0

0.00 PLN

#

Tłumik Srodkowy – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Tłumik Srodkowy 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Tłumik Srodkowy od wybranych i najlepszych producentów

  • BOSCH Tłumik Srodkowy
  • MAPCO Tłumik Srodkowy
  • JP GROUP Tłumik Srodkowy
  • BLUE PRINT Tłumik Srodkowy
  • MAGNETI MARELLI Tłumik Srodkowy
  • BOSAL Tłumik Srodkowy
  • HJS Tłumik Srodkowy
  • WALKER Tłumik Srodkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie VEGAZ Tłumik Srodkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BUGIAD Tłumik Srodkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie ERNST Tłumik Srodkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie ASMET Tłumik Srodkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie EBERSPÄCHER Tłumik Srodkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie LRT Tłumik Srodkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie TWINTEC Tłumik Srodkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MTS Tłumik Srodkowy
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE
  • IMASAF
  • POLMO
  • TRICLO
  • DINEX
  • AUTOMEGA
  • DT
  • BM CATALYSTS
  • AUGER katalog części zamiennych
  • S-TR katalog części zamiennych

Tłumik Srodkowy wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Tłumik środkowy, element wydechu, znajduje się w rurze wydechowej bezpośrednio przed tłumikiem końcowym. Korzystanie z tłumika środkowego sprawia, że jazda samochodem jest znacznie cichsza.

Ścieżka dźwięku

Nie dostrzeżesz, jak głośny jest Twój silnik do momentu, aż nie zostanie uszkodzona rura wydechowa. Hałas wytwarzany przez przeciętne spalanie, nawet w niewielkich silnikach, jest piekielnie głośny. Aby zapobiec przed ogłuszającą jazdą bardzo intensywnie pracowano na zmniejszeniem generowanego hałasu. Wskutek tego powstał tłumik, tani i pod względem technicznym bardzo prosty moduł.
Dźwięk rozwija się podczas spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. Eksplozja wciska tłok silnika do jego cylindra i powoduje napędzanie samochodu. Spaliny są następnie wpychane w wydech poprzez zawór wylotowy. Jeśli wydech byłby pojedynczą, prostą rurą, eksplozja spowodowałaby huk na końcu układu wydechowego. Pod względem fizycznym huk jest sprężonym powietrzem. Zadaniem tłumika jest rozproszenie i zmniejszenie tego dźwięku.

Budowa tłumika wydechowego

Pod względem technicznym jest to bardzo nieskomplikowany moduł: zbudowany jest on z dwóch rur oraz metalowego pudła. Jedna rura wchodzi do pudła, a inna z niej wychodzi ustawiona pod kątem, częściowo na siebie zachodząc wewnątrz pudła. Spaliny generowane przez pracę silnika mogą z łatwością przechodzić z jednej rury do drugiej. Hałas może jedynie poruszać się w przodu. Przedostają się one do tłumika poprzez rurę wlotową, powodując jej delikatną wibrację. Spaliny dochodzą do rury wylotowej wraz z dosłownie odrobiną ilości dźwięku. Im większa ilość umieszczonych tłumików z rzędu, tym cichsza praca silnika.

Tłumik środkowy jako część eksploatacyjna

Wydech poddawany jest znaczącej ilości obciążeń. Początkowo należy wspomnieć, że jest on ciągle wstrząsany, pomimo faktu, że wygięta rura go od wibracji silnika. Wpływa na to ciągłe emitowanie dźwięku oraz jazda samochodem. Rura także ulega podgrzaniu. Przez temperaturę spalin wydalanych jest do atmosfery do 60% energii silnika.
Pod względem technicznym nie istnieje innego rozwiązania. Gdy samochód jest zaparkowany, wydech jest dodatkowo atakowany: poprzez proces schładzania przechwytuje on z powietrza wilgoć, skraplającą się w jego wnętrzu. Rury wydechowe są stale atakowane z przodu przez rdzę: zarówno wewnątrz, jak i zewnętrz. Wcześniej czy później spowoduje to całkowite zardzewienie układu wydechowego. Tłumik wykonany z cienkiej blachy jest szybciej atakowany przez rdzę niż relatywnie gruba część środkowa.
Konstrukcja wydechu nie pozostawia producentom samochodów żadnego wyboru: jeśli chcą oni zbudować wyjątkowo wytrzymały i trwały wydech, nadaje się do tego wyłącznie stal szlachetna. Jest ona wytrzymała i długowieczna, jednak sprawi, że samochód będzie kosztować co najmniej o 1000 euro więcej. Z tego powodu układy wydechowe są zazwyczaj budowane jako części eksploatacyjne.

Okres eksploatacji środkowego tłumika

Okres eksploatacji środkowego tłumika zależy w dużej mierze od stylu jazdy. W samochodach eksploatowanych zimą wydech znacznie szybciej rdzewieje niż w „letnich samochodach” Częsta jazda na krótkich dystansach przy stale zmieniającej się temperaturze z wysokiej na niską przyspiesza rozwój rdzy. Średni okres eksploatacji tłumika wydechu wynosi 4-5 lat. Uszkodzony tłumik środkowy lub końcowy można natychmiast zauważyć: samochód staje się coraz bardziej głośny.
Zalecamy wtedy jego natychmiastową wymianę. Spawanie tłumika zazwyczaj nie opłaca się, gdyż metal, z którego jest zrobiony, jest bardzo cienki. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, gdy jest on pokryty korozją. Nowy tłumik środkowy można zakupić w cenie 30 euro, dlatego z ekonomicznego punktu widzenia spawanie nie ma kompletnego sensu.

Nasze propozycje towaru:

  • Tłumik srodkowy
    VEGAZ Tłumik srodkowy LS-81IMA w przystępnej cenie
    VEGAZ | LS-81IMA
    460,36 PLN -42% SCPT: 780,45 PLN Zaoszczędź: 42%
  • Tłumik srodkowy
    VEGAZ Tłumik srodkowy VS-244 w przystępnej cenie
    VEGAZ | VS-244
    151,29 PLN -61% SCPT: 378,99 PLN Zaoszczędź: 61%
  • Tłumik srodkowy
    VEGAZ Tłumik srodkowy OS-2 w przystępnej cenie
    VEGAZ | OS-2
    338,18 PLN -28% SCPT: 463,78 PLN Zaoszczędź: 28%
  • Tłumik srodkowy
    VEGAZ Tłumik srodkowy FTS-183 w przystępnej cenie
    VEGAZ | FTS-183
    324,22 PLN -68% SCPT: 986,93 PLN Zaoszczędź: 68%
  • Tłumik srodkowy
    VEGAZ Tłumik srodkowy OS-646 w przystępnej cenie
    VEGAZ | OS-646
    269,56 PLN -26% SCPT: 360,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Tłumik srodkowy
    VEGAZ Tłumik srodkowy MS-369IMA w przystępnej cenie
    VEGAZ | MS-369IMA
    841,22 PLN -40% SCPT: 1388,66 PLN Zaoszczędź: 40%
  • Tłumik srodkowy
    VEGAZ Tłumik srodkowy SAS-40IMA w przystępnej cenie
    VEGAZ | SAS-40IMA
    391,95 PLN -40% SCPT: 646,05 PLN Zaoszczędź: 40%
  • Tłumik srodkowy
    VEGAZ Tłumik srodkowy VS-248 w przystępnej cenie
    VEGAZ | VS-248
    324,58 PLN -55% SCPT: 719,52 PLN Zaoszczędź: 55%
  • Tłumik srodkowy
    VEGAZ Tłumik srodkowy ALS-109 w przystępnej cenie
    VEGAZ | ALS-109
    470,88 PLN -55% SCPT: 1026,39 PLN Zaoszczędź: 55%
  • Tłumik srodkowy
    VEGAZ Tłumik srodkowy MS-135IMA w przystępnej cenie
    VEGAZ | MS-135IMA
    1405,86 PLN -58% SCPT: 3277,52 PLN Zaoszczędź: 58%
  • Tłumik srodkowy
    VEGAZ Tłumik srodkowy MS-146IMA w przystępnej cenie
    VEGAZ | MS-146IMA
    595,08 PLN -42% SCPT: 1024,42 PLN Zaoszczędź: 42%
  • Tłumik srodkowy
    VEGAZ Tłumik srodkowy OS-62 w przystępnej cenie
    VEGAZ | OS-62
    400,72 PLN -25% SCPT: 534,00 PLN Zaoszczędź: 25%