0

0.00 PLN

#

Filtr Oleju – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Filtr Oleju 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Filtr Oleju od wybranych i najlepszych producentów

  • BOSCH Filtr Oleju
  • FEBI BILSTEIN Filtr Oleju
  • MAPCO Filtr Oleju
  • VAICO Filtr Oleju
  • MANN-FILTER Filtr Oleju
  • VALEO Filtr Oleju
  • TOPRAN Filtr Oleju
  • SWAG Filtr Oleju
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JP GROUP Filtr Oleju
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JAPANPARTS Filtr Oleju
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MAHLE ORIGINAL Filtr Oleju
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MEAT & DORIA Filtr Oleju
  • Kup tutaj w najlepszej cenie OPTIMAL Filtr Oleju
  • Kup tutaj w najlepszej cenie CHAMPION Filtr Oleju
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Filtr Oleju
  • Kup tutaj w najlepszej cenie HERTH+BUSS JAKOPARTS Filtr Oleju
  • MAGNETI MARELLI
  • FILTRON
  • JC PREMIUM
  • KNECHT
  • MEYLE
  • K&N Filters
  • BUGIAD
  • NIPPARTS
  • ASHIKA katalog części zamiennych
  • KOLBENSCHMIDT katalog części zamiennych
  • PURFLUX katalog części zamiennych
  • HENGST FILTER katalog części zamiennych
  • SogefiPro katalog części zamiennych
  • FRIGAIR katalog części zamiennych
  • PETERS ENNEPETAL katalog części zamiennych
  • KAMOKA katalog części zamiennych
  • DENCKERMANN
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE
  • UFI
  • ZF GETRIEBE
  • KS TOOLS
  • ACKOJAP
  • Borsehung
  • DONALDSON
  • AUTOMEGA
  • DT
  • MAXGEAR
  • AUGER
  • Metalcaucho
  • PROFIT
  • BOSS FILTERS
  • SAKURA

Filtr Oleju wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Wystarczające smarowanie w celu zapewnienia odpowiedniej pracy silnika

Smarowanie samochodu to centralny element jego budowy. Bez niezawodnego dostarczania smarującego oleju silnik może samodzielnie ulec zniszczeniu po przejechaniu jedynie kilku metrów. W silnikach czterosuwowych olej krąży w obwodzie zamkniętym. Niemniej jednak wymaga on regularnych wymian. Z zasady w jej trakcie należy także wymienić filtr oleju.

Droga, którą płynie olej

Olej wlewany jest do pokrywy zaworów, dzięki czemu jest w stanie nasmarować wałek rozrządu, zawory oraz podłączone koła zębate. Jeśli samochód wyposażony jest w łańcuch rozrządu, także do niego dostarczany jest olej. Olej przepływa pionowo przez silnik i zbiera się w misce olejowej, umieszczonej w dolnej części silnika. Z miski olej jest przepompowywany do silnika przez system kanałów. W międzyczasie przebiega on przez filtr oleju.
Filtr oleju ma za zadanie wychwycić z oleju starte cząstki i zabrudzenia, co w dużym stopniu udaje mu się dokonać, W oleju pozostają jedynie bardzo niewielkie mikrocząsteczki, zazwyczaj pozostałości po spalaniu. Nie mają one znaczenia w procesie smarowania. Niemniej jednak wskutek działania wymienionych pozostałości przejrzysty, brązowy olej stopniowo zamienia się w olej koloru czarnego.

Częstotliwość wymiany oleju

Z zasady producenci wyznaczają częstotliwość wymiany oleju. Wymiana oleju pomiędzy tymi okresami jest zazwyczaj niepotrzebna. Niemniej jednak wyznaczone częstotliwości wymiany nie powinny być ignorowane. Z zasady w prawidłowo pracującym silniku olej nie wycieka, a stopniowo traci swoje parametry robocze. Olej staje się rzadszy, a jego dodatki rozkładają się. Zbyt długie korzystanie z zużytego już oleju może prowadzić do przerwania się filmu olejowego, powodując uszkodzenie silnika. Zakleszczony tłok silnika oznacza bardzo kosztowną naprawę. W przypadku starszych samochodów oznacza to zazwyczaj ich zezłomowanie.

Standardowa procedura podczas zakupu używanego samochodu

Podczas zakupu samochodu używanego, w którym nie można zweryfikować jego ostatniej wymiany oleju, zalecana jest jego natychmiastowa wymiana. Na szczęście jest to jedna z najprostszych procedur konserwacyjnych, którą możesz wykonać samodzielnie przy pomocy kilku narzędzi. Potrzebujesz:

  • rampy lub stabilnego podnośnika (lewarek jest w tym przypadku NIEWYSTARCZALNY i za wszelką cenę unikaj eksperymentowania z użyciem cegieł lub drewnianych bloków
  • nowego oleju
  • zestawu kluczy oczkowych
  • miski
  • klucza do filtra oleju
  • nowego filtra oleju
  • nowej uszczelki do korka spustowego
  • dużego kawałka kartonu
  • w celach bezpieczeństwa: małej torebki ze żwirkiem dla kota

Na początku odpal silnik auta i go trochę rozgrzej. Sprawi to, że olej stanie się rzadszy i pozwoli na łatwiejsze usunięcie oleju z silnika. Następnie podnieś samochód. Umieść karton pod przednią częścią auta oraz miskę pod korkiem spustowym oleju. Przy pomocy klucza oczkowego odkręć korek spustowy. Bądź ostrożny – olej zacznie natychmiast wyciekać! W momencie, gdy olej całkowicie uległ wyciekowi, odsuń miskę na bok. Teraz przy pomocy klucza do filtra oleju odkręć stary filtr oleju. Przed instalacją uszczelki do filtra oleju nasmaruj ją odrobiną oleju.
Wyczyść korek spustowy i włóż do niego nową uszczelkę, a następnie go wkręć. Na pokrywie zaworów podana jest ostateczna ilość wlewanego oleju. Bądź ostrożny – zbyt duża ilość oleju jest tak samo szkodliwa dla silnika, jak jego zbyt małą ilość. Zawsze postępuj zgodnie z instrukcjami producenta! Stary olej należy przelać do kanistra i wraz ze starym filtrem oleju przekazać do punktu recyklingowego.

Pamiętaj o jakości

Zarówno olej, jak i filtr oleju powinny spełniać te same wymagania, tak samo jak wszystkie inne samochodowe części zamienne: tylko jakość jest w stanie przedłużyć okres eksploatacji samochodu. Z tego powodu nie oszczędzaj na tym swoich pieniędzy, nawet, jeśli jest to stary samochód. Konsekwentne korzystanie z wysokiej klasy oleju może wydłużyć jego przebieg nawet o 100 000 kilometrów.

Nasze propozycje towaru:

  • Filtr oleju
    CHAMPION Filtr oleju COF100165S w przystępnej cenie
    CHAMPION | COF100165S
    13,55 PLN -29% SCPT: 19,00 PLN Zaoszczędź: 29%
  • Filtr oleju
    CHAMPION Filtr oleju COF100136S w przystępnej cenie
    CHAMPION | COF100136S
    19,40 PLN -26% SCPT: 26,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Filtr oleju
    BOSCH Filtr oleju 0 986 452 041 w przystępnej cenie
    BOSCH | 0 986 452 041
    25,08 PLN -27% SCPT: 34,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Filtr oleju
    BOSCH Filtr oleju 1 457 429 249 w przystępnej cenie
    BOSCH | 1 457 429 249
    28,40 PLN -26% SCPT: 38,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Filtr oleju
    BOSCH Filtr oleju 0 451 103 300 w przystępnej cenie
    BOSCH | 0 451 103 300
    20,59 PLN -27% SCPT: 28,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Filtr oleju
    BOSCH Filtr oleju 1 457 429 238 w przystępnej cenie
    BOSCH | 1 457 429 238
    43,88 PLN -26% SCPT: 59,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Filtr oleju
    BOSCH Filtr oleju 0 451 103 336 w przystępnej cenie
    BOSCH | 0 451 103 336
    21,98 PLN -27% SCPT: 30,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Filtr oleju
    MAHLE ORIGINAL Filtr oleju OX 171/2D1 w przystępnej cenie
    MAHLE ORIGINAL | OX 17...
    26,50 PLN -27% SCPT: 36,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Filtr oleju
    MAHLE ORIGINAL Filtr oleju OC 976 w przystępnej cenie
    MAHLE ORIGINAL | OC 976
    23,29 PLN -28% SCPT: 32,00 PLN Zaoszczędź: 28%
  • Filtr oleju
    MANN-FILTER Filtr oleju HU 716/2 x w przystępnej cenie
    MANN-FILTER | HU 716/2 x
    40,65 PLN -27% SCPT: 55,00 PLN Zaoszczędź: 27%
  • Filtr oleju
    MANN-FILTER Filtr oleju HU 719/7 x w przystępnej cenie
    MANN-FILTER | HU 719/7 x
    29,98 PLN -26% SCPT: 40,00 PLN Zaoszczędź: 26%
  • Filtr oleju
    VALEO Filtr oleju 586506 w przystępnej cenie
    VALEO | 586506
    18,20 PLN -28% SCPT: 25,00 PLN Zaoszczędź: 28%