0

0.00 PLN

#

Tłumik przedni – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Tłumik przedni 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Tłumik przedni od wybranych i najlepszych producentów

  • MAPCO Tłumik przedni
  • JP GROUP Tłumik przedni
  • BLUE PRINT Tłumik przedni
  • BOSAL Tłumik przedni
  • WALKER Tłumik przedni
  • VEGAZ Tłumik przedni
  • ERNST Tłumik przedni
  • ASMET Tłumik przedni
  • Kup tutaj w najlepszej cenie EBERSPÄCHER Tłumik przedni
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MTS Tłumik przedni
  • Kup tutaj w najlepszej cenie IMASAF Tłumik przedni
  • Kup tutaj w najlepszej cenie POLMO Tłumik przedni
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DINEX Tłumik przedni
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DT Tłumik przedni

Tłumik przedni wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Cicha jazda z przednim tłumikiem

Tłumik przedni to element układu wydechowego. Alternatywnie jest on nazywany tłumikiem wstępnym lub tłumikiem środkowym. Znajduje się on w rurze środkowej wydechu i wstępnie redukuje odgłosy wydobywające się z silnika. Wraz z tłumikiem końcowym odgłosy silnika są redukowane do bardzo niskiego poziomu. Sprawia to, że tłumik jest użyteczny zwłaszcza dla głośnych pod względem technicznym silników. Samochody z cylindrami o dużej pojemności, wysokiej wydajności lub wyposażone w silniki typu diesel bardzo często posiadają tłumik środkowy.

Funkcja tłumika układu wydechowego

Niezależnie od swojego położenia tłumik układu wydechowego zawsze pracuje z taką samą zasadą: zbudowany jest on z zamkniętego pudła wraz z prowadzącą do niego rurą wydechową. Bokiem rura wychodzi z tego samego pudła. Wydech odnajduje swoją drogę wraz ze strumieniem powietrza. Z drugiej strony odgłos rozszerza się sferycznie. Dźwięk przedostający się do pudła rura wewnętrzna tylko częściowo odnajduje swoją drogę do przez rurę zewnętrzną. Pozostały hałas jest przetwarzany w wibracje, powodując delikatne ruchy oscylacyjne tłumika.

Drogie, ale wytrzymałe rozwiązanie a tania część zamienna

W przypadku układów wydechowych kontrolerzy i producenci muszą podjąć ważną decyzję: w zasadzie dane części mogą być budowane w taki sposób, aby wystarczały na cały okres eksploatacji samochodu. Aby tego dokonać cały układ musi być zbudowany ze stali nierdzewnej o grubości 0,5 milimetra. Jest to często realizowane w szczególności wysokiej klasy samochodach, takie jak auta wyczynowo sportowe. Dla masowej pridukcji standardowych samochodów rodzinnych układy wydechowe wykonane ze stali nierdzewnej są zbyt kosztowne.
Z drugiej strony układy wydechowe są poddawane ekstremalnym obciążeniom: stale oddziałujące gorące i zimne cykle, działanie szkodliwych spalin, skraplająca się wilgoć oraz kwasowe mieszanki pozostałości po spalaniu i wilgoci znacząco wpływają na rury wydechowe. Dodatkowo są one poddawane czynnikom zewnętrznym takim jak sól drogowa podczas zimy. Wskutek działania wysokich temperatur praktycznie wykluczona została możliwość zapewnienia szczelności lub powłoki ochronnej częściom metalowym. Układ wydechowy posiada cieniutka warstwę cynku. Nie jest możliwa większa ochrona przed korozją. Mimo tego korozja układu wydechowego jest nieunikniona. Z tego powodu producenci starają zapewnić jak najniższą cenę tych części.

Okres eksploatacji przedniego tłumika

Okres żywotności przedniego tłumika jest dokładnie tak długi jak całego układu wydechowego. W przeciwieństwie do kolektora dolotowego i rury spustowej, wszystkie tłumiki i rury układu wydechowego posiadają relatywnie cienkie ścianki. W zależności od ilości przebytych przez samochód srogich zim, okres eksploatacji tłumika może sięgać od 3 do 5 lat. Uszkodzony przedni tłumik można bardzo szybko usłyszeć: odgłosy silnika stają się prze cały czas głośniejsze, co wyraźnie wskazuje na dziurę w tłumiku.

Czy warto naprawić tłumik?

Zawsze możesz spróbować uszczelnić dziurę tłumika środkowego poprzez jej zespawanie. Zazwyczaj jest to czysta strata pieniędzy. Skorodowany tłumik powinien zostać wymieniony. Z tego powodu, że wszystkie tłumiki są w podobny sposób poddawane warunkom pogodowym, tłumik końcowy nie będzie w dużo lepszym stanie. Z tego względu, że elastyczną część jest najtańszym elementem całego układu wydechowego, jej jednoczesna wymiana jest warta zachodu.

Element bezkrytyczny

Jeśli dostępny jest jakikolwiek zestaw części zamiennych, gdzie można osiągnąć kompromis dotyczący ich jakości, dotyczy to tłumika układu wydechowego. Jeśli samochód posiada ostatnie dni swojego ważnego przeglądu, montaż wysokiej klasy wydechu nie ma sensu. Różnice pomiędzy tanimi a fabrycznie nowymi tłumikami nie są zbyt duże. Ceny różnią się zazwyczaj ze względu na rodzaj samochodu: niedrogi przedni tłumik do Renault Trafic kosztuje 28 euro. Dla Mercedesa klasy G wysokiej jakości część może kosztować aż 160 euro.

Bezkompromisowa fabryczna jakość

Nasz dostawca części samochodowych sprawia, że są one wymontowywane z nowych samochodów. Dzięki fabrycznie nowym częściom samochodowym oferujemy Tobie niezbędne bezpieczeństwo operacyjne, jakie potrzebujesz do bezpiecznej jazdy swoim autem. Dzięki przednich tłumikom z naszego asortymentu gwarantowana jest cicha jazda i bezproblemowe przejście przeglądu. Dzięki nienaruszonemu układowi wydechowemu jazda samochodem to czysta przyjemność. Dotyczy to zwłaszcza dłuższych podróży: zamiast denerwującego warkotu możesz słyszeć wyłącznie łagodny szum, który producenci Twojego samochodu od początku proponowali.

Nasze propozycje towaru:

  • Tłumik przedni
    VEGAZ Tłumik przedni ALS-121 w przystępnej cenie
    VEGAZ | ALS-121
    371,54 PLN -81% SCPT: 1896,62 PLN Zaoszczędź: 81%
  • Tłumik przedni
    VEGAZ Tłumik przedni VS-351EB/ERN w przystępnej cenie
    VEGAZ | VS-351EB/ERN
    354,11 PLN -38% SCPT: 570,59 PLN Zaoszczędź: 38%
  • Tłumik przedni
    VEGAZ Tłumik przedni OS-556 w przystępnej cenie
    VEGAZ | OS-556
    550,19 PLN -54% SCPT: 1188,42 PLN Zaoszczędź: 54%
  • Tłumik przedni
    VEGAZ Tłumik przedni MS-368 w przystępnej cenie
    VEGAZ | MS-368
    1914,29 PLN -57% SCPT: 4397,83 PLN Zaoszczędź: 57%
  • Tłumik przedni
    VEGAZ Tłumik przedni DIS-71 w przystępnej cenie
    VEGAZ | DIS-71
    425,71 PLN -26% SCPT: 568,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Tłumik przedni
    VEGAZ Tłumik przedni MS-494IMA w przystępnej cenie
    VEGAZ | MS-494IMA
    479,57 PLN -43% SCPT: 829,09 PLN Zaoszczędź: 43%
  • Tłumik przedni
    VEGAZ Tłumik przedni TR-149IMA w przystępnej cenie
    VEGAZ | TR-149IMA
    244,17 PLN -78% SCPT: 1089,95 PLN Zaoszczędź: 78%
  • Tłumik przedni
    VEGAZ Tłumik przedni SKS-33EB/ERN w przystępnej cenie
    VEGAZ | SKS-33EB/ERN
    371,71 PLN -35% SCPT: 570,59 PLN Zaoszczędź: 35%
  • Tłumik przedni
    VEGAZ Tłumik przedni VS-257IMA w przystępnej cenie
    VEGAZ | VS-257IMA
    239,45 PLN -56% SCPT: 543,84 PLN Zaoszczędź: 56%
  • Tłumik przedni
    VEGAZ Tłumik przedni TR-149 w przystępnej cenie
    VEGAZ | TR-149
    244,17 PLN -78% SCPT: 1089,95 PLN Zaoszczędź: 78%
  • Tłumik przedni
    VEGAZ Tłumik przedni VS-154EB/ERN w przystępnej cenie
    VEGAZ | VS-154EB/ERN
    291,74 PLN -31% SCPT: 419,02 PLN Zaoszczędź: 31%
  • Tłumik przedni
    VEGAZ Tłumik przedni OS-336EB/ERN w przystępnej cenie
    VEGAZ | OS-336EB/ERN
    217,90 PLN -48% SCPT: 415,01 PLN Zaoszczędź: 48%