Próg wewnętrzny do Twojego samochodu

Prógi wewnętrzne dla topowych modelów
- Próg wewnętrzny BMW Seria 3
- Próg wewnętrzny AUDI A4
- Prógi zewnętrzne VW GOLF
- OPEL ASTRA
- Próg wewnętrzny BMW Seria 5
- Próg wewnętrzny AUDI A6
- Prógi zewnętrzne VW PASSAT
- FORD FOCUS
- Próg wewnętrzny SKODA OCTAVIA
- Próg wewnętrzny FORD MONDEO
- Prógi zewnętrzne AUDI A3
- MERCEDES-BENZ Klasa E
- Próg wewnętrzny HONDA CIVIC
- Próg wewnętrzny MERCEDES-BENZ Klasa C
- Prógi zewnętrzne RENAULT MEGANE
- SEAT LEON
- Próg wewnętrzny VW POLO
- Próg wewnętrzny MAZDA 6
- Prógi zewnętrzne TOYOTA AVENSIS
- OPEL INSIGNIA
Próg wewnętrzny wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy
Element przyprawiający o ból głowy: nakładki na progi
W starszych samochodach progi zawsze przyprawiały o ból głowy. Ich niewygoda lokalizacja w nadwoziu przyspiesza w nich w szczególności destrukcyjny efekt korozji. W większości samochodów całkowicie skorodowane progi są oznaką do zezłomowania auta. Niemniej jednak przy pomocy odrobiny oceny, umiejętności i odpowiednich części zamiennych dane uszkodzenie może być z łatwością naprawione.
Wystawienie elementów na działanie czynników zewnętrznych
Progi to elementy nadwozia samochodu, które są równoległe do dolnej części drzwi. W zależności od modelu auta, spełniają one funkcję nośną lub osłony elementu nośnego umieszczonego pod nimi. Progi samochodu to puste w środku metalowe tuby, które są szczelnie zespawane. Ich zamknięta konstrukcja powoduje główny problem tych części: penetrację ze strony wilgoci powoduje u nich rdzewienie od wewnątrz. Rdza niszczy istotny element nośny samochodu, powodując utratę jego stabilności.
Bąble rdzy są także przyczyną odmowy przejścia przeglądu. Dodatkowo progi są w bezpośredniej bliskości z jezdnią, na której znajdujący się żwir uderza o nadwozie wylatując spod kół, zdzierając tym samym powłokę antykorozyjną oraz lakier. Powoduje to korozję innych miejsc poprzez atak z zewnątrz. W szczególności rozprzestrzenianie się na progach korozji jest widoczne w okresie zimowym, gdyż szkodliwa słona woda przyspiesza dany proces.
Awarie nakładek na progi
Poza opisanymi awariami związanymi z korozją element ten cierpi na nieprawidłowe obchodzenie się z samochodem: nieprawidłowe określenie miejsc, na których umieści się podnośnik samochodowy nie jest jeszcze powszechną wiedzą. Złe umiejscowienie podnośnika może w ciągu kilku sekund spowodować poważne uszkodzenie progu poprzez jego wciśnięcie i wgniecenie. Dane uszkodzenie podlega przeglądowi samochodu i nie jest akceptowane. Regularnie uszkadzane progi są połączeniem uszkodzeń związanych przez nieprawidłowe umieszczenie podnośnika przyspieszających korozję, prowadzących do całkowitego rozpadu części.
Naprawa nakładek na progi
Pomimo pełnienia istotnej funkcji, skorodowana nakładka na próg nie powoduje wysłania samochodu na złom. Przy pomocy odrobiny umiejętności i praktyki bez jakiegokolwiek problemu można naprawić uszkodzony próg, jednak wymagana jest wystarczająca wiedza na temat spawania paneli nadwozia samochodu. Nawet laicy są w stanie odpowiednio przygotować auto, aby profesjonalista w dziedzinie spawania zrobił to szybko i tanio.
Podczas spawania przy pomocy szlifierki kątowej oraz końcówki ze szczotką drucianą należy zapewnić dostęp do całego uszkodzonego obszaru. Należy usunąć rdzę, lakier, a zwłaszcza powłokę antykorozyjną, do momentu, aż nie pojawi się goły metal. Jest to praca uciążliwa, za którą spawacz zażąda wiele pieniędzy. Możesz jednak zaoszczędzić poprzez zrobienie tego samodzielnie. Dużo bardziej eleganckie, jednak bardziej kosztowne są metody piaskowania, jednak wymaga ono ręki profesjonalisty. Jeśli nie posiadasz wystarczającej wiedzy na temat potrzebnego ciśnienia lub odpowiedniego materiału do piaskowania, istnieje ryzyko uszkodzenia całego nadwozia. Wiele starodawnych samochodów zostało w komorze piaskującej przemieniona w pył przez nieprawidłowe prace związane z piaskowaniem.
Wymiana częściami czy całymi elementami?
Pracownicy dokonujący przeglądu samochodów sprawdzają ich progi bardzo drobiazgowo. Zazwyczaj naprawa progów poprzez ich zespawanie polega na zasadzie – im mniej spawania, tym lepiej. Zbyt duża ilość spawania znacząco zmniejsza stabilność samochodu i przegląd może zostać niezaliczony. Z tego powodu optymalnym rozwiązaniem na naprawę nakładki na progi są oryginalne panele metalowe.
Doskonałą grubość i dopasowanie zgodne z oryginalnymi częściami
W naszym sklepie oferujemy wyłącznie fabrycznej jakości części zamienne. Pomimo faktu, że nie jest zbyt trudno wygiąć kawałek metalu do pożądanego kształtu, odpowiedni stop, grubość i rozmiar są jedyną gwarancją certyfikowanej jakości produktu. Tania i cienka nakładka na próg może posiadać dziury powstałe wskutek spawania. Sprzedajemy wyłącznie nakładki na progi odpowiedniej jakości i rozmiaru, które są doskonałe do naprawy Twojego auta. Niemniej jednak nie powinieneś zapomnieć o ochronie spawanych części przeciwko nowej korozji przy pomocy uszczelniacza oraz powłoki antykorozyjnej.