0

0.00 PLN

#

Pasek klinowy wielorowkowy – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Pasek klinowy wielorowkowy 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Pas wielorowkowy od wybranych i najlepszych producentów

  • BOSCH Pasek klinowy wielorowkowy
  • FEBI BILSTEIN Pasek klinowy wielorowkowy
  • MAPCO Pasek klinowy wielorowkowy
  • VAICO Pasek klinowy wielorowkowy
  • SKF Pasek klinowy wielorowkowy
  • TOPRAN Pasek klinowy wielorowkowy
  • SWAG Pasek klinowy wielorowkowy
  • METZGER Pasek klinowy wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JP GROUP Pas wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JAPANPARTS Pas wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie GATES Pas wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DELPHI Pas wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie LEMFÖRDER Pas wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Pas wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie INA Pas wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie CONTITECH Pas wielorowkowy
  • HERTH+BUSS JAKOPARTS
  • MAGNETI MARELLI
  • SASIC
  • DAYCO

Pasek klinowy wielorowkowy do różnych samochodów

  • Pasek klinowy wielorowkowy najwyższej jakości dla VOLKSWAGEN
  • Pasek klinowy wielorowkowy najwyższej jakości dla OPEL
  • Pasek klinowy wielorowkowy najwyższej jakości dla AUDI
  • Pasek klinowy wielorowkowy najwyższej jakości dla FORD
  • oryginalny RENAULT Pasek klinowy wielorowkowy
  • oryginalny MERCEDES-BENZ Pasek klinowy wielorowkowy
  • oryginalny TOYOTA Pasek klinowy wielorowkowy
  • oryginalny PEUGEOT Pasek klinowy wielorowkowy
  • HONDA Pasek klinowy wielorowkowy oryginalnej jakości
  • BMW Pasek klinowy wielorowkowy oryginalnej jakości
  • FIAT Pasek klinowy wielorowkowy oryginalnej jakości
  • HYUNDAI Pasek klinowy wielorowkowy oryginalnej jakości
  • Pasek klinowy wielorowkowy dla CITROËN
  • Pasek klinowy wielorowkowy dla MAZDA
  • Pasek klinowy wielorowkowy dla VOLVO
  • Pasek klinowy wielorowkowy dla KIA
  • Pas wielorowkowy dla NISSAN
  • Pas wielorowkowy dla SKODA
  • Pas wielorowkowy dla SEAT
  • Pas wielorowkowy dla MITSUBISHI
  • SUZUKI Pasek klinowy wielorowkowy Discounter
  • CHEVROLET Pasek klinowy wielorowkowy Discounter
  • ALFA ROMEO Pasek klinowy wielorowkowy Discounter
  • SUBARU Pasek klinowy wielorowkowy Discounter
  • JEEP
  • CHRYSLER
  • DACIA
  • DAEWOO
  • SAAB
  • DODGE
  • LEXUS
  • JAGUAR
  • img_maker_big_alt_8
  • img_maker_big_alt_8
marki samochodów

Pasek klinowy wielorowkowy dla topowych modelów

Pasek klinowy wielorowkowy wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Więcej mocy, mniej piszczenia dzięki pasowi wieloklinowemu

Kto ciągle pamięta potworny dźwięk samochodu posiadającego poluzowany pasek klinowy? Przyczyną całkowitego zniknięcia tego odgłosu z życia publicznego jest pas wieloklinowy. Ten rodzaj pasa (wielorowkowy lub klinowy) praktycznie całkowicie zastąpił tradycyjny pasek klinowy. Niemniej jednak zmniejszenie hałasu nie jest prawdziwą przyczyną zmiany konstrukcji pasa napędowego.

Większa wydajność zapewniona przez ten sam alternator

Przyczyna zastąpienia paska klinowego pasem wieloklinowym leży w większych wymaganiach użytkownika. Nowoczesny samochód wyposażony jest w znacznie większą ilość elektroniki niż miał do tej pory. Podgrzewane siedzenia, klimatyzacja, systemy zapewniające bezpieczeństwo i wygodę podczas jazdy, czujniki, potężne systemu audio itp. wymagają od alternatora dużo więcej niż stara, 12 V prądnica była w stanie dostarczyć.
Montaż większych alternatorów jest jednym z rozwiązań zapewniając dostarczanie samochodowi wystarczającej ilości energii. Może okazać się to jednak nieproporcjonalnie drogie. Zamiast tego zamontowana w aucie alternator pracuje na wyższym biegu. Ma to jednak znacząca wadę: gdy alternator napędzana jest przez tradycyjny pasek klinowy, łożysko dużo szybciej zużywa się.

Zmniejszone zużycie poprzez poluzowanie

Aby uzyskać dużo większą wydajność z tego samego alternatora, a w międzyczasie kontrolować zużycie łożysk, producenci stosują pewien trik: w nowoczesnych samochodach alternator posiada wolne koło pasowe alternatora. Oznacza to, że może być napędzana wyłącznie w jednym kierunku. W momencie, gdy silnik zmniejsza swoje obroty, poluzowane wolne koło pasowe alternatora zachowuje energię obrotową do momentu, aż osiągnie nową ilość obrotów.
W sztywnym połączeniu pomiędzy paskiem klinowym a alternatorem, prędkość alternatora zostanie stale zmniejszana, a następnie zwiększana. W rezultacie elementy koła zamachowego oraz łożyska ulegają mniejszemu zużyciu.

Napinanie pasa wieloklinowego

Aby zapewnić niezawodny napęd alternatora oraz jego wolnego koła pasowego musi zostać zapewnione odpowiednie napięcie pasa. Dotyczy to także paska klinowego. W przypadku sztywnego połączenia pomiędzy napędem a alternatorem, napięcie paska było regulowane bezpośrednio na alternatorze.
Koło zamachowe wymaga zewnętrznego napinacza, zapewniającego elastyczne napięcie. Koło zamachowe oraz jego napinacz potrzebują z kolei szerokiej powierzchni stykowej – i wyłącznie z tego powodu wąski pasek klinowy musi zostać zastąpiony znacznie szerszym pasek wieloklinowym.

Ta sama wydajność, większa powierzchnia stykowa

Pas wieloklinowy to płaski pas wzmocniony przez podłużne kliny. Kliny pełnią taką samą funkcję jak w tradycyjnym pasku klinowym: stabilizują pas oraz zwiększają powierzchnię stykową na kole zamachowym alternatora oraz kole napędowym silnika. W wielu samochodach pas wieloklinowy dodatkowo napędza pompę wodną, powodując wyjątkowo duże obciążenie tego elementu.

Wymiana pasa wieloklinowego

Wymiana pasa wieloklinowego nie jest tak prosta, jaka była przedtem. Wymagane jest sprawdzenie poprawności pracy napinacza. Nowoczesne, markowe pasy są bardzo wytrzymałe. Są one wymieniane jednocześnie z kołem zamachowym oraz napinaczem przy okazji okresowych konserwacji samochodu. Nie jest ona tak tania jak wymiana paska klinowego, jednakże przywraca ona pełne funkcjonowanie samochodu przy dokonaniu pojedynczego zabiegu konserwacji.
Jeśli pas ulegnie przedwczesnemu zużyciu, jest to prawdopodobnie wynikiem uszkodzenia mechanicznego. Powinno być to z pewnością sprawdzone. Za przedwczesne uszkodzenie pasa wieloklinowego odpowiedzialne są często gryzonie. Sam pas kosztuje pomiędzy 5 a 20 euro i przy odrobinie zręczności można go wymienić w ciągu kilku minut. Ze względu na duże obciążenia niezbędny jest montaż produktu markowej jakości. Tylko to zapewni wymagane długotrwałe bezpieczeństwo oraz spokojną jazdę.

Nasze propozycje towaru:

  • Pasek klinowy wielorow... Pasek klinowy wielorowkowy RIDEX 305P0056
    RIDEX Pasek klinowy wielorowkowy 305P0056 w przystępnej cenie
    RIDEX | 305P0056
    31,99 PLN -15% 37,64 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Pasek klinowy wielorow... Pas wielorowkowy GATES 6PK1198
    GATES Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1198 w przystępnej cenie
    GATES | 6PK1198
    44,29 PLN -15% 52,11 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Pasek klinowy wielorow... Pasek klinowy wielorowkowy CONTITECH 6PK1050
    CONTITECH Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1050 w przystępnej cenie
    CONTITECH | 6PK1050
    57,45 PLN -15% 67,59 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Zestaw paska klinowego... Pasek klinowy wielorowkowy SKF VKMA 33165
    SKF Zestaw paska klinowego wielorowkowego VKMA 33165 w przystępnej cenie
    SKF | VKMA 33165
    213,36 PLN -48% 410,31 PLN* Zaoszczędź: 48% Warunki:  nowy
  • Pasek klinowy wielorow... Pas wielorowkowy CONTITECH 6PK1070
    CONTITECH Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1070 w przystępnej cenie
    CONTITECH | 6PK1070
    58,97 PLN -15% 69,38 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Zestaw paska klinowego... Pasek klinowy wielorowkowy SKF VKMA 31127
    SKF Zestaw paska klinowego wielorowkowego VKMA 31127 w przystępnej cenie
    SKF | VKMA 31127
    255,42 PLN -15% 300,49 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Zestaw paska klinowego... Pasek klinowy wielorowkowy SKF VKMA 36055
    SKF Zestaw paska klinowego wielorowkowego VKMA 36055 w przystępnej cenie
    SKF | VKMA 36055
    199,48 PLN -58% 474,95 PLN* Zaoszczędź: 58% Warunki:  nowy
  • Pasek klinowy wielorow... Pas wielorowkowy BOSCH 1 987 948 486
    BOSCH Pasek klinowy wielorowkowy 1 987 948 486 w przystępnej cenie
    BOSCH | 1 987 948 486
    48,07 PLN -15% 56,55 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Pasek klinowy wielorow... Pasek klinowy wielorowkowy FEBI BILSTEIN 28908
    FEBI BILSTEIN Pasek klinowy wielorowkowy 28908 w przystępnej cenie
    FEBI BILSTEIN | 28908
    39,07 PLN -15% 45,96 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Pasek klinowy wielorow... Pasek klinowy wielorowkowy BOSCH 1 987 946 062
    BOSCH Pasek klinowy wielorowkowy 1 987 946 062 w przystępnej cenie
    BOSCH | 1 987 946 062
    54,91 PLN -15% 64,60 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Pasek klinowy wielorow... Pas wielorowkowy RIDEX 305P0095
    RIDEX Pasek klinowy wielorowkowy 305P0095 w przystępnej cenie
    RIDEX | 305P0095
    49,39 PLN -15% 58,11 PLN* Zaoszczędź: 15% Warunki:  nowy
  • Zestaw paska klinowego... Pasek klinowy wielorowkowy SKF VKMA 36072
    SKF Zestaw paska klinowego wielorowkowego VKMA 36072 w przystępnej cenie
    SKF | VKMA 36072
    206,33 PLN -63% 557,65 PLN* Zaoszczędź: 63% Warunki:  nowy