00#
41-7910

Amortyzator układu kierowniczego do Twojego samochodu

Wybierz swój samochód
Szukaj
Kupuj Amortyzator układu kierowniczego 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Amortyzator układu kierowniczego od wybranych i najlepszych producentów

  • BOSCH Amortyzator układu kierowniczego doświadczenie
  • FEBI BILSTEIN Amortyzator układu kierowniczego doświadczenie
  • VAICO Amortyzator układu kierowniczego doświadczenie
  • MONROE Amortyzator układu kierowniczego doświadczenie
  • SACHS Amortyzator układu kierowniczego doświadczenie
  • TRW Amortyzator układu kierowniczego doświadczenie
  • TOPRAN Amortyzator układu kierowniczego doświadczenie
  • SWAG Amortyzator układu kierowniczego doświadczenie
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JP GROUP Amortyzator układu kierowniczego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JAPANPARTS Amortyzator układu kierowniczego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DELPHI Amortyzator układu kierowniczego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie LEMFÖRDER Amortyzator układu kierowniczego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie OPTIMAL Amortyzator układu kierowniczego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Amortyzator układu kierowniczego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie Magnum Technology Amortyzator układu kierowniczego
  • Kup tutaj w najlepszej cenie RUVILLE Amortyzator układu kierowniczego
  • TRISCAN
  • STABILUS
  • MEYLE
  • FAG

Amortyzator układu kierowniczego wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Bezproblemowe pokonywanie zakrętu dzięki amortyzatorowi skrętu

Amortyzator skrętu to niezwykle istotna część do zapewnienia bezpiecznej jazdy motocyklami. Zapobiega on przed niekontrolowanym ruchem mechanizmu kierowniczego, znanego jako kołysanie się, polepszając bezpieczeństwo w jeździe zmotoryzowanymi, dwukołowymi pojazdami. W nowoczesnych, wysokowydajnych motocyklach amortyzator skrętu zapewnia bezpieczną zmianę kierunku oraz stabilność jazdy.

Funkcja amortyzatora skrętu

Amortyzator znajduje się pomiędzy ramą a przednim kołem. Szybsze ruchy kierownicze spowodują większy opór amortyzatora. Przy normalnym manewrowaniu układem kierowniczym motocyklista praktycznie nie zauważy tłumiącego efektu tej części. Jeśli kierowanie motocyklem zostało poddane nagłemu wpływowi przejechania przez wyboistą drogę lub obiekt znajdujący się na drodze, amortyzator zachowuje prostą linię jazdy.
Jest to niezwykle istotne przy osiąganiu wysokich prędkości. Im wyższa prędkość motocyklu, tym większy pęd. Każde zakłócenie ruchu przedniego koła motocyklu gwałtownie ulega zwiększeniu. Zwłaszcza wysokiej mocy motocykle są bardzo trudne do skontrolowania takiej sytuacji. Amortyzowanie skrętu wpływa nie tylko na wygodę jazdy motocyklem, ale i także na jej bezpieczeństwo.

Budowa amortyzatora skrętu

Motocyklowy amortyzator skrętu to powszechne sprężyny gazowe takie same, jakie można znaleźć w klapie bagażnika lub amortyzatorach. Zbudowany jest on ze stalowego cylindra, uszczelek, tulei oraz gazu tłumiącego. Silniejsza i głębsza kompresja stalowego cylindra oraz tulei spowoduje większy opór skompresowanego gazu. Uszczelki zapobiegają przed ucieczką gazu. Amortyzator skrętu pracuje w dwóch kierunkach. W momencie, gdy stalowy cylinder cofa się do tulei, gaz zwiększa również swój opór. Funkcja tłumienia pełniona przez tą część działa równomiernie na obydwie strony. Dodatkowo dostępne są amortyzatory gazowe, a także urządzenia działająca dzięki ciśnieniu oleju.

Awarie amortyzatora

Doświadczeni motocykliści natychmiast zauważą uszkodzony amortyzator. Motocykl jest wtedy znacznie mniej stabilny. Ruchy kierownicze są przy tym znacznie łatwiejsze. Ewidentną oznaką jest wyciek oleju z części. Hałaśliwe odgłosy w czasie zmiany kierunku jazdy także wskazują na uszkodzony amortyzator. Jeśli zbyt długo motocykl jest wykorzystywany do jazdy z uszkodzonym amortyzatorem, łożysko głowice skrętnej może także ulec poważnym uszkodzeniom.

Zmodernizowane motocykle wyposażone w amortyzatory skrętu

Budowa amortyzatora skrętu powinna odpowiadać motocyklowi. Niemniej jednak dostępne są zmodernizowane rozwiązania służące wyposażenie starszych modeli motocykli w amortyzatory skrętu. W każdym przypadku amortyzator powinien zostać zatwierdzony do użytku po drogach publicznych. Wiele amortyzatorów jest autoryzowanych wyłącznie do wyścigów, przez co nie mogą być wykorzystywane do jazdy na drogach publicznych.

Amortyzatory skrętu w samochodach

Przez długi czas amortyzatory skrętu nie były w samochodach powszechne. Z tego względu, że pojazdy stały się większe i cięższe, wielu producentów ponownie zaczęło korzystać z tych części. Pełnią one tą samą funkcję, co w motocyklach: stabilizują kierunek jazdy przy wysokich prędkościach, tłumią zmiany kierunku oraz zapewniają większe bezpieczeństwo oraz wygodę podczas jazdy. Także w samochodach amortyzator skrętu łączy układ kierowniczy z nadwoziem. Jest do niego bardzo dobry dostęp i powinno się go regularnie wymieniać.

Amortyzatory skrętu wysokiej technologii

W międzyczasie poza standardowymi amortyzatorami skrętu przemysł motoryzacyjny oferuje rozwiązania wysokich technologii zapewniające maksymalne bezpieczeństwo. Dzięki elektrycznie sterowanym amortyzatorom praca i niezawodność tych części jest znacznie poprawiona. Elektroniczne sterowane amortyzatory są na czas obecny wykorzystywane głównie w wyścigach motocyklowych. Ich dopuszczenie do ruchu publicznego nie zostało jeszcze potwierdzone.

Naprawa amortyzatorów skrętu przy pomocy strony internetowej Autoczesciexpert

Oferujemy szeroką gamę niedrogich i markowych amortyzatorów skrętu pasujących do Twojego auta. Dzięki asortymentowi wysokiej jakości części pochodzących od producentów takich jak FEBI BILSTEIN czy TRUCKTEC gwarantujemy najlepsze funkcjonowanie i wytrzymałość Twojego układu kierowniczego. Sprzedaż hurtowa pozwala nam na oferowanie wyjątkowo atrakcyjnych cen. Jesteśmy szczęśliwi, że możemy zaoferować naszym klientom wyjątkowo niskie ceny. Już dziś zarejestruj się w naszym sklepie internetowym i korzystaj z naszych najnowszych ofert dostępnych w naszym newsletterze. Możesz zapisać się do niego, aby zostać poinformowanym o naszym tanich ofertach oraz ekscytujących nowościach.


Nasze propozycje towaru:
Amortyzator układu kie...
Amortyzator drgań układu kierowniczego STABILUS 1624MF
  • Siła ciągu [N]: 570
  • Siła nacisku [N]: 570
  • Długość [mm]: 394
  • Suw [mm]: 136
  • informacja uzupełniająca: // STAB-O-SHOC®
  • Warunki:  nowy
1624MF STABILUS Amortyzator drgań układu kierowniczego auto cena
STABILUS | 1624MF
134,62 PLN
Warunki:  nowy
Amortyzator układu kie...
Amortyzator układu kierowniczego NTY ACH-000
  • Numer seryjny: ACH-000
  • Warunki:  nowy
ACH-000 NTY Amortyzator układu kierowniczego auto cena
NTY | ACH-000
177,58 PLN
Warunki:  nowy
Amortyzator układu kie...
Amortyzator drgań układu kierowniczego STABILUS 000248
  • Siła ciągu [N]: 880
  • Siła nacisku [N]: 880
  • Długość [mm]: 395,5
  • Suw [mm]: 133,5
  • Linia produktów: // STAB-O-SHOC®
  • Warunki:  nowy
000248 STABILUS Amortyzator drgań układu kierowniczego auto cena
STABILUS | 000248
232,77 PLN
Warunki:  nowy
Amortyzator układu kie...
Amortyzator układu kierowniczego RIDEX 130S0002
  • Długość [mm]: 538,5
  • Średnica [mm]: 38,0, 8,0, 23,0
  • Kolor: czarny
  • Siła wyrzutu [N]: 800
  • Suw [mm]: 208,5
  • Ciężar [kg]: 0,750
  • wymagana liczba: 1
  • Warunki:  nowy
130S0002 RIDEX Amortyzator układu kierowniczego auto cena
RIDEX | 130S0002
105,07 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Amortyzator układu kie...
Amortyzator drgań układu kierowniczego RIDEX 130S0015
  • Strona zabudowy: Oś przednia
  • Jednostka ilości: Sztuka
  • Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
  • Warunki:  nowy
130S0015 RIDEX Amortyzator drgań układu kierowniczego auto cena
RIDEX | 130S0015
175,80 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Amortyzator układu kie...
Amortyzator układu kierowniczego MONROE R3256
  • Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie oleju
  • System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
  • Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon, dolny trzon
  • Ciężar [kg]: 1,610
  • Długość [mm]: 318, 526
  • Średnica otworu [mm]: 25,4
  • Długość opakowania [cm]: 50,5
  • Szerokość opakowania [cm]: 6,4
  • Wysokość opakowania [cm]: 6,4
  • Średnica końcówki wału [mm]: 12,4
  • Warunki:  nowy
R3256 MONROE Amortyzator układu kierowniczego auto cena
MONROE | R3256
212,92 PLN
Warunki:  nowy
Amortyzator układu kie...
Amortyzator drgań układu kierowniczego STABILUS 363952
  • Długość [mm]: 538,5
  • Suw [mm]: 208
  • informacja uzupełniająca: // STAB-O-SHOC®
  • Warunki:  nowy
363952 STABILUS Amortyzator drgań układu kierowniczego auto cena
STABILUS | 363952
110,79 PLN
Warunki:  nowy
Amortyzator układu kie...
Amortyzator układu kierowniczego STABILUS 1942DS
  • Siła ciągu [N]: 195
  • Siła nacisku [N]: 195
  • Długość [mm]: 480
  • Suw [mm]: 170
  • Linia produktów: // STAB-O-SHOC®
  • Warunki:  nowy
1942DS STABILUS Amortyzator układu kierowniczego auto cena
STABILUS | 1942DS
210,18 PLN
Warunki:  nowy
Amortyzator układu kie...
Amortyzator drgań układu kierowniczego STABILUS 0305CA
  • Długość [mm]: 538,5
  • Suw [mm]: 209
  • Linia produktów: // STAB-O-SHOC®
  • Warunki:  nowy
0305CA STABILUS Amortyzator drgań układu kierowniczego auto cena
STABILUS | 0305CA
141,71 PLN
Warunki:  nowy
Amortyzator układu kie...
Amortyzator układu kierowniczego Magnum Technology AKY019MT
AKY019MT Magnum Technology Amortyzator układu kierowniczego auto cena
Magnum Technology | AK...
210,52 PLN
Warunki:  nowy
Amortyzator układu kie...
Amortyzator drgań układu kierowniczego RIDEX 130S0003
  • Sposób mocowania amortyzatora: górne oko, dolne oko
  • Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie oleju
  • System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
  • Warunki:  nowy
130S0003 RIDEX Amortyzator drgań układu kierowniczego auto cena
RIDEX | 130S0003
103,10 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Amortyzator układu kie...
Amortyzator układu kierowniczego FEBI BILSTEIN 31450
  • Długość [mm]: 399, 630
  • Średnica [mm]: 39
  • Siła wyrzutu [N]: 450
  • Strona zabudowy: Oś przednia
  • Ciężar [kg]: 0,746
  • Warunki:  nowy
31450 FEBI BILSTEIN Amortyzator układu kierowniczego auto cena
FEBI BILSTEIN | 31450
318,66 PLN
Warunki:  nowy