegały bardzo szybkiemu zużyciu. W celu zapewnienia punktualnego sterowania czasem podgrzewania wstępnego w dzisiejszych czasach wykorzystywany jest profesjonalny sterownik czasu żarzenia. Steruje on napięcie, temperaturę maksymalną, czas podgrzewania wstępnego oraz efektywny czas żarzenia. Sterownik poza swoimi funkcjami kontrolnymi spełnia rolę narzędzia pomiarowego. Jeśli sterownik czasu żarzenia wykryje odchylenie od wartości nominalnej, może on zareagować na nieuchronną awarię świecy żarowej poprzez przekazanie informacji do pamięci błędów.

Awarie automatycznego podgrzewacza wstępnego

Sterownik świecy żarowej to część elektroniczna, która jest niezwykle wrażliwa na wilgoć. Ogólnie rzecz biorąc wszelkie awarie sterownika są przesyłane do jednostki kontrolnej silnika i oznaczanie odpowiednim kodem błędu. Najbardziej oczywistą oznaką awarii sterownika jest brak możliwości odpalenia silnika samochodu. W większości przypadków wadliwy jest wyłącznie bezpiecznik. W celu zapobiegnięcia zapalenia się przewodów należy zabezpieczyć urządzenia poddane prądowi rozruchowemu.
Jeśli automatyczny podgrzewacz wstępny zaczyna być kruchy i pęka wskutek długiej eksploatacji, należy go najzwyczajniej wymienić. Jest to niezwykle proste. Jeśli to zwyczajny moduł wtykowy, który można bardzo łatwo wyjąć i wymienić na nowy. Wymianę świec żarowych zaleca się wraz z wymianą sterownika. Gwarantuje to zapewnienie całkowicie nowego układu podgrzewania wstępnego w silniku typu diesel.

Kupno sterownika czasu żarzenia

Pomimo faktu, że jego to technicznie złożone urządzenie pełniące niezwykle istotną funkcję, sterownik czasu żarzenia jest niezwykle tani w zakupie. Ceny, w zależności od producenta i samochodu, zaczynają się od około 50 euro. Pomimo prostej wymiany, wiele samochodów wymaga wizyty w warsztacie: pamięć błędów musi zostać skasowana i ustawiona no pracy z nowym automatycznym podgrzewaczem wstępnym. Trwa to jednak dosłownie kilka minut. Ogólnie rzecz biorąc awaria sterownika czasu żarzenia jest zadaniem możliwym do samodzielnej naprawy, wymagającym zwykłym umiejętności technicznych.

Nasze propozycje towaru:

  • Przekaznik, układ ogrz...
    HITACHI Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego 132052 w przystępnej cenie
    HITACHI | 132052
    105,72 PLN -26% SCPT: 141,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Przekaznik, układ ogrz...
    HITACHI Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego 132122 w przystępnej cenie
    HITACHI | 132122
    272,63 PLN -26% SCPT: 364,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Przekaznik, układ ogrz...
    HITACHI Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego 132197 w przystępnej cenie
    HITACHI | 132197
    299,50 PLN -26% SCPT: 400,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Przekaznik, układ ogrz...
    JP GROUP Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego 1199208200 w przystępnej cenie
    JP GROUP | 1199208200
    25,92 PLN -26% SCPT: 35,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Sterownik, czas żarzenia
    HERTH+BUSS ELPARTS Sterownik, czas żarzenia 75614048 w przystępnej cenie
    HERTH+BUSS ELPARTS | 7...
    90,26 PLN -26% SCPT: 121,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Sterownik, czas żarzenia
    BOSCH Sterownik, czas żarzenia 0 281 003 083 w przystępnej cenie
    BOSCH | 0 281 003 083
    143,09 PLN -26% SCPT: 191,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Sterownik, czas żarzenia
    BOSCH Sterownik, czas żarzenia 0 281 003 085 w przystępnej cenie
    BOSCH | 0 281 003 085
    180,58 PLN -26% SCPT: 241,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Przekaznik, układ ogrz...
    FEBI BILSTEIN Przekaznik, układ ogrzewania wstępnego 44177 w przystępnej cenie
    FEBI BILSTEIN | 44177
    202,52 PLN -25% SCPT: 270,00 PLN Zaoszczędź: 25%
  • Sterownik, czas żarzenia
    BERU Sterownik, czas żarzenia GSE141 w przystępnej cenie
    BERU | GSE141
    358,06 PLN -26% SCPT: 478,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Sterownik, czas żarzenia
    BERU Sterownik, czas żarzenia GSE147 w przystępnej cenie
    BERU | GSE147
    176,11 PLN -26% SCPT: 235,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Sterownik, czas żarzenia
    BERU Sterownik, czas żarzenia GSE114 w przystępnej cenie
    BERU | GSE114
    395,28 PLN -25% SCPT: 527,00 PLN Zaoszczędź: 25%
  • Sterownik, czas żarzenia
    BERU Sterownik, czas żarzenia GSE149 w przystępnej cenie
    BERU | GSE149
    110,11 PLN -26% SCPT: 147,00 PLN Zaoszczędź: 26%