Amortyzator układu kierowniczego do Twojego samochodu

Amortyzator drgań układu kierowniczego dla topowych modelów
- Amortyzator układu kierowniczego BMW Seria 3
- Amortyzator układu kierowniczego AUDI A4
- Amortyzator drgań układu kierowniczego VW GOLF
- OPEL ASTRA
- Amortyzator układu kierowniczego BMW Seria 5
- Amortyzator układu kierowniczego AUDI A6
- Amortyzator drgań układu kierowniczego VW PASSAT
- FORD FOCUS
- Amortyzator układu kierowniczego SKODA OCTAVIA
- Amortyzator układu kierowniczego FORD MONDEO
- Amortyzator drgań układu kierowniczego AUDI A3
- MERCEDES-BENZ Klasa E
- Amortyzator układu kierowniczego HONDA CIVIC
- Amortyzator układu kierowniczego MERCEDES-BENZ Klasa C
- Amortyzator drgań układu kierowniczego RENAULT MEGANE
- SEAT LEON
- Amortyzator układu kierowniczego VW POLO
- Amortyzator układu kierowniczego MAZDA 6
- Amortyzator drgań układu kierowniczego TOYOTA AVENSIS
- OPEL INSIGNIA
Amortyzator układu kierowniczego wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy
Bezproblemowe pokonywanie zakrętu dzięki amortyzatorowi skrętu
Amortyzator skrętu to niezwykle istotna część do zapewnienia bezpiecznej jazdy motocyklami. Zapobiega on przed niekontrolowanym ruchem mechanizmu kierowniczego, znanego jako kołysanie się, polepszając bezpieczeństwo w jeździe zmotoryzowanymi, dwukołowymi pojazdami. W nowoczesnych, wysokowydajnych motocyklach amortyzator skrętu zapewnia bezpieczną zmianę kierunku oraz stabilność jazdy.
Funkcja amortyzatora skrętu
Amortyzator znajduje się pomiędzy ramą a przednim kołem. Szybsze ruchy kierownicze spowodują większy opór amortyzatora. Przy normalnym manewrowaniu układem kierowniczym motocyklista praktycznie nie zauważy tłumiącego efektu tej części. Jeśli kierowanie motocyklem zostało poddane nagłemu wpływowi przejechania przez wyboistą drogę lub obiekt znajdujący się na drodze, amortyzator zachowuje prostą linię jazdy.
Jest to niezwykle istotne przy osiąganiu wysokich prędkości. Im wyższa prędkość motocyklu, tym większy pęd. Każde zakłócenie ruchu przedniego koła motocyklu gwałtownie ulega zwiększeniu. Zwłaszcza wysokiej mocy motocykle są bardzo trudne do skontrolowania takiej sytuacji. Amortyzowanie skrętu wpływa nie tylko na wygodę jazdy motocyklem, ale i także na jej bezpieczeństwo.
Budowa amortyzatora skrętu
Motocyklowy amortyzator skrętu to powszechne sprężyny gazowe takie same, jakie można znaleźć w klapie bagażnika lub amortyzatorach. Zbudowany jest on ze stalowego cylindra, uszczelek, tulei oraz gazu tłumiącego. Silniejsza i głębsza kompresja stalowego cylindra oraz tulei spowoduje większy opór skompresowanego gazu. Uszczelki zapobiegają przed ucieczką gazu. Amortyzator skrętu pracuje w dwóch kierunkach. W momencie, gdy stalowy cylinder cofa się do tulei, gaz zwiększa również swój opór. Funkcja tłumienia pełniona przez tą część działa równomiernie na obydwie strony. Dodatkowo dostępne są amortyzatory gazowe, a także urządzenia działająca dzięki ciśnieniu oleju.
Awarie amortyzatora
Doświadczeni motocykliści natychmiast zauważą uszkodzony amortyzator. Motocykl jest wtedy znacznie mniej stabilny. Ruchy kierownicze są przy tym znacznie łatwiejsze. Ewidentną oznaką jest wyciek oleju z części. Hałaśliwe odgłosy w czasie zmiany kierunku jazdy także wskazują na uszkodzony amortyzator. Jeśli zbyt długo motocykl jest wykorzystywany do jazdy z uszkodzonym amortyzatorem, łożysko głowice skrętnej może także ulec poważnym uszkodzeniom.
Zmodernizowane motocykle wyposażone w amortyzatory skrętu
Budowa amortyzatora skrętu powinna odpowiadać motocyklowi. Niemniej jednak dostępne są zmodernizowane rozwiązania służące wyposażenie starszych modeli motocykli w amortyzatory skrętu. W każdym przypadku amortyzator powinien zostać zatwierdzony do użytku po drogach publicznych. Wiele amortyzatorów jest autoryzowanych wyłącznie do wyścigów, przez co nie mogą być wykorzystywane do jazdy na drogach publicznych.
Amortyzatory skrętu w samochodach
Przez długi czas amortyzatory skrętu nie były w samochodach powszechne. Z tego względu, że pojazdy stały się większe i cięższe, wielu producentów ponownie zaczęło korzystać z tych części. Pełnią one tą samą funkcję, co w motocyklach: stabilizują kierunek jazdy przy wysokich prędkościach, tłumią zmiany kierunku oraz zapewniają większe bezpieczeństwo oraz wygodę podczas jazdy. Także w samochodach amortyzator skrętu łączy układ kierowniczy z nadwoziem. Jest do niego bardzo dobry dostęp i powinno się go regularnie wymieniać.
Amortyzatory skrętu wysokiej technologii
W międzyczasie poza standardowymi amortyzatorami skrętu przemysł motoryzacyjny oferuje rozwiązania wysokich technologii zapewniające maksymalne bezpieczeństwo. Dzięki elektrycznie sterowanym amortyzatorom praca i niezawodność tych części jest znacznie poprawiona. Elektroniczne sterowane amortyzatory są na czas obecny wykorzystywane głównie w wyścigach motocyklowych. Ich dopuszczenie do ruchu publicznego nie zostało jeszcze potwierdzone.
Naprawa amortyzatorów skrętu przy pomocy strony internetowej Autoczesciexpert
Oferujemy szeroką gamę niedrogich i markowych amortyzatorów skrętu pasujących do Twojego auta. Dzięki asortymentowi wysokiej jakości części pochodzących od producentów takich jak FEBI BILSTEIN czy TRUCKTEC gwarantujemy najlepsze funkcjonowanie i wytrzymałość Twojego układu kierowniczego. Sprzedaż hurtowa pozwala nam na oferowanie wyjątkowo atrakcyjnych cen. Jesteśmy szczęśliwi, że możemy zaoferować naszym klientom wyjątkowo niskie ceny. Już dziś zarejestruj się w naszym sklepie internetowym i korzystaj z naszych najnowszych ofert dostępnych w naszym newsletterze. Możesz zapisać się do niego, aby zostać poinformowanym o naszym tanich ofertach oraz ekscytujących nowościach.