Przegub osiowy drążka kierowniczego poprzecznego do Twojego samochodu

Połączenie osiowe drążek kierowniczy poprzeczny dla topowych modelów
- Przegub osiowy drążka kierowniczego poprzecznego BMW Seria 3
- Przegub osiowy drążka kierowniczego poprzecznego AUDI A4
- Połączenie osiowe drążek kierowniczy poprzeczny VW GOLF
- OPEL ASTRA
- Przegub osiowy drążka kierowniczego poprzecznego BMW Seria 5
- Przegub osiowy drążka kierowniczego poprzecznego AUDI A6
- Połączenie osiowe drążek kierowniczy poprzeczny VW PASSAT
- FORD FOCUS
- Przegub osiowy drążka kierowniczego poprzecznego SKODA OCTAVIA
- Przegub osiowy drążka kierowniczego poprzecznego FORD MONDEO
- Połączenie osiowe drążek kierowniczy poprzeczny AUDI A3
- MERCEDES-BENZ Klasa E
- Przegub osiowy drążka kierowniczego poprzecznego HONDA CIVIC
- Przegub osiowy drążka kierowniczego poprzecznego MERCEDES-BENZ Klasa C
- Połączenie osiowe drążek kierowniczy poprzeczny RENAULT MEGANE
- SEAT LEON
- Przegub osiowy drążka kierowniczego poprzecznego VW POLO
- Przegub osiowy drążka kierowniczego poprzecznego MAZDA 6
- Połączenie osiowe drążek kierowniczy poprzeczny TOYOTA AVENSIS
- OPEL INSIGNIA
Przegub osiowy drążka kierowniczego poprzecznego wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy
Bezpieczne sterowanie samochodem podczas jazdy na wszystkich biegach dzięki nietkniętej wewnętrznej końcówce drążka kierowniczego
Nauczenie się, jak sterować samochodem, nie jest zbyt trudne. W istocie jednak prosta czynność jest związana z bardzo skomplikowanym mechanizmem znajdującym się na przedniej osi auta. Przedni napęd sprawia, że mechanizm odpowiedzialny za kierowanie oraz sterowanie jest dodatkowo skomplikowany. Wewnętrzna końcówka drążka kierowniczego to istotny element spośród tej grupy.
Zawsze bezpieczne przenoszenie mocy
Przednia oś musi być w stanie poruszać się we wszystkich kierunkach: ruchy poślizgowe amortyzatorów oraz ruchy osiowe sterowania kół są bardzo wymagające dla mechanizmu sterującego i napędzającego przednie koła. Jedna rzecz zawsze musi być zagwarantowana: moc ze skrzynie biegów musi być zawsze niezawodnie i bezpiecznie być przeniesiona z przednich kół dzięki wałom napędowym.
Końcówka drążka kierowniczego pełni w tym niezwykle ważną rolę. Mogą one obracać się w kierunku osiowym, dzięki czemu prawidłowo przenoszą ruchy obrotowe skrzyni biegów na wały napędowe. Jednocześnie poruszają się one w każdym kierunku poprzecznym, pochłaniając ruchy kierownicze, jak i również ruchy amortyzatorów. Część składa się z gniazda zawierającego przegub kulowy. Jego on połączony poprzez połączenie pióro-wpust.
Lokalizacja końcówki drążka kierowniczego
Końcówka drążka kierowniczego znajduje się bezpośrednio na wale przekładni wychodzącego ze skrzyni biegów. Jest on ukryty pod tuleją stale wypełnioną smarem, bezpiecznie chroniącą końcówkę drążka kierowniczego przed przedostawaniem się brudu lub wyciekiem smaru. Niemniej jednak jest to najsłabsze ogniwo całego przegubu.
Awarie przegubu osiowego
Awaria zdarza się, gdy przegub osiowy staje się ubrudzony lub w przypadku jego niewystarczającego nasmarowania. Jego elementy obcierają nawzajem o siebie, powodując obustronne zużycie. Można to zauważyć poprzez stukotanie podczas kierowania. Co więcej kierowanie poddawane jest lekkiemu oporowi. Jeśli tak się zdarzy, znalezienie przyczyny jest w tym przypadku najważniejsze.
Uszkodzony przegub osiowy może pęknąć. W większości przypadków kierowanie staje się dużo cięższe; samochód gwałtownie skręca i ściąga na jedną ze stron. W przypadku samochodu zaparkowanego uszkodzony przegub osiowy można rozpoznać poprzez poluzowane koło oraz chybotanie się w momencie, gdy się nim samodzielnie wstrząśnie.
Wymiana przegubu osiowego
Wymiana przegubu osiowego wymaga całkowitego demontażu wału napędowego. W naszym sklepie dostępne są specjalne narzędzia, znacząco ułatwiające pracę oraz chroniące Ciebie przed frustracją podczas prób demontażu przegubu przy pomocy kluczy do rur lub innych nieodpowiednich narzędzi. Specjalne narzędzia kosztują około 25 euro i znacznie przyspieszają pracę, sprawiając, że ich zakup jest wyjątkowo opłacalny.
Aby zdemontować wał napędowy należy zdjąć koło, zdemontować przegub kulowy oraz usunąć z łożyska koła wał napędowy po stronie koła. Osłona przeciwpyłowa musi także zostać poluzowana. Po demontażu przegub osiowy można zastąpić nowym na stanowisku pracy.
Rozsądne rozwiązania
W momencie demontażu całego układu napędowego należy także wymienić co najmniej wewnętrzną lub zewnętrzną osłonę przegubu. Gumowe miechy mają określony okres eksploatacji, a przedwczesna wymiana uchroni Ciebie przed dalszymi problemami. Przegub kulowy musi zostać co najmniej sprawdzony. Jeśli gumowe miechy są kruche w swoich zagięciach lub ciekną, należy je także wymienić.
Ramiona wahaczy mogą ulec zużyciu na elementach łączących. Wymiana przegubu osiowego to doskonała możliwość na doprowadzenie Twojego auta praktycznie do poziomu nowości. Doskonałą sprawą byłaby wymiana wszystkich części po obu stronach auta. Po wymianie przegubów osiowych należy zajechać do warsztatu samochodowego w celu ustawienia zbieżności kół.
Cena nowego przegubu osiowego
Nowy przegub kulowy pochodzący od markowego producenta, takiego jak Monroe czy FEBI BILSTEIN kosztuje około 18 euro. Tak niskie ceny ukazują, że przy pojedynczej naprawie oraz odrobinie pieniędzy można dokonać szczegółowej konserwacji swojego auta. Dzięki nowemu przegubowi kulowemu oraz potencjalnie dodatkowej wymianie części można przywrócić całkowite bezpieczeństwo jazdy swoim samochodem.