0

0.00 PLN

#

Zestaw Paska Rozrządu – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Zestaw Paska Rozrządu 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Zestaw Paska Rozrządu od wybranych i najlepszych producentów

  • BOSCH Zestaw Paska Rozrządu
  • FEBI BILSTEIN Zestaw Paska Rozrządu
  • MAPCO Zestaw Paska Rozrządu
  • VAICO Zestaw Paska Rozrządu
  • SKF Zestaw Paska Rozrządu
  • TOPRAN Zestaw Paska Rozrządu
  • SWAG Zestaw Paska Rozrządu
  • METZGER Zestaw Paska Rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JP GROUP Zestaw Paska Rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie HELLA Zestaw Paska Rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JAPANPARTS Zestaw Paska Rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie GATES Zestaw Paska Rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie LEMFÖRDER Zestaw Paska Rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie OPTIMAL Zestaw Paska Rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Zestaw Paska Rozrządu
  • Kup tutaj w najlepszej cenie INA Zestaw Paska Rozrządu
  • CONTITECH
  • HERTH+BUSS JAKOPARTS
  • MAGNETI MARELLI
  • SASIC
  • DAYCO
  • RUVILLE
  • JC PREMIUM
  • TRISCAN
  • BTA katalog części zamiennych
  • SNR katalog części zamiennych
  • MEYLE katalog części zamiennych
  • BUGIAD katalog części zamiennych
  • NIPPARTS katalog części zamiennych
  • ASHIKA katalog części zamiennych
  • OPTIBELT katalog części zamiennych
  • NK katalog części zamiennych
  • FRIGAIR
  • AE
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE
  • HUTCHINSON
  • WEBASTO
  • AISIN
  • ACKOJAP
  • BANDO
  • FAI AutoParts
  • AUTOMEGA
  • DT
  • MAXGEAR
  • SAKURA

Zestaw Paska Rozrządu wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Tani, lecz istotny: pasek rozrządu

Pasek rozrządu to niezwykle istotny element samochodu, synchronizujący obrót wałka rozrządu oraz wału korbowego, co jest niezwykle ważne do kontroli zaworów. Jeśli ulegnie od przerwaniu nieuniknione jest poważne uszkodzenie silnika.

Funkcja i położenie paska rozrządu

Pasek rozrządu to płaski pasek z poprzecznymi zębami, pasującymi do rowków kół napędowych walu korbowego i wałka rozrządu. Zęby (uzębienie) sprawiają, że wał korbowy i wałek rozrządu znajdują się w ściśle określonym położeniu. Jest to niezwykle ważne. Gdy tłok unosi się, zawory wprawiane w ruch poprzez wałek rozrządu muszą być na uboczu. Jeśli tłok uderza w zawory, skutkiem tego jest kosztowna naprawa.
Z tego powodu pasek rozrządu znajduje się na podłużnym boku silnika, łącząc obydwa wały. Co więcej, pasek rozrządu jest często wykorzystywany jako dodatkowy napęd urządzeń pomocniczych.

Urodzony w Deggendorf do konkurowania ze światem

Czy ktokolwiek pamięta, niemieckiego producenta samochodów o nazwie Glas? Jego najsłynniejszym wynalazkiem był minisamochód „Goggomobil”. Co wygenerowało znaczne zyski dla producenta, przekształciło się w późniejszym stadium w jego klątwę: pomimo tego, że Glas budował fenomenalne i innowacyjne samochody, nigdy się stracił swojej reputacji jako konstruktora Goggomobilu.
Jedyna konsolidacja, jaka pozostaje, jest taka, że wynalazek Glasa znalazł swoje miejsce w aktualnych samochodach, jakim był pasek rozrządu. Był on stworzony do bycia mniejszym, lżejszym, bardziej niezawodnym i płynniej pracującym niż łańcuch rozrządu i był dodatkowo przeznaczony do zastąpienia wałów pionowych lub przekładni zębatej, a w rezultacie ustanowienia nowych standardów konstrukcyjnych. Wynalazek okazał się wyjątkowo udany: w silnikach spalinowych pasek rozrządu jest numerem 1, jednakże od początku konstruowany był jako część eksploatacyjna. Nowoczesne paski rozrządu są bardzo wytrzymałe i w żadnym stopniu nie są gorsze od łańcuchów rozrządu.

Awarie paska rozrządu

Zerwanie się paska rozrządu można natychmiast zauważyć: samochód zgaśnie i nie będzie już mógł się odpalić. Rozrusznik ulegnie zakleszczeniu i nie jest w stanie uruchomić silnika. Tłoki i zawory uległy zakleszczeniu i mogą zostać zwolnione poprzez skomplikowaną naprawę. Istnieje jedyny możliwy sposób na zapobiegnięcie poważnego uszkodzenia silnika: postępować zgodnie z terminami wymiany.
W zależności od rodzaju paska zaleca się często zapobiegawczo wymienić paski rozrządu. Dowiedz się o doświadczeniach związanych z paskiem rozrządu Twojego modelu samochodu: podczas, gdy Golf 3 może bez najmniejszego problemu przekroczyć swój termin wymiany o 20 000 kilometrów, pasek rozrządu w Alfie 166 musi zostać wymieniony dużo przed danym przebiegiem.

Wymiana paska rozrządu

Samodzielna wymiana paska rozrządu usilnie zależy od rodzaju samochodu, jak i również indywidualnego doświadczenia. W poprzednio wymienionym przykładzie istnieje ogromna różnica w ilości prac związanych z daną naprawą: dzięki odpowiedniej praktyce i doświadczeniu pasek rozrządu w takim modelu jak Golf 3 można wymienić w ciągu jednej godziny. Z drugiej strony w modelu takim jak Alfa 166 należy rozmontować cały silnik. W wyniku tego wiele tych przepięknych samochodów zakończyło swój żywot i ostatecznie zostały zezłomowane: trzeci właściciele musieli zapłacić za daną wymianę około 2000 euro.
Wymiana paska rozrządu wymaga dokładności i precyzji. Pomyłka nawet o pojedynczy ząb może skutkować nieprawidłową pracą silnika. Z tego powodu po wymianie paska należy przetestować prawidłową pracę ruchu swobodnego silnika: wyciągnij świece zapłonowe i pokręć silnikiem.

Zawsze wymieniaj pasek rozrządu w zestawie

Pasek rozrządu nie można pojedynczo wymieniać. Dla każdego samochodu dostępny jest kompletny zestaw montażowy. W takim przypadku należy także wymienić pompę wodną lub napinacz paska. W wielu samochodach pompa wodna spełnia dodatkową funkcję napinania paska rozrządu, przez co większość zestawów paska rozrządu posiada wyłącznie jeden z tych elementów. Ceny zestawu paska rozrządu w satysfakcjonującej, markowej jakości zaczynają się od około 100 euro.

Nasze propozycje towaru:

  • Pasek rozrządu
    BOSCH Pasek rozrządu 1 987 949 044 w przystępnej cenie
    BOSCH | 1 987 949 044
    54,36 PLN -26% SCPT: 73,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pasek rozrządu
    BOSCH Pasek rozrządu 1 987 949 473 w przystępnej cenie
    BOSCH | 1 987 949 473
    66,82 PLN -26% SCPT: 90,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pasek rozrządu
    BOSCH Pasek rozrządu 1 987 949 018 w przystępnej cenie
    BOSCH | 1 987 949 018
    33,46 PLN -26% SCPT: 45,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pasek rozrządu
    CONTITECH Pasek rozrządu CT979 w przystępnej cenie
    CONTITECH | CT979
    85,41 PLN -26% SCPT: 114,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pasek rozrządu
    CONTITECH Pasek rozrządu CT987 w przystępnej cenie
    CONTITECH | CT987
    84,41 PLN -26% SCPT: 113,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pasek rozrządu
    DAYCO Pasek rozrządu 94939 w przystępnej cenie
    DAYCO | 94939
    76,27 PLN -26% SCPT: 102,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pasek rozrządu
    DAYCO Pasek rozrządu 94808 w przystępnej cenie
    DAYCO | 94808
    63,17 PLN -26% SCPT: 85,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pasek rozrządu
    DAYCO Pasek rozrządu 94777 w przystępnej cenie
    DAYCO | 94777
    50,57 PLN -26% SCPT: 68,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pasek rozrządu
    DAYCO Pasek rozrządu 94782 w przystępnej cenie
    DAYCO | 94782
    50,62 PLN -26% SCPT: 68,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pasek rozrządu
    FEBI BILSTEIN Pasek rozrządu 19853 w przystępnej cenie
    FEBI BILSTEIN | 19853
    84,14 PLN -26% SCPT: 113,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pasek rozrządu
    FEBI BILSTEIN Pasek rozrządu 19364 w przystępnej cenie
    FEBI BILSTEIN | 19364
    56,35 PLN -26% SCPT: 76,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Pasek rozrządu
    GATES Pasek rozrządu 5069 w przystępnej cenie
    GATES | 5069
    39,20 PLN -27% SCPT: 53,00 PLN Zaoszczędź: 27%