Filtr paliwa do Twojego samochodu
Filtr paliwa dla topowych modelów
- Filtr paliwa BMW Seria 3
- Filtr paliwa AUDI A4
- Filtr paliwa VW GOLF
- OPEL ASTRA
- Filtr paliwa AUDI A6
- Filtr paliwa BMW Seria 5
- Filtr paliwa VW PASSAT
- FORD FOCUS
- Filtr paliwa FORD MONDEO
- Filtr paliwa SKODA OCTAVIA
- Filtr paliwa RENAULT MEGANE
- HONDA CIVIC
- Filtr paliwa AUDI A3
- Filtr paliwa MERCEDES-BENZ Klasa E
- Filtr paliwa MERCEDES-BENZ Klasa C
- VW POLO
- Filtr paliwa SEAT LEON
- Filtr paliwa MAZDA 6
- Filtr paliwa NISSAN QASHQAI
- CITROЁN C4
Filtr paliwa wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy
Dzięki temu paliwo znajdujące się w Twoim samochodzie jest zawsze czyste
Jakość i czystość oleju napędowego lub benzyny może znacząco się różnić. Do zanieczyszczenia paliwa może prowadzić wiele przyczyn. Rafinerie są poddawane bardzo rygorystycznym zarządzaniem jakością. Nigdy nie będziesz wiedział, czy firmy przewozowe i managerowie stacji benzynowych zachowują swoje systemy wystarczająco czyste. Nie zapominaj, że za każdym razem, gdy tankujesz swoje auto, otwierasz wejście zbiornika paliwa na działanie środowiska.
Zanieczyszczenia mogą przedostać się do zbiornika paliwa w momencie, gdy go napełniasz. W celu zapobiegnięcia przedostania się cząsteczek zanieczyszczeń do silnika i jego elementów w samochodach wyposażone w benzynowe jednostki napędowe oraz silniki typu diesel montuje się filtry paliwa.
Konsekwencje braku filtra
Jeśli w przewodzie paliwowym nie znajduje się żaden filtr, prędzej czy później się o tym dowiesz w wyjątkowo nieprzyjemny sposób, i nadal mogą wystąpić poważne problemy z silnikiem auta. Niepożądane cząstki zanieczyszczeń mogą zatkać dysze wtryskowe, a najczęstszą konsekwencją tego jest dławienie się silnika, jak i również znaczące problemy z układem wydechowym. W najgorszym przypadku samochód nie będzie mógł już odpalić. Dane symptomy są najbardziej problematyczne dla katalizatora samochodowego. Zatkanie dyszy wtryskowej, a następnie jej przedmuchanie może doprowadzić do niepełnego spalania.
Do katalizatora samochodowego przedostają się opary paliwa, gdzie prędzej czy później zostaną wypalone. Proces ten jest bardzo niszczący dla ultracienkiej warstwy platyny. Samochód ostatecznie nie przejdzie przeglądu układu wydechowego wskutek uszkodzonego katalizatora samochodowego (w przypadku sprawdzenia samochodu pod kątem spalin).
Lokalizacja i budowa filtra paliwa
Filtr paliwa znajduje się w idealnym miejscu przewodu paliwowego. Luksusowe samochody posiadają zamontowanych kilka filtrów paliwa. Filtr wstępny często można znaleźć zaraz za zbiornikiem paliwa, kolejny znajduje się w komorze silnika dość blisko pompy rozdzielaczowej. Filtr ten jest bardzo łatwo dostępny. Element filtrujący jest przymocowany przy pomocy dwóch zacisków. Inne samochody posiadają wytrzymałe filtry kartridży zawierające wymienne kartridże filtrów. Daną konstrukcję można często znaleźć w samochodach z silnikami typu diesel, gdyż jest ona dużo lepiej wytrzymać wysokie ciśnienie silników wysokoprężnych.
W związku z zaostrzeniem przepisów w zakresie układu wydechowego filtr staje się coraz bardziej odpowiedni dla silników wysokoprężnych: dodatek oczyszczający wydech AdBlue zaczyna w temperaturze 4ᵒC oddzielać się, powodując blokadę przewodu paliwowego. Aby temu zapobiec w samochodach z silnikami typu diesel niezwykle ważne jest niezawodne filtrowanie paliwa.
Wymiana filtra paliwa
Filtr paliwa musi zostać wymieniony zgodnie z harmonogramem konserwacji auta. Zazwyczaj następuje to po przejechaniu 20 000 – 40 000 kilometrów (12 000 – 24 000 mil). Filtr paliwa jest rzadziej wymieniany niż filtr powietrza lub oleju, przez co ten niewielki i tani element konserwacji samochodu jest często omijany. Z tego powodu jest niezwykle ważne, aby przestrzegać harmonogramu konserwacji zwłaszcza w przypadku starszych samochodów i zawsze przestrzegać regularnych odstępów czasowych.
Dzięki temu zapewnisz sobie pełne bezpieczeństwo. Filtry w nowoczesnych samochodach instalowane są w łatwo dostępnym kartridżu, który można rozpoznać przez fakt, że wchodzi i wychodzi z niego przewód paliwowy. Wymiana filtra paliwowego jest zawsze okazją na sprawdzenie stanu przewodu paliwowego. Jeśli jest on wilgotny i porowaty, nieuchronne jest ryzyko pożaru. Szybka wymiana sprawi, że auto ponownie będzie wydajne i bezpieczne.
Ceny filtrów paliwa
Ceny elementów filtrujących znacznie się od siebie różnią. Małe, uniwersalne filtry, które były powszechne w starszych samochodach wyposażonych w kartridż, są w dzisiejszych czasach bardzo rzadko używane. Są one tak skonstruowane, że nie są w stanie przetrwać wysokiego ciśnienia w dzisiejszych przewodach paliwowych.
Dostępne obecnie samochody są wyposażone w moduły zrobione na zamówienie służące filtrowaniu paliwa. Ich cena może zaczynać się od 5 euro za kartridż, jednak może przekroczyć 20 euro. Jeśli chciałbyś zapewnić długie okresy wymiany warto jest zawsze wyposażyć swój samochód w wysokiej klasy filtr paliwa.