Zestaw sprzęgła do Twojego samochodu

Zestaw sprzęgła dla topowych modelów
- Zestaw sprzęgła BMW Seria 3
- Zestaw sprzęgła AUDI A4
- Kompletne sprzęgło VW GOLF
- OPEL ASTRA
- Zestaw sprzęgła BMW Seria 5
- Zestaw sprzęgła AUDI A6
- Kompletne sprzęgło VW PASSAT
- FORD FOCUS
- Zestaw sprzęgła SKODA OCTAVIA
- Zestaw sprzęgła FORD MONDEO
- Kompletne sprzęgło AUDI A3
- MERCEDES-BENZ Klasa E
- Zestaw sprzęgła HONDA CIVIC
- Zestaw sprzęgła MERCEDES-BENZ Klasa C
- Kompletne sprzęgło RENAULT MEGANE
- SEAT LEON
- Zestaw sprzęgła VW POLO
- Zestaw sprzęgła MAZDA 6
- Kompletne sprzęgło TOYOTA AVENSIS
- OPEL INSIGNIA
Zestaw sprzęgła wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy
Nowe sprzęgło, bezpieczny samochód
Wymiana sprzęgła jest skomplikowaną naprawą. Znacząco odświeża ona stan Twojego samochodu, sprawiając, że jazda nim znowu staje się przyjemnym doświadczeniem. Do więcej, wymiana sprzęgła znacząco zwiększa wartość samochodu.
Bez sprzęgła auto daleko nie pojedzie
Sprzęgło przenosi moc silnika do skrzyni biegów. Jeśli jest ona osłabiona, samochód nie jest w stanie prawidłowo pracować. Pomimo faktu, że silnik generuje wysokie obroty, porusza się on bardzo powoli, a praktycznie wcale. Uszkodzone sprzęgło wcześniej czy później całkowicie unieruchomi samochód. Nowe sprzęgło sprawi, że będzie ono z powrotem w pełni sprawne. Nigdy nie oszczędzaj na wymianie sprzęgła i wymieniaj wszystko, co z nim związane.
Zawsze wymieniaj całe sprzęgło w zestawie
Sprzęgło to tarcza z okładziną. Dane okładziny stopniowo zużywają się do momentu, aż całkowicie znikną. Wtedy sprzęgło nie będzie w stanie się zwolnić, przez co samochód będzie jechać bardzo powoli albo w ogóle nie będzie się poruszał. Niemniej jednak zestaw sprzęgła składa się z większej ilości elementów, niż tylko części eksploatacyjne, takich jak:
- koło zamachowe
- tarcza sprzęgła
- łożysko wysprzęglające
- tarcza dociskowa sprzęgła
- zestaw śrub
Sprzęgło zużywa się relatywnie równomiernie. Tarcza sprzęgła zazwyczaj zużywa się jako pierwsza, a wkrótce zużyciu może ulec także łożysko wysprzęglające. Jeden element podąża za drugim. Z tego powodu usilnie zaleca się wymianę całego zestawu sprzęgła. W przeciwnym razie stworzysz ryzyko konieczności ponownego demontażu dopiero co naprawionego sprzęgła.
Samodzielna naprawa sprzęgła
Stare samochody posiadają zaletę polegającą na fakcie, że można w nim z czystym sercem majsterkować. Jeśli próby naprawcze nie wypalą, możesz zezłomować auto i wymienić je kolejnym tanim samochodem. W celu wymiany sprzęgła powinieneś posiadać odpowiednie doświadczenie. Na ogół nie jest to zbyt trudne, jednakże należy zdemontować swoje auto do wymaganego poziomu. Niedoświadczeni majsterkowicze mogą z łatwością nie podołać temu zadaniu. Praktyka i doświadczenie mogą sprawić, że każdy może stać się prawdziwym profesjonalistą w dziedzinie wymiany sprzęgła.
Na ogół dana procedura wygląda następująco:
- Zdejmij lewe przednie koło
- Odkręć drążek kierowniczy o odchyl tarczę hamulcową
- Zdejmij wał napędowy
- Spuść olej przekładniowy
- Odkręć przekładnię
- Odkręć przewód sprzęgła
- Oddziel skrzynię biegów od bloku silnika
- Wyciągnij stary zestaw sprzęgła
- Zamontuj nowy zestaw sprzęgła
- Wyśrodkuj tarczę dociskową
po czym wszystko złóż z powrotem.
Należy pamiętać o dwóch rzeczach: bezpieczeństwie i częściach eksploatacyjnych.
Bezpieczeństwo na pierwszym planie
W celu wymiany sprzęgła należ podnieść samochód. Nie będzie do tego odpowiedni przeciętny lewarek. Idealny do tego celu jest podnośnik. Należy przynajmniej skorzystać ze stabilnych stojaków pod samochód, aby bezpiecznie pracować pod autem. Nigdy nie powinieneś samodzielnie wymieniać sprzęgła. Pomoc drugiej osoby znacznie ułatwia pracę, a także może ona pomóc w sytuacjach awaryjnych.
Gdy wszystko zostało rozłożone
Wymiana zestawu sprzęgła ma bardzo poważny wpływ na mechanizm samochodu. Wiele części musi w tym celu być odkręcona i zdemontowana. Jest to doskonała okazja na wymianę wszystkich wadliwych części. Drążki kierownicze, przeguby kulowe, gumowe bufory, osłony osi – lista usuniętych części jest najzwyczajniej zbyt długa. Z tego powodu warto spojrzeć pod samochód tydzień przed naprawą. Dzięki wstępnemu przeglądowi będziesz wiedział, które części należy wymienić. Oszczędzi to Tobie zbędnej irytacji podczas ponownego montażu zużytych części lub zaprzestania pracy.
Znaczące różnice cenowe zestawu sprzęgła
Jeśli szukasz nowego zestawu sprzęgła, będziesz zaskoczony: różnice cenowe są znaczące. Zawsze zalecamy szukanie markowej jakości części. Nawet jeśli nowy zestaw sprzęgła może kosztować ponad 200 euro, Twój samochód będzie Tobie bardzo wdzięczny. Co więcej, nowoczesne dwumasowe koła zamachowe sprawiają, że różnice cenowe zestawu sprzęgła są ogromne.
Żywotność dwumasowych kół zamachowych jest określana na około 160 000 przejechanych kilometrów. Niemniej jednak nie ma sensu wymiana zestawu sprzęgła przy przebiegu 120 000 kilometrów i dalsze korzystanie ze starego dwumasowego koła zamachowego. Zwiększona wartość samochodu rekompensuje jakiekolwiek dodatkowe koszty.