00#
67-4354

Filtr oleju – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód
Szukaj
Kupuj Filtr oleju 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Filtr olejowy od wybranych i najlepszych producentów

  • BOSCH Filtr oleju doświadczenie
  • FEBI BILSTEIN Filtr oleju doświadczenie
  • MAPCO Filtr oleju doświadczenie
  • VAICO Filtr oleju doświadczenie
  • MANN-FILTER Filtr oleju doświadczenie
  • VALEO Filtr oleju doświadczenie
  • TOPRAN Filtr oleju doświadczenie
  • SWAG Filtr oleju doświadczenie
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JP GROUP Filtr olejowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JAPANPARTS Filtr olejowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DELPHI Filtr olejowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MAHLE ORIGINAL Filtr olejowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MEAT & DORIA Filtr olejowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie OPTIMAL Filtr olejowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie CHAMPION Filtr olejowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Filtr olejowy
  • HERTH+BUSS JAKOPARTS
  • MAGNETI MARELLI
  • FILTRON
  • JC PREMIUM

Filtr oleju wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Wystarczające smarowanie w celu zapewnienia odpowiedniej pracy silnika

Smarowanie samochodu to centralny element jego budowy. Bez niezawodnego dostarczania smarującego oleju silnik może samodzielnie ulec zniszczeniu po przejechaniu jedynie kilku metrów. W silnikach czterosuwowych olej krąży w obwodzie zamkniętym. Niemniej jednak wymaga on regularnych wymian. Z zasady w jej trakcie należy także wymienić filtr oleju.

Droga, którą płynie olej

Olej wlewany jest do pokrywy zaworów, dzięki czemu jest w stanie nasmarować wałek rozrządu, zawory oraz podłączone koła zębate. Jeśli samochód wyposażony jest w łańcuch rozrządu, także do niego dostarczany jest olej. Olej przepływa pionowo przez silnik i zbiera się w misce olejowej, umieszczonej w dolnej części silnika. Z miski olej jest przepompowywany do silnika przez system kanałów. W międzyczasie przebiega on przez filtr oleju.
Filtr oleju ma za zadanie wychwycić z oleju starte cząstki i zabrudzenia, co w dużym stopniu udaje mu się dokonać, W oleju pozostają jedynie bardzo niewielkie mikrocząsteczki, zazwyczaj pozostałości po spalaniu. Nie mają one znaczenia w procesie smarowania. Niemniej jednak wskutek działania wymienionych pozostałości przejrzysty, brązowy olej stopniowo zamienia się w olej koloru czarnego.

Częstotliwość wymiany oleju

Z zasady producenci wyznaczają częstotliwość wymiany oleju. Wymiana oleju pomiędzy tymi okresami jest zazwyczaj niepotrzebna. Niemniej jednak wyznaczone częstotliwości wymiany nie powinny być ignorowane. Z zasady w prawidłowo pracującym silniku olej nie wycieka, a stopniowo traci swoje parametry robocze. Olej staje się rzadszy, a jego dodatki rozkładają się. Zbyt długie korzystanie z zużytego już oleju może prowadzić do przerwania się filmu olejowego, powodując uszkodzenie silnika. Zakleszczony tłok silnika oznacza bardzo kosztowną naprawę. W przypadku starszych samochodów oznacza to zazwyczaj ich zezłomowanie.

Standardowa procedura podczas zakupu używanego samochodu

Podczas zakupu samochodu używanego, w którym nie można zweryfikować jego ostatniej wymiany oleju, zalecana jest jego natychmiastowa wymiana. Na szczęście jest to jedna z najprostszych procedur konserwacyjnych, którą możesz wykonać samodzielnie przy pomocy kilku narzędzi. Potrzebujesz:

  • rampy lub stabilnego podnośnika (lewarek jest w tym przypadku NIEWYSTARCZALNY i za wszelką cenę unikaj eksperymentowania z użyciem cegieł lub drewnianych bloków
  • nowego oleju
  • zestawu kluczy oczkowych
  • miski
  • klucza do filtra oleju
  • nowego filtra oleju
  • nowej uszczelki do korka spustowego
  • dużego kawałka kartonu
  • w celach bezpieczeństwa: małej torebki ze żwirkiem dla kota

Na początku odpal silnik auta i go trochę rozgrzej. Sprawi to, że olej stanie się rzadszy i pozwoli na łatwiejsze usunięcie oleju z silnika. Następnie podnieś samochód. Umieść karton pod przednią częścią auta oraz miskę pod korkiem spustowym oleju. Przy pomocy klucza oczkowego odkręć korek spustowy. Bądź ostrożny – olej zacznie natychmiast wyciekać! W momencie, gdy olej całkowicie uległ wyciekowi, odsuń miskę na bok. Teraz przy pomocy klucza do filtra oleju odkręć stary filtr oleju. Przed instalacją uszczelki do filtra oleju nasmaruj ją odrobiną oleju.
Wyczyść korek spustowy i włóż do niego nową uszczelkę, a następnie go wkręć. Na pokrywie zaworów podana jest ostateczna ilość wlewanego oleju. Bądź ostrożny – zbyt duża ilość oleju jest tak samo szkodliwa dla silnika, jak jego zbyt małą ilość. Zawsze postępuj zgodnie z instrukcjami producenta! Stary olej należy przelać do kanistra i wraz ze starym filtrem oleju przekazać do punktu recyklingowego.

Pamiętaj o jakości

Zarówno olej, jak i filtr oleju powinny spełniać te same wymagania, tak samo jak wszystkie inne samochodowe części zamienne: tylko jakość jest w stanie przedłużyć okres eksploatacji samochodu. Z tego powodu nie oszczędzaj na tym swoich pieniędzy, nawet, jeśli jest to stary samochód. Konsekwentne korzystanie z wysokiej klasy oleju może wydłużyć jego przebieg nawet o 100 000 kilometrów.


Nasze propozycje towaru:
Filtr oleju
Filtr oleju silnikowego PURFLUX LS923
  • Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
  • Wysokość [mm]: 85
  • Wymiar gwintu: M20x1,5
  • Średnica [mm]: 76
  • Warunki:  nowy
Filtr oleju silnikowego LS923 tanie w oryginalnej jakości
PURFLUX | LS923
22,47 PLN
Warunki:  nowy
Filtr oleju
Filtr olejowy RIDEX 7O0116
  • Rodzaj filtra: Wkład filtra
  • Wysokość [mm]: 102
  • Wysokość 1 [mm]: 96
  • Średnica [mm]: 65
  • średnica 1 [mm]: 32
  • średnica 2 [mm]: 21
  • Warunki:  nowy
Filtr olejowy 7O0116 tanie w oryginalnej jakości
RIDEX | 7O0116
24,88 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy
Filtr oleju
Filtr oleju MANN-FILTER HU 719/7 x
  • Rodzaj filtra: Wkład filtra
  • Wysokość [mm]: 141
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 33
  • Średnica [mm]: 71, 15,2
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
  • Warunki:  nowy
Filtr oleju HU 719/7 x tanie w oryginalnej jakości
MANN-FILTER | HU 719/7 x
34,18 PLN
Warunki:  nowy
Filtr oleju
Filtr oleju silnikowego RIDEX 7O0008
  • Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
  • Wysokość [mm]: 76,5
  • Wymiar gwintu: 3/4"-16UNF-2B, 3/4" 16UNF 2B
  • Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 54,9, 62,9
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zaworem zwrotnym
  • Średnica [mm]: 65,2, 65
  • średnica 2 [mm]: 61,5
  • Rodzaj zaworu: Zawór przepływowy
  • Średnica pierścienia uszczelniającego do [mm]: 62
  • Moment dokręcenia [Nm]: 16
  • Ciężar netto [g]: 209
  • Warunki:  nowy
Filtr oleju silnikowego 7O0008 tanie w oryginalnej jakości
RIDEX | 7O0008
17,10 PLN
Warunki:  nowy
Filtr oleju
Filtr olejowy PURFLUX LS932
  • Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
  • Wysokość [mm]: 54
  • Wymiar gwintu: M20x1,5
  • Średnica [mm]: 76
  • Warunki:  nowy
Filtr olejowy LS932 tanie w oryginalnej jakości
PURFLUX | LS932
22,61 PLN
Warunki:  nowy
Filtr oleju
Filtr oleju RIDEX 7O0013
  • Rodzaj filtra: Wkład filtra
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 25,6, 26
  • Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 19
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającym
  • Średnica [mm]: 65,5
  • Warunki:  nowy
Filtr oleju 7O0013 tanie w oryginalnej jakości
RIDEX | 7O0013
24,33 PLN
Warunki:  nowy
Filtr oleju
Filtr oleju silnikowego RIDEX 7O0005
  • Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
  • Wysokość [mm]: 89
  • Wymiar gwintu: M 20 X 1,5
  • Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 62, 71
  • Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]: 0,8
  • Średnica [mm]: 76, 79,0
  • Ciężar [kg]: 0,374
  • Głębokość opakowania [cm]: 8,2
  • Warunki:  nowy
Filtr oleju silnikowego 7O0005 tanie w oryginalnej jakości
RIDEX | 7O0005
18,09 PLN
Warunki:  nowy
Filtr oleju
Filtr olejowy RIDEX 7O0043
  • Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
  • Wysokość [mm]: 52
  • Wymiar gwintu: M 20 x 1.5
  • Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]: 1
  • Średnica [mm]: 76
  • Rodzaj połączenia: Pudełko
  • Średnica pierścienia uszczelniającego od [mm]: 62
  • Średnica pierścienia uszczelniającego do [mm]: 71
  • Warunki:  nowy
Filtr olejowy 7O0043 tanie w oryginalnej jakości
RIDEX | 7O0043
18,09 PLN
Warunki:  nowy
Filtr oleju
Filtr oleju BOSCH F 026 407 143
  • Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
  • Wysokość [mm]: 74
  • Wymiar gwintu: 3/4" 16 UNF-2B
  • Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]: 2,35
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zaworem zwrotnym
  • Średnica [mm]: 76
  • Ilość: 1
  • Średnica zewnętrzna pierścienia uszczelniającego: 72
  • Średnica pierścienia uszczelniającego: 62
  • Warunki:  nowy
Filtr oleju F 026 407 143 tanie w oryginalnej jakości
BOSCH | F 026 407 143
36,67 PLN
Warunki:  nowy
Filtr oleju
Filtr oleju silnikowego RIDEX 7O0026
  • Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
  • Wysokość [mm]: 66,5
  • Wymiar gwintu: M20x1,5
  • Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 62,0
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zaworem zwrotnym
  • Średnica [mm]: 65,3
  • średnica 2 [mm]: 62,0
  • Rodzaj zaworu: Zawór przepływowy
  • Ciężar netto [g]: 210
  • Warunki:  nowy
Filtr oleju silnikowego 7O0026 tanie w oryginalnej jakości
RIDEX | 7O0026
18,59 PLN
Warunki:  nowy
Filtr oleju
Filtr olejowy PURFLUX L343D
  • Rodzaj filtra: Wkład filtra
  • Wysokość [mm]: 99
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 26
  • Średnica [mm]: 66
  • Warunki:  nowy
Filtr olejowy L343D tanie w oryginalnej jakości
PURFLUX | L343D
31,29 PLN
Warunki:  nowy
Filtr oleju
Filtr oleju RIDEX 7O0002
  • Rodzaj filtra: Wkład filtra
  • Wysokość [mm]: 140,5
  • Wysokość 1 [mm]: 95,2
  • Średnica [mm]: 70,5
  • średnica 1 [mm]: 15,2
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami
  • Warunki:  nowy
Filtr oleju 7O0002 tanie w oryginalnej jakości
RIDEX | 7O0002
19,64 PLN
(Cena za sztukę)
Warunki:  nowy