0

0.00 PLN

#

Części samochodowe Sprzęgło do wszystkich marek samochodowych

Wybierz swój samochód

Katalog części zamiennych do Sprzęgło w najwyższej jakości

Najlepsze części do "Sprzęgło" od markowych producentów

  • LuK

Sprzęgło - Informacje dotyczące funkcji, naprawy i wymiany

Sprzęgło jest ważną częścią, która przekazuje moc wygenerowaną od silnika do przekładni. W napiętym stanie, sprzęgło musi zagwarantować stały transfer energii, a w zrelaksowanym (oddzielnym) stanie musi pozostawić dźwignię wyłącznie silnikowi. Sprzęgło musi przechodzić między tymi dwoma stanami lekko i w odpowiedniej dawce.

Konstrukcja sprzęgła

Sprzęgło głównie składa się z koła zamachowego i tarczy ściernej, która pozostaje wolno na płycie dociskowej. Moc z koła zamachowego jest transmitowana do tarczy sprzęgła, które z kolei przekazuje dźwignię do silnika przez centralnie uplasowany otwór zęba. Sprzęgło także zawiera kable i mechanizm przekazywania, który jest połączony z pedałem sprzęgła.

Wady sprzęgła

Wadliwe sprzęgło jest widoczne w formie słabego połączenia pomiędzy silnikiem i przekładnią. Jeśli silnik produkuje głośne wycie, kiedy pedał sprzęgła jest odłączony i jeśli samochód porusza się naprzód flegmatycznie, powodem może być wada sprzęgła. Tarcza ścierna składa się z centralnej płyty, obustronnej powłoki i jest elementem eksploatacyjnym. Ta pokrywa jest bardzo podobna do pokrywy tarcz hamulcowych i zachowuje taki sam proces starzenia. Łożysko oporowe jest kolejną zużywającą się częścią. Jest zaprojektowane, żeby zapewnić, że przekładnia trzpienia ma płynną drogę do tarczy ściernej. W wypadku wady, ta manifestuje się przez odgłosy wycia i klekotania. Ostatecznie, mechanizm odchylania może się zepsuć lub kable sprzęgła się złamać. Najbardziej popularną wadą sprzęgła jest jednak zużyta tarcza ścierna. Jest to zawsze wymieniane w zestawie z łożyskiem oporowym. Długość życia stopniowo zużywającej się tarczy ściernej wynosi około 120 000 km. Zużycie tarczy ściernej jest bardzo zależne od stylu prowadzenia.

Jak jest naprawiane sprzęgło

Naprawa sprzęgła nie jest trudna, ale jest bardzo droga. Poleca się widzieć taką naprawę przynajmniej raz w praktyce, zanim spróbujesz sam. W skrócie, ta naprawa wymaga odłączenia przekładni od silnika. W zależności od pojazdu, może być wymagane odłączenie silnika. W tym wypadku, poleca się wymienić wszystkie części, które są potrzebne do odłączenia silnika (np. Pasek rozrządu). Przy odłączaniu silnika i przekładni musisz wypuścić olej z obu części. Jest to okazja dla wymiany oleju, ale nie jest szczególnie tani w wypadku przekładni. Jeśli przekładnia może zostać usunięta bez odłączania silnika, zazwyczaj wymaga się odłączyć przednie koło, wał napędowy i przeguby kulowe zamiast tego. Dlatego, możesz także sprawdzić końcówki drążka kierowniczego i oś pod względem ścisłości i funkcjonalności oraz wymienić je, jeśli jest to konieczne.
Wymiana tarczy ściernej wymaga specjalnych narzędzia, ale możesz je łatwo zbudować samemu: Trzpień centrujący wyrównuje tarczę ścierną w sprzęgle dokładnie do środka. Jest to ważne, ponieważ w przeciwnym razie trzpień przekładni nie zmieści się do nowego sprzęgła. Możesz zbudować trzpień centrujący samemu używając taśmy do pakowania i tuby lub drewnianego drążka, który ma średnicę zewnętrznego uzębienia koła ścierania. Po prostu oklej taśmę dokoła tuby aż średnica będzie się zgadzać ze średnicą płyty dociskowej. Teraz możesz pozycjonować tarczę ścierną odpowiednio na środku. Ta instalacja trwa około 2-3 godziny u specjalisty. Niedoświadczeni domowi mechanicy powinni spodziewać się, że naprawa sprzęgła zajmie im cały dzień.

Znajdź wszystkie części sprzęgła na autoczesciexpert.pl

W naszym sklepie online znajdziesz wszystkie potrzebne części zamienne dla wymiany sprzęgła. Możesz także znaleźć szeroką różnorodność wysokiej jakości oleju przekładniowego w katalogu na naszej stronie. Oferujemy profesjonalne narzędzia centrujące, które znacząco ułatwią naprawę sprzęgła.

NAJLEPSZE produkty w kategorii: