00,00 zł#
39-9169

Pasek wielorowkowy do Twojego samochodu

Wybierz swój samochód
Szukaj
Kupuj Pasek wielorowkowy 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Pas wielorowkowy od wybranych i najlepszych producentów

  • BOSCH Pasek wielorowkowy doświadczenie
  • FEBI BILSTEIN Pasek wielorowkowy doświadczenie
  • MAPCO Pasek wielorowkowy doświadczenie
  • VAICO Pasek wielorowkowy doświadczenie
  • SKF Pasek wielorowkowy doświadczenie
  • TOPRAN Pasek wielorowkowy doświadczenie
  • SWAG Pasek wielorowkowy doświadczenie
  • METZGER Pasek wielorowkowy doświadczenie
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JP GROUP Pas wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JAPANPARTS Pas wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie GATES Pas wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DELPHI Pas wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie LEMFÖRDER Pas wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Pas wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie INA Pas wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie CONTITECH Pas wielorowkowy
  • HERTH+BUSS JAKOPARTS
  • MAGNETI MARELLI
  • SASIC
  • DAYCO

Pasek wielorowkowy wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Więcej mocy, mniej piszczenia dzięki pasowi wieloklinowemu

Kto ciągle pamięta potworny dźwięk samochodu posiadającego poluzowany pasek klinowy? Przyczyną całkowitego zniknięcia tego odgłosu z życia publicznego jest pas wieloklinowy. Ten rodzaj pasa (wielorowkowy lub klinowy) praktycznie całkowicie zastąpił tradycyjny pasek klinowy. Niemniej jednak zmniejszenie hałasu nie jest prawdziwą przyczyną zmiany konstrukcji pasa napędowego.

Większa wydajność zapewniona przez ten sam alternator

Przyczyna zastąpienia paska klinowego pasem wieloklinowym leży w większych wymaganiach użytkownika. Nowoczesny samochód wyposażony jest w znacznie większą ilość elektroniki niż miał do tej pory. Podgrzewane siedzenia, klimatyzacja, systemy zapewniające bezpieczeństwo i wygodę podczas jazdy, czujniki, potężne systemu audio itp. wymagają od alternatora dużo więcej niż stara, 12 V prądnica była w stanie dostarczyć.
Montaż większych alternatorów jest jednym z rozwiązań zapewniając dostarczanie samochodowi wystarczającej ilości energii. Może okazać się to jednak nieproporcjonalnie drogie. Zamiast tego zamontowana w aucie alternator pracuje na wyższym biegu. Ma to jednak znacząca wadę: gdy alternator napędzana jest przez tradycyjny pasek klinowy, łożysko dużo szybciej zużywa się.

Zmniejszone zużycie poprzez poluzowanie

Aby uzyskać dużo większą wydajność z tego samego alternatora, a w międzyczasie kontrolować zużycie łożysk, producenci stosują pewien trik: w nowoczesnych samochodach alternator posiada wolne koło pasowe alternatora. Oznacza to, że może być napędzana wyłącznie w jednym kierunku. W momencie, gdy silnik zmniejsza swoje obroty, poluzowane wolne koło pasowe alternatora zachowuje energię obrotową do momentu, aż osiągnie nową ilość obrotów.
W sztywnym połączeniu pomiędzy paskiem klinowym a alternatorem, prędkość alternatora zostanie stale zmniejszana, a następnie zwiększana. W rezultacie elementy koła zamachowego oraz łożyska ulegają mniejszemu zużyciu.

Napinanie pasa wieloklinowego

Aby zapewnić niezawodny napęd alternatora oraz jego wolnego koła pasowego musi zostać zapewnione odpowiednie napięcie pasa. Dotyczy to także paska klinowego. W przypadku sztywnego połączenia pomiędzy napędem a alternatorem, napięcie paska było regulowane bezpośrednio na alternatorze.
Koło zamachowe wymaga zewnętrznego napinacza, zapewniającego elastyczne napięcie. Koło zamachowe oraz jego napinacz potrzebują z kolei szerokiej powierzchni stykowej – i wyłącznie z tego powodu wąski pasek klinowy musi zostać zastąpiony znacznie szerszym pasek wieloklinowym.

Ta sama wydajność, większa powierzchnia stykowa

Pas wieloklinowy to płaski pas wzmocniony przez podłużne kliny. Kliny pełnią taką samą funkcję jak w tradycyjnym pasku klinowym: stabilizują pas oraz zwiększają powierzchnię stykową na kole zamachowym alternatora oraz kole napędowym silnika. W wielu samochodach pas wieloklinowy dodatkowo napędza pompę wodną, powodując wyjątkowo duże obciążenie tego elementu.

Wymiana pasa wieloklinowego

Wymiana pasa wieloklinowego nie jest tak prosta, jaka była przedtem. Wymagane jest sprawdzenie poprawności pracy napinacza. Nowoczesne, markowe pasy są bardzo wytrzymałe. Są one wymieniane jednocześnie z kołem zamachowym oraz napinaczem przy okazji okresowych konserwacji samochodu. Nie jest ona tak tania jak wymiana paska klinowego, jednakże przywraca ona pełne funkcjonowanie samochodu przy dokonaniu pojedynczego zabiegu konserwacji.
Jeśli pas ulegnie przedwczesnemu zużyciu, jest to prawdopodobnie wynikiem uszkodzenia mechanicznego. Powinno być to z pewnością sprawdzone. Za przedwczesne uszkodzenie pasa wieloklinowego odpowiedzialne są często gryzonie. Sam pas kosztuje pomiędzy 5 a 20 euro i przy odrobinie zręczności można go wymienić w ciągu kilku minut. Ze względu na duże obciążenia niezbędny jest montaż produktu markowej jakości. Tylko to zapewni wymagane długotrwałe bezpieczeństwo oraz spokojną jazdę.


Nasze propozycje towaru:
Pasek klinowy wielorow...
Pasek klinowy wielorowkowy CONTITECH 6PK1200
  • Długość [mm]: 1200
  • Liczba żeber: 6
  • Ciężar [kg]: 0,127
  • Warunki:  nowy
6PK1200 CONTITECH Pasek klinowy wielorowkowy auto cena
CONTITECH | 6PK1200
48,13 zł
Warunki:  nowy
Pasek klinowy wielorow...
Pas wielorowkowy CONTITECH 6PK1050
  • Długość [mm]: 1050
  • Liczba żeber: 6
  • Ciężar [kg]: 0,112
  • Warunki:  nowy
6PK1050 CONTITECH Pas wielorowkowy auto cena
CONTITECH | 6PK1050
57,04 zł
Warunki:  nowy
Pasek klinowy wielorow...
Pasek wielorowkowy CONTITECH 6PK976
  • Długość [mm]: 976
  • Liczba żeber: 6
  • Ciężar [kg]: 0,1
  • Warunki:  nowy
6PK976 CONTITECH Pasek wielorowkowy auto cena
CONTITECH | 6PK976
44,34 zł
Warunki:  nowy
Pasek klinowy wielorow...
Pasek klinowy wielorowkowy GATES 6PK1070
  • Długość [mm]: 1070
  • Liczba żeber: 6
  • informacja uzupełniająca: G-Force WorkHorse™
  • Linia produktów: Micro-V
  • Szerokość [mm]: 21
  • Przestrzegać danych technicznych
  • Materiał cięgna naprężonego: Poliester
  • Materiał pasa: Guma
  • Kolor: czarny
  • Warunki:  nowy
6PK1070 GATES Pasek klinowy wielorowkowy auto cena
GATES | 6PK1070
50,73 zł
Warunki:  nowy
Pasek klinowy wielorow...
Pas wielorowkowy GATES 6PK1198
  • Długość [mm]: 1198
  • Liczba żeber: 6
  • Linia produktów: Micro-V
  • Szerokość [mm]: 21
  • Materiał cięgna naprężonego: Poliester
  • Materiał pasa: Guma
  • Kolor: czarny
  • Warunki:  nowy
6PK1198 GATES Pas wielorowkowy auto cena
GATES | 6PK1198
41,00 zł
Warunki:  nowy
Zestaw paska klinowego...
Pasek wielorowkowy SKF VKMA 36055
  • Długość [mm]: 1199
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
  • Szerokość [mm]: 21,36
  • Materiał pasa: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
  • Warunki:  nowy
VKMA 36055 SKF Pasek wielorowkowy auto cena
SKF | VKMA 36055
209,41 zł
Warunki:  nowy
Pasek klinowy wielorow...
Pasek klinowy wielorowkowy RIDEX 305P0064
  • Długość [mm]: 1200
  • Liczba żeber: 6
  • Materiał: Guma
  • Szerokość [mm]: 21,36
  • Parametr: 6PK1200
  • Grubość: 4,45
  • jednostronny/dwustronny: jednostronny
  • Kolor: czarny
  • Materiał pasa: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
  • Materiał cięgna naprężonego: Poliester
  • Warunki:  nowy
305P0064 RIDEX Pasek klinowy wielorowkowy auto cena
RIDEX | 305P0064
53,76 zł
Warunki:  nowy
Pasek klinowy wielorow...
Pas wielorowkowy RIDEX 305P0082
  • Długość [mm]: 1708
  • Liczba żeber: 6
  • Materiał: Guma
  • Szerokość [mm]: 21,36
  • Parametr: 6PK1708
  • Grubość: 4,3
  • jednostronny/dwustronny: jednostronny
  • Kolor: czarny
  • Materiał pasa: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
  • Materiał cięgna naprężonego: Poliester
  • Warunki:  nowy
305P0082 RIDEX Pas wielorowkowy auto cena
RIDEX | 305P0082
67,46 zł
Warunki:  nowy
Zestaw paska klinowego...
Pasek wielorowkowy CONTITECH 6PK1026K1
  • Agregaty/rolki: zawiera rolkę napinającą
  • Długość opakowania [cm]: 26,5
  • Szerokość opakowania [cm]: 16,5
  • Wysokość opakowania [cm]: 9,5
  • Ciężar [kg]: 0,684
  • Warunki:  nowy
6PK1026K1 CONTITECH Pasek wielorowkowy auto cena
CONTITECH | 6PK1026K1
255,18 zł
Warunki:  nowy
Pasek klinowy wielorow...
Pasek klinowy wielorowkowy RIDEX 305P0014
  • Długość [mm]: 855
  • Liczba żeber: 4
  • Materiał: Guma
  • Szerokość [mm]: 14, 14,24
  • Parametr: 4PK855
  • Grubość: 4,45
  • jednostronny/dwustronny: jednostronny
  • Materiał cięgna naprężonego: Poliester
  • Materiał pasa: Guma, EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
  • Kolor: czarny
  • Warunki:  nowy
305P0014 RIDEX Pasek klinowy wielorowkowy auto cena
RIDEX | 305P0014
31,43 zł
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Pasek klinowy wielorow...
Pas wielorowkowy CONTITECH 6PK1026
  • Długość [mm]: 1026
  • Liczba żeber: 6
  • Ciężar [kg]: 0,11
  • Warunki:  nowy
6PK1026 CONTITECH Pas wielorowkowy auto cena
CONTITECH | 6PK1026
60,75 zł
Warunki:  nowy
Pasek klinowy wielorow...
Pasek wielorowkowy BOSCH 1 987 946 062
  • Długość [mm]: 1070
  • Liczba żeber: 6
  • Warunki:  nowy
1 987 946 062 BOSCH Pasek wielorowkowy auto cena
BOSCH | 1 987 946 062
39,12 zł
Warunki:  nowy