0

0.00 PLN

#

Filtr oleju – dla Twojego samochodu

Wybierz swój samochód

Kupuj Filtr oleju 48H dostawa i 2 lata gwarancji

Filtr olejowy od wybranych i najlepszych producentów

  • BOSCH Filtr oleju
  • FEBI BILSTEIN Filtr oleju
  • MAPCO Filtr oleju
  • VAICO Filtr oleju
  • MANN-FILTER Filtr oleju
  • VALEO Filtr oleju
  • TOPRAN Filtr oleju
  • SWAG Filtr oleju
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JP GROUP Filtr olejowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie JAPANPARTS Filtr olejowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie DELPHI Filtr olejowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MAHLE ORIGINAL Filtr olejowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie MEAT & DORIA Filtr olejowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie OPTIMAL Filtr olejowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie CHAMPION Filtr olejowy
  • Kup tutaj w najlepszej cenie BLUE PRINT Filtr olejowy
  • HERTH+BUSS JAKOPARTS
  • MAGNETI MARELLI
  • FILTRON
  • JC PREMIUM

Filtr oleju silnikowego do różnych samochodów

  • Filtr oleju najwyższej jakości dla AUDI
  • Filtr oleju najwyższej jakości dla BMW
  • Filtr oleju najwyższej jakości dla VOLKSWAGEN
  • Filtr oleju najwyższej jakości dla MERCEDES-BENZ
  • oryginalny OPEL Filtr oleju
  • oryginalny FORD Filtr oleju
  • oryginalny TOYOTA Filtr oleju
  • oryginalny RENAULT Filtr oleju
  • PEUGEOT Filtr oleju oryginalnej jakości
  • HONDA Filtr oleju oryginalnej jakości
  • FIAT Filtr oleju oryginalnej jakości
  • VOLVO Filtr oleju oryginalnej jakości
  • Filtr oleju silnikowego dla MAZDA
  • Filtr oleju silnikowego dla SKODA
  • Filtr oleju silnikowego dla HYUNDAI
  • Filtr oleju silnikowego dla CITROËN
  • Filtr olejowy dla NISSAN
  • Filtr olejowy dla KIA
  • Filtr olejowy dla SEAT
  • Filtr olejowy dla MITSUBISHI
  • SUZUKI Filtr oleju Discounter
  • CHEVROLET Filtr oleju Discounter
  • ALFA ROMEO Filtr oleju Discounter
  • SUBARU Filtr oleju Discounter
  • JEEP
  • LEXUS
  • CHRYSLER
  • PORSCHE
  • LAND ROVER
  • JAGUAR
  • SAAB
  • MINI
marki samochodów

Filtr oleju dla topowych modelów

Filtr oleju wadliwy? » Identyfikacja awarii • Naprawa • Instrukcja naprawy

Wystarczające smarowanie w celu zapewnienia odpowiedniej pracy silnika

Smarowanie samochodu to centralny element jego budowy. Bez niezawodnego dostarczania smarującego oleju silnik może samodzielnie ulec zniszczeniu po przejechaniu jedynie kilku metrów. W silnikach czterosuwowych olej krąży w obwodzie zamkniętym. Niemniej jednak wymaga on regularnych wymian. Z zasady w jej trakcie należy także wymienić filtr oleju.

Droga, którą płynie olej

Olej wlewany jest do pokrywy zaworów, dzięki czemu jest w stanie nasmarować wałek rozrządu, zawory oraz podłączone koła zębate. Jeśli samochód wyposażony jest w łańcuch rozrządu, także do niego dostarczany jest olej. Olej przepływa pionowo przez silnik i zbiera się w misce olejowej, umieszczonej w dolnej części silnika. Z miski olej jest przepompowywany do silnika przez system kanałów. W międzyczasie przebiega on przez filtr oleju.
Filtr oleju ma za zadanie wychwycić z oleju starte cząstki i zabrudzenia, co w dużym stopniu udaje mu się dokonać, W oleju pozostają jedynie bardzo niewielkie mikrocząsteczki, zazwyczaj pozostałości po spalaniu. Nie mają one znaczenia w procesie smarowania. Niemniej jednak wskutek działania wymienionych pozostałości przejrzysty, brązowy olej stopniowo zamienia się w olej koloru czarnego.

Częstotliwość wymiany oleju

Z zasady producenci wyznaczają częstotliwość wymiany oleju. Wymiana oleju pomiędzy tymi okresami jest zazwyczaj niepotrzebna. Niemniej jednak wyznaczone częstotliwości wymiany nie powinny być ignorowane. Z zasady w prawidłowo pracującym silniku olej nie wycieka, a stopniowo traci swoje parametry robocze. Olej staje się rzadszy, a jego dodatki rozkładają się. Zbyt długie korzystanie z zużytego już oleju może prowadzić do przerwania się filmu olejowego, powodując uszkodzenie silnika. Zakleszczony tłok silnika oznacza bardzo kosztowną naprawę. W przypadku starszych samochodów oznacza to zazwyczaj ich zezłomowanie.

Standardowa procedura podczas zakupu używanego samochodu

Podczas zakupu samochodu używanego, w którym nie można zweryfikować jego ostatniej wymiany oleju, zalecana jest jego natychmiastowa wymiana. Na szczęście jest to jedna z najprostszych procedur konserwacyjnych, którą możesz wykonać samodzielnie przy pomocy kilku narzędzi. Potrzebujesz:

  • rampy lub stabilnego podnośnika (lewarek jest w tym przypadku NIEWYSTARCZALNY i za wszelką cenę unikaj eksperymentowania z użyciem cegieł lub drewnianych bloków
  • nowego oleju
  • zestawu kluczy oczkowych
  • miski
  • klucza do filtra oleju
  • nowego filtra oleju
  • nowej uszczelki do korka spustowego
  • dużego kawałka kartonu
  • w celach bezpieczeństwa: małej torebki ze żwirkiem dla kota

Na początku odpal silnik auta i go trochę rozgrzej. Sprawi to, że olej stanie się rzadszy i pozwoli na łatwiejsze usunięcie oleju z silnika. Następnie podnieś samochód. Umieść karton pod przednią częścią auta oraz miskę pod korkiem spustowym oleju. Przy pomocy klucza oczkowego odkręć korek spustowy. Bądź ostrożny – olej zacznie natychmiast wyciekać! W momencie, gdy olej całkowicie uległ wyciekowi, odsuń miskę na bok. Teraz przy pomocy klucza do filtra oleju odkręć stary filtr oleju. Przed instalacją uszczelki do filtra oleju nasmaruj ją odrobiną oleju.
Wyczyść korek spustowy i włóż do niego nową uszczelkę, a następnie go wkręć. Na pokrywie zaworów podana jest ostateczna ilość wlewanego oleju. Bądź ostrożny – zbyt duża ilość oleju jest tak samo szkodliwa dla silnika, jak jego zbyt małą ilość. Zawsze postępuj zgodnie z instrukcjami producenta! Stary olej należy przelać do kanistra i wraz ze starym filtrem oleju przekazać do punktu recyklingowego.

Pamiętaj o jakości

Zarówno olej, jak i filtr oleju powinny spełniać te same wymagania, tak samo jak wszystkie inne samochodowe części zamienne: tylko jakość jest w stanie przedłużyć okres eksploatacji samochodu. Z tego powodu nie oszczędzaj na tym swoich pieniędzy, nawet, jeśli jest to stary samochód. Konsekwentne korzystanie z wysokiej klasy oleju może wydłużyć jego przebieg nawet o 100 000 kilometrów.

Nasze propozycje towaru:

  • Filtr oleju Filtr oleju silnikowego RIDEX 7O0005
    Filtr oleju silnikowego 7O0005 tanio w oryginalnej jakości
    RIDEX | 7O0005
    20,93 PLN Warunki:  nowy
  • Filtr oleju Filtr olejowy RIDEX 7O0008
    Filtr olejowy 7O0008 tanio w oryginalnej jakości
    RIDEX | 7O0008
    18,12 PLN Warunki:  nowy
  • Filtr oleju Filtr oleju MANN-FILTER HU 719/7 x
    Filtr oleju HU 719/7 x tanio w oryginalnej jakości
    MANN-FILTER | HU 719/7 x
    33,88 PLN Warunki:  nowy
  • Filtr oleju Filtr oleju silnikowego PURFLUX LS923
    Filtr oleju silnikowego LS923 tanio w oryginalnej jakości
    PURFLUX | LS923
    33,56 PLN Warunki:  nowy
  • Filtr oleju Filtr olejowy BOSCH F 026 407 157
    Filtr olejowy F 026 407 157 tanio w oryginalnej jakości
    BOSCH | F 026 407 157
    42,19 PLN Warunki:  nowy
  • Filtr oleju Filtr oleju PURFLUX LS867B
    Filtr oleju LS867B tanio w oryginalnej jakości
    PURFLUX | LS867B
    22,96 PLN Warunki:  nowy
  • Filtr oleju Filtr oleju silnikowego VALEO 586503
    Filtr oleju silnikowego 586503 tanio w oryginalnej jakości
    VALEO | 586503
    20,85 PLN Warunki:  nowy
  • Filtr oleju Filtr olejowy PURFLUX LS932
    Filtr olejowy LS932 tanio w oryginalnej jakości
    PURFLUX | LS932
    24,56 PLN Warunki:  nowy
  • Filtr oleju Filtr oleju VALEO 586506
    Filtr oleju 586506 tanio w oryginalnej jakości
    VALEO | 586506
    21,75 PLN Warunki:  nowy
  • Filtr oleju Filtr oleju silnikowego MANN-FILTER HU 716/2 x
    Filtr oleju silnikowego HU 716/2 x tanio w oryginalnej jakości
    MANN-FILTER | HU 716/2 x
    39,11 PLN Warunki:  nowy
  • Filtr oleju Filtr olejowy CHAMPION COF100138S
    Filtr olejowy COF100138S tanio w oryginalnej jakości
    CHAMPION | COF100138S
    18,12 PLN Warunki:  nowy
  • Filtr oleju Filtr oleju BOSCH 1 457 429 249
    Filtr oleju 1 457 429 249 tanio w oryginalnej jakości
    BOSCH | 1 457 429 249
    34,47 PLN Warunki:  nowy