0

0.00 PLN

#

Pasek Klinowy Wielorowkowy – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Pasek Klinowy Wielorowkowy 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Pasek Klinowy Wielorowkowy od wybranych i najlepszych producentów

  • BOSCH Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • FEBI BILSTEIN Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • MAPCO Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • SKF Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • TOPRAN Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • SWAG Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • METZGER Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • JP GROUP Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JAPANPARTS Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie GATES Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie LEMFÖRDER Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie INA Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie CONTITECH Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie HERTH+BUSS JAKOPARTS Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MAGNETI MARELLI Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • SASIC
  • DAYCO
  • RUVILLE
  • TRISCAN
  • BTA
  • SNR
  • MEYLE
  • BUGIAD
  • NIPPARTS katalog części zamiennych
  • ASHIKA katalog części zamiennych
  • OPTIBELT katalog części zamiennych
  • AE katalog części zamiennych
  • PETERS ENNEPETAL katalog części zamiennych
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE katalog części zamiennych
  • HUTCHINSON katalog części zamiennych
  • ACKOJAP katalog części zamiennych
  • BANDO
  • FAI AutoParts
  • AUTOMEGA
  • DT

Pasek Klinowy Wielorowkowy wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Więcej mocy, mniej piszczenia dzięki pasowi wieloklinowemu

Kto ciągle pamięta potworny dźwięk samochodu posiadającego poluzowany pasek klinowy? Przyczyną całkowitego zniknięcia tego odgłosu z życia publicznego jest pas wieloklinowy. Ten rodzaj pasa (wielorowkowy lub klinowy) praktycznie całkowicie zastąpił tradycyjny pasek klinowy. Niemniej jednak zmniejszenie hałasu nie jest prawdziwą przyczyną zmiany konstrukcji pasa napędowego.

Większa wydajność zapewniona przez ten sam alternator

Przyczyna zastąpienia paska klinowego pasem wieloklinowym leży w większych wymaganiach użytkownika. Nowoczesny samochód wyposażony jest w znacznie większą ilość elektroniki niż miał do tej pory. Podgrzewane siedzenia, klimatyzacja, systemy zapewniające bezpieczeństwo i wygodę podczas jazdy, czujniki, potężne systemu audio itp. wymagają od alternatora dużo więcej niż stara, 12 V prądnica była w stanie dostarczyć.
Montaż większych alternatorów jest jednym z rozwiązań zapewniając dostarczanie samochodowi wystarczającej ilości energii. Może okazać się to jednak nieproporcjonalnie drogie. Zamiast tego zamontowana w aucie alternator pracuje na wyższym biegu. Ma to jednak znacząca wadę: gdy alternator napędzana jest przez tradycyjny pasek klinowy, łożysko dużo szybciej zużywa się.

Zmniejszone zużycie poprzez poluzowanie

Aby uzyskać dużo większą wydajność z tego samego alternatora, a w międzyczasie kontrolować zużycie łożysk, producenci stosują pewien trik: w nowoczesnych samochodach alternator posiada wolne koło pasowe alternatora. Oznacza to, że może być napędzana wyłącznie w jednym kierunku. W momencie, gdy silnik zmniejsza swoje obroty, poluzowane wolne koło pasowe alternatora zachowuje energię obrotową do momentu, aż osiągnie nową ilość obrotów.
W sztywnym połączeniu pomiędzy paskiem klinowym a alternatorem, prędkość alternatora zostanie stale zmniejszana, a następnie zwiększana. W rezultacie elementy koła zamachowego oraz łożyska ulegają mniejszemu zużyciu.

Napinanie pasa wieloklinowego

Aby zapewnić niezawodny napęd alternatora oraz jego wolnego koła pasowego musi zostać zapewnione odpowiednie napięcie pasa. Dotyczy to także paska klinowego. W przypadku sztywnego połączenia pomiędzy napędem a alternatorem, napięcie paska było regulowane bezpośrednio na alternatorze.
Koło zamachowe wymaga zewnętrznego napinacza, zapewniającego elastyczne napięcie. Koło zamachowe oraz jego napinacz potrzebują z kolei szerokiej powierzchni stykowej – i wyłącznie z tego powodu wąski pasek klinowy musi zostać zastąpiony znacznie szerszym pasek wieloklinowym.

Ta sama wydajność, większa powierzchnia stykowa

Pas wieloklinowy to płaski pas wzmocniony przez podłużne kliny. Kliny pełnią taką samą funkcję jak w tradycyjnym pasku klinowym: stabilizują pas oraz zwiększają powierzchnię stykową na kole zamachowym alternatora oraz kole napędowym silnika. W wielu samochodach pas wieloklinowy dodatkowo napędza pompę wodną, powodując wyjątkowo duże obciążenie tego elementu.

Wymiana pasa wieloklinowego

Wymiana pasa wieloklinowego nie jest tak prosta, jaka była przedtem. Wymagane jest sprawdzenie poprawności pracy napinacza. Nowoczesne, markowe pasy są bardzo wytrzymałe. Są one wymieniane jednocześnie z kołem zamachowym oraz napinaczem przy okazji okresowych konserwacji samochodu. Nie jest ona tak tania jak wymiana paska klinowego, jednakże przywraca ona pełne funkcjonowanie samochodu przy dokonaniu pojedynczego zabiegu konserwacji.
Jeśli pas ulegnie przedwczesnemu zużyciu, jest to prawdopodobnie wynikiem uszkodzenia mechanicznego. Powinno być to z pewnością sprawdzone. Za przedwczesne uszkodzenie pasa wieloklinowego odpowiedzialne są często gryzonie. Sam pas kosztuje pomiędzy 5 a 20 euro i przy odrobinie zręczności można go wymienić w ciągu kilku minut. Ze względu na duże obciążenia niezbędny jest montaż produktu markowej jakości. Tylko to zapewni wymagane długotrwałe bezpieczeństwo oraz spokojną jazdę.

Nasze propozycje towaru:

  • Pasek klinowy wielorow...
    BOSCH Pasek klinowy wielorowkowy 1 987 948 391 w przystępnej cenie
    BOSCH | 1 987 948 391
    47,95 PLN -26% SCPT: 64,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pasek klinowy wielorow...
    CONTITECH Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1070 w przystępnej cenie
    CONTITECH | 6PK1070
    47,39 PLN -26% SCPT: 64,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pasek klinowy wielorow...
    CONTITECH Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1538 w przystępnej cenie
    CONTITECH | 6PK1538
    60,64 PLN -26% SCPT: 81,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pasek klinowy wielorow...
    CONTITECH Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1050 w przystępnej cenie
    CONTITECH | 6PK1050
    48,71 PLN -26% SCPT: 65,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pasek klinowy wielorow...
    SKF Pasek klinowy wielorowkowy VKMV 6PK1070 w przystępnej cenie
    SKF | VKMV 6PK1070
    41,65 PLN -26% SCPT: 56,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Zestaw paska klinowego...
    SKF Zestaw paska klinowego wielorowkowego VKMA 36055 w przystępnej cenie
    SKF | VKMA 36055
    200,05 PLN -26% SCPT: 267,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pasek klinowy wielorow...
    MEYLE Pasek klinowy wielorowkowy 050 006 0976 w przystępnej cenie
    MEYLE | 050 006 0976
    39,20 PLN -27% SCPT: 53,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Pasek klinowy wielorow...
    STARK Pasek klinowy wielorowkowy SK-6PK1070 w przystępnej cenie
    STARK | SK-6PK1070
    32,35 PLN -27% SCPT: 44,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Pasek klinowy wielorow...
    DAYCO Pasek klinowy wielorowkowy 6DPK1195 w przystępnej cenie
    DAYCO | 6DPK1195
    60,73 PLN -26% SCPT: 81,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pasek klinowy wielorow...
    DAYCO Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1200 w przystępnej cenie
    DAYCO | 6PK1200
    43,91 PLN -26% SCPT: 59,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pasek klinowy wielorow...
    DAYCO Pasek klinowy wielorowkowy 6PK800 w przystępnej cenie
    DAYCO | 6PK800
    42,07 PLN -27% SCPT: 57,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Pasek klinowy wielorow...
    GATES Pasek klinowy wielorowkowy 6PK975 w przystępnej cenie
    GATES | 6PK975
    49,60 PLN -26% SCPT: 67,00 PLN Zaoszczędź: 26%