0

0.00 PLN

#

Części samochodowe Ogrzewanie /Układ Chłodzenia do wszystkich marek samochodowych

Wybierz swój samochód

Katalog części zamiennych do Ogrzewanie /Układ Chłodzenia w najwyższej jakości

Najlepsze części do "Ogrzewanie /Układ Chłodzenia" od markowych producentów

  • HELLA

Ogrzewanie /Układ Chłodzenia - Informacje dotyczące funkcji, naprawy i wymiany

Silniki wewnętrznego spalania mają względnie niską skuteczność. Silniki konwertują jedynie około 37-42% energii powstałej ze spalania na energię kinetyczną. Niestety, ponad połowa energii z paliwa jest konwertowana na ciepło. To także oznacza, że zawsze musisz utrzymywać spalanie pod kontrolą, żeby silnik się nie przegrzał. Żeby nie zmarnować produkowanego ciepła, jest używane do ogrzewania wnętrza. To wymaga złożonego systemu przekaźników ciepła, rur i pomp.

Obwód chłodzenia

Obwód chłodzenia w pojeździe chłodzonym przez wodę (poza statkami) jest zamkniętym systemem i składa się z pięciu różnych części. Jest bardzo wrażliwy i rozpoznane wady muszą być potraktowane natychmiastowo. Wadliwy obwód chłodzenia może prowadzić do ogólnego uszkodzenia silnika.

Zbiornik wyrównawczy

W większości, ale ostatnio nie we wszystkich pojazdach, płyn chłodzący jest wypełniany w zbiorniku wyrównawczym. Zbiornik wyrównawczy zawsze wyświetla status i stan płynu chłodzącego. Jeśli brakuje zbiornika wyrównawczego, płyn chłodzący jest wypełniany bezpośrednio do chłodnicy systemu chłodzącego. Wadliwy zbiornik wyrównawczy może mieć pęknięcia. Trwale pęknięty zbiornik wyrównawczy wskazuje na większą wadę, zazwyczaj uszkodzona uszczelka cylindra.

Chłodzenie z wiatrakiem i czujnikiem

Chłodzenie jest używane do rozrzucenia nadmiernego ciepła przy użyciu wiatru. Składa się z warkocza wykonanego z folii aluminiowej, który może przepłynąć przez powietrze. Warkocz jest przelewany przez system rur wykonanych z miedzi, które są zaprojektowane do przepływu płynu chłodzącego. Żeby uwolnić ciepło niezawodnie z obwodu chłodzenia w pozycji czuwania i podczas bardzo wysokich temperatur na zewnątrz, producenci zainstalowali dodatkowy wiatrak na chłodnicy. Jest to napędzane przez elektryczny motor lub bezpośrednio przez silnik. Możesz rozpoznać uszkodzoną chłodnicę, jeśli spotykasz się z ciągłym przegrzaniem silnika. Chłodnica powinna być wymieniona, jeśli chłodnia jest już tak bardzo pod wpływem korozji, że żebra chłodzące zaczynają odpadać. To samo ma zastosowanie do wiatraka, jeśli przestaje działać.

Wąż w silniku

Silnik sam w sobie posiada system węża, przez który przepływa płyn chłodzący. Silnik ma awarię systemu chłodzenia w „małym” i „dużym” obwodzie chłodzenia. „Mały” obwód chłodzenia aktywuje się natychmiastowo zaraz po starcie zimnego silnika i pozostawia wodę w silniku. Ociepla się tak szybko, jak to możliwe i prowadzi motor do wymaganej temperatury działania. Silnik wymaga tego ogrzewania, żeby zapewnić, że wszystkie części rozwijają się w odpowiedni sposób. Na przykład, jest to bardzo ważne dla zaworów, ponieważ pozycjonuje je właściwie i zapobiega przed ich przedwczesnym zużyciem. Obwód chłodzenia jest regulowany przez termostat. Także, istnieje prosty zawór, który otwiera się powyżej pewnej temperatury płynu chłodzącego i który aktywuje większy obwód chłodzenia. Jeśli motor nie stanie się wystarczający ciepły, termostat jest zazwyczaj tego powodem. Ta tania część jest łatwa do wymiany.

Pompa wodna

Pompa wodna jest zasilana bezpośrednio przez silnik. W wielu silnikach także służy do zaciskania paska rozrządu. Jest ulokowana przystępnie na wierzchniej ścianie silnika i musi być wymieniana regularnie, zazwyczaj w tym samym czasie, co pasek rozrządu. Wady pompy wodnej manifestują się przez wycieki i piski.

Wymiennik ciepła z system wentylacyjnym i dmuchacz

Wymiennik ciepła jest chłodnicą silnika, ale mniejszą. Jest to właściwa część odpowiedzialna za ogrzewanie wnętrza. Wymiennik ciepła jest ulokowany na przegrodzie i przez system wentylacyjny jest połączony z wnętrzem samochodu. Ilość przepływającego powietrza przez wymiennik ciepła jest regulowana przez dmuchacz, które jest kontrolowany z tablicy rozdzielczej. Możesz podejrzewać wady wymiennika ciepła, kiedy ogrzewanie dostarczane nie jest już satysfakcjonujące. Inną bardzo ważną oznaką wady wymiennika ciepła jest silna formacja rosy wewnątrz przedniej szyby. Jak że wymiennik ciepła jest połączony z system chłodzącym silnika, utrata wody jest bardzo niebezpieczna dla silnika. Wymiennik ciepła sam w sobie jest bardzo tani we wszystkich pojazdach. Jego wymiana jednak jest bardzo skomplikowana, ponieważ cała tablica rozdzielcza musi być zostać usunięta i w większości samochodów także kierownica.

Tanie części zamienne najlepszej jakości

Nasz sklep online dostarcza ci wszystkich części zamiennych potrzebnych do naprawy systemu ogrzewania/ chłodzenia i dużo więcej. Szukaj specjalnych ofert i promocji!

NAJLEPSZE produkty w kategorii: