00,00 zł#
20-9778

Cewka zapłonowa do Twojego samochodu

Wybierz swój samochód
Szukaj
Kupuj Cewka zapłonowa 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Cewka zapłonowa od wybranych i najlepszych producentów

  • BOSCH Cewka zapłonowa doświadczenie
  • FEBI BILSTEIN Cewka zapłonowa doświadczenie
  • MAPCO Cewka zapłonowa doświadczenie
  • NGK Cewka zapłonowa doświadczenie
  • VALEO Cewka zapłonowa doświadczenie
  • TOPRAN Cewka zapłonowa doświadczenie
  • SWAG Cewka zapłonowa doświadczenie
  • METZGER Cewka zapłonowa doświadczenie
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JP GROUP Cewka zapłonowa
  • Kup tutaj w najlepszej cenie HELLA Cewka zapłonowa
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JAPANPARTS Cewka zapłonowa
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DENSO Cewka zapłonowa
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DELPHI Cewka zapłonowa
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MEAT & DORIA Cewka zapłonowa
  • Kup tutaj w najlepszej cenie VEMO Cewka zapłonowa
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BERU Cewka zapłonowa
  • CHAMPION
  • BLUE PRINT
  • HERTH+BUSS JAKOPARTS
  • MAGNETI MARELLI

Cewka zapłonowa wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Niezawodne spalanie dzięki cewce zapłonowej

Cewka zapłonowa to niewielka i niepozorna część znajdują się w komorze silnika. Niemniej jednak jest ona niezbędna do jazdy autem: bez cewki zapłonowej nie jest możliwe spalanie, a silnik nie jest w stanie pracować.

Zadanie cewki zapłonowej

Cewka zapłonowa przekształca napięcie w wysokości 14.4 wolta pochodzące z alternatora w napięcie zapłonu. Może sięgać ono, w zależności od samochodu, nawet 30 000 woltów. Tak wysokie napięcie jest niezbędne do wytworzenia potężniej iskry zapłonowej w komorze spalania. Cewka zapłonowa posiada prostą pod względem technicznym konstrukcję i zazwyczaj starcza na cały okres eksploatacji samochodu. Jeśli ulegnie ona uszkodzeniu, cewka jest bardzo łatwa do wymiany.

Budowa cewki zapłonowej

Transformator zapłonu to odporna na napięcie obudowa z wewnętrznym rdzeniem transformatora. Słabe napięcie w wysokości 12 woltów przepływa z alternatora do cewki i jest przekształcane poprzez miedziane uzwojenie w wymaganej wysokości napięcie. Nie jest to trwały efekt, ale występuje on jedynie w określonym momencie, gdy napięcie jest potrzebne do aktywacji świecy zapłonowej.
Standardowo wykorzystywane były cewki zapłonowe w kształcie pojedynczego kwadratu lub cylindra. Były one wykorzystywane w układach zapłonowych z wyłącznikiem zapłonu. Ten podatny na zużycie układ zapłonowy jest stopniowo zastępowany zbliżeniowymi układami zapłonowymi. Ma to wpływ na wygląd transformatora zapłonu. Zazwyczaj cewki zapłonowe w kształcie grzebienia zbliżeniowego układu zapłonowego posiadają taką samą wydajność do tradycyjne transformatory zapłonu.

Zużywanie się cewki zapłonowej

Transformator zapłonu nie posiada ruchomych części. Z tego powodu dane moduły nie podlegają standardowemu zużyciu. Posiadają one jednego istotnego wroga: wilgoć.
Cewka zapłonowa jest zazwyczaj uszczelniona wysokiej odporności plastikiem, który z biegiem czasu staje się kruchy. W związku z wysokimi wahaniami temperatur i wibracjami w komorze silnika jest to nieuniknione. Niewielkie pęknięcia na obudowie pozwalają na przedostanie się do wnętrze cewki zapłonowej wody. W takim przypadku część ulegnie wkrótce całkowitemu zepsuciu.

Zdiagnozowanie wadliwej cewki zapłonowej

Stara świeca zapłonowa może się przepalić. Dana awaria jest niezwykle rzadka. Zanim ona nastąpi awarii ulegnie najpierw transformator. Jedną z pierwszym tego oznak jest fakt, że samochód nie jest w stanie prawidłowo przyspieszać. Zdarza się także, że cylindry nie otrzymują już wymaganej iskry zapłonowej. Przyspieszenie staje się nieregularne i samochód dławi się podczas jazdy. Jeśli tak się dzieje, należy niezwłocznie znaleźć przyczynę.

Prosty sposób na sprawdzenie Twojego zapłonu

Zaparkuj swoje auto w ciemnym garażu. Otwórz maskę i odpal silnik. Jeśli w komorze silnika zauważysz błyski, przyczyną tego jest wadliwe napięcie. Pamiętaj o swoim bezpieczeństwie: pod żadnym pozorem nie powinieneś dotykać uszkodzonych części w czasie, gdy silnik jest na chodzie. Zapłon nie powoduje żadnego zagrożenia w momencie, gdy silnik jest wyłączony. Jeśli jest on na chodzie, istnieje znaczące ryzyko bolesnego porażenia prądem!
Poza tym jest to wyjątkowo niezawodny test. Jeśli z cewki zapłonowej wydobędą się błyski, przyczyna została odnaleziona. W większości przypadków przewody zapłonowe są odpowiedzialne za wadliwe napięcie. Z tego powodu w przypadku uszkodzonej cewki zapłonowej warto wymienić cały zapłon. Przewody i świece zapłonowe są bardzo tanie. Całkowita wymiana sprawi, że Twój samochód będzie niezawodny i trwała okres wielu lat.

Przystępne cenowo cewki zapłonowej

Nowa cewka zapłonowa dostępna jest za około 25 euro. Wysokiej jakości transformatory zapłonu pochodzące od markowych producentów takich jak BOSCH czy MAGNET MARELLI kosztują od 35 do 50 euro. W połączeniu z nowymi świecami i przewodami zapłonowymi samochód zacznie w każdym momencie niezawodnie pracować.
Porada: Wymień lub wyczyść wszystkie przewody uziemiające silnika. Jeden z nich jest przymocowany do akumulatora, inny do alternatora, a cewka zapłonowa jest także podłączona do karoserii. Na jej stykach znajduje się często warstwa rdzy, powodująca izolację. Wypolerowanie i nasmarowanie tych styków może przywrócić pełną zdolność pracy zapłonu.


Nasze propozycje towaru:
Cewka zapłonowa
Zespół cewek RIDEX 689C0002
  • Układ zapłonowy cewkowy: dla tranzystorowego układu zapłonowego (TZ)
  • Napięcie robocze [V]: 12
  • Kolor wtyczki: czarny
  • Liczba podłączonych styków: 2
  • Warunki:  nowy
689C0002 RIDEX Zespół cewek auto cena
RIDEX | 689C0002
73,47 zł
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Cewka zapłonowa
Cewka zapłonowa NGK 48002
  • Liczba zestyków: 2
  • Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia SAE
  • Liczba otworów wlotowych/wylotowych: 1
  • Warunki:  nowy
48002 NGK Cewka zapłonowa auto cena
NGK | 48002
98,39 zł
Warunki:  nowy
Cewka zapłonowa
Zespół cewek NGK 48409
  • Liczba zestyków: 4
  • Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia SAE
  • Liczba otworów wlotowych/wylotowych: 1
  • Warunki:  nowy
48409 NGK Zespół cewek auto cena
NGK | 48409
167,35 zł
Warunki:  nowy
Cewka zapłonowa
Cewka zapłonowa RIDEX 689C0040
  • Liczba zestyków: 4
  • Liczba otworów do mocowania: 1
  • Warunki:  nowy
689C0040 RIDEX Cewka zapłonowa auto cena
RIDEX | 689C0040
81,19 zł
Warunki:  nowy
Cewka zapłonowa
Zespół cewek NGK 48206
  • Liczba zestyków: 3
  • Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia SAE
  • Liczba otworów wlotowych/wylotowych: 1
  • Warunki:  nowy
48206 NGK Zespół cewek auto cena
NGK | 48206
113,79 zł
Warunki:  nowy
Cewka zapłonowa
Cewka zapłonowa NGK 48003
  • Liczba zestyków: 4
  • Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia SAE
  • Liczba otworów wlotowych/wylotowych: 1
  • Warunki:  nowy
48003 NGK Cewka zapłonowa auto cena
NGK | 48003
105,25 zł
Warunki:  nowy
Cewka zapłonowa
Zespół cewek RIDEX 689C0147
  • Liczba zestyków: 3
  • Cewka zapłonowa: Wtykowa cewka zapłonowa, łącznie ze złączem do świecy, Rodzaj połączenia SAE
  • Liczba otworów wlotowych/wylotowych: 1
  • Układ zapłonowy cewkowy: dla w pełni elektronicznego układu zapłonowego (VZ)
  • Napięcie znamionowe [V]: 12
  • Warunki:  nowy
689C0147 RIDEX Zespół cewek auto cena
RIDEX | 689C0147
80,96 zł
Warunki:  nowy
Cewka zapłonowa
Cewka zapłonowa BOSCH F 000 ZS0 210
  • Napięcie znamionowe [V]: 14
  • Warunki:  nowy
F 000 ZS0 210 BOSCH Cewka zapłonowa auto cena
BOSCH | F 000 ZS0 210
206,46 zł
Warunki:  nowy
Cewka zapłonowa
Zespół cewek BERU ZSE030
  • Liczba zestyków: 4
  • Napięcie [V]: 12
  • Liczba połączeń: 1
  • Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia SAE, łącznie ze złączem do świecy
  • Technika połączeń: Spark Spring
  • Długość wraz z wtyczką [cm]: 14
  • Warunki:  nowy
ZSE030 BERU Zespół cewek auto cena
BERU | ZSE030
112,31 zł
Warunki:  nowy
Cewka zapłonowa
Cewka zapłonowa NGK 48041
  • Liczba zestyków: 4
  • Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia SAE
  • Liczba otworów wlotowych/wylotowych: 1
  • Warunki:  nowy
48041 NGK Cewka zapłonowa auto cena
NGK | 48041
126,15 zł
Warunki:  nowy
Cewka zapłonowa
Zespół cewek RIDEX 689C0005
  • Liczba zestyków: 3
  • Liczba połączeń: 1
  • Układ zapłonowy cewkowy: dla w pełni elektronicznego układu zapłonowego (VZ)
  • Kształt obudowy wtyczki: trójkątny
  • Złącze świecy zapłonowej: łącznie ze złączem do świecy
  • Napięcie robocze [V]: 12
  • Warunki:  nowy
689C0005 RIDEX Zespół cewek auto cena
RIDEX | 689C0005
125,69 zł
Warunki:  nowy
Cewka zapłonowa
Cewka zapłonowa NGK 48147
  • Liczba zestyków: 3
  • Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia SAE
  • Liczba otworów wlotowych/wylotowych: 1
  • Warunki:  nowy
48147 NGK Cewka zapłonowa auto cena
NGK | 48147
119,10 zł
Warunki:  nowy