0

0.00 PLN

#

Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy od wybranych i najlepszych producentów

  • FEBI BILSTEIN Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • MAPCO Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • VAICO Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • SKF Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • TOPRAN Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • SWAG Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • JP GROUP Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • JAPANPARTS Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie GATES Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie LEMFÖRDER Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie OPTIMAL Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie INA Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie CONTITECH Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie HERTH+BUSS JAKOPARTS Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MAGNETI MARELLI Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy
  • SASIC
  • DAYCO
  • RUVILLE
  • JC PREMIUM
  • TRISCAN
  • BTA
  • SNR
  • AKS DASIS
  • MEYLE katalog części zamiennych
  • SPIDAN katalog części zamiennych
  • BUGIAD katalog części zamiennych
  • NIPPARTS katalog części zamiennych
  • ASHIKA katalog części zamiennych
  • PETERS ENNEPETAL katalog części zamiennych
  • KAMOKA katalog części zamiennych
  • DENCKERMANN katalog części zamiennych
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE
  • HUTCHINSON
  • ACKOJAP
  • IPD
  • FAI AutoParts
  • AUTOMEGA
  • DT
  • MAXGEAR
  • AUGER
  • TEDGUM
  • Metalcaucho
  • FEBEST
  • CAFFARO
  • PROFIT
  • SAKURA

Rolka Napinacza, Pasek Klinowy Wielorowkowy wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Napinacze paska do zapewnienia bezpiecznego napędu pasowego

Napinacz paska to element napędu pasowego, zachowujący ściśle określone napięcie paska. Uszkodzony napinacz paska prowadzi do jego zerwania. W zależności od tego, jaki rodzaj paska jest napinany przez napinacz, może oznaczać to dla całkowite uszkodzenie silnika. Z tego powodu w większości napędów pasowych napinacz paska to element wymieniany w zestawie.

Jakie pasy posiada samochód?

Wiele elementów silnika samochodowego napędzane są poprzez pas. Są nimi:

  • sprężarka klimatyzacji
  • alternator
  • pompa wspomagania
  • możliwa pompa próżniowa wzmacniacza siły hamowania
  • pompa wtryskowa
  • pompa wodna

Co więcej, sterowanie zaworami w 75% wszystkich nowych samochodów jest napędzane przez pas. Napęd pasowy jest bardzo tani i łatwy w konserwacji. Niemniej jednak jego pasy muszą być przez cały czas odpowiednio napięte. Gdy nie ma dostępnego żadnego innego rozwiązania, napinacz paska jest do tego najbardziej odpowiednim elementem.

Funkcja napinacza paska

Napinacz paska jest skonstruowany w taki sposób, aby umożliwić zapewnienie odpowiedniego ciśnienia i napięcia napędu pasowego. Istnieje na to wiele sposobów. Bardzo prostym i niezawodnym systemem jest zamontowanie napinacza paska niecentralnej części bloku silnika. Jeśli wywiercony otwór na śrubę mocującą nie znajduje się bezpośrednio w środku napinacza paska to umożliwia to bezstopniową zmianę jego promienia półświatła. Daną konstrukcję napinacza można znaleźć w wielu silnikach samochodów marki Volkswagen. Inne napinacze pasków poruszają się na listwie, ustawiając wymagane napięcie paska.

Oddzielny zakup napinacza paska

Napinacz paska to element zestawu służącego wymianie paska rozrządu. Praca nowego paska rozrządu ze starym napinaczem paska jest zbyt ryzykowna. Jeśli ulegnie on zaklinowaniu lub pęknięciu, pasek spadnie, powodując poważne uszkodzenie silnika. W mniej istotnych modułach napinacz paska można zgodnie z potrzebą oddzielnie wymienić. Niemniej jednak należy podjąć działania przy usłyszeniu pierwszego piszczenia. Także w napędzie pasowym pompy wodnej lub wspomagania krytyczna sytuacja świadcząca o awarii następuje wtedy, gdy napinacz paska całkowicie przestanie pracować.

Awarie napinacza paska

Z zasady uszkodzony napinacz paska można rozpoznać poprzez odgłosy piszczenia. Dana nieskomplikowana część jest stale poddawana wysokim obciążeniom, stopniowo zużywając jej łożysko. Jeśli jest to przez długi czas ignorowane, napinacz może ulec zakleszczeniu. Pasek gwałtownie ściera się o wałek i wkrótce pęka, co można usłyszeć poprzez głośne piszczenie. W zależności od tego, jaki pasek został uszkodzony, może wystąpić wiele oznak o tym świadczących:

  • W czasie jazdy aktywuje się kontrolka niewystarczającego doładowania akumulatora: pasek alternatora stał się zbyt luźny.
  • Gwałtowny wzrost temperatury czynnika chłodzącego: Pompa wodna ulega zakleszczeniu (Ostrożnie: bardzo możliwe jest przegrzanie silnika).
  • Problemy ze sterowaniem: uszkodzenie pompy wspomagania.
  • Zgaszenie silnika samochodu: zerwanie paska rozrządu lub zakleszczenie się pompy wtryskowej.

Może to bezpośrednio lub pośrednio spowodować wysokie wydatki. Napinacz paska i napęd pasowy są tak tanie, że odpowiednia ich konserwacja nie stanowi żadnego problemu.

Kupno nowych napinaczy paska

Ceny nowego napinacza paska silnie zależą od tego, jaki pas musi zostać napięty. Dla mniej istotnych modułów wykorzystywane są mniej skomplikowane i tańsze napinacze paska. Dla pasków napędzających skomplikowane moduły, dodatkowo odpowiedzialnych za rozrząd zaworów, napinacz paska jest niezwykle ważny. Montaż taniej części pochodzącej od nieznanego producenta stwarza bardzo wysokie ryzyko. W tanim napinaczu paska jakość jej łożysk nie jest oczywista, a jest to najważniejszy jego element.
Wyłącznie certyfikowana i przetestowana jakość może być zapewniona napinaczowi paska. W przeciwnym razie ostatecznie ulegnie on awarii. Ceny nowych napinaczy paska zaczynają się od około 20 euro. Wysokiej jakości napinacze paska to skomplikowane mechanizmy kosztujące więcej niż 50 euro. Poszukiwanie w naszym sklepie ofert specjalnych jest zawsze wart zachodu. Gwarantujemy także najlepszą jakość i niezawodność na przecenione produkty.

Nasze propozycje towaru:

  • Rolka napinacza, pasek...
    CAFFARO Rolka napinacza, pasek klinowy wielorowkowy 11-00 w przystępnej cenie
    CAFFARO | 11-00
    38,83 PLN -26% SCPT: 52,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Rolka napinacza, pasek...
    CAFFARO Rolka napinacza, pasek klinowy wielorowkowy 41-98 w przystępnej cenie
    CAFFARO | 41-98
    75,19 PLN -26% SCPT: 101,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Rolka napinacza, pasek...
    CAFFARO Rolka napinacza, pasek klinowy wielorowkowy 01-85 w przystępnej cenie
    CAFFARO | 01-85
    38,20 PLN -26% SCPT: 51,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Rolka napinacza, pasek...
    TRUCKTEC AUTOMOTIVE Rolka napinacza, pasek klinowy wielorowkowy 02.19.187 w przystępnej cenie
    TRUCKTEC AUTOMOTIVE | ...
    38,30 PLN -27% SCPT: 52,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Rolka napinacza, pasek...
    TRUCKTEC AUTOMOTIVE Rolka napinacza, pasek klinowy wielorowkowy 02.19.071 w przystępnej cenie
    TRUCKTEC AUTOMOTIVE | ...
    41,36 PLN -27% SCPT: 56,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Rolka napinacza, pasek...
    FEBI BILSTEIN Rolka napinacza, pasek klinowy wielorowkowy 06050 w przystępnej cenie
    FEBI BILSTEIN | 06050
    66,48 PLN -26% SCPT: 89,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Rolka napinacza, pasek...
    FEBI BILSTEIN Rolka napinacza, pasek klinowy wielorowkowy 02249 w przystępnej cenie
    FEBI BILSTEIN | 02249
    68,95 PLN -26% SCPT: 92,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Rolka napinacza, pasek...
    INA Rolka napinacza, pasek klinowy wielorowkowy 531 0783 10 w przystępnej cenie
    INA | 531 0783 10
    153,41 PLN -26% SCPT: 205,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Rolka napinacza, pasek...
    JP GROUP Rolka napinacza, pasek klinowy wielorowkowy 1118301400 w przystępnej cenie
    JP GROUP | 1118301400
    50,27 PLN -25% SCPT: 67,00 PLN Zaoszczędź: 25%
  • Rolka napinacza, pasek...
    JP GROUP Rolka napinacza, pasek klinowy wielorowkowy 1128000300 w przystępnej cenie
    JP GROUP | 1128000300
    51,37 PLN -26% SCPT: 69,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Rolka napinacza, pasek...
    RIDEX Rolka napinacza, pasek klinowy wielorowkowy 310T0026 w przystępnej cenie
    RIDEX | 310T0026
    38,90 PLN -69% SCPT: 124,38 PLN Zaoszczędź: 69%
  • Rolka napinacza, pasek...
    SKF Rolka napinacza, pasek klinowy wielorowkowy VKM 38908 w przystępnej cenie
    SKF | VKM 38908
    127,19 PLN -26% SCPT: 170,00 PLN Zaoszczędź: 26%