00#
34-3965

Tłumik środkowy do Twojego samochodu

Wybierz swój samochód
Szukaj
Kupuj Tłumik środkowy 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Tłumik środkowy od wybranych i najlepszych producentów

  • BOSCH Tłumik środkowy doświadczenie
  • FEBI BILSTEIN Tłumik środkowy doświadczenie
  • MAPCO Tłumik środkowy doświadczenie
  • JP GROUP Tłumik środkowy doświadczenie
  • HELLA Tłumik środkowy doświadczenie
  • BLUE PRINT Tłumik środkowy doświadczenie
  • MAGNETI MARELLI Tłumik środkowy doświadczenie
  • BOSAL Tłumik środkowy doświadczenie
  • Kup tutaj w najlepszej cenie HJS Tłumik środkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie WALKER Tłumik środkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie VEGAZ Tłumik środkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BUGIAD Tłumik środkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie ERNST Tłumik środkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie ASMET Tłumik środkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie TRUCKTEC AUTOMOTIVE Tłumik środkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie IMASAF Tłumik środkowy
  • MTS
  • Faurecia
  • SIEGEL AUTOMOTIVE
  • VIKA

Tłumik środkowy wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Tłumik środkowy, element wydechu, znajduje się w rurze wydechowej bezpośrednio przed tłumikiem końcowym. Korzystanie z tłumika środkowego sprawia, że jazda samochodem jest znacznie cichsza.

Ścieżka dźwięku

Nie dostrzeżesz, jak głośny jest Twój silnik do momentu, aż nie zostanie uszkodzona rura wydechowa. Hałas wytwarzany przez przeciętne spalanie, nawet w niewielkich silnikach, jest piekielnie głośny. Aby zapobiec przed ogłuszającą jazdą bardzo intensywnie pracowano na zmniejszeniem generowanego hałasu. Wskutek tego powstał tłumik, tani i pod względem technicznym bardzo prosty moduł.
Dźwięk rozwija się podczas spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. Eksplozja wciska tłok silnika do jego cylindra i powoduje napędzanie samochodu. Spaliny są następnie wpychane w wydech poprzez zawór wylotowy. Jeśli wydech byłby pojedynczą, prostą rurą, eksplozja spowodowałaby huk na końcu układu wydechowego. Pod względem fizycznym huk jest sprężonym powietrzem. Zadaniem tłumika jest rozproszenie i zmniejszenie tego dźwięku.

Budowa tłumika wydechowego

Pod względem technicznym jest to bardzo nieskomplikowany moduł: zbudowany jest on z dwóch rur oraz metalowego pudła. Jedna rura wchodzi do pudła, a inna z niej wychodzi ustawiona pod kątem, częściowo na siebie zachodząc wewnątrz pudła. Spaliny generowane przez pracę silnika mogą z łatwością przechodzić z jednej rury do drugiej. Hałas może jedynie poruszać się w przodu. Przedostają się one do tłumika poprzez rurę wlotową, powodując jej delikatną wibrację. Spaliny dochodzą do rury wylotowej wraz z dosłownie odrobiną ilości dźwięku. Im większa ilość umieszczonych tłumików z rzędu, tym cichsza praca silnika.

Tłumik środkowy jako część eksploatacyjna

Wydech poddawany jest znaczącej ilości obciążeń. Początkowo należy wspomnieć, że jest on ciągle wstrząsany, pomimo faktu, że wygięta rura go od wibracji silnika. Wpływa na to ciągłe emitowanie dźwięku oraz jazda samochodem. Rura także ulega podgrzaniu. Przez temperaturę spalin wydalanych jest do atmosfery do 60% energii silnika.
Pod względem technicznym nie istnieje innego rozwiązania. Gdy samochód jest zaparkowany, wydech jest dodatkowo atakowany: poprzez proces schładzania przechwytuje on z powietrza wilgoć, skraplającą się w jego wnętrzu. Rury wydechowe są stale atakowane z przodu przez rdzę: zarówno wewnątrz, jak i zewnętrz. Wcześniej czy później spowoduje to całkowite zardzewienie układu wydechowego. Tłumik wykonany z cienkiej blachy jest szybciej atakowany przez rdzę niż relatywnie gruba część środkowa.
Konstrukcja wydechu nie pozostawia producentom samochodów żadnego wyboru: jeśli chcą oni zbudować wyjątkowo wytrzymały i trwały wydech, nadaje się do tego wyłącznie stal szlachetna. Jest ona wytrzymała i długowieczna, jednak sprawi, że samochód będzie kosztować co najmniej o 1000 euro więcej. Z tego powodu układy wydechowe są zazwyczaj budowane jako części eksploatacyjne.

Okres eksploatacji środkowego tłumika

Okres eksploatacji środkowego tłumika zależy w dużej mierze od stylu jazdy. W samochodach eksploatowanych zimą wydech znacznie szybciej rdzewieje niż w „letnich samochodach” Częsta jazda na krótkich dystansach przy stale zmieniającej się temperaturze z wysokiej na niską przyspiesza rozwój rdzy. Średni okres eksploatacji tłumika wydechu wynosi 4-5 lat. Uszkodzony tłumik środkowy lub końcowy można natychmiast zauważyć: samochód staje się coraz bardziej głośny.
Zalecamy wtedy jego natychmiastową wymianę. Spawanie tłumika zazwyczaj nie opłaca się, gdyż metal, z którego jest zrobiony, jest bardzo cienki. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, gdy jest on pokryty korozją. Nowy tłumik środkowy można zakupić w cenie 30 euro, dlatego z ekonomicznego punktu widzenia spawanie nie ma kompletnego sensu.


Nasze propozycje towaru:
Tłumik srodkowy
Wydech środkowy BOSAL 105-109
  • dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków
  • Warunki:  nowy
105-109 BOSAL Wydech środkowy auto cena
BOSAL | 105-109
194,17 PLN
Warunki:  nowy
Narzędzie do montażu, ...
Tłumik środkowy YATO YT-25331
  • Typ pojazdu: Volkswagen( 1.6 / 1., Audi (1.6 /1.9)
YT-25331 YATO Tłumik środkowy auto cena
YATO | YT-25331
43,56 PLN
Tłumik srodkowy
Wydech środkowy BOSAL 293-305
  • dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków
  • Warunki:  nowy
293-305 BOSAL Wydech środkowy auto cena
BOSAL | 293-305
473,31 PLN
Warunki:  nowy
Tłumik srodkowy
Tłumik środkowy VEGAZ VS-156
  • Strona zabudowy: w środku
  • Ciężar [kg]: 4
  • Warunki:  nowy
VS-156 VEGAZ Tłumik środkowy auto cena
VEGAZ | VS-156
166,50 PLN
Warunki:  nowy
Tłumik srodkowy
Wydech środkowy POLMO 30.233
30.233 POLMO Wydech środkowy auto cena
POLMO | 30.233
109,63 PLN
Warunki:  nowy
Tłumik srodkowy
Tłumik środkowy POLMO 30.240
  • Strona zabudowy: w środku
  • Rozstaw osi [mm]: 2920
  • Warunki:  nowy
30.240 POLMO Tłumik środkowy auto cena
POLMO | 30.240
208,23 PLN
Warunki:  nowy
Narzędzie do montażu, ...
Wydech środkowy EINPARTS EPHSP01
  • Długość [mm]: 240, 33
  • Warunki:  nowy
EPHSP01 EINPARTS Wydech środkowy auto cena
EINPARTS | EPHSP01
62,16 PLN
Warunki:  nowy
Tłumik srodkowy
Tłumik środkowy IZAWIT 18.030
  • Strona zabudowy: w środku
18.030 IZAWIT Tłumik środkowy auto cena
IZAWIT | 18.030
119,17 PLN
Zestaw kielichujący, r...
Wydech środkowy KUNZER 7RW2989
  • Ilość: 3
  • Średnica od [cal]: 29
  • Średnica do [cal]: 89
  • Wymiar a [mm]: 29 - 44
  • Wymiar b [mm]: 38 - 64
  • Wymiar c [mm]: 54 - 89
7RW2989 KUNZER Wydech środkowy auto cena
KUNZER | 7RW2989
254,02 PLN
Tłumik srodkowy
Tłumik środkowy IZAWIT 15.033
  • Strona zabudowy: w środku
15.033 IZAWIT Tłumik środkowy auto cena
IZAWIT | 15.033
125,43 PLN
Narzędzie do montażu, ...
Wydech środkowy ENERGY NE00467
  • Liczba narzędzi: 2
  • Rodzaj uchwytu narzędzia: Uchwyt T
  • Długość [mm]: 200 / 210
  • Szerokość [mm]: 40, 25
NE00467 ENERGY Wydech środkowy auto cena
ENERGY | NE00467
29,72 PLN
Tłumik srodkowy
Tłumik środkowy BOSAL 233-577
  • dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków
  • Warunki:  nowy
233-577 BOSAL Tłumik środkowy auto cena
BOSAL | 233-577
323,51 PLN
Warunki:  nowy