Ramię wycieraczki, czyszczenie szyb do Twojego samochodu
Mocowanie ramienia wycieraczki dla topowych modelów
- Ramiona wycieraczek BMW Seria 3
- Ramiona wycieraczek AUDI A4
- Mocowanie wycieraczek VW GOLF
- OPEL ASTRA
- Ramiona wycieraczek AUDI A6
- Ramiona wycieraczek BMW Seria 5
- Mocowanie wycieraczek VW PASSAT
- FORD FOCUS
- Ramiona wycieraczek FORD MONDEO
- Ramiona wycieraczek SKODA OCTAVIA
- Mocowanie wycieraczek RENAULT MEGANE
- HONDA CIVIC
- Ramiona wycieraczek AUDI A3
- Ramiona wycieraczek MERCEDES-BENZ Klasa E
- Mocowanie wycieraczek MERCEDES-BENZ Klasa C
- VW POLO
- Ramiona wycieraczek SEAT LEON
- Ramiona wycieraczek MAZDA 6
- Mocowanie wycieraczek NISSAN QASHQAI
- CITROЁN C4
Ramię wycieraczki, czyszczenie szyb wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy
Wyraźna widoczność dzięki ramieniu wycieraczki szyby czołowej
Ramię wycieraczki łączy silnik wycieraczki z piórem wycieraczki. Jest ono mocno przymocowane do samochodu i zazwyczaj starcza na cały okres jego eksploatacji. Mogą wystąpić jednak istotne powody jego wymiany.
W większości przypadków nieskomplikowana konstrukcja
Ramię wycieraczki jest skonstruowane w taki sposób, aby umożliwić piórze wycieraczki zakrzywione ruchy. Każde ramię wycieraczki posiada także mechanizm składający, pozwalający na odciągnięcie ramienia od szyby czołowej. Jest to niezbędne w przypadku, np. ręcznego mycia szyby czołowej.
Samochody luksusowe, np. Mercedes-Benz oferują wyjątkowe koncepcje. W połowie lat 1980-tych niektóre modele wyposażone były w wycieraczkę jednoramienną. Do czyszczenia szerokiej szyby czołowej tylko jedna wycieraczka o wygiętym kształcie nie była wystarczająca. W połowie swojej pracy ramię wycieraczki musi pokonać płaską powierzchnię szyby. Rozwiązaniem Mercedesa na ten problem jest skomplikowany mechanizm wyposażony w ramię wycieraczki z przesuwaną śrubą. Dane rozwiązanie jest eleganckie i praktyczne, jest dość drogie.
Elementy wystawione na działanie czynników zewnętrznych
Głównym wyzwaniem standardowego ramienia wycieraczki jest pogoda. Ramię składa się z absorbujących profili, podłączonych do silnika wycieraczek przy pomocy śrub. Pod względem technicznym większość konstrukcji ramienia wycieraczki jest bardzo prosta. Z biegiem czasu znaczący wpływ na pracę części ma wiatr i deszcz. Po 10-15 latach elementy są przez nie skorodowane. Poza tym, że wygląda to niezbyt schludnie, korozja może ostatecznie zniszczyć całe ramię wycieraczki.
Najsłabszym punktem wycieraczki jednoramiennej u Mercedesa jest przesuwana śruba. Korozja oraz akumulujący się brud powodują jej zakleszczenie, powodując nie tylko nieprawidłową pracę wycieraczki, ale sprawiając zagrożenie dla całego systemy wycieraczek, wliczając w to uszkodzenie silnika wycieraczek.
Wymiana ramienia wycieraczki
Wymiana ramienia wycieraczki jest zazwyczaj najtańszą, najszybszą i najbardziej bezpieczną metodą do naprawy systemu wycieraczek. Ramię wycieraczki wystarczy odkręcić w miejscu śruby środkowej przymocowanej do silnika wycieraczek, a następnie wyciągnąć. Można je następnie zastąpić nową częścią. Dobrym pomysłem jest wymiana całej wycieraczki szyby czołowej. Czasami ramię wycieraczki musi zostać kilkukrotnie zawieszone, aby ustawić jego optymalną pozycję. Nowe ramię wycieraczki oraz same wycieraczki są podstawą do prawidłowej pracy systemu wycieraczek.
Cena nowego ramienia wycieraczki
Ceny nowego ramienia wycieraczki pochodzącego od markowego producenta zaczynają się od około 15 euro. Ramiona wycieraczek wyższej klasy pod względem technicznym są dużo droższe. Autobusy i ciężarówki wymagają korzystania ze znacznie większych ramion wycieraczek, które są dość drogie. Ramiona wycieraczek na tylną szybę są z drugiej strony dość tanie, gdyż są one poddawane mniejszym obciążeniom, niż wycieraczki szyby czołowej.
Sprawdzenie pracy systemu wycieraczek
Wymiana ramienia wycieraczki jest doskonałą okazją na sprawdzenie pracy całego systemu wycieraczek. Przewody i dysze czasami spadają ze swojej ustalonej pozycji. W takim przypadku wystarczy wyciąć kawałek przewodu i ponownie przymocować go do dyszy spryskującej. Dysze mogą ulec zatkaniu lub przekręceniu. Obydwa problemy można rozwiązać przy pomocy igły. Ostatecznie zbiornik na płyn do spryskiwaczy należy wypełniać odpowiednim na dany sezon płynem. Przy pomocy prostego zabiegu można na przełomie całego roku zachować czystą i przejrzystą szybę czołową.