0

0.00 PLN

#

Części samochodowe Układ Sterowniczy do wszystkich marek samochodowych

Wybierz swój samochód

Katalog części zamiennych do Układ Sterowniczy w najwyższej jakości

Najlepsze części do "Układ Sterowniczy" od markowych producentów

  • MAPCO

Układ Sterowniczy - Informacje dotyczące funkcji, naprawy i wymiany

Zwrotnica i podwozie pozwalają kierowcy manewrować samochodem. Główną funkcją podwozia i zwrotnicy jest utrzymywanie pojazdu pod kontrolą przy każdej prędkości.
Nienaruszona zwrotnica i podwozie utrzymują samochód pod kontrolą nawet przy wysokich prędkościach, na krętych drogach i przy szczególnych manewrach. Ze względu na niewyobrażalne siły napierające na pojazd, zauważysz wady jedynie po utracie kontroli: Jedna do dwóch ton stali, chwiejąca się i gwałtownie rzucająca się bez środków kontroli, jest niebezpieczna nawet przy niskich prędkościach. Dlatego, zaraz po hamulcach, nietknięte podwozie i właściwa zwrotnica są ważne.

Części zwrotnicy i podwozia

Pierwszym elementem w systemie zwrotnicy jest kierownica. Dzisiaj, w większości pojazdów, rotacyjne ruchy kierownicy są przekazywane do pompy serwo, która zwiększa siły kierowania i przekazuje je do osi sterowania. Mechanizm sterowania w większości aut jest ulokowany na przedniej osi. Składa się z licznych części, które razem zapewniają, że koła kręcą się jednocześnie pod upragnionym kątem. Zwrotnica sama w sobie jest zazwyczaj mało zużywająca się i trwa przez całe życie auta. Pompa serwo jest szczególnie podatna na wady w starszych samochodach. Mimo to, olej serwo musi być regularnie sprawdzany i jeśli konieczne, wymieniany.
Mechanizm, który utrzymuje koła elastyczne i chroni je przed szokiem i nagłą zmianą wysokości jest także podatny na zużycie. Składa się z niezliczonych części wykonanych z masywnej stali, które mają gumowe i plastikowe przepusty na ruchomych częściach. Przeguby kulowe także mają gumowe obucie, pod którym posiadają przegub główny przekaźnika, który jest pełny smaru. Mechanizm zwrotnicy jest silnie afektowany przez wysoki przebieg, nieasfaltowe drogi lub uderzenia od jazdy po wysokich krawężnikach. Możesz zauważyć zużycie przegubów przez zmniejszoną wydajność prowadzenia i klekotliwe dźwięki. Jeśli to jest problemem, afektowane części muszą być wymienione. Naprawa tych części jest zabroniona. Przy wymianie drążka kierowniczego i przegubów kulowych musisz przykręcić części zamienne dokładnie tak, jak przykręcone były poprzednie części. W przeciwnym razie pojazd będzie się przechylał na jedną stronę i opony zużyją się znacznie szybciej. Możesz rozpoznać źle ulokowany drążek kierowniczy poprzez zauważanie masywnego zużycia opon po jednej stronie auta przez to, że samochód ściąga na jedną stronę. Jeśli nie jesteś pewien, czy twój drążek kierowniczy jest zainstalowany właściwie, możesz sprawdzić go i dopasować u mechanika za 50-100 euro.
Podwozie jest zaprojektowane, żeby utrzymać wygodną wysokość kół i żeby je kontrolować. Składa się z mocnej stalowej sprężyny i amortyzatora. W zależności od tego, jak podwozie było zbudowane, te dwie części mogą być zaprojektowane jako jedna część (rozpora) lub jako oddzielne części. Niektóre pojazdy mają zamiast wymienialnej rozpory hydropneumatyczne zawieszenie podwozie wbudowane w pojeździe.

Jak rozpoznać i naprawić uszkodzenie w zwrotnicy i w podwoziu?

Możesz rozpoznać wadę zawieszenie poprzez zmniejszoną wydajność jazdy i nieprzyjemne kołysanie auta. Samochód jest trudniejszy do kontroli, a opony często piszczą. Wówczas natychmiastowa wymiana jest konieczna. Jest jednak polecanym, żeby sprawdzić szybko sprężyny i amortyzatory za każdym razem, kiedy wymienia się opony i hamulce. Jeśli amortyzator przecieka olejem podczas bulgotania kompresora lub jeśli identyfikujesz poważną korozję lub nawet pęknięcia sprężyny, musisz wymienić jednostkę natychmiastowo. Sprężyny muszą być odkręcane zawsze w kierunku osi. Stan amortyzatorów może być także sprawdzony bez platformy podnoszącej: Naciśnij na samochód na każdym rogu. Jeśli pojazd odskakuje mocno, amortyzatory są wadliwe. Rozpora sprężyny i amortyzatory są całkiem łatwe do wymiany, jeśli tylko używasz odpowiednich narzędzi. Napinacz sprężyny może być zakupiony za kilka euro. Eksperymenty z pasami napinania i innymi improwizowanymi narzędziami nie powinny być przeprowadzane, gdyż nagłe uwolnienie sprężyny jest bardzo niebezpieczne.

Znajdź wszystko, czego potrzebujesz dla zwrotnicy/podwozia w dobrych cenach

Na autoczesciexpert.pl znajdziesz części zamienne potrzebne do naprawy wadliwej zwrotnicy i zawieszenia. Ciągle posiadamy promocje i dodajemy oferty specjalne. Każda nasza część zamienna jest w zgodzie ze wskazaną jakością producenta.

NAJLEPSZE produkty w kategorii: